| | | PPL-LKKL 21. 4. 2006 / 19:03 | |
| | Zdravim váš,jelikož snad příští víkend začnu dělat PPL a letištěm na kterém to budu dělat je Kladno,asi to mam totiž nejlblíž,chci se zeptat jaky mate na toto letiště ohledně létání a lidí názor, je to myslíte good volba? |
| |
|
| | | Re: PPL-LKKL 21. 4. 2006 / 19:15 | |
| | Na to ti asi odpovi good Kachna |
| |
|
| | | | Re: Re: PPL-LKKL 21. 4. 2006 / 19:19 | |
| | Ok počkám si až odepíše na muj příspěvek |
| |
|
| | | Re: PPL-LKKL 21. 4. 2006 / 19:36 | |
| | No já mám jedinej názor...běžte všichni z Kladna na volejbal přece ty ostraváci nevyhrajou taková ostuda............ ( nic proti Ostravě ( skoro ) |
| |
|
| | | Re: PPL-LKKL 22. 4. 2006 / 01:42 | |
| | Nazdar. Já na Kladně lítám už šestym rokem(GLD) a momentálně si taky dělám PPL. No Kladno má tu (ne)výhodu,že je ve výřezu CTR Ruzyně a máme povoleno pouze 1000ft GND a tudíž lítáme všechno co se týka prostorů na západ směrem na Rakovník. Ale zase tě to naučí hlídat si hladiny, protože jinak tě Pouba zjebe to budeš koukat
Instruktoři tu jsou dobrý, hodně jich lítá u ČSA. Já lítám s Fialou.
Jinak letiště je to super(RWY13/31),jednou jsem byl v poloze po větru a nade mnou stoupal B747
Ted momentálně světelná řada (lítá se noční) víkend provozy od devíti.
Nevim co by tě mohlo zajímat, myslim že Kladno má mezi aerokluby dobrou pověst.
zítra du lítat tak se stav
Cirrus |
| |
|
| | | | Re: Re: PPL-LKKL 22. 4. 2006 / 09:06 | |
| | Tak to je super, diky moc uvidim, snad se tam někdy potkame |
| |
|
| | | | | Re: Re: Re: PPL-LKKL 22. 4. 2006 / 09:40 | |
| | já tam lítal před 22 lety - bylo to letiště, kde jsem si udělal první sólo na Z-43 v životě, takže já osobně na kladno nedám dopustit. Pozdravuj pana Poubu a legendárního Kudýše |
| |
|
| | | | Re: Re: PPL-LKKL 22. 4. 2006 / 12:18 | |
| | | |
|
| | | | | Re: Re: Re: PPL-LKKL 22. 4. 2006 / 12:38 | |
| | | |
|
| | | | | Re: Re: Re: PPL-LKKL 22. 4. 2006 / 15:14 | |
| | My tady na Kladně jsme na omezení všech prostorů zvyklí,máme to zažitý, protože je nám to pořád vtloukáváno do hlav. Pilot OK-PNM určitě to TMA nenarušil! Je to dopravní pilot.
Ten kapitán SAS plácá blbosti,sou z toho IFRu trochu zblblí |
| |
|
| | | | | | Re: Re: Re: Re: PPL-LKKL 22. 4. 2006 / 15:27 | |
| | tyyy jo, tys mel nejaky specialni radar? kdyz v tom eru nebyl zadny zapisovac ani SSR a tak nikdo nevi jestli to TMA bylo naruseno nebo nebylo? ostatne, totez konstatovala i vysetrovaci komise...
PS: to ze je ten pilot dopravni pilot z nej automaticky dela neomylneho cloveka? |
| |
|
| | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: PPL-LKKL 23. 4. 2006 / 01:30 | |
| | Já ho znám, tenhle člověk by to nikdy neudělal... to mi věř!!! jak říkám, my to tady máme velmi dobře zažitý! |
| |
|
| | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: PPL-LKKL 23. 4. 2006 / 03:30 | |
| | nci proti nemu nemam, a nejak neresim tento konkretni pripad .. ale ja znam takovejch lidi, co by neco neudeali .. a udelali to ... nejde o to, ze by to udelal umyslne.. ale clovek je tvor omylny ... a nekdy dela takove veci, ze se pak divi, co to vlastne delal .... |
| |
|
| | | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: PPL-LKKL 23. 4. 2006 / 09:43 | |
| | Teď si trochu neskromně troufnu tvrdit, že mám s touhle problematikou určité zkušenosti a možnosti poměrně velkého srovnání se světem. Asi se mnou leckdo nebude souhlasit, ale stran uspořádání vzdušného prostoru s ohledem na GA (všeobecné letectví) jsme 100let za opicema. Budeme-li se srovnávat se západem a ne východem, samozřejmě. Létal jsem VFR v blízkosti velkých (tím myslím opravdu VELKÝCH) světových letišť, od Piper Cub počínaje až po L-410, a nikde jsem se nesetkal s tolika restrikcemi jako v ČR. Ani s tak velkým počtem zakázaných/omezených prostorů. Samosebou pominu-li vojenské střelnice v USA uprostřed pouště, ty ale svým umístěním žíly nikomu moc netrhají. Jen pohledem přes hranice k Němcům je možné vidět X letišť jako Stuttgart, kde vcelku v klidu vedle velkého letiště létají plachtaři. Nebo jsem prolétával VFR koridorem nad LAX, legálně bez navázaného oboustranného spojení. Nebo podlétával ILS na 6té míli v PHX. Nebo se proplétal mezi Heathrow, Gatwickem, Biginn Hillem a Southendem. To, jaké možnosti se dávají u nás VFR provozu, jenom způsobuje další frustraci "malých" letců.
Bohužel teď provedu palbu i do vlastních řad. Asi vlivem oné frustrace je u nás nízká disciplína. VELMI nízká, názor (zejména plachtařů, sorry), že TMA není ze skla, je hodně rozšířený. I jsem plachtil, i jsem vlekal, moc dobře to znám. A sám nejsem svatej Dodržování postupů je stále spíš výjimkou. V zemích, které jsem po téhle stránce vychvaloval, je discilpína letců úplně jiná, ATC se může spolehnout, že když mají někde řízený okrsek, že tam opravdu, s výjimkou nejakého poplety, nikdo nevletí. Ovšem jejich okrsky jsou naopak o hodně menší než naše u letišť ekvivalentní velikosti a provozu (Vary, Brno ,Ostrava...) Pak jsou u nás samosebou "malí" letci frustrovaní, a na oplátku s...ou na postupy, a spirála se točí a točí...
V ČR třeba existuje určitá fobie před prostorem třídy E. Éčko je řízený prostor, s možností letu IFR. Ve světě se při přiblížení a odletech v něm létá často. Je příliš zakořeněnou představou, že v téhle fázi letu pilot dopravního letadla nemá čas čumět ven. Omyl. Pokud to dělá správně, ven kouká. Pokud se plně zaměstná programováním FMS a čtením check-listů, dělá to špatně! Stejně tak se dá i s letadlem manévrovat, je-li to třeba. Na druhou stranu, v prostoru třídy E může létat VFR provoz a nemusí mít povolení. Jenže musí dodržovat vzdálenost od oblačnosti, aby letadlo letící IFR mělo čas zareagovat. No a jak to funguje v reálu? Točí se až do základen, a často se vytáčí mraky ATC tohle ví, nebo tuší, a tak radši do Éčka nepouští, anebo se radší výslovně ptá, jestli souhlasíme se vstupem do prostoru třídy E (to jsem jinde ve světě taky nezažil). Pak vznikají požadavky na zvětšování prostorů vyšších tříd, aby se tam ten (mnohdy jen občasný) IFR provoz vešel, a spirála se opět točí a točí...
Takže Pindro, bohužel s tebou musím nesouhlasit, to že toho kluka znáš a že je dopravní pilot, vůbec neznamená, že opravdu, ale opravdu nic neporušil a že všichni všechno dodržujete, a že se to nemohlo stát, a že ten pilot SASu neví která bije... já osobně to přitom těm klukům v tý vlečný a větroni vůbec nemám tolik za zlý! |
| |
|
| | | | | | | | | | Re: PPL-LKKL 23. 4. 2006 / 18:33 | |
| | Dotaz: Není to na západě snadnější proto, že ty letadla mají odpovídač ? |
| |
|
| | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: PPL-LKKL 23. 4. 2006 / 18:14 | |
| | Kladno je dobrá volba. Řekl bych, že nejlepší, co může být. Jsou zde dobří insturktoři. (ČSAcký piloty bych nezmiňoval, protože moc výcvik nelétají) Béda Sláma, Zdi. Kropáč, K. Pouba, Kudýš,... A možná si na Tebe udělá na přezkoušení čas J. Kučera.
No k narušení TMA nedošlo. |
| |
|
|