|  |  | ULL a moja buducnost? 27. 4. 2006 / 17:50 | |
|  | Zdravim, viem mozno to sem nepatri ale nemozem najist informacie k ULL lietaniu. Som sice soplak ale mojou buducnostou sa zaoberam uz teraz. Mojim snom je mat raz malu firmicku, ktora by vyrabala ULL lietadielka ... viem smejete sa ... no ja som ochotny urobit pre to cokolvek. xixixi .... Hlavny problem: Kde by som mohol najist na webe informacie o zdravotnej sposobilosti k lietaniu na ULL ( myslim samozrejme oci ... totiz nosim okuliare, ci je mozne lietat aj snimi alebo ci sa to da po operacii oci) Dalsia otazka: Kolko stoji takyto kompletny vycvik v SR alebo CR? |
| |
|
 |  |  | Re: ULL a moja buducnost? 27. 4. 2006 / 18:00 | |
|  | nevim kolik je dioptrii, nicmene po laseru oci UL litat muzes. jinak prohlidka se v zasade sklada z toho, ze ti zmeri EEG, tlak, barvoslepost, pak to jak slysis, vyplnis karticku (zaskrtas jestli mas nebo jsi mel astma, alergie, srdecni potize, jestli trpsi epilepsii apod) .. at o je v zasade vse (paradoxne si vubec nepamatuju jestli jsem musel cist pismenka jestli vidim .. ale asi jo)
cena vycviku? ta je velice variabilni, zalezi na tom na jakem stroji budesl itat, v jake skole ci kde budes litat a na tvych schopnostech ... vysledne ceny se muzou od sebe lisit i o 100% ... minimalni nalet na ziskani papiru na UL (v CR) je 20 h .. ten vynasob cenou hodiny (dost zasadni kriterium, pokud budes litat na nejakym Echu nebo Staru apod zaplatis o dost vic, nez kdyz budes delat vycvik na hadraku), pricti 19% DPH a mas castku, k tomu teorie stoji kolem 7 - 8000 (tolik stala v f-airu pred dvema roky)
|
| |
|
 |  |  |  | Re: Re: ULL a moja buducnost? 27. 4. 2006 / 18:03 | |
|  | Ops.. preklep .. nezmeri Ti EEG ale EKG .) |
| |
|
 |  |  |  |  | Re: Re: Re: ULL a moja buducnost? 27. 4. 2006 / 18:12 | |
|  | Dakujem ... a este ako to je s tymi typmi lietadiel, to akoze ked chcem ist WT-9 Dynamic alebo Foxom alebo Starom ci Echom to musim mat na kazdy tym nejake ine papiere? Chapem ze je rozdiel motorove rogalo a poriadny turisticky ULL special. Ale ci na kazdy typ musim mat zvlast papiere. Napriklad budem robit s TL-96 star a najmem si WT-9 Dynamic je mozne aby som hned vzlietol? |
| |
|
 |  |  |  |  |  | Re: Re: Re: Re: ULL a moja buducnost? 27. 4. 2006 / 18:21 | |
|  | samozrejme to mozne neni ) |
| |
|
 |  |  |  |  |  | Re: Re: Re: Re: ULL a moja buducnost? 27. 4. 2006 / 18:42 | |
|  | Ještě upřesním jak je to s požadovaným počtem hodin. Abys mohl vzít do kabiny někoho cizího, tak musíš mít nalétáno minimálně 50h a z toho na daném typu minimálně 5 hodin sólo (tj. jako velitel).
Na každý nový typ počítej s přeškolením - to znamená tak 2-2.5 hodiny s instruktorem - a pak opět (abys v novém typu mohl někoho svézt) - těch 5 hodin sólo.
Každý typ se ti zapisuje do zápisníku letů jako kvalifikace. Navíc - musíš létat tak, abys neměl (na daném typu) přestávku delší než 90 dnů. Pokud totiž v uplynulých 90 dnech nevykonáš na typu minimálně tři starty a přistání (= tři okruhy), tak nesmíš být ustaven jako velitel letadla a musíš vykonat kontrolní let s instruktorem. Tj cca 30 minu - několik okruhů, nouzové postupy, technika pilotáže a pár "nouzových" přistání bez použití plynu, event. i s úplným vypnutím motoru.
PetrS |
| |
|
 |  |  |  |  |  | Re: Re: Re: Re: ULL a moja buducnost? 27. 4. 2006 / 21:34 | |
|  | jóó dynamic...Ten je opravdu supr,ale ve vleku to na 205ku nemá.A kdo to má blízko do LKHV hořovic,tak se klidně může přijít podívat Xsi xsi |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  | Re: Re: Re: Re: Re: ULL a moja buducnost? 27. 4. 2006 / 22:38 | |
|  | tak to sa s tebou budem celkom hadat, podla mna si su 205kou rovni a keby nahodou neboli tak ekonomika prevadzky WT9 14l/hod a 205tka myslim okolo40l/hod hovori svoje |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  |  | Re: Re: Re: Re: Re: Re: ULL a moja buducnost? 27. 4. 2006 / 22:38 | |
|  | jo a zabudol som dodat  |
| |
|
 |  |  |  | Re: Re: ULL a moja buducnost? 28. 4. 2006 / 00:12 | |
|  | Na lasery pozor. Kdyz jsme ted delali pripravy na teoreticky pilotky, tak jsme se od naseho lektora (mj. vyucujici na FD CVUT) dozvedeli, ze laserove operace oci nejsou pro piloty vhodne a udajne uz ted clovek co prodelal laserovou operaci oci ani nedostane medikl 1. tridy. |
| |
|
 |  |  |  |  | Re: Re: Re: ULL a moja buducnost? 28. 4. 2006 / 00:20 | |
|  | jj.. uz to tu kdysi zaznelo , a z vice zdroju .. cili bych to bral i jako overene |
| |
|
 |  |  |  |  | Re: Re: Re: ULL a moja buducnost? 28. 4. 2006 / 02:17 | |
|  | A na co potrebujes 1. třídu? Na ULL stačí druhá, ne? Nebo tu ti taky nedaj? |
| |
|
 |  |  |  |  | Re: Re: Re: ULL a moja buducnost? 28. 4. 2006 / 06:56 | |
|  | Ja mam po laserove operaci obou oci (korekce z 1,5 dioptrii) a 1. tr jsem dostal. Ale JAR hovori o tom, ze na oku nesmi byt zadny nasledek operace, ktery by mohl ovlivnit bezpecnost letu (hlavne vetsi citlivost na svetlo, nebo takovy ty rozplizly kola kolem zdroju svetla). Taky muze byt zpusobilost schvalena nejdrive po roce po operaci, aby bylo jasne, ze je oko stabilizovane. Ja jsem sel na prohlidku az 2 roky po zakroku. |
| |
|
 |  |  |  |  |  | Re: Re: Re: Re: ULL a moja buducnost? 28. 4. 2006 / 07:26 | |
|  | To můžu z vlastní zkušenosti potvrdit. Ptal jsem se na očním ÚLZ při dvojce na PPL. Dělá se to na výjimku, pár takových jedinců lítá. Možná by stála za to konzultace právě tam. |
| |
|
 |  |  |  |  | Re: ULL a moja buducnost? 28. 4. 2006 / 09:08 | |
|  | Nevím jaká je praxe a možná se pletu, ale krom toho co říkal Jirka je to IMHO i součástí JAR-FCL 3. Dioptrie se do určitého limitu tolerují (narozdíl od jiných vad), ale korekce laserovou operací nikoli, protože není uznávána jako bezkomplikační a hlavně s trvalými pozitivními výsledky. A oko jako zásadní orgán pro létání musí mít zachováno klasické minimální procento možného selhání. |
| |
|
 |  |  | Re: ULL a moja buducnost? 27. 4. 2006 / 18:44 | |
|  | | |
|
|