FlightSim.CZ   Reklama  
CVARS - zrychlí vám tep...
> Nejste přihlášen Login
  Dnes je středa 27. 11. 2024, svátek má Xenie Translate
ÚVOD
LETADLA
KRAJINY
AI PROVOZ
UTILITY
ČLÁNKY
FÓRUM
 Seznam příspěvků
ODKAZY
SCREENSHOTY
VIDEA
INZERCE
PLÁNOVÁNÍ LETŮ
VYHLEDÁVÁNÍ
O SERVERU
RSSRSS - fórum
RSSRSS - novinky
FacebookFacebook
MobileVerze pro PDA
PT Tu-154 navigátor Jeden příspěvek | Celý strom
PT Tu-154 navigátor   28. 4. 2006 / 09:25
Zbyněk
Tak jsem včera večer sepsal krátký návod jak využít virtuálního navigátora ovládajícího NVU. Snad jsem tam nenasekal moc chyb a někomu to pomůže.

http://sweb.cz/pavlon/Tu-154_VN.pdf
 

Re: PT Tu-154 navigátor   28. 4. 2006 / 12:13
Marek Guman
Díky, určite sa zíde, NVU systém je dosť "головоломный".
 

Re: PT Tu-154 navigátor   28. 4. 2006 / 13:24
Willhelm   
Děkuji, moc a moc děkuji. Ani nevíš jakou jsi mi tímhle krásným manuálkem udělal radost. Dnes ráno jsem pronikl do tajů KLN-90B a podařilo se mi do něj dostat a zaletět LKMT HLV BNO VOZ LKPR. Takže zítra si vyzkouším ještě let podle Tvého návodu. Snad zanedlouho oživím strojový stereotyp na IVAO i lety s Tu-154.
 

Re: PT Tu-154 navigátor   28. 4. 2006 / 17:39
MAV
Děkuji mnohokrát. Naprosto srozumitelné a jasné. Za chvíli to jdu zkusit...
 

Re: PT Tu-154 navigátor   28. 4. 2006 / 19:56
MAV
Mohu mít ještě jeden dotaz? Jak mám poznat co a jak nastavit v airport latitude na Latitude scale? V manuálu je to bod 5.3.2.5. Pač já mám dojem, že když to správně nenastavím, tak to pak neletí s VN tak jak má.U toho VN jsem postupoval podle návodu a letadlo se otočilo o 90° na plánovanou trať a uhánělo pryč...
 

Re: Re: PT Tu-154 navigátor   28. 4. 2006 / 20:26
Zbyněk
Tam se zadává zeměpisná šířka letiště odletu nebo nějaká průměrná zeměpisná šířka trati, v případě delší trati, kdy se výrazněji mění zeměpisná šířka, by se měla zadaná šířka postupně upravovat (i to umí VN).
Jde o to, že NVU potom počítá podle zadané zeměpisné šířky s určitou sbíhavostí poledníků, kterou využívá při upřesňování orientace kursového systému.
Takže toto nastavení nemůže mít až tak velký vliv na kurz letu. Já tam nastavuju při letech v okolí ČR 50°.
Chybu bych hledal někde jinde, např. ve správném sesouhlasení kursového systému apod.
 

Re: Re: Re: PT Tu-154 navigátor   28. 4. 2006 / 20:32
MAV
A mohu se zeptat, jak mám sesouhlasit ty kurzy? Pač já dokáži hýbat jen s jedním druhem ručičky od kurzu a to je hned ten základní při naběhnutí a nahození letadla. Jo a když přepnu ručně bod na trati v VN, tak mi to s ručičkou ani nehne...
 

Re: Re: Re: Re: PT Tu-154 navigátor   28. 4. 2006 / 22:15
Balooo   
Anglický manuál, kapitola 5.3.2.5 (strana 29).
Podmínkou jsou myslím nahozený bustry, overhead všechno potřebné nahoru a srovnaný gyroskopy (na konzoli u AP, umělý horizont na zemi 0°). Jinak se to po spuštění gyroskopů rozháže.
 

Re: Re: Re: Re: PT Tu-154 navigátor   29. 4. 2006 / 11:25
Jaakov   
Přímo na zkalibrování všechz kompasů je na overheadu černej panel a v manuálu kapitola
5.3.2.5. Alignment and coordination of gyros na straně 29.
 

Re: Re: Re: Re: Re: PT Tu-154 navigátor   29. 4. 2006 / 18:03
MAV
Tak to dělám vše správně(tedy podle manuálu). Tak nevím, proč mi to éro pak letí úplně mimo...
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: PT Tu-154 navigátor   30. 4. 2006 / 15:48
Zbyněk
Nejlíp by bylo popsat konkrétní situaci, jaká je trať, kam má letět a kam ve skutečnosti letí. Ideální by bylo hodit sem obrázek té situace, případně mi na mail pošli konkrétní plán letu ve formátu pro VN (je uložený ve složce Gauges/Tu154_cfg/ a jmenuje se nvu_dat_ + číslo s příponou dat a mrknu na to.
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: PT Tu-154 navigátor   30. 4. 2006 / 17:59
MAV
Už jsem Ti ten soubor poslal na mail.
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: PT Tu-154 navigátor   30. 4. 2006 / 18:09
Zbyněk
Nic mi nepřišlo, bohužel chyba byla v adrese na Periskopu, byla tam navíc mezera, už jsem to opravil. Pošli to prosím ještě jednou.
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: PT Tu-154 navigátor   30. 4. 2006 / 18:18
MAV
Tak na podruhé to tam snad dorazí
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: PT Tu-154 navigátor   30. 4. 2006 / 19:00
Zbyněk
Jo došlo, problém je v prvním úseku tratě, který má délku jen 1km (kurz 187°). Jelikož NVU se už minimálně 5km před otočným bodem (a při větších změnách i dříve) přestavuje na nový úsek trati tak si s takto krátkým a zbytečným úsekem neporadí.
Takže zkus vytvořit nový plán bez tohoto úseku.
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: PT Tu-154 navigátor   30. 4. 2006 / 23:14
MAV
Děkuji mnookrát za pomoc, už to běhá tak jak má. Ještě jednou díky
 

Gonzo
Czech Virtual Air Rescue Service
MZAK
O serveru   |   Zveřejňování souborů ke stažení   |   Kontakt   |   © 1999-2024 FlightSim.CZ