FlightSim.CZ   Reklama  
CVARS - zrychlí vám tep...
> Nejste přihlášen Login
  Dnes je čtvrtek 9. 1. 2025, svátek má Vladan Translate
ÚVOD
LETADLA
KRAJINY
AI PROVOZ
UTILITY
ČLÁNKY
FÓRUM
 Seznam příspěvků
ODKAZY
SCREENSHOTY
VIDEA
INZERCE
PLÁNOVÁNÍ LETŮ
VYHLEDÁVÁNÍ
O SERVERU
RSSRSS - fórum
RSSRSS - novinky
FacebookFacebook
MobileVerze pro PDA
Dnes večer IVAO VOR/DME evening Jeden příspěvek | Celý strom
Dnes večer IVAO VOR/DME evening   2. 5. 2006 / 11:35
Marky Parky   
Dnes večer na IVAO opět využijeme jarních uzavírek, tentokráte toho že se nám provoz soustředil na dráhu 13/31. Kdo má zájem o započtení dalšího bodíku k acki X/12 a nebo kdo si chce jen vyzkoušet VOR/DME přiblížení, má dnes šanci, protože ať bude vítr foukat jakkoliv, VOR/DME k dispozici bude.

Začátek 2000 LOC.
   Seznam příspěvků  

Re: Dnes večer IVAO VOR/DME evening   2. 5. 2006 / 11:37
Riff   
chjo...jedinej den v tejdu kdy nemam ani minutu cas.. (smrk)
   Seznam příspěvků  

Re: Re: Dnes večer IVAO VOR/DME evening   2. 5. 2006 / 16:40
Riff   
joooo tak nakonec muzu odpad mi trenink takze vecer pred osmou tam budu
   Seznam příspěvků  

Re: Re: Re: Dnes večer IVAO VOR/DME evening   2. 5. 2006 / 16:41
Rozšafín Ctibum   
Před osmou je brzy , začínáme v osm )
   Seznam příspěvků  

Re: Re: Re: Re: Dnes večer IVAO VOR/DME evening   2. 5. 2006 / 16:44
Riff   
Budu připraven a vyčkávat...možná si před tím dám můj oblíbenej LKKV-LKPR...
Každopádně v 8 tam budu v plné pohotovosti!
   Seznam příspěvků  

Re: Dnes večer IVAO VOR/DME evening   2. 5. 2006 / 21:56
PjSky   
Boing 737 OKXXX, letici IFR
SVK123 BE58, letici VFR

as real as it gets?
   Seznam příspěvků  

Re: Re: Dnes večer IVAO VOR/DME evening   2. 5. 2006 / 22:09
Lowmick   
co je spatne?
   Seznam příspěvků  

Re: Re: Dnes večer IVAO VOR/DME evening   2. 5. 2006 / 22:09
Neo OK AAA
Holt jsem natvrdlík, ale proč by Beechcraft 58 nemohla letět VFR a Boeing 737 IFR??? Dneska mi to opravdu nemyslí...přesvědčuju se o tom od raní chemie až po pozdní noc u Kriminálky v Las Vegas!!!!
   Seznam příspěvků  

Re: Re: Re: Dnes večer IVAO VOR/DME evening   2. 5. 2006 / 22:11
Lowmick   
Predpokladam ze pujde asi spis o ty volacky, ale Bulici maj taky nejakou imatrikulacku a naopak GA se podle me taky muze hlasit jinak nez imatr.
   Seznam příspěvků  

Re: Re: Re: Re: Dnes večer IVAO VOR/DME evening   2. 5. 2006 / 22:20
Tragédie v JRD
jako bys neznal PJskye ten se bude za tyden divit jakto ze to letadlo leti

PS: pokud se zatim XXX skryva nejake cislo (a volacka by byla OK563 treba) tak je to trosku divne.. ale bulik s OKXXX je uplne v pohode a beech s nejakou skoro "aerolinkovou" volackou .. taky uplne v pohode
   Seznam příspěvků  

Re: Re: Re: Re: Re: Dnes večer IVAO VOR/DME evening   3. 5. 2006 / 00:13
Karel
Akorát ta Tragédie v JZD je nějak mimo mísu a hóóódně nestandardní volačka, jestli mi rozumíš...
   Seznam příspěvků  

Re: Re: Re: Re: Dnes večer IVAO VOR/DME evening   3. 5. 2006 / 12:41
PjSky   
boingy asi bezne naleteji hodne pod imatrikulackou.
nepripada mi to moc realne. ale treba nejaky realny pohyb najdete nekde zalogovany.. kdys se budete snazit.
GA? vazne se bude hlasit pod letem aerolinek?
   Seznam příspěvků  

Re: Re: Re: Re: Re: Dnes večer IVAO VOR/DME evening   3. 5. 2006 / 12:48
Tragédie v JRD
pokud tim GA (klidne cessnou ) budes provozovat pravidelnou linkovou dopravu tak ti nic nebrani tomu aby letela pod linkovou volackou ... pokud provozovoatel volacku ma

boingy -- pod imatrikulackou letet muze... co by nemohl? .) nikde neni dano ze ero nad X tun musi letet pod linkou a pod X tun leti pod svoji registrackou .)

to jakou volacku pouzije nezalezi na jeho velikosti ale na tom co zrovna leti, pod kym atd .)
   Seznam příspěvků  

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Dnes večer IVAO VOR/DME evening   3. 5. 2006 / 15:35
PjSky   
General aviation (abbr. GA) is one of the two categories of civil aviation.

term general aviation describes any flight other than a military or scheduled airline flight, ranging from gliders and powered parachutes to large, non-scheduled cargo jet flights. As a result, the majority of the world's air traffic falls into this category, and the vast majority of the world's airports serve general aviation exclusively.

nuze armadnici jsou skveli a v poradku;
kolik vcera letelo nakladnich / jetu? nejak sem neslysel ze by si nekdo zadal stojanku cargo.
vsichni hrnuli lidicky a ti se panove proste bez schedulingu neobejdou - nelze je odbavit

rekni ze ne, selhani lidskeho faktoru v zemedelskem stredisku.
   Seznam příspěvků  

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Dnes večer IVAO VOR/DME evening   3. 5. 2006 / 16:06
Tragédie v JRD
at se snazim sebevic, nechapu souvislost tveho prispevku s tematem ani s tim co jsem psal ...

proc by vcera musel letet nejaky nakladni nebo mil let?
   Seznam příspěvků  

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Dnes večer IVAO VOR/DME evening   3. 5. 2006 / 16:16
mípa   
Při každé akci je alespoň jeden nákladní let Včera byly 3.
   Seznam příspěvků  

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Dnes večer IVAO VOR/DME evening   3. 5. 2006 / 17:44
PjSky   
Tragedie, s GA nemuzes provozovat pravidelnou linkovou dopravu. GA je nepravidelna doprava. NON-SCHEDULED. Protirecis si.
   Seznam příspěvků  

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Dnes večer IVAO VOR/DME evening   3. 5. 2006 / 18:38
Serž   
neprotireci
   Seznam příspěvků  

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Dnes večer IVAO VOR/DME evening   3. 5. 2006 / 18:52
Tragédie v JRD
Hmm.. a nechapu co sem tahas pravidelnou linkovou dopravu? a nepravidelnou?

z toho prispevku vyplyvaji cca tyto dve veci:

- cessna muze letet jako linkova i nelinkova osobni doprava
- boeing muze letet jako linkova i nelinkova osobni doprava

ha... a co dal?
   Seznam příspěvků  

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Dnes večer IVAO VOR/DME evening   3. 5. 2006 / 21:07
PjSky   
term general aviation describes any flight other than a military or scheduled airline flight, ranging from gliders and powered parachutes to large, non-scheduled cargo jet flights. As a result, the majority of the world's air traffic falls into this category, and the vast majority of the world's airports serve general aviation exclusively.

termin GA popisuje kazdy let jiny nez vojensky ci planovany linkovy let, pocinaje kluzaky az k velkym, neplanovanym nakladnim proudovym letum. Rekneme tedy, ze vetsina svetove letecke dobpravy spada do teto kategorie, a drtiva vetsina svetovych letist slouzi vylucne GA.
Neplanovany linkovy let je dost usmevne spojeni, ze?
jasne ze muze cokoliv letet jako cokoliv..

jenze v realu jaksi existuje jista jasnost. to je marny...
   Seznam příspěvků  

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Dnes večer IVAO VOR/DME evening   3. 5. 2006 / 21:16
Tragédie v JRD
Mno .. tak anglicky umis, to je pravda ale porad jsi tu jaksi neobhajil svuj ironicky uskleb nad tema volackama...
   Seznam příspěvků  

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Dnes večer IVAO VOR/DME evening   3. 5. 2006 / 21:24
PjSky   
tady neni co hajit. koukam kolem po volackach, koukam na vatsim, tohle se nejvic deje v CR...
je to presne o tom, ze jouda X si vezme c172 a leti pod CSA001 VFR... to je smutny.
   Seznam příspěvků  

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Dnes večer IVAO VOR/DME evening   3. 5. 2006 / 21:33
Tragédie v JRD
Hmm.. tebe jsem jeste na virtualu nevidel, tak si nekoho nenazyvej joudou ...

navic kdyz zjevne nevis jak funguje system virtualnich aerolinek a podobne, tak radsi drz usta a neplet se do neceho, o cem nemas paru

PS: i kdyz je cessna s CSA001 ponekud , ehm, neobvykle, tak proti zadnemu predpisu to neni ... tak se jdi bodnout
   Seznam příspěvků  

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Dnes večer IVAO VOR/DME evening   3. 5. 2006 / 21:46
Lowmick   
Jak rikas, je sice pravda, ze CSA001 neni uplne to nej, ale samozrejme jen to co mas na smerovce rikat nemusis. PjSky, slysels treba nekdy jak se hlasi Ae45 od Aerotaxi?
   Seznam příspěvků  

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Dnes večer IVAO VOR/DME evening   3. 5. 2006 / 22:05
Petr Slavíček   
Je mi líto, že to musím napsat, ale začínám být z podobných "diskuzí" poněkud nešťastný. No spíš bych měl říct dost nasraný.
Kdysi, a není to tak dávno, bylo tohle forum pro mě neocenitelným zdrojem informací o světě létání, ale poslední dobou se tu obvykle řeší něčí "problémy" jako tahle s volačkama. Pravděpodobně neexistuje nic důležitějšího než jakou má kdo volačku pro svojí Cesnu.
Věnovat čas procházení těchto příspěvků je skutečně povznášející.

Rád bych zase nacházel na tomto foru inspiraci a informace pro zdokonalení mého virtuálního leteckého "umění". Pokud se zdržíte těchto naprosto nepřínosných příspěvků budu vám nesmírně vděčen.

Děkuji za pozornost
   Seznam příspěvků  

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Dnes večer IVAO VOR/DME evening   4. 5. 2006 / 09:00
OK-Milda (BHA410)   
Psát to na jiném místě v jiném stromě, bych ti mnohdy dal i za pravdu, ale podle mne problematika volaček není zas až tak od věci a je rozhodně "inspirativní". Neříkám, že je tu diskutováno zrovna s chladnou hlavou (ale ono už to prostě někdy nejde, obzvlášť když jeden nejmenovaný stále není schopen něco pochopit), ale informační hodnotu to jistě má. Já bych spíš uvítal, změnu názvu tématu odchíleného od původní problematiky (když už né separátní strom) pro následné pozdější vyhledávání.
   Seznam příspěvků  

Volacky a IVAO   4. 5. 2006 / 10:09
PjSky   
Ty bys volil koho, Losnu nebo Maznaka?
TVJ je casto v protivce [cekal sem ze se chytne] nicmene pravda je, ze VA maji doporuceno letat pod svou volackou. A ze to nevim, to se pleta bot sem chtel zalozit DHK VA, kdyz uz jsou repainty. Aspon by se cateji ozyval rqst pro cargo stojanky

Zas ja bych cekal, ze zakladatele + hlava dane VA urcili presne s cim se bude a jak letat...
kukam ze BHA ma vymakly web ac tvrdi ze to neni HC VA.
   Seznam příspěvků  

Re: Volacky a IVAO   4. 5. 2006 / 10:20
OK-Milda (BHA410)   
Nešlo by to napsat česky? Buď jsem debil já nebo nevim, ale já tomu co tím chtěl básník říci prostě nerozumím.
   Seznam příspěvků  

Re: Re: Volacky a IVAO   4. 5. 2006 / 10:31
PjSky   
Ty bys volil koho, Losnu nebo Maznaka? [kdo podle tebe je mimo misu?]

Tragedie V JZD je casto v protivce [nenecha si ujit prilezitost k rypnuti, at uz k veci nebo uplne mimo] nicmene pravda je, ze VIRTUAL AIRLINES maji doporuceno letat pod svou volackou. A ze to nevim, to se plete nebot sem chtel zalozit DHL[World Express] VirtualAirline, kdyz uz jsou repainty[MTL by se zmaklo snadno]. Aspon by se cateji ozyval pozadavek pro stojanku pro nakladni dopravu.

Zas ja bych cekal, ze zakladatele + hlava dane VA urcili presne s cim se bude a jak letat...
vidim, ze BHA ma propracovane stranky ac tvrdi, ze svym zamerenim nejsou prisne rizena VA. [jakoze je zde i fleet seznamek]
   Seznam příspěvků  

Re: Re: Re: Volacky a IVAO   4. 5. 2006 / 10:52
OK-Milda (BHA410)   
Na první otázku - nevím, nevím o koho se jedná (možná jsem blb nebo jsem to nepochopil)

Tragéd není vůbec v protivce - celé jsi to začal dotazem, zda použitá kombinace volaček je opravdu jako v reále (jako že teda je to si nesmysl) a Tragéd ti jasně několkrát napsal, že jistě ne, že můžeš i v reálu potkat Barona s linkovou volačkou letícím za VFR a Boeinga s volačkou dle imatrikulace za IFR. Jak asi poletí takový technický přelet velkého dopraváka za IFR (pod jakou volačkou)? (možná se pletu, ale pod imatrikulací je to nejogičtější ...). Jde o to, že to není třeba tak častý jev jako na síti, ale když si přeložíš frázi As real as it's gets (Tak realně jak je to je možné), tak ti musí být jasné, že jsou ve virt. světě některé věci prostě od svého principu jinačí (viz můj předešlý příspěvek k témamtu).

Tak tady nevím co říci. Přímou souvislost mezi kvality webu a mezi způsobem používání volaček opravdu nevidím. Asi už jsem fakt debil.
   Seznam příspěvků  

Re: Re: Re: Re: Volacky a IVAO   4. 5. 2006 / 10:58
tonde   
Jaroslav Foglar a Rychlé šípy - Losna a Mažňák, dva soupeři v boji o titul Velkého Vonta, Mažňák špatný, Losna dobrý - spojenec Rychlých šípů, kteří chtěli na chvíli ježka v kleci, aby z něj vyndali plánek Tleskačova létajícího kola, protože Ježka v kleci měl vždy v držení Velký Vont. Losna nakonec volby vhrál, ale díky násilného zásahu Mažňáka skončil ježek v kleci ve stoce a když byl po letech vyloven, voda udělala své, do pláště ježka vyžrala malou dírku a plán Tleskačova úžasného vynálezu na hedvábném papíře byl nadobro zničen..... Pokud se lehce pletu, četl jsem to před 15ti lety , ale princip asi zůstává
   Seznam příspěvků  

Re: Re: Re: Re: Re: Volacky a IVAO   4. 5. 2006 / 11:14
Serž   
nechapu nic
   Seznam příspěvků  

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Volacky a IVAO   4. 5. 2006 / 11:21
MaPa   
... apropo, co sou to VOLAČKY ???
   Seznam příspěvků  

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Volacky a IVAO   4. 5. 2006 / 11:24
OK-Milda (BHA410)   
Ne co, ale kdo. A víš kdo jsou roztleskávačky? Tak to je něco podobnýho, ale místo roztleskávání volaj ...
   Seznam příspěvků  

Re: Re: Re: Re: Re: Volacky a IVAO   4. 5. 2006 / 11:21
OK-Milda (BHA410)   
Díky za vysvětlení , ale jde o to, že stále nevím co tím chtěl říci kolega v této diskuzi ...
   Seznam příspěvků  

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Volacky a IVAO   4. 5. 2006 / 11:24
tonde   
to já taky ne, jen jsem ti chtěl vysvětlit, kdo je Losna a Mažňák...... Možná šlo o to, zda bys volil dobro nebo zlo - ale to je spíš na bačkoru, ne?
   Seznam příspěvků  

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Volacky a IVAO   4. 5. 2006 / 11:25
Serž   
to je spis na hlavu
   Seznam příspěvků  

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Volacky a IVAO   4. 5. 2006 / 11:28
tonde   
...šak sem to napsal, už je to na Bačkoře, koukej se registrovat a zapoj se, tam ti to můžu náležitě vysvětlit.....
   Seznam příspěvků  

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Volacky a IVAO   4. 5. 2006 / 11:33
PjSky   
dobra diskuze.
ja jen narazel na urcity predpis ktery vzesel od FAA ale to koukam moc neleti na IVAO v CR
zaobira se primo CALLSIGNS - cesky volaci znaky; jasne stanovi za GA musi hlasit registraci, tj. imatrikulaci, a ATc smi zkracovat na 3 znaky pro dalsi komunikaci.
kdyz uz mluvime o GA jako o GA

jinak spor Losna Maznak ma jiny kontext:
pri infiltraci prostoru Stinadel jsou RS osloveni jednim vontem:"Koho budes volit? Losnu nebo Maznaka?" a neznaje politickou situaci odpovi nekdo z RS:"Ale treba Bahnaka".
pokazde kdyz se me nekdo pta koho ze budu volit, vybavi se mi presne tohle. - je mi to fuk.
Samozrejme RS to pekne odskakali

   Seznam příspěvků  

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Volacky a IVAO   4. 5. 2006 / 12:08
Lowmick   
Hod sem ten predpis, zatim jsi sem jen daval nejaky "zajimavy anglicky povidani" o rozdeleni GA a tech ostatnich.
Porad nechapu, proc se normalni (dam priklad vrtulovy) maly ero nemuze hlasit jinak nez imatrikulaci. V realu to tak proste je.
   Seznam příspěvků  

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Volacky a IVAO   4. 5. 2006 / 12:09
Lowmick   
Nemluvim o pravidelnych linkach.
   Seznam příspěvků  

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Volacky a IVAO   4. 5. 2006 / 12:52
Tragédie v JRD
on pjsky proste nemuze (nechce?) pochopit ze i cessna o ctyrech mistech (zdanlive GA letadlo) muze letet jako komercni aerolinkovy let (a ve svete se tak deje celkem bezne , zejmena v USA, ale i jinde) a ze se vubec nemusi hlasit svou imatrikulackou

ja uz do tehle diskuse vstupovat nechtel (a dal uz nebudu) protoze pjsky zjevne vuebc nechce pochopit o co jde, a bude si furt kazat svou a nema smysl uz periskop zasirat kravinama na tohle tema
   Seznam příspěvků  

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Volacky a IVAO   4. 5. 2006 / 13:16
PjSky   
me to nepripada jako kravina ale kdyz to vyslo z JZD...
cituji:
pokud tim GA (klidne cessnou ) budes provozovat pravidelnou linkovou dopravu tak ti nic nebrani tomu aby letela pod linkovou volackou ... pokud provozovoatel volacku ma

FAA AIM 4.2.4-5 k volackam

dale linkovy let: [obecne definece pojmu/zakladni vymezeni pro ustanoveni mezinarodnich norem, at uz pro ICAO, IATA, FAA... je to fuk a anglicky]

Civila aviation dividies:[]

Scheduled air transport, including all passenger or cargo flights that operate on a published schedule; [linky, linka je definice provozu prepravce [carrier] a pravidelnost neni dulezita; dulezita je publikovanost]

GA:
General aviation, including all other flights, private or !commercial [vezmu letadlo a letim]
   Seznam příspěvků  

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Volacky a IVAO   4. 5. 2006 / 13:23
LS
Kurnik kolikrat ti mam jeste napsat, ze FAA je pro Ameriku!!!!!!!!!!! Koukni se do ceskeho L10II na stranu 56, pripadne hledej odstavec 5.2.1.7.2. Radiotelefonni aznaky letadel... Nikde se tam o GA nepise a potom neco pis!!!!
   Seznam příspěvků  

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Volacky a IVAO   4. 5. 2006 / 13:28
Tragédie v JRD
Lukasi, necerti se .... i podle toho FAA jak tu cituje PJSky to vychazi ulpe stejne.. sice tam resi GA a ne-GA ... ale vysledek je stejny... ta nase pomyslna cessna se i v US muze hlasit s AAL001 atd....
   Seznam příspěvků  

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Volacky a IVAO   4. 5. 2006 / 13:27
Tragédie v JRD
PJSky ty uz sam nevis co pises...a nebo Te nechapu

...je to od tebe dalsi prispevek, ktery opet potvrzuje to co tu tvrdim od zacatku, a to ten, ze neni nic zaludnyho na tom aby cessna letela pod CSAxxx a boeing aby letel pod OK-XYZ ...

je to zapotrebi? ja chapu, je fajn, ze jsi to uz uznal asi trikrat ... ale bud nechapes to co tu postujes (a myslis si ze to potvrzuje tvoji "pravdu") a nebo ses proste asi prepracovanej ... a pises bekoviny

PS: mimochodem, lukas ma pravdu .. tady jses v evrope.. a ne v US.. takze FAA at si pise co chce...
   Seznam příspěvků  

Re: Volacky a nejen IVAO, ale hlavne ICAO, ktere neni FAA   4. 5. 2006 / 13:41
Marky Parky   
Tak ja jen upřesním finálně podle předpisů jak je to u nás, tedy žádné FAA, ale pěkně L10/II.

5.2.1.7.2.1.1 V radiotelefonii se musí k označení
letadla použít některého z těchto typů volacích znaků:

Typ a) – skupina písmen a/nebo číslic, odpovídající
poznávací značce letadla, nebo

Typ b) - radiotelefonní označení provozovatele letadla,
za kterým následují poslední čtyři znaky poznávací
značky letadla, nebo

Typ c) - radiotelefonní označení provozovatele letadla,
za kterým následuje označení letu.

Poznámka 1: Označení výrobce letadla nebo
označení typu letadla může být použito jako
radiotelefonní prefix volacího znaku typu a).
Poznámka 2: Radiotelefonní zkratky leteckých
provozovatelů, uvedené v bodech b), a c), jsou
obsaženy v publikaci ICAO "Zkratky leteckých
provozovatelů, leteckých úřadů a služeb", Doc. 8585.
Poznámka 3: Libovolný počet výše uvedených
volacích znaků je možno uvést v Poli 7 letového plánu
ICAO jako identifikaci letadla. Instrukce pro
vyplňování letového plánu jsou uvedeny v PANS -
RAC, Doc. 4444.

Všiměte si pozorně, že pravidla kterými se řídíme jsou
i) tento volací znak odpovídal jedné z možností A,B,C
ii) tento volací znak byl zapsán do pole 7 letového plánu
iii) pokud použijeme radiotelefoní zkratku provozovatele, můžeme pro účely létání na IVAO seznam z dokumentu 8585 rozšířit o zkratky VA

Ti co mají předpis L10/II po ruce si dále mouhou všimnout že se nikde neváže způsob používání volacího znaku na pravidelnost/nepravidelnost/obchodní let/soukromý let/typ letada či cokoliv jiného. Tohle říká předpis a tak se tomu děje i v reálném světě, příkladů už v tomhle vlákně zažilo až až.

Závěrem upřesnění několika častých omylů:

a) Provozovatel nerovná se letecká společnost. Provozovatel klidně může být aeroklub, soukromá osoba, armáda a každý může, ale nemusí (po splnění určitých podmínek) si u ICAO zaregistrovat volací znak.
b) Obchodní let nerovná se (pravidelný) linkový let. Obchodní let klidně může být charter a nebo dokonce vyhlídkový let nad nejbližší hrad.
c) General aviation nerovná se malá letadla, leckterý bizjet překoná vším (včetně velikosti) některá létadla některých dopravců - zase ale klidně může být letem komerčním i nekomerčním...

Když to shrnu, nemíchejme hrušky s jabkama a pokud někdo má volačku v pořádku podle nejvýše uvedených kritérií, nespojujme to nijak s dalšímo body jeho FP, neb to opravdu spolu nemá nic společného
   Seznam příspěvků  

Re: Re: Volacky a nejen IVAO, ale hlavne ICAO, ktere neni FAA   4. 5. 2006 / 13:47
Tragédie v JRD
ale vzdyt v americe to maji jinak ... tak to prece nejde abychom v evrope meli neco podle svyho, v tom se prece musime podridit o velke, o mocne, o vsemocne FAA, US army a ja nevim komu .)

(ehm.. ponekud nemistna ironie.. ale snad uz tu bude pokoj)
   Seznam příspěvků  

Re: Re: Volacky a nejen IVAO, ale hlavne ICAO, ktere neni FAA   4. 5. 2006 / 14:09
PjSky   
moc dik za objasneni, cekal jsem na to jak na sul.

a ted to co tady celou dobu resim s TVJ a jeho prizvukovaci:

"KDE JE SLOVO O GA?!"

tim chci rict, ze kdyz celou tu dobu mleli o GA co v CR neexistuje, tak me akorat michli... a pak se cili, ze odkazuju na FAA, protoze FAA si samozrejme GA definuje.

Je se jen ciste podivil proc se pouzivaji takove volacky a po te, co jsem si nasel co je GA a kde se termin GA pouziva tak uz sem se jen bavil.
Tvrdit ze sem palicak..

Tragede vzpamatuj se!
A zbytek taky, nechapu proc me nadavate za GA kdyz to pritahnul ten druhy. Baj d vej se toho porad drzite jak klistata..
   Seznam příspěvků  

Re: Re: Re: Volacky a nejen IVAO, ale hlavne ICAO, ktere neni FAA   4. 5. 2006 / 14:25
Tragédie v JRD
ja se nemam co vzpamatovatat, narozdil od Tebe

je pravda, ze vetu o GA jsem sem dal jako prvni ja
"pokud tim GA (klidne cessnou ) budes provozovat pravidelnou linkovou dopravu tak ti nic nebrani tomu aby letela pod linkovou volackou ... pokud provozovoatel volacku ma"

ale kazdy prumerne inteligentni clovek pochopi jak byla minena

ale tedy, specialne pro Tebe, uprav si zneni te vety takto:

"pokud tou cessnou budes provozovat pravidelnou linkovou dopravu tak ti nic nebrani tomu aby letela pod linkovou volackou ... pokud provozovoatel volacku ma"
   Seznam příspěvků  

Re: Re: Re: Volacky a nejen IVAO, ale hlavne ICAO, ktere neni FAA   4. 5. 2006 / 14:32
LS
GA je i v ceske definici...Copak asi vyplnujete do FP?

Pro PjSky: uz vcera jsem ti psal, at se podivas do predpisu co se pise o pouzivani volacek v CR. Prdpokladal jsem, ze kdyz tu to chces resit, ze vis aspon kde se pouziva FAA dokumenty...
   Seznam příspěvků  

Re: Re: Re: Re: Volacky a nejen IVAO, ale hlavne ICAO, ktere neni FAA   4. 5. 2006 / 14:38
PjSky   
jiste ze vim co je FAA. Dokonce lepe jak ceske predpisy, ale za to muze FSka a jeji americnost. btw dokonce vim co je FMC.
Prosim tu definici GA v ceskych predpisech, at mame srovnani.
   Seznam příspěvků  

Re: Re: Re: Re: Re: Volacky a nejen IVAO, ale hlavne ICAO, ktere neni FAA   4. 5. 2006 / 14:42
Serž   
mi pripada ze FMC v tomto threadu znamena "Furt Mele Cypoviny"
   Seznam příspěvků  

Re: Re: Re: Re: Re: Volacky a nejen IVAO, ale hlavne ICAO, ktere neni FAA   4. 5. 2006 / 14:42
LS
DEfinici jsem myslel tim, ze se s pojmem GA setkas i u nas...Konktretne vyplnovani FP
   Seznam příspěvků  

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Volacky a nejen IVAO, ale hlavne ICAO, ktere neni FAA   4. 5. 2006 / 14:51
LS
A taky uz dale nebudu do teto diskuze prispivat, protoze tu jaksi nekdo nechce pripustit chybu
   Seznam příspěvků  

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Volacky a nejen IVAO, ale hlavne ICAO, ktere neni FAA   4. 5. 2006 / 15:01
brendon (SVK832)   
To kto to ma citat??? ved to tu za chvilu budu odstavce po pismenkach
   Seznam příspěvků  

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Volacky a nejen IVAO, ale hlavne ICAO, ktere neni FAA   4. 5. 2006 / 15:02
PjSky   
jakou? jo jasne. ze sem to vubec psal, s vasim pristupem je to fakt chyba.
   Seznam příspěvků  

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Volacky a IVAO   4. 5. 2006 / 12:19
Už přistál   
Ty si to taky odskaces. Skoro presne za rok, az se vsichni sejdeme v prvomajovym pruvodu.
   Seznam příspěvků  

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Volacky a IVAO   4. 5. 2006 / 13:02
LS
Ja jsem jen blbec, co lita na IVAO - na siti, ktere se nesnazi litat podle realu, ale on je FAA dokument zavazny pro CR?
Dekuji za osvetu vazeny pane PJSky
   Seznam příspěvků  

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Volacky a IVAO   4. 5. 2006 / 13:10
LS
v FAA dokumentech je take napsano jako fraze: "taxi into position and hold" a proc cesti ATC na IVAO pouzivaji lineup?
   Seznam příspěvků  

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Volacky a IVAO   4. 5. 2006 / 14:42
Serž   
bo jsou divni (vcetne me :-/) a nevi jak to ma spravne byt
   Seznam příspěvků  

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Volacky a IVAO   4. 5. 2006 / 13:23
PjSky   
no mozna nas muzes poucit o vlivu FAA na svetove letectvi nejlepe.
   Seznam příspěvků  

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Volacky a IVAO   4. 5. 2006 / 13:25
LS
Zkus si nejprve projit ceske predpisy, az zase budes chtit bludy - jinak doufam, ze az te uvidim online, vse bude presne podle realu
   Seznam příspěvků  

Re: Re: Re: Re: Re: Volacky a IVAO   4. 5. 2006 / 11:31
Už přistál   
Tys v pětadvaceti četl Šípáky? To jsi můj člověk. A Čtyřlístek?
   Seznam příspěvků  

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Volacky a IVAO   4. 5. 2006 / 11:34
OK-Milda (BHA410)   
jeeeee čtyřlístek Myšpulín=český McGiver

PS: Bačkora už infiltruje pérák
   Seznam příspěvků  

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Volacky a IVAO   4. 5. 2006 / 11:41
tonde   
já čet šípáky už ve dvanácti, mám jejich originál kreslený komiksy z roku 67 -70 a potom kompletní Foglarovky vydané v reedici po revoluci, tuším něco okolo 20ti knížek, stejně, jako mám starý sešit Bigglese od velbloudích stíhaček a opět komplet reedici 32 knih z vydavatelství Toužimský a Moravec Příběh Bílý Fokker o rytířském chování se nepřátelských pilotů za války je něco úžasného......
   Seznam příspěvků  

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Volacky a IVAO   4. 5. 2006 / 14:09
Jaakov   
Všechy šípácký komiksy mám v tý velký knížce co vyšla před pár lety, ale prostě tohle je součást všobecného přehledu, kterým by měl moderní mladý muž oplývat, aby se mohl fundovaně vyjadřovat a příspívat v diskusích na jekékoliv téma Kdo není schopen reagovat na citace z komiksů o šípákách, je ochuzen o mnoho
   Seznam příspěvků  

Re: Volacky a IVAO   4. 5. 2006 / 10:37
OK-Milda (BHA410)   
Jinak pokud tedy mohu přispět v obecné rovině k tomuto tématu, tak jde o to, že ač se IVAO snaží k reálnému světu přiblížit co nejvíce, tak je to pořád jen svět virtuální. Proto je fungování VA diametrálně odlišné od fungování real VA a z toho vyplývající rozdílné používání volaček. Proto se může stát a i se tak děje, že pod volačkou např. BHA410 může letět jak dopravák typu MD-80, tak menší L-410 i třeba C-421. Jsem členem VA a chci její barvy "hájit" kdykoli je to jen možné. Už vůbec pak nekze spojovat (bylo to již dříve zmíněno) použití volačky a let za VFR nebo IFR,; podle mě to nesouvisí vůbec nijak. Na druhou stranu je pak spousta lidí, kteří prostě ve VA registrovaní nejsou a nejspíš nikdy nebudou a tudíž používání takovýchto volaček nemají za potřebí (jakkoli jim v tom asi těžko někdo zabrání) a tak prostě lítají pod imatrikulací. Jakou si zvolí je čistě na nich, ale jistá pravidla by při tom dodržovat měli, ale to už je trochu jiné téma, které tady na Periskopu bylo již několikrát probíráno.
Shrnuto a podtrženo, je používání volaček na IVAO vázáno více na osobu pilota než na typ prováděného letu či konkrétní letadlo, i když osobně třeba když já létám VFR tour zatím se Z-142, tak pod imatrikulací (OK-MKA) a to jen proto, že mi to letím jako pro plnění svých privátních ukolů a ne za VA (Adame promiň ), než že by to tak mělo být.
PS: a ještě je tu např. VA Aviatik (Virtuální aeroklub), kde naopak je většina letadel sportovních a letají tak pod volačkou AVPxxx....
   Seznam příspěvků  

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Dnes večer IVAO VOR/DME evening   4. 5. 2006 / 11:14
Eurostar   
PJsky nejspis myslel ze je mu divny jakto že GA let měl volačku SVK..... nevím proč se tomu tak diví, když si zažádáš na paříslušných místech tak se můžeš hlásit jak chceš....(jak říkáš ty)

př:j L200A morava, GA let, volačka MAKER007 , imatrikulace OK-PLG

   Seznam příspěvků  

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Dnes večer IVAO VOR/DME evening   3. 5. 2006 / 18:57
LS
Podle toho co pises, tak Charter je NON-SCHEDULED a tudiz je GA...????
   Seznam příspěvků  

Re: Re: Re: Re: Re: Dnes večer IVAO VOR/DME evening   3. 5. 2006 / 12:52
LS
Presne tak, koukni do predpisu co se pise o pouzivani volacich znaku a jake jsou moznosti, nikde nemas napsano, ze B nemuze letet imatrikulackou a Be pod volackou provozovatele...
   Seznam příspěvků  

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Dnes večer IVAO VOR/DME evening   3. 5. 2006 / 12:57
Serž   
pod cim lita horkovzdusny balon?
slysel jsem ze za 1. republiky byla ve vyzbroji letectva balonova stihaci letka
   Seznam příspěvků  

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Dnes večer IVAO VOR/DME evening   3. 5. 2006 / 15:00
Hoplite
pod svojou imatrikulackou... napr. OM-9509
   Seznam příspěvků  

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Dnes večer IVAO VOR/DME evening   3. 5. 2006 / 15:03
Serž   
co kdyz zalozim spolecnost ktera bude poskytovat vyhlidkove lety?
   Seznam příspěvků  

Re: Dnes večer IVAO VOR/DME evening - Uz je tu zase to pitomy jaro?   4. 5. 2006 / 15:12
Vita Zenisek
Ahoj Vsichni,
Precetl jsem si cely tenhle thread ohledne volacek a nestacim se divit co se s nekterymi prispevateli deje.

Prosim Vas, mohli byste si prestat dokazovat kdo je chytry, chytrejsi a nejchytrejsi (a to zhusta jen na zaklade vlastnich domenek, bez studia jakychkoli podkladu) a na prispevky a dotazy reagovat vecne? Napr. tak jak to predvedl Marky?
Vyrazne by se usetrilo misto na serveru a prispevky by se zprehlednily.

Take mi prijde, ze nekteri jedinci si uz z principu musi kopnout do konkretniho prispevatele PJSky, ikdyby na chleba nebylo. Nechapu proc. (Kdo nevi o cem mluvim, necht si prohlidne kousek threadu visisci zcela zbytecne pod Markyho vseobjimajicim vysvetlenim. Osobne jsem ocekaval ze po tomto zasahu zbrane utichnou, ale nestalo se. Vasne byly zrejme prilis prudke.).

Rad bych Vas tedy poprosil - pojdme se k sobe zase chovat slusne, jako tomu tady byvalo zvykem a resit problemy bez emoci a vzajemneho napadani. Dik.

Vita
   Seznam příspěvků  

Re: Re: Dnes večer IVAO VOR/DME evening - Uz je tu zase to pitomy jaro?   4. 5. 2006 / 15:32
Tragédie v JRD
vis... mas pravdu .. ale jiste jsi si take vsiml ze jsem se do urciteho okamziku snazil odpovidat vecne (jenom tu proste nemam po ruce predpisy). ale pokud nekdo nejmenovany neustale odpovida tak jak odpovida - omila nejakou svoji pravdu, vicemene uz uplne mimo jakoukoli logiku- tak pak uz i vecnost jde stranou ...
   Seznam příspěvků  

Re: Re: Re: Dnes večer IVAO VOR/DME evening - Uz je tu zase to pitomy jaro?   4. 5. 2006 / 15:43
MaPa   
... a to obzvlášť, když je foodoo do odvolání zavřený
   Seznam příspěvků  

Re: Re: Re: Re: Dnes večer IVAO VOR/DME evening - Uz je tu zase to pitomy jaro? (OT)   4. 5. 2006 / 15:54
Tragédie v JRD
to mi tak nechybi .. chodime ke kazdum na zahradku ... nesrovnatelne
   Seznam příspěvků  

Gonzo
VWAC
Czech Virtual Air Rescue Service
O serveru   |   Zveřejňování souborů ke stažení   |   Kontakt   |   © 1999-2025 FlightSim.CZ