FlightSim.CZ   Reklama  
CVARS - zrychlí vám tep...
> Nejste přihlášen Login
  Dnes je pátek 22. 11. 2024, svátek má Cecílie Translate
ÚVOD
LETADLA
KRAJINY
AI PROVOZ
UTILITY
ČLÁNKY
FÓRUM
 Seznam příspěvků
ODKAZY
SCREENSHOTY
VIDEA
INZERCE
PLÁNOVÁNÍ LETŮ
VYHLEDÁVÁNÍ
O SERVERU
RSSRSS - fórum
RSSRSS - novinky
FacebookFacebook
MobileVerze pro PDA
PPL-LKKL Jeden příspěvek | Celý strom
PPL-LKKL   21. 4. 2006 / 19:03
Stepan S.
Zdravim váš,jelikož snad příští víkend začnu dělat PPL a letištěm na kterém to budu dělat je Kladno,asi to mam totiž nejlblíž,chci se zeptat jaky mate na toto letiště ohledně létání a lidí názor, je to myslíte good volba?
 

Re: PPL-LKKL   21. 4. 2006 / 19:15
bumper   
Na to ti asi odpovi good Kachna
 

Re: Re: PPL-LKKL   21. 4. 2006 / 19:19
Stepan S.
Ok počkám si až odepíše na muj příspěvek
 

Re: PPL-LKKL   21. 4. 2006 / 19:36
Neo OK AAA
No já mám jedinej názor...běžte všichni z Kladna na volejbal přece ty ostraváci nevyhrajou taková ostuda............ ( nic proti Ostravě ( skoro )
 

Re: PPL-LKKL   22. 4. 2006 / 01:42
Cirrus/Pindra
Nazdar. Já na Kladně lítám už šestym rokem(GLD) a momentálně si taky dělám PPL. No Kladno má tu (ne)výhodu,že je ve výřezu CTR Ruzyně a máme povoleno pouze 1000ft GND a tudíž lítáme všechno co se týka prostorů na západ směrem na Rakovník. Ale zase tě to naučí hlídat si hladiny, protože jinak tě Pouba zjebe to budeš koukat

Instruktoři tu jsou dobrý, hodně jich lítá u ČSA. Já lítám s Fialou.

Jinak letiště je to super(RWY13/31),jednou jsem byl v poloze po větru a nade mnou stoupal B747
Ted momentálně světelná řada (lítá se noční) víkend provozy od devíti.
Nevim co by tě mohlo zajímat, myslim že Kladno má mezi aerokluby dobrou pověst.
zítra du lítat tak se stav

Cirrus
 

Re: Re: PPL-LKKL   22. 4. 2006 / 09:06
Stepan S.
Tak to je super, diky moc uvidim, snad se tam někdy potkame
 

Re: Re: Re: PPL-LKKL   22. 4. 2006 / 09:40
tonde   
já tam lítal před 22 lety - bylo to letiště, kde jsem si udělal první sólo na Z-43 v životě, takže já osobně na kladno nedám dopustit. Pozdravuj pana Poubu a legendárního Kudýše
 

Re: Re: PPL-LKKL   22. 4. 2006 / 12:18
Viper
Přiznejte se kladeňáci, jak to bylo?

http://www.uzpln.cz/zazpr05/zz410.pdf
 

Re: Re: Re: PPL-LKKL   22. 4. 2006 / 12:38
mafra
Ale,fuj!
 

Re: Re: Re: PPL-LKKL   22. 4. 2006 / 15:14
Cirrus/Pindra
My tady na Kladně jsme na omezení všech prostorů zvyklí,máme to zažitý, protože je nám to pořád vtloukáváno do hlav. Pilot OK-PNM určitě to TMA nenarušil! Je to dopravní pilot.
Ten kapitán SAS plácá blbosti,sou z toho IFRu trochu zblblí
 

Re: Re: Re: Re: PPL-LKKL   22. 4. 2006 / 15:27
Tragédie v JRD
tyyy jo, tys mel nejaky specialni radar? kdyz v tom eru nebyl zadny zapisovac ani SSR a tak nikdo nevi jestli to TMA bylo naruseno nebo nebylo? ostatne, totez konstatovala i vysetrovaci komise...

PS: to ze je ten pilot dopravni pilot z nej automaticky dela neomylneho cloveka?
 

Re: Re: Re: Re: Re: PPL-LKKL   23. 4. 2006 / 01:30
Cirrus/Pindra
Já ho znám, tenhle člověk by to nikdy neudělal... to mi věř!!! jak říkám, my to tady máme velmi dobře zažitý!
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: PPL-LKKL   23. 4. 2006 / 03:30
Tragédie v JRD
nci proti nemu nemam, a nejak neresim tento konkretni pripad .. ale ja znam takovejch lidi, co by neco neudeali .. a udelali to ... nejde o to, ze by to udelal umyslne.. ale clovek je tvor omylny ... a nekdy dela takove veci, ze se pak divi, co to vlastne delal ....
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: PPL-LKKL   23. 4. 2006 / 09:43
A.J.Scandall   
Teď si trochu neskromně troufnu tvrdit, že mám s touhle problematikou určité zkušenosti a možnosti poměrně velkého srovnání se světem. Asi se mnou leckdo nebude souhlasit, ale stran uspořádání vzdušného prostoru s ohledem na GA (všeobecné letectví) jsme 100let za opicema. Budeme-li se srovnávat se západem a ne východem, samozřejmě. Létal jsem VFR v blízkosti velkých (tím myslím opravdu VELKÝCH) světových letišť, od Piper Cub počínaje až po L-410, a nikde jsem se nesetkal s tolika restrikcemi jako v ČR. Ani s tak velkým počtem zakázaných/omezených prostorů. Samosebou pominu-li vojenské střelnice v USA uprostřed pouště, ty ale svým umístěním žíly nikomu moc netrhají. Jen pohledem přes hranice k Němcům je možné vidět X letišť jako Stuttgart, kde vcelku v klidu vedle velkého letiště létají plachtaři. Nebo jsem prolétával VFR koridorem nad LAX, legálně bez navázaného oboustranného spojení. Nebo podlétával ILS na 6té míli v PHX. Nebo se proplétal mezi Heathrow, Gatwickem, Biginn Hillem a Southendem. To, jaké možnosti se dávají u nás VFR provozu, jenom způsobuje další frustraci "malých" letců.

Bohužel teď provedu palbu i do vlastních řad. Asi vlivem oné frustrace je u nás nízká disciplína. VELMI nízká, názor (zejména plachtařů, sorry), že TMA není ze skla, je hodně rozšířený. I jsem plachtil, i jsem vlekal, moc dobře to znám. A sám nejsem svatej Dodržování postupů je stále spíš výjimkou. V zemích, které jsem po téhle stránce vychvaloval, je discilpína letců úplně jiná, ATC se může spolehnout, že když mají někde řízený okrsek, že tam opravdu, s výjimkou nejakého poplety, nikdo nevletí. Ovšem jejich okrsky jsou naopak o hodně menší než naše u letišť ekvivalentní velikosti a provozu (Vary, Brno ,Ostrava...) Pak jsou u nás samosebou "malí" letci frustrovaní, a na oplátku s...ou na postupy, a spirála se točí a točí...

V ČR třeba existuje určitá fobie před prostorem třídy E. Éčko je řízený prostor, s možností letu IFR. Ve světě se při přiblížení a odletech v něm létá často. Je příliš zakořeněnou představou, že v téhle fázi letu pilot dopravního letadla nemá čas čumět ven. Omyl. Pokud to dělá správně, ven kouká. Pokud se plně zaměstná programováním FMS a čtením check-listů, dělá to špatně! Stejně tak se dá i s letadlem manévrovat, je-li to třeba. Na druhou stranu, v prostoru třídy E může létat VFR provoz a nemusí mít povolení. Jenže musí dodržovat vzdálenost od oblačnosti, aby letadlo letící IFR mělo čas zareagovat. No a jak to funguje v reálu? Točí se až do základen, a často se vytáčí mraky ATC tohle ví, nebo tuší, a tak radši do Éčka nepouští, anebo se radší výslovně ptá, jestli souhlasíme se vstupem do prostoru třídy E (to jsem jinde ve světě taky nezažil). Pak vznikají požadavky na zvětšování prostorů vyšších tříd, aby se tam ten (mnohdy jen občasný) IFR provoz vešel, a spirála se opět točí a točí...

Takže Pindro, bohužel s tebou musím nesouhlasit, to že toho kluka znáš a že je dopravní pilot, vůbec neznamená, že opravdu, ale opravdu nic neporušil a že všichni všechno dodržujete, a že se to nemohlo stát, a že ten pilot SASu neví která bije... já osobně to přitom těm klukům v tý vlečný a větroni vůbec nemám tolik za zlý!
 

Re: PPL-LKKL   23. 4. 2006 / 18:33
Rychlokvaška
Dotaz: Není to na západě snadnější proto, že ty letadla mají odpovídač ?
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: PPL-LKKL   23. 4. 2006 / 18:14
Kachna   
Kladno je dobrá volba. Řekl bych, že nejlepší, co může být. Jsou zde dobří insturktoři. (ČSAcký piloty bych nezmiňoval, protože moc výcvik nelétají) Béda Sláma, Zdi. Kropáč, K. Pouba, Kudýš,... A možná si na Tebe udělá na přezkoušení čas J. Kučera.
No k narušení TMA nedošlo.
 

Gonzo
MZAK
L39.CZ
O serveru   |   Zveřejňování souborů ke stažení   |   Kontakt   |   © 1999-2024 FlightSim.CZ