K tomu můžu podotknout, že takovou situaci jsem už taky viděl a dokonce slyšel na freq. Bylo to loni v létě. Na 06 byla v jeden moment dvě éra, kdy jedno startovalo a bylo těsně před křížením 24/13 a druhý dosedlo a bylo těsně před E. Ten pilot sednuvšího British airways, si to pak při uvolnění rwy "vysvětloval" s ATC tím způsobem, že měl asi minutovej monolog dost důrazným hlasem a ATC na to pouze odpověděl "roger".
Podle mého názoru to je pak neřešitelná situace, neboť kdyby ten přistávající si dal kolečko, tak ten vzlítávající by ho s celkem velkou pravděpodobností mohl sejmout zespodu..
Ten příklad, co jsem uvedl, byla dle mého soudu, chyba ATC, neb vydal povolení na vzlet ve chvíli, kdy éro bylo na 2 majli a kousek. Co vím, tak podle předpisů může do 3 majle dát povolení ke vzletu (nejsem si jistej, jestli ne k okamžitýmu), pak už ne. Pak už příletu průlet a odlet zastavit před rozjezdem..
Já to viděl z TWR a ani z tý vejšky to nevypadalo nějak hezky.. |
|