| | | PT Tu-154 navigátor 28. 4. 2006 / 09:25 | |
| | Tak jsem včera večer sepsal krátký návod jak využít virtuálního navigátora ovládajícího NVU. Snad jsem tam nenasekal moc chyb a někomu to pomůže.
http://sweb.cz/pavlon/Tu-154_VN.pdf
|
| |
|
| | | Re: PT Tu-154 navigátor 28. 4. 2006 / 12:13 | |
| | Díky, určite sa zíde, NVU systém je dosť "головоломный". |
| |
|
| | | Re: PT Tu-154 navigátor 28. 4. 2006 / 13:24 | |
| | Děkuji, moc a moc děkuji. Ani nevíš jakou jsi mi tímhle krásným manuálkem udělal radost. Dnes ráno jsem pronikl do tajů KLN-90B a podařilo se mi do něj dostat a zaletět LKMT HLV BNO VOZ LKPR. Takže zítra si vyzkouším ještě let podle Tvého návodu. Snad zanedlouho oživím strojový stereotyp na IVAO i lety s Tu-154. |
| |
|
| | | Re: PT Tu-154 navigátor 28. 4. 2006 / 17:39 | |
| | Děkuji mnohokrát. Naprosto srozumitelné a jasné. Za chvíli to jdu zkusit... |
| |
|
| | | Re: PT Tu-154 navigátor 28. 4. 2006 / 19:56 | |
| | Mohu mít ještě jeden dotaz? Jak mám poznat co a jak nastavit v airport latitude na Latitude scale? V manuálu je to bod 5.3.2.5. Pač já mám dojem, že když to správně nenastavím, tak to pak neletí s VN tak jak má.U toho VN jsem postupoval podle návodu a letadlo se otočilo o 90° na plánovanou trať a uhánělo pryč... |
| |
|
| | | | Re: Re: PT Tu-154 navigátor 28. 4. 2006 / 20:26 | |
| | Tam se zadává zeměpisná šířka letiště odletu nebo nějaká průměrná zeměpisná šířka trati, v případě delší trati, kdy se výrazněji mění zeměpisná šířka, by se měla zadaná šířka postupně upravovat (i to umí VN).
Jde o to, že NVU potom počítá podle zadané zeměpisné šířky s určitou sbíhavostí poledníků, kterou využívá při upřesňování orientace kursového systému.
Takže toto nastavení nemůže mít až tak velký vliv na kurz letu. Já tam nastavuju při letech v okolí ČR 50°.
Chybu bych hledal někde jinde, např. ve správném sesouhlasení kursového systému apod.
|
| |
|
| | | | | Re: Re: Re: PT Tu-154 navigátor 28. 4. 2006 / 20:32 | |
| | A mohu se zeptat, jak mám sesouhlasit ty kurzy? Pač já dokáži hýbat jen s jedním druhem ručičky od kurzu a to je hned ten základní při naběhnutí a nahození letadla. Jo a když přepnu ručně bod na trati v VN, tak mi to s ručičkou ani nehne... |
| |
|
| | | | | | Re: Re: Re: Re: PT Tu-154 navigátor 28. 4. 2006 / 22:15 | |
| | Anglický manuál, kapitola 5.3.2.5 (strana 29).
Podmínkou jsou myslím nahozený bustry, overhead všechno potřebné nahoru a srovnaný gyroskopy (na konzoli u AP, umělý horizont na zemi 0°). Jinak se to po spuštění gyroskopů rozháže. |
| |
|
| | | | | | Re: Re: Re: Re: PT Tu-154 navigátor 29. 4. 2006 / 11:25 | |
| | Přímo na zkalibrování všechz kompasů je na overheadu černej panel a v manuálu kapitola
5.3.2.5. Alignment and coordination of gyros na straně 29. |
| |
|
| | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: PT Tu-154 navigátor 29. 4. 2006 / 18:03 | |
| | Tak to dělám vše správně(tedy podle manuálu). Tak nevím, proč mi to éro pak letí úplně mimo...
|
| |
|
| | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: PT Tu-154 navigátor 30. 4. 2006 / 15:48 | |
| | Nejlíp by bylo popsat konkrétní situaci, jaká je trať, kam má letět a kam ve skutečnosti letí. Ideální by bylo hodit sem obrázek té situace, případně mi na mail pošli konkrétní plán letu ve formátu pro VN (je uložený ve složce Gauges/Tu154_cfg/ a jmenuje se nvu_dat_ + číslo s příponou dat a mrknu na to. |
| |
|
| | | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: PT Tu-154 navigátor 30. 4. 2006 / 17:59 | |
| | Už jsem Ti ten soubor poslal na mail. |
| |
|
| | | | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: PT Tu-154 navigátor 30. 4. 2006 / 18:09 | |
| | Nic mi nepřišlo, bohužel chyba byla v adrese na Periskopu, byla tam navíc mezera, už jsem to opravil. Pošli to prosím ještě jednou. |
| |
|
| | | | | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: PT Tu-154 navigátor 30. 4. 2006 / 18:18 | |
| | Tak na podruhé to tam snad dorazí |
| |
|
| | | | | | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: PT Tu-154 navigátor 30. 4. 2006 / 19:00 | |
| | Jo došlo, problém je v prvním úseku tratě, který má délku jen 1km (kurz 187°). Jelikož NVU se už minimálně 5km před otočným bodem (a při větších změnách i dříve) přestavuje na nový úsek trati tak si s takto krátkým a zbytečným úsekem neporadí.
Takže zkus vytvořit nový plán bez tohoto úseku.
|
| |
|
| | | | | | | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: PT Tu-154 navigátor 30. 4. 2006 / 23:14 | |
| | Děkuji mnookrát za pomoc, už to běhá tak jak má. Ještě jednou díky |
| |
|
|