| | | Dnes 1900 LOC RWY 24 krizova situace 27. 4. 2006 / 20:44 | |
| | Dnes jsem byl svedkem krizove situace na draze 24, kdyz startujici A320 CSA provadel start, zatimco za nim pristavajici 734 CSA uz dosedal na drahu. Doba po kterou obe letadla jela za sebou na jedne draze byla podle mne tak 3-5 sekund. Jak je to v takove situaci a kdo je za odpovedny? Veznik, kterej dal povoleni k pristani tomu 734, kdyz jeste A320 nebyla ani omylem ve vzduchu a dokonce nebyla ani zdaleka za Bravem anebo kapitan te 734, ktera sedala "do plnych"? Musim rict, ze kdyz jsem to tam z te bromady hliny vedle Cargo Terminalu pozoroval, tak to vypadalo tak nebezpecne, ze mi tuhla krev v zilach. Muzu vam rict, ze videt 734 na finale cca nad boudou na zacatku svetelne rady RWY24, zatimco A320, pripravena na start, se jeste nehybe, je zatim to nejhorsi, co jsem na Ruzyni videl. |
| |
|
| | | Re: Dnes 1900 LOC RWY 24 krizova situace 27. 4. 2006 / 21:00 | |
| | tak ted vazne. ja mam pocit, ze uz sem to videl na ruzyni taky. nebo to bylo jinde, ale nemyslim, ze to je chyba. Spis provoznatesno |
| |
|
| | | | Re: Re: Dnes 1900 LOC RWY 24 krizova situace 27. 4. 2006 / 21:05 | |
| | Pockej, no ja teda nevim, ale podle mne nemuze letadlo pristavajici dostat povoleni k pristani, dokud neni draha volna, nebo ano? Jak by to delali, kdyby ta 320tka potrebovala prerusit a ten 734 by byl nedejboze dlouhej nebo mu odesli brzdy nebo co ja vim? |
| |
|
| | | | | Re: Re: Re: Dnes 1900 LOC RWY 24 krizova situace 27. 4. 2006 / 21:08 | |
| | toz by byl pruser...
ale uz loni jsme se o tom bavili v hospode... a lita se opravdu_hodne_natesno, aby se to vubec poskladalo a pristalo ... a nekdy to asi nevyjde ulpne jak to autor zamyslel ... |
| |
|
| | | | | Re: Re: Re: Dnes 1900 LOC RWY 24 krizova situace 27. 4. 2006 / 21:08 | |
| | Tady někdo vykládal...
Že pokud máš opodstatněnou jistotu, že letadlo vzlétne, tak...
Ale zase...co je to ta "opodstatněná jistota" |
| |
|
| | | | | | Re: Re: Re: Re: Dnes 1900 LOC RWY 24 krizova situace 27. 4. 2006 / 21:13 | |
| | No dobre, ale reknu vam chlapi, ze sem z toho fakt byl tak pet minut v prdeli... kdybyste videli jak byly ty letadla natesno...
Hlavne hned potom, prestoze tam stalo tak pet masin na HP, bylo asi pet minut ticho po pesine, jak kdyby to nekdo rozdejchaval )))) |
| |
|
| | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Dnes 1900 LOC RWY 24 krizova situace 27. 4. 2006 / 21:18 | |
| | No tak to je zajímavý..chtelo to nějákou fotečku.. |
| |
|
| | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Dnes 1900 LOC RWY 24 krizova situace 27. 4. 2006 / 21:27 | |
| | no zasa pamatame si situaciu zo SIADu 97 ked ten nestastnik z Ruskych vitazov pristal na brucho a ostal stat niekde na urovni Golfu a RWY 04-22 na RWY 31 (nastastie to bola tretia masina zo styroch - horsie by to bolo ak by to bola napriklad prva masina) ale posledna ostala vo vzduchu, a vtedy to bolo tiez dost na tesno ked vlastne pristavala masina na drahu na ktorej lezala v podstate nefunkcna masina, a az to bolo podla mna "na tesno" ta posledna masina opustila drahu len tak tak cez Golf...aj ked doteraz nechapem preco ju nedivertovali do LZMC... |
| |
|
| | | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Dnes 1900 LOC RWY 24 krizova situace 27. 4. 2006 / 22:01 | |
| | Jednou jsem neco podobnyho taky videl, ale skoncilo to jinak. Na 24ce stala bulharska 737 a na finale(taky asi na zacatku svetelny rady, ale spis dal) byla A320 Germanwings. 737 se rozjela, ale prerusila T/O a A320 predvedla G/O. |
| |
|
| | | | | | Re: Re: Re: Re: Dnes 1900 LOC RWY 24 krizova situace 27. 4. 2006 / 22:06 | |
| | V1 je opodstatnena jistota jak cyp |
| |
|
| | | Re: Dnes 1900 LOC RWY 24 krizova situace 27. 4. 2006 / 21:24 | |
| | hlavne tohle je patova situace,páč kdyby dal věžící GA tomu B734,tak se z 80-90% srazej.Takže on prostě musí sednout.A kdyz vidis z pohledu pilota ten frmol na velkym letišti,tak to možná ani není moc neobvyklé.I když se možná trochu mýlim-Na to jsou tu specialisté jako A.J apod... |
| |
|
| | | | Re: Re: Dnes 1900 LOC RWY 24 krizova situace 27. 4. 2006 / 22:43 | |
| | No já musím říct, že máme info z první ruky, že LKPR je v dnešních dnech s provozem již nad svým limitem, tudíž takovéhle věci se asi budou dít častěji.
Jen doufejme, že nám postaví tu novou dráhu co nejrychleji, protože jinak to bude maso!!! |
| |
|
| | | | | Re: Re: Re: Dnes 1900 LOC RWY 24 krizova situace 27. 4. 2006 / 22:48 | |
| | Ty jo ) tak uz plural majestatis?
vzdyt to ze je ruzynka za svou kapacitou neni nic mimoradnyho .. dyt se to deje s zeleznou pravidelnosti ) na to tu asi vetsina lid ani nepotrbuje informace z prvni ruky .) |
| |
|
| | | | | | Re: Re: Re: Re: Dnes 1900 LOC RWY 24 krizova situace 27. 4. 2006 / 22:52 | |
| | Sorry že žiju vole... nechceš si tu radši psát sám pro sebe? Že se na tebe nevykašlu... ty génie! |
| |
|
| | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Dnes 1900 LOC RWY 24 krizova situace 27. 4. 2006 / 22:55 | |
| | Všimněme si přátelé té hromady smajlíků v příspěvcích jisté tragické události v družstvu a zchlaďme (to je teda slovo) hlavy.
TvJZD se někdy nesmí brát "až tak moc"... |
| |
|
| | | Re: Dnes 1900 LOC RWY 24 krizova situace 27. 4. 2006 / 22:02 | |
| | K tomu můžu podotknout, že takovou situaci jsem už taky viděl a dokonce slyšel na freq. Bylo to loni v létě. Na 06 byla v jeden moment dvě éra, kdy jedno startovalo a bylo těsně před křížením 24/13 a druhý dosedlo a bylo těsně před E. Ten pilot sednuvšího British airways, si to pak při uvolnění rwy "vysvětloval" s ATC tím způsobem, že měl asi minutovej monolog dost důrazným hlasem a ATC na to pouze odpověděl "roger".
Podle mého názoru to je pak neřešitelná situace, neboť kdyby ten přistávající si dal kolečko, tak ten vzlítávající by ho s celkem velkou pravděpodobností mohl sejmout zespodu..
Ten příklad, co jsem uvedl, byla dle mého soudu, chyba ATC, neb vydal povolení na vzlet ve chvíli, kdy éro bylo na 2 majli a kousek. Co vím, tak podle předpisů může do 3 majle dát povolení ke vzletu (nejsem si jistej, jestli ne k okamžitýmu), pak už ne. Pak už příletu průlet a odlet zastavit před rozjezdem..
Já to viděl z TWR a ani z tý vejšky to nevypadalo nějak hezky.. |
| |
|
| | | | Re: Re: Dnes 1900 LOC RWY 24 krizova situace 27. 4. 2006 / 22:21 | |
| | No ono dneska byl vubec divnej den... byly desny strihy vetru a kdyz pristaval Travel Service, tak ho to desne zfouklo, ze to posadil opravdu hrube na levy kola a takovyho koure jsem snad jeste nevidel No halt, kdyz se dari, tak se dari ))) |
| |
|
| | | | | Re: Re: Re: Dnes 1900 LOC RWY 24 krizova situace 27. 4. 2006 / 23:25 | |
| | ty už na tu Ruzyň nelez |
| |
|
| | | | | Re: Re: Re: Dnes 1900 LOC RWY 24 krizova situace 28. 4. 2006 / 06:20 | |
| | | |
|
| | | | | | Re: Re: Re: Re: Dnes 1900 LOC RWY 24 krizova situace 28. 4. 2006 / 11:38 | |
| | No jasne, mne uz se to taky kolikrat povedlo, ale tohle byla opravdu celkem velka rana |
| |
|
| | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Dnes 1900 LOC RWY 24 krizova situace 28. 4. 2006 / 13:25 | |
| | clovece nos fotak |
| |
|
| | | Re: Dnes 1900 LOC RWY 24 krizova situace 28. 4. 2006 / 12:30 | |
| | Shodou okolností jsem vše viděl "in natura" z boeingu za Lufthansou před vstupem, bylo to skoro na incident, věžník se v zápětí (asi se značně zpoceným čelem) velmi omlouval přistávajícímu boeingu. Na frekvenci věže jsme byli přeladěni nedlouho před dosednutím zmiňovné 400ky, takže nevím, kdy dostal povolení k přistání. Každopádně Airbus jetě stál a boeing byl podle TCASu na 2nm. Takovéto řízení jsem neviděl ani v Londýně
Každopádně budiž tato situace opětovným poučením. Staří pardi zastávají v takovýchto situacích názor, že práh dráhy je krajní mez pro rozhodnutí přistání nebo GA. |
| |
|
|