FlightSim.CZ   Reklama  
> Nejste přihlášen Login
  Dnes je úterý 4. 3. 2025 Translate
ÚVOD
LETADLA
KRAJINY
AI PROVOZ
UTILITY
ČLÁNKY
FÓRUM
 Seznam příspěvků
ODKAZY
SCREENSHOTY
VIDEA
INZERCE
PLÁNOVÁNÍ LETŮ
VYHLEDÁVÁNÍ
O SERVERU
RSSRSS - fórum
RSSRSS - novinky
FacebookFacebook
MobileVerze pro PDA
FOLLOW ME Jeden příspěvek | Celý strom
FOLLOW ME   19. 5. 2002 / 07:58Honza
Nešlo by do FS dostat auto Follow me, ktere by letadlo dovedlo na místo? Myslím, že by to neměl být moc velký problém, když tam může být ta růžová čára.
   Seznam příspěvků  

Re: FOLLOW ME   19. 5. 2002 / 10:33Aleš Jungmann
Problém to určitě není, v jiných simulátorech to má být (nebo snad už je)
Jde jen o to, aby se o to začli hlouběji zabývat pořádní "frajeři", jako u nás třeba Milan, Marky atd,atd.

PS: ale snad v tom opravdu něco je, když to ještě nikdo nevytvořil.
   Seznam příspěvků  

Re: Re: FOLLOW ME   19. 5. 2002 / 13:11Marky Parky
Obavam se, ze to nebude tak jednoduche, protoze zatimco ve vetsine casti Microsoft releasnul furu SDKcek a dokumentace, nabourat knihovny pro AI traffic asi bude slusny zahul, protoze vsechno je bezpecne tajeno. Ale kdyz uz jste to nakousli, mrknu se na to, i kdyz predesilam spise negative vysledek. Nemam totiz zatim vubce zadnou predstavu o tom, jak by se takovahle vec obecne delala bez zasahu do originalniho kodu.
   Seznam příspěvků  

Re: Re: Re: FOLLOW ME   19. 5. 2002 / 15:32lubos held
no ahoj, ja nevim, moc se v tom nevyznam, ale treba na tomhle letisti http://flightsimmers.net/airbase/opabst/EDDW2000/eddw2000.html (je to cele opravdu hodne dobre udelane) takove auto je, a funguje. treba vam to pomuze dal. na mne je to uz moc vysoko... )
ahoj lubos
   Seznam příspěvků  

Re: Re: Re: Re: FOLLOW ME   19. 5. 2002 / 18:47Marky Parky
Diky, mrknu se na to...
   Seznam příspěvků  

Re: Re: Re: Re: Re: FOLLOW ME   19. 5. 2002 / 19:23maxikkk
jojo...kluci je to dynam.scenerie - Bremy (EDDW) a mimo jine jsou tam i cattering auta nebo kufry ci cisterna nebo autobus,ktery prijede,otevre dvere a odjede...choboty,schody(moooc pomale)
   Seznam příspěvků  

Re: Re: Re: Re: Re: Re: FOLLOW ME   19. 5. 2002 / 22:57Aleš Jungmann
Ale hlavní je, že to jde! A unás je spoustu šikovných lidí. Prostě my to zvládnem ! Kdybych mohl nějak pomoct, tak jsem tu !

Představte si tu krásu - přistanete na 24, sjedete z dráhy a ....tam na vás čeká škodověnka FOLLOW ME !!!!!!!
   Seznam příspěvků  

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: FOLLOW ME   19. 5. 2002 / 23:18Marky Parky
Koukal jsem se nahrubo jak je to udelane a neni to uplne idealni. Mam za to, ze je vytvorene jako dynamicka scenerie zavisla na polohach a nastaveni letadla, ale nespolupracuje s AI a ATC. Coz by mohlo pusobit potize. Uz mam jeden dva napady jak to udelat, ale budte trpelivy, chce to hodne testovani a hodne prace.
   Seznam příspěvků  

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: FOLLOW ME   20. 5. 2002 / 08:14Jozef Kaffka
no, myslim, ze problem s autickom, ktore z bodu A do bodu B pojde a bude na nom blikat FOLLOWME, nie je problem. problem bude s ATC, ked vam povie, ze mate ist cez D G B na stojanku 4. neviem si predstavit, ako sa to tomu auticku povie, aby islo cez dane taxiway a nasmerovalo ma este aj na stojanku. myslim tym na online lietanie na VATSIM alebo IVAO. totiz potom by ATC alebo pilot musel mat moznost nejako tieto udaje zadat tomu auticku.

jozef
   Seznam příspěvků  

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: FOLLOW ME   20. 5. 2002 / 08:23Vláďa
V Bremen je to dynamická scenery, která bohužel není a nemůže být kompatibilní s AI a ATC ve FS2002.

Chce si to omezit svá přání a představy )
   Seznam příspěvků  

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: FOLLOW ME   20. 5. 2002 / 08:45
Tom Meinlschmidt
leda by se nasel nekdo, kdo by dostal misto letadla auticko, mel pusteny jak PC, tak FS, a jezdil by pred letadlama ))))
   Seznam příspěvků  

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: FOLLOW ME   20. 5. 2002 / 09:08Jozef Kaffka
sice sa na tom smejes, ale je to inak dobry napad jednoducho napr. lkpr_gnd, teda prelozene praha ruzyne zem by chodila autickom... stoji to za uvahu. co na to atc-ckari?

jozef
   Seznam příspěvků  

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: FOLLOW ME   20. 5. 2002 / 09:15
Tom Meinlschmidt
myslim, ze by to slo, ani by nemusel byt jako ATC, stacilo by jako observer... je jen otazka, kdo bude tim ridicem )))
   Seznam příspěvků  

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: FOLLOW ME   20. 5. 2002 / 10:25Vláďa
Čauko Jozef, ta úvaha už tady byla v rámci Vatsimu použít auto jako "pozemní" multiplayer letadlo, ale s ohledem na rychlost, resp. pomalost přenosu informací o poloze která způsobuje trhavé pohyby všech MP objektů, byla snad zavrhnuta. Jinak pokud bude plynulejší přenos pozičních informací přes SB atd. - proč ne.
   Seznam příspěvků  

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: FOLLOW ME   20. 5. 2002 / 09:50Marky Parky
Koukal jsem na to a napadla me nasledujici vec. V Bremach je to nastavene tak, ze velka era to auticko vozi ke gejtum 1-5 a mala nekam jinam.
V AFD nastavuje stojanku primo pro urcity typ letadla pomoci jeho wingspawnnu.
Napada me nasledujici reseni:

Pro letadla, ktera odjizdi z rwy ke gate:
Zjistim pozici letadla, kdyz miji h/p nageneruju mu do cesty auticko. Podle jeho wingspawnu ho odvedu priblizne na misto, kde jsou gates odpovidajici velikosti.

Pro letadla, ktera odizdi ot gejtu na rwy:
Zjistim pozici letadla, kdyz miji odjezdovy bod od gate, nageneruju mu do cesty auticko. Podle aktualniho smeru a sily vetru ho navedu na prah rwy.

POZOR! neradujte se vsichni, tenhle postup ma dve obrovske nevyhody

1) bohuzel neni kompatibilni s ATC.
a) I kdyby se podarilo osetrit spravne generovani te nejrychlejsi cesty, pokud se ATC rozhodne ze pouzije nejakou objizdku kvuli ostatnimu traffic, nefacha to
b) auticko vubec nebude nebude reagovat na pokyny jako "hold short, caution other traffic" a podobne.

2) Pravdepodobne pujde auticko usit "na miru" defaultnim letadlum a letadlum se znamymi parametry, ale problem bude, kdyz bude mit nejaky model wingspawn "na hranici", protoze algoritmus, kterym ATC voli stojanku je znam jen priblizne, ne presne. Potom by se mohlo stat, ze auticko vyhodnoti era jako podobne buliku a povedeho k prstum na Apronu North a ono to bude trosinku meci, AI rozhodne, ze ma stat pred Cckem nebo jeste hure na B21 pred Apronem South. Ruzova sipka i auticko pak pojedou uplne jinam.
   Seznam příspěvků  

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: FOLLOW ME   20. 5. 2002 / 10:22Vláďa
Já mám lepší nápad - pojďte se věnovat něčemu co jde a neblbněme na ptákovinách, které nejdou. Jak tomu autu vysvětlíš taxovací cestu (a tady víš jak si AI jezdí), jak to časově skloubíš atd.
   Seznam příspěvků  

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: FOLLOW ME   20. 5. 2002 / 13:43Marky Parky
Mas pravdu - to byl jen ode mne jediny navrh jak by neco takoveho vubec slo udelat.
   Seznam příspěvků  

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: FOLLOW ME   20. 5. 2002 / 20:53Willhelm
Jak by to asi dopadlo, kdyby si kdysi bratři Wrightové řekli - pojďmě se věnovat něčemu co půjde a neztrácejme čas sněním o ptákovinách. Ten nápad je dobrý, jen na něj ještě nedozrál výkon našich počítačů. Počkejmě rok - dva. ) Ale nezapomeňme na něj...!!!
   Seznam příspěvků  

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: FOLLOW ME   20. 5. 2002 / 22:54Marky Parky
Ja bych rek ze vykonem pocitacu to neni, spis mentalitou Mikrosoftu,. Kdyby byl FS trochu vic open source, byl by takovy modul zalezitosti 5 minut¨programovani a pulhodinky ladeni.

Snad se do FS2004 zase trochu vic umoudri.

PS: Nekdy mam pocit, ze duvodem toho, proc u MS nefunguje open source neni snaha ochranit sve algorytmy, ale snaha se neztrapnit ))
   Seznam příspěvků  

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: FOLLOW ME   21. 5. 2002 / 00:55Dalibor
Je veliká škoda, že zavrhujete auta follow me na LPKR, již dlouhou dobu jsem se na něco takového těšil a těď takováto LEDOVÁ SPRCHA hold budu létat jenom Brémy-Mallorca ach jo.
   Seznam příspěvků  

15x Re:FOLLOW ME   21. 5. 2002 / 06:44Radoslav
Obávám se, že kdyby někdo vytvořil dynamickou scenerii s Folow Me, autobusama a jinýma detailama, jako je to v Brémách a Malorce, tak z většiny pilotů na LKPR by se stali prohlížeči diapozitivů, a potěšení z lítaní by bylo pryč, protože takový FPS s číslem 3-5 není nic moc. Sám jsem zmiňované letiště zkoušel, jsou sice pěkně udělaný, ale zkusim se k nim vrátit až tak za tři čtyři roky, až cena dostatečně výkonného počítače bude přijatelnější. )
Mimochodem to tušim stále neřeší problém vzájemného propojení s ATC a AI letadlama.
   Seznam příspěvků  

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: FOLLOW ME   21. 5. 2002 / 08:37Vláďa
Rozdíl je pouze v tom, že zmiňovaní museli ovládnout jen přírodu, jejíž možnosti jsou sice nekonečné, ale fyzikálními zákony popsatelné.

Na rozdíl o toho je ve FS2002 "natvrdo" zadrátováno, že buď ATC nebo Dynamic scenery, ale vzájemná spolupráce není. Navíc se zdá, že původní dynamická scenerie určená vetším dílem pro letadla se přetváří na systém AI. Bohužel tento systém je zatím koncipován jako "single" machine, tzn. že pokud se připojíte na on-line Multiplayer létání (jedno jestli via MS utilitu nebo via Vatsim/Ivao) tak Vám AI odchází do pryč ).

Takže nápad je to dobrý, počítače ještě ve většině případů nedospěly do takového požadavku na výkon, ale hlavně FS ještě nedospěl k tomu, aby to byť jen teoreticky umožňoval.
   Seznam příspěvků  

Re: FOLLOW ME   30. 1. 2003 / 08:34Flashman / web
Servisne auticka (nakladiaky, cisterny ci schodiky) su na originalnych screenoch z FS2002 PRO. Je to napr. ten obrazok z obalky s B747, kde v pozadi vidite krasne letisko, kde sa okolo lietadiel motaju fakt tie spominane vozidla. Alebo podobny screen sa nachadza v manuali (Before You Fly), ten vsak nevyzera byt "zmanipulovany".

Kazdy si asi pomysli, ze tie screeny nie su vyrenderovane priamo z FS2002 ale iba poupravene, aby pozitivne prezentovali "skvelu pracu vyvojarov Microsoftu", ale co ked to tak predsalen nie je...
   Seznam příspěvků  

VWAC
Czech Virtual Air Rescue Service
FS Medlánky
O serveru   |   Zveřejňování souborů ke stažení   |   Kontakt   |   © 1999-2025 FlightSim.CZ