| | | Tu-154B "k startu něgatov" 25. 4. 2006 / 21:01 | |
| | Opět si dovolím poprosit zkušenější kolegy o radu. Tu-154 nahazuju podle quick start guide z fóra projektu tupolev. (o 108mi bodech - pěkný quick start) Nedaří se mi, stále mi bliká kontrolka "něgatov" a jakmile mu přitnu plynu řve jako by ho na nože brali. Po tom co se dostane do vzduchu tak zmlkne, a už se s ním dá letět normálně. (No normálně - nic víc než VOR-VOR navigaci s ním zatím nezvládám, to se přiznám.) Na engineer panelu mi tam svítí řada žlutých kontrolek, nikde jsem se nedopídil co je to za světla. Napadlo mě, že když se na obrázky hlavního a engineer panelu mrkne zkušenější oko, možná mi dokáže poradit na který čudlík jsem zapomněl, nebo co je špatně. (Jsou típlé ve stavu po 108mého kliku + vysunuté klapky. Dával jsem extrémní pozor na polohy přepínačů vůči manuálu. Up-Down chytáčky tam dva nebo tři jsou...) Předem děkuji za rady a "kopance" k cíli. |
| |
|
| | | Re: Tu-154B "k startu něgatov" 25. 4. 2006 / 22:59 | |
| | Aby nesvítila signalizace Něgotov tak by mělo stačit:
1) ovládání příďové nohy podvozku zapnuto a přepnut rozsah zatáčení na 10°
2) klapky vysunuty pro vzlet
3) spoilery zasunuty
4) posilovače řízení (3 páčky pod krytkama nad AP) zapnuty a zajištěny krytkou
Jestli máš splněný bod 4 není na obrázcích vidět, ostatní je OK. Ty kontrolky na panelu palubního technika jsou OK, když přidáš tah, tak by měly zhasnout. |
| |
|
| | | | Re: Re: Tu-154B "k startu něgatov" 26. 4. 2006 / 00:34 | |
| | Díky, díky a ještě jednou díky. Teď můžu jít konečně spát. ) Klidně spát. Chybička byla v bodu 4. Posilovače jsem sice měl zapnuty, ale nebyly zajištěny krytkou! Já tušil, že to bude jeden jediný krok. A přitom tam je za body 49 - 51: CAP over booster switches - CLOSE (right-click) Mám to blbě vytištěné - na konci stránky a tak jsem to přehlídnul. |
| |
|
| | | | Re: Re: Tu-154B "k startu něgatov" 26. 4. 2006 / 12:23 | |
| | a co prepinac akumulatoru nemel by bejt v horni poloze? mam na mysli ten co je nad zapusk BCY |
| |
|
| | | | | Re: Re: Re: Tu-154B "k startu něgatov" 26. 4. 2006 / 14:09 | |
| | BCY je APU, to se dává před nahozením motorů, jakmile se ozve "generatori na borčeti", tak se hodí do HOPM (normal). |
| |
|
| | | | | | Re: Re: Re: Re: Tu-154B "k startu něgatov" 26. 4. 2006 / 15:09 | |
| | | |
|
| | | | | Re: Re: Re: Tu-154B "k startu něgatov" 26. 4. 2006 / 15:35 | |
| | Já sice akumulátor pro jistotu zapínám, ale v simu to vlastně není potřeba, pokud jsem připojený na pozemní zdroj a pak hned pustím APU. |
| |
|
| | | | | | Re: Re: Re: Re: Tu-154B "k startu něgatov" 26. 4. 2006 / 15:52 | |
| | Myslím, že ten přepínač ovládá pouze "budíky" - ampérmetry. Když ho zapomenu v jakékoliv poloze tak se nic nestane. Pokud teda nemá tučko inteligenci, která automaticky používá lepší zdroj (1.gen, 2.apu, 3.aku) a přepínač je jen pro měřáky. Nevim. |
| |
|
| | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Tu-154B "k startu něgatov" 26. 4. 2006 / 16:30 | |
| | | |
|
| | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Tu-154B "k startu něgatov" 26. 4. 2006 / 16:42 | |
| | nene, já mám na mysli ten přepínač nahoře (jsou tam tři čísla, už si je nepamatuju, přepíná se BCY, HOPM a pozemní zdroj. AKU musí být myslím zapnutý celou dobu. |
| |
|
| | | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Tu-154B "k startu něgatov" 26. 4. 2006 / 17:04 | |
| | Tušil jsem že nemluvíme o tom samém )
Tím trojpolohovým přepínačem vybírám zdroj el. energie, takže to má vliv nejen na budíky:
Nahoru: APU a není-li nahozeno tak baterka (je-li zaplá)
Uprostřed: Generátory a pokud nejsou zapojeny tak zase baterka
Dole: Pozemní zdroj
Že to opravdu funguje se dá poznat když vypnu baterku, potom to jde nahodit jen při zapojeném pozemním zdroji. |
| |
|
| | | | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Tu-154B "k startu něgatov" 26. 4. 2006 / 17:09 | |
| | to jo, ale když tam nechám pozemní zdroj, tak to normálně letí. |
| |
|
| | | | | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Tu-154B "k startu něgatov" 26. 4. 2006 / 17:21 | |
| | No vida to jsem si nikdy ani nevšiml, že by měly generátory vždy přednost? |
| |
|
| | | | | | Re: Re: Re: Re: Tu-154B "k startu něgatov" 26. 4. 2006 / 16:06 | |
| | Ještě jeden dotaz. Je vidět, že Tu-154 znáš dost dobře. Zvládáš i navigaci? Tohle není tak jednoduché jako FMC u 737NG. Mě dělá největší problémy ruština. Manuál v angličtině mi připadne občas trošku skákající z tématu na téma, některé bloky přeskočí. Když dojde na plánování trasy v NVU manažeru, tak jsem u konce. Už týden hledám jestli není někde jeho anglická verze, nebo neexistuje jiný způsob navigace abych s "tučkem" nelítal jen "VFR". (O GPS KLN-90B vím, ale ten 198 stránkový manuál k němu asi nedám...) Celkově by mě zajímalo, kolik je v republice lidí, kteří "tučko" zvládli celé, včetně navigace a lítají s ním třeba i na IVAO, jejich zkušenosti atd. |
| |
|
| | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Tu-154B "k startu něgatov" 26. 4. 2006 / 16:21 | |
| | | |
|
| | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Tu-154B "k startu něgatov" 26. 4. 2006 / 16:40 | |
| | Offline zvládnu i let s využitím NVU a je to docela pohoda, ale na IVAO používám navigaci podle VOR, NDB a jako zálohu mám trať nabouchanou i v KLN-90, kterou využívám hlavně při zkracování (jako např, včera po startu z LKPR hned direct ODNEM).
Takže klidně se ptej )
|
| |
|
| | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Tu-154B "k startu něgatov" 27. 4. 2006 / 16:23 | |
| | Ahoj Zbyňku. Tak jsem se pustil znovu do toho virtuálního navigátora a stále mi to neletí, tak jak by mělo. Postupuju podle manuálu, čili si otevřu panel NVU (shift+3), tam přepnu spínač "CTEb". Otevřu navigátora (shift+8) tam zadám číslo uloženého letového plánu, které mám pod číslem 1. A jak dál? Já to podle toho manuálu asi dělám někde špatně, a nevím kde, pak zmáčknu ten "YTEH" dám "BBO?" pak hned vedle toho "AUTO" a následně ještě samostatně stojící AUTO. Pak na panelu ovládání motoru přepnu ukazatel HSI so polohy NVU a sleduji ručičku na HSI a břevna na umělém horizontu jak se přestaví a když letím podle břeven(ručičky na HSI), tak to letí úplně mimo trasu a řídící mi říká, že mám letět absolutně jiným kurzem. Tak snad jsem to napsal alespoň trochu srozumitelně a věřím, že budeš vědět, kde dělám chybu. |
| |
|
| | | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Tu-154B "k startu něgatov" 27. 4. 2006 / 17:55 | |
| | Konečně jdu domů z práce, dám si krátký opakovací let s NVU a večer tu hodím krátký návod, z hlavy a bez PC bohužel nejsem schopný chybu objevit. |
| |
|
| | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Tu-154B "k startu něgatov" 27. 4. 2006 / 17:11 | |
| | Zatím díky za všechny ty odkazy a rady. Už mám Tučko "vytuněné" a doplněné o KLN-90B a I-21. Teď bude následovat fáze studia manuálu k KLN-90B. Něco dělám špatně. Když vyhledávám NDB body pro vložení do trasy tak mi to při listování celé zhučí. (Patch na KLN gauge mám stažený a nainstalovaný.) Naučit se ovládat KLN bude chtít počítám minimálně tolik času, jako naučit se připravit "tučko" z cold and dark k letu. Takže proteďka děkuju všem "zúčastněným" a když tak se zase s nějakým konkrétním "zásekem" ozvu. |
| |
|
| | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Tu-154B "k startu něgatov" 26. 4. 2006 / 16:46 | |
| | http://www.volny.cz/jiri.balak/fs/FS_Instalace_PT_TU-154.3.pdf
Jinak I21 je celkem jednoduchy, ale pracnejsi na ovladani. KLN je slozitejsi na nauceni, ale pouze proto, ze k tomu je navod k realnemu pristroji, tzn. uzitecna je tak 1/3 a i tak neni vse ve stavajici stale jeste betaverzi implementovano (treba sid/star procedury). Tam je otravne to klikani abecedy pravym-levym tlacitkem... Jaskmile se naucis zakladni obrazovky (vlevo route a nav) a vpravo vyber fixu - tak umis zaklad a uz budes jen hledat ficury. |
| |
|
|