| | | LKPD - posuďte sami. 21. 4. 2006 / 12:50 | |
| | Pokud by jste chtěli větší obrázky tak je můžu dát někam jinam a dát sem odkaz. |
| |
|
| | | Re: LKPD - posuďte sami. 21. 4. 2006 / 12:56 | |
| | hezkyy... at jim nekdo rekne ze se nemaj patlat s vizualizaci v cadu a at to rovnou udelaj jako scenerku do FSky
Ale jinak moc hezky... |
| |
|
| | | | Re: Re: LKPD - posuďte sami. 21. 4. 2006 / 13:04 | |
| | Až tam pojedu okolo, tak si to spletu s nějakým hypermárketem |
| |
|
| | | Re: LKPD - posuďte sami. 21. 4. 2006 / 13:33 | |
| | Pro koho to dělaj, pro těch pár charterů? není lepší rychlovlakem do prahy? doufám že to půjde z našich daní |
| |
|
| | | | Re: Re: LKPD - posuďte sami. 21. 4. 2006 / 13:50 | |
| | A proc LKTB stavi taky terminal pro tech par charteru??? Ono provoz na LKPD roste taky rychle, hlavni prijem je z Ruska...Jestli jsi nekdy videl odbavovaci terminal v LKPD, tak asi uznas za vhodne, ze potrebuje obmenu...
Nevim jestli je zrovna rychlovlak to prave, nehlede na nesrovnatelne pristavaci poplatky! |
| |
|
| | | | | Re: Re: Re: LKPD - posuďte sami. 21. 4. 2006 / 19:22 | |
| | Rychlovlak, co já vim, přistávací poplatky na nádražích neplatí...))) |
| |
|
| | | | | | Re: Re: Re: Re: LKPD - posuďte sami. 21. 4. 2006 / 21:27 | |
| | vlak plati (a ne male) poplatky za pouziti koleji ... |
| |
|
| | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: LKPD - posuďte sami. 21. 4. 2006 / 21:42 | |
| | Ano rika se tomu naklady dopravni cesty. Je to paltba za zrizeni a udrzu zeleznicniho svrsku. Je to vec, ktera zasadne zvyhodnuje silnicni dopravu, ktera zatim plati naprosty zlomek svych nakladu. A to pritom nemluvim ani o negativnich externalitach typu znecistene prostredi, hluk apod. Zni to sice trochu divne, kdyz jsem se uz x let bez auta ani nepohnul, ale s timhle stavem je potreba neco udelat, coz znamena v budoucnu mytne i pro osobni automobily... Z ekonomickeho (i ekologickeho) hlediska vychazi zeleznicni doprava zdaleka nejlepe, ale vsude umira na neschopnost statnich ci polostatnich firem a na skutecnost, ze vetsina infrastruktury byla budovana skoro pred 100 lety...jsem se nejak rozkecal. |
| |
|
| | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: LKPD - posuďte sami. 21. 4. 2006 / 21:47 | |
| | Tady si někdo při jaře sedí na vedení asi... Popř. spíš asi na smyslu pro humor... |
| |
|
| | | | Re: Re: LKPD - posuďte sami. 21. 4. 2006 / 13:50 | |
| | Ano Pro těch pár charterů, pak pro tu řadu pravidelnejch charterů z Ruska, za loňskej rok asi 50 000 lidí a pokud bude nová hala a zázemí , není důvod proč by ty počty nemohly narůstat i nadále. |
| |
|
| | | | | Re: Re: Re: LKPD - posuďte sami. 21. 4. 2006 / 14:09 | |
| | Taky z toho LKTB mají všichni srandu, protože je tam obvykle víc policajtů a personálu než pasažérů. Jinak k čemu ti je letiště, která není pro bussines klientelu. Rodinky s dětmi z charterů to nevytrhnou. Navíc třeba ve Francici TGV prakticky zničilo vnitrostátní leteckou dopravu. Když vezmeš že rychlovlakem můžeš být z PD v Praze na chvilku a byla by i rychlodráha na Ruzyn, tak není důvod lítat z Pardubic. Navíc Brno stahuje lidi z moravy, ale Pardubky jsou kousek od prahy. Navíc leťet s ČSA z LKTB do LKPR a pak dál je sranda, můžu potrvdit na vlastní kůži. 1) neodpobavíte v LKTB na další let ale jen do prahy. V praze po přistání si počkáš až ti z atr-ka dají zavazadla, nasedneš do autobusu, ten s tebou objede celý letiště a pak vyjede ven a zastaví před vchodem na terminál sever. Ty s vyplazeným jazykem běžíš na check in (na celé máš cca. 1 hod od příletu do odletu dále - myslím tím ranní spoje 7,15 praha). Nejlepší možnost jak nechat v praze zavazdlo No a pak ještě klusáš do posledního nejzvdálenějšího prstu odkud letíš dál... Výborná organizace letů. |
| |
|
| | | | | | Re: Re: Re: Re: LKPD - posuďte sami. 21. 4. 2006 / 14:22 | |
| | Jenze PED neni jen letiste pro rodinky s detmi, kdo si myslis ze lita z Ruska? Samozrejme, ze taky klienti na dovolenou, ale i bussiness trida...Nevim tedy, zda jde srovnavat nase rychlovlaky s TGV. Mel jsem tu cest jet tim jednou a dekuji vickrat uz ne. Zlate normalni EC nebo IC, kde je daleko vice klidu a hlavne ticho! A jak potom nemaji byt CSA ztratove, kdyz litaji d*****i poslanecke linky do Ostravy a Brna. to same uz nejsou ziskove evropske linky, ktere prebiraji lowcosty. |
| |
|
| | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: LKPD - posuďte sami. 21. 4. 2006 / 14:25 | |
| | Jo s tema lowcostama jsi rychlesi, proste se jim to asi vyplati |
| |
|
| | | | | | Re: Re: Re: Re: LKPD - posuďte sami. 21. 4. 2006 / 14:24 | |
| | To je zajimava teorie...
Nicmene porad je pro spolecnosti asi levnejsi pristat v PED, par kastanu treba odvist do PRG kdyz budou chtit (hlavne az bude dalnice LKHK-LKPR) nez treba platit vetsi prachy u chobotu v PRG. Moje domnenka (neco uz jsem o tom ale slysel).... |
| |
|
| | | | | | Re: Re: Re: Re: LKPD - posuďte sami. 21. 4. 2006 / 14:38 | |
| | Tady asi došlo trošku k pomýlení. Jasně že PED není letiště které by sloužilo jako napojení na další cestu kamkoliv po světě, to bych si radši ten kufr opravdu naložil do auta/vlaku/busu a jel na LKPR ale když se podíváš na http://www.planes.cz/provoz.asp?jazyk=cz&aip=ped zjistíš že celkem dost provozu dělají ruské společnosti, které si už nějak zvykly tam přistávat. A třeba:
pátek 28.4. ??? Yak-42
sobota 29.4. Atlant Soyuz Tu-154
sobota 29.4. ??? A300F f/v
neděle 30.4. KLD B737 2x
neděle 30.4. Kras Air Tu-204
neděle 30.4. Atlant Soyuz Tu-154
neděle 30.4. Russia Tu-154
středa 3.5. ??? Yak-42
čtvrtek 4.5. Russia Tu-154
pátek 5.5. Atlant Soyuz Tu-154
úterý 9.5. ??? Yak-42
úterý 9.5. Russia Tu-154
úterý 9.5. Atlant Soyuz Tu-154
(asi tam bude teda pár změn)
No v tý cihlový vrátnici co tam je teď, se to asi celkem bude špatně stíhat, takže nevidím důvo proč by si PED nezasloužili něco jako terminál.
|
| |
|
| | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: LKPD - posuďte sami. 21. 4. 2006 / 14:46 | |
| | | |
|
| | | | | | Re: Re: Re: Re: LKPD - posuďte sami. 21. 4. 2006 / 14:48 | |
| | A dalsi fakt, myslim, ze to plati pro vsechny z sirsiho okoli letiste. Pokud letis na dovolenou, tak pokud se chces dostat na letiste na LKPR - mas dve moznosti - dostupne pro smrtelnika, nez si koupit letenku...Vlak: Tahnes sebou kufry, musis na ne stale dohlizet, silene se nadres, nehlede ze stravis temer hodinu jeste dopravou po Praze
Auto: Dobry zpusob dopravy, ale po mimoprazske - cesta z Pardubic na letiste trva ve spicce pres dve hodiny, dve hodiny pred odletem tam musis byt - ctyri hodiny pred odletem musis odjizdet - problem s autem - kde zaparkovat - nutnost mit nekoho, kdo vas doveze na letiste a zase pro tebe prijede, pripadne tam auto nechas stat po celou dobu dovolene, ale zde je velmi vysoke riziko ukradeni a vykradeni a jeste platis pres 200Kc/den za parkovani...
PED: vlakem - tahnes taky kufry, ale hned z nadrazi odjizdi autobus a vyhodi te hned u letiste - cesta 10minut.
autem: zajedes az pred terminal - parkovani po celou dobu pobytu na zamcenem parkovisti zdarma atd..
Samozrejme nabidka destinaci jasne hovori pro Prahu, ale pokud clovek leti na dovolenou s CK, tak pro mne jasne vedou regionalni letiste... |
| |
|
| | | | | | Re: Re: Re: Re: LKPD - posuďte sami. 21. 4. 2006 / 15:54 | |
| | Argumenty jsou zajímavé, ve Wings Clubu kolem půl dvanácté bys s nimi možná uspěl. Jenže to je právě ono, že rychlovlakem je to do Prahy co by dup. Z Pardubic z nádraží jsi na Václaváku za hodinu plus doba chůze k Muzeu. Z Ruzyně jen o málo rychleji. Ad absurdum by podle tebe všichni cestující z celý ČR měli lítat z Ruzyně? Hlavně, že už víš, kdo to všechno zaplatí. Brod v nedohlednu a ty si už kasáš kalhoty. |
| |
|
| | | | | | Re: Re: Re: Re: LKPD - posuďte sami. 21. 4. 2006 / 19:25 | |
| | No, v tomhle jsou ale ČSA řekl bych dost nevinně... to je práce LEPRy... Jak si inteligentně nechali postavit terminál, kde je vyloženě "domyšleno" odbavení vnitrostátních linek.. Ne, že by jich tady lítalo jako třeba v Turecku, ale myslet se na to při projektování mohlo...
"...a každýmu jsem tady na tý židly říkal: neber úplatky, neber úplatky, nebo se z toho zblázníš... ale je to marný, je to marný........... je to marný...".. |
| |
|
| | | | Re: Re: LKPD - posuďte sami. 21. 4. 2006 / 17:26 | |
| | Teda ty "odmítavé" postoje ke stavbě nového terminálu trochu nechápu. Sem myslel, že na tomhle serveru každej uvítá rozšiřování a modernizaci letiště, ať už jakéhokoliv. |
| |
|
| | | | | Re: Re: Re: LKPD - posuďte sami. 21. 4. 2006 / 17:30 | |
| | a ještě... z daní to nepůjde, uhradí to zahraniční investor, který do společnosti EBA vstoupil. A i kdyby, vám by státní investice do modernizace našich letišť vadila? Kdyby šlo o LKPR tak asi ne... |
| |
|
| | | | | | Re: Re: Re: Re: LKPD - posuďte sami. 21. 4. 2006 / 17:37 | |
| | a) Vadí mi státní investice když vidím, jaká je korupce ve stavebnictví.
b) nepochybuji že na chartery je to dobré letiště, ale to asi nepotřebuje novou halu za 100 miliónů
c) prahu zrovan jako letiště nemusím, když se chceš kamkoliv dostat tak z moravy je ideální Vídeň.
Mysím si, že domnívat se , že nový termínál přitáhne nové společnosti je zcestné. Navíc pokud víám tak se má z Vodochod dělat low-cost letiště. |
| |
|
| | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: LKPD - posuďte sami. 21. 4. 2006 / 17:42 | |
| | | |
|
| | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: LKPD - posuďte sami. 21. 4. 2006 / 18:10 | |
| | Mno, když to přepočítám, tak to je 137 pacienta za den, to je nic - to by i České dráhy zrušily pokladnu na takovém nádraži. Jestli to má stát 100M, tak tam musí být ještě něco jiného. Rusáci budou za chvíli lítat rovnou do Kárlovych Varov, jen co aerofloti vymění letový park. ALternativou je low cost pro Prahu, ale když ta jízdenka na pindolíno bude stát 2x tolik co letenka... |
| |
|
| | | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: LKPD - posuďte sami. 21. 4. 2006 / 18:14 | |
| | no ano, to je stav současný. Jenže ty diagramy stoupaj sakra nahoru. Nebo máš nějaké info, že se to teď zarazí? |
| |
|
| | | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: LKPD - posuďte sami. 21. 4. 2006 / 18:19 | |
| | 100 mega? proboha, kde jste na tu castku prisli .. ten terminal ma stat miliardu
PS: od pristiho roku bude pendolino z Prahy do Ostravy 220 - 250 Kc, ne-li mene ... takze listek z Pernikova bude za par supu |
| |
|
| | | | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: LKPD - posuďte sami. 21. 4. 2006 / 20:31 | |
| | Ja bych se nedivil, kdyby z Pardubic cenu jeste zvedli, protoze jak CD drahy uvedli, nestoji o to, aby nejaci "blbecci" pouzivali pendolino na 100km trati, kdyz jedou do prace. |
| |
|
| | | | | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: LKPD - posuďte sami. 21. 4. 2006 / 20:42 | |
| | ČD to uvedli? Fakt jo? Protože obvykle se v EU se tyto vlaky pro cestu do práce používaj. |
| |
|
| | | | | | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: LKPD - posuďte sami. 21. 4. 2006 / 20:51 | |
| | Ano bylo to tusim nekde na netu, kdyz zduvodnovali tak vysokou cenu na velmi kratke vzdalenosti. Odpovedi bylo, ze proste nestoji o lidi, kteri jedou do prace, aby jim zaplnovali mista pro lidi, kteri pojedou na delsi vzdalenost...Proto pry tak vysoka cena. Nechapu taky jejich politiku - zajimalo by mne, kdo vymyslel jizdni rady? Tady z Pardubic jezdi vlaky v tomto poradi,prijede Pendolino, do 5-10minut je tu vlak vyssi kvality IC/EC a do dalsich 5-10 jede na Prahu normalni rychlik. Nerikejte mi, ze by to neslo nejak lepe rozvrstvit? |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: LKPD - posuďte sami. 21. 4. 2006 / 21:27 | |
| | ja ti nevim .. ale at koukam do jizdniho radu pernikov - praha .. tak vidim .. dvouhodinovy takt pendolina, dvacet minut na to normalni rychlik , a IC/EC maji opet dvouhodinovy takt , ktery puli pendolino takt na pul ... .))) |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: LKPD - posuďte sami. 21. 4. 2006 / 21:45 | |
| | uz jsem ti psal na ICQ, ale pro ujasneni
0822 SC, 0831 EC134 0838 EX520
1222 SC 1226 EC174 1234 R704
1422 SC 1426 EC172 1434 R800
1622 SC 1626 EC170 1647 R622
2022 Sc 2026 EC278 2038 R242
Ano pak je mezi nima dalsi vlak, ale proc mezi temito spoji a dalsim musi byt skoro hodinove prodleni, to nejde trosku upravit?
|
| |
|
| | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: LKPD - posuďte sami. 21. 4. 2006 / 17:43 | |
| | Mno .. s tema vodochodama to neni zrovna moc slavne, protoze vlada prave kvuli tomu, ze vetsina z ajemcu o vodochody chtela udelat z letiste low-cost letiste Prahy (a bala se toho, ze by letiste ruzyne prislo o chechtaky....) vyberove rizeni odlozila ... |
| |
|
| | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: LKPD - posuďte sami. 21. 4. 2006 / 19:39 | |
| | | |
|
| | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: LKPD - posuďte sami. 21. 4. 2006 / 19:50 | |
| | Prostě terminál zaplatí investor, z vašich daní to nepůjde, tak nechápu co máte za problém. Provoz se zvyšovat bude, právě proto, že současných cca 60tis za rok je skutečně max. množství, které je dnešní terminál schopen pojmout. Celý se to bude realizovat na základě projektu lakovny, která tam bude (to je hlavní záměr investora). A další věc, může mi někdo říct, odkud jste brali ty částky? Přeci jenom rozptyl od 100mil do 1mld...
A nakonec i kdyby to bylo ze státních peněz, tak myslím, že je to naprosto racionální investice, když si vzpomenu na co všechno stát ty peníze dával.... |
| |
|
| | | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: LKPD - posuďte sami. 21. 4. 2006 / 20:35 | |
| | Zdroj www.lkpd.site.cz:
18.04.2006 - Zastupitelé Pardubic schválili na mimořádném zasedání smlouvu o spolupráci s investorem, který hodlá na pardubickém letišti vystavět nový odbavovací terminál v hodnotě 2,2 miliardy korun, lakovnu pro dopravní letadla a opravnu motorů. Celková investice by pak měla dosáhnout 9 miliard korun. Nyní se čeká na získání kladného stanoviska EIA (posouzení vlivu stavby na životní prostředí). Investor vystupuje pod značkou Klimax Fort Investments Ltd.
|
| |
|
| | | | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: LKPD - posuďte sami. 21. 4. 2006 / 22:01 | |
| | no tohle... takze kolik zaplati investor a kolik bude celkova investice? hadam ze z dani pujde hoodne.. |
| |
|
| | | | | Re: Re: Re: LKPD - posuďte sami. 21. 4. 2006 / 17:59 | |
| | a] jako scenerka dobre, nemas kontakt na AGA? treba by ti dali nejaky jednodussi model... hadam ze vsem tem lidem letani neco rika.
b] o co vam jde? Praha neni uprostred republiky, Pardubice sou kousek, a na Ruzyni se mi zda byt v lete docela neprijemne plno... |
| |
|
| | | | | | Re: Re: Re: Re: LKPD - posuďte sami. 21. 4. 2006 / 19:55 | |
| | Kontakt na AGA mam ja, ale pochybuju, ze se neco dostane ven. |
| |
|
| | | Re: LKPD - posuďte sami. 21. 4. 2006 / 15:37 | |
| | ty obrazky urcite
CAD jde konvertovat na Gmax, tedy sem tam...?
http://www.aga-letiste.cz
btw kdyz vidim co to tak stoji, tak tedy... chm.. |
| |
|
| | | Re: LKPD - posuďte sami. 21. 4. 2006 / 15:48 | |
| | Hurá, budeme mít nový nádraží |
| |
|
| | | Re: LKPD - posuďte sami. 21. 4. 2006 / 19:52 | |
| | A podle zprávy ČRo (kdyby byl někdo línej kliknout na link co dal Lowmick) to bude investice řádově v miliardách, ale je v tom stavba lakovny, terminálu a úprava pojezdových...!!!!!! |
| |
|
| | | | Re: Re: LKPD - posuďte sami. 21. 4. 2006 / 19:59 | |
| | Chápu, že jsem reagoval lehce podrážděně, ale skutečně vás některé nechápu. Kupříkladu, co za problém má David75 (podle profilu z Prostějova) s novým terminálem v Pardubicích??? Jeho reakce mi připadala, jako kdyby měl dům na Dolíčku v ose 27 a nad hlavou by mu měla denodenně létat letadla.....A to že to nepůjde ze státních peněz jsme už vysvětlili... |
| |
|
| | | | | Re: Re: Re: LKPD - posuďte sami. 21. 4. 2006 / 20:24 | |
| | Máš pravdu, že mně může být jedno co je v PD. Ale jaksi není. Nerad jsem tady rozpoutal dlouhou diskuzi, ale je to můj názor. Kdybych byl Pardubičák tak přiznávám že bych mluvil jinak, ale opravdu mi to selským rozumem připadá divný. Navíc nevím jestli náhoudou ten dnešní zmiňovaný provoz rusáků nesouvisí se zavřením LKKV.
Jinak opravdu to není zásvist, o novém terminálu v Brně smýšlím stejně. Nemyslím si, že vše zaplatí jen investor, protoře obvykle nemalou částkou přispívá i magistrát.
Jinak opravdu dobrá alternativa jsou ty rychlovlaky, ovšem ne v režii ČD. Ale to snad v budoucnu bude lepší. Jako ideální low-cost letiště považuji Bratislavu. Bere Slovensko, kus Maďarska, blízko má Vídeň, Brno, .... Nechci urazit žádnýho Pardubičáka, ale proti tomu je to fakt vesnička u Prahy.
Jinak 100m jsém napsal blbě, mělo tam být v řádech 100 mil. Pokud jsem se dotkl citů PD občanů, za to se omlouvám, nebyl to útok proti nim, ale vyjádření mého názoru na to letiště. Jinak jako příznivce letadlem mám letiště rád, ale myslím si, že magistrát(znovu opakuji svůj názor že do projektu bude přispívat) by měl peníze spíš nvestovat do vzdělání, sportu a zdraví. |
| |
|
| | | | | | Re: Re: Re: Re: LKPD - posuďte sami. 21. 4. 2006 / 20:48 | |
| | Tomuhle se musim smat DDDDDDDDDDDDDDDD
Mel by prispivat vice na sport, akce DDDDDD
Verim, ze kdo v Pardubicich bydli, tak vedi, ze se snazi Magistrat poradat ruzne sportovni akce a penez do toho vrazi dost.
Jestli jsou tvym konickem opravdu letiste, tak bys asi mohl vedet, odkdy je LKKV zavrene a odkdy sem litaji Rusaci. Teda samorzejem je mozne, ze sem zacali letat, kdzy bylo uzavrene "pred deseti leti" a jeste k nim nedorazil NOTAM, ze je otevrene (pro rypave: "pred deseti lety" je nadneseny vyraz, vim, ze pred 10lety tolik letu nebylo).
Mozna bude v Pcich drive metro, nez se na Ceskych drahach zmeni neco k lepsimu. Nic proti, ale slavne italske pendolina pouzivaji Italove (teda jeho strasiho bratricka) jako primestske vlaky a tady se tim chlubi, ze to je SC - ostuda. Doufam, ze se toho jeste jednou doziju, ze se CD zmeni a budeme moci poznat kvalitu cestovani - mozna to bude s prichodem konkurence, ale to je mozna trosku optimismus. Mozna je to nesrovnatelne, ale jak to melo byt s prichodem konkurence Ceskemu Telecomu sliby chyby a nebyt dnesnich Wi-fi, ktere se do vetsiny mest rozlezli, tak pripojenost k internetu je stale na bodu mrazu (uz vidim, jak zase nekteri oponuji - nebavim se tu ted o velkych mestech, kde funguje taky kabelovka, ale o mensich mestech a vesnicich o ktere proste nemaji zajem)
Dalsi priklad, shanel jsem digitalni satelit a nejak jsem patral, kdy se predpoklada spusteni DVB-T v okoli Pardubic a narazil jsem na jeden moc zajimavy dopis od RPRTV (Rada pro rozhlasove a TV vysilani), ze nyni je pokryta tretina populace (Praha, Brno, Ostrava) a ze zatim o dalsi nemaji zajem, takze proc bychom my z balikova, meli mit vlastni terminal, kdyz jsou tu tri hlavni letiste, ze? Omlouvam se, ale tohle mne fakt dostalo. |
| |
|
| | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: LKPD - posuďte sami. 21. 4. 2006 / 21:32 | |
| | Lukasi .. s tim pendolinem v italii kecas pekny nesmysly ) vlak ktery jezdi 250 za hodinu a jezdi 500 km trate, a zastavky ma co 150 km je teda primestky vlak jako poleno )) |
| |
|
| | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: LKPD - posuďte sami. 21. 4. 2006 / 23:53 | |
| | Koukám, že tady David75 rejpnul pár lidem do kuřího voka...
Tak si sem ještě něco napíšu já a bude vymalováno..
Tak jsem si to celý pročetl a chtěl bych říct toto...
Nový terminál v PCE, proč ne. Uznávám, že kdyby to mělo jít z peněz daň. poplatníků (tedy i mě), asi by mě to bolelo víc, ale jestliže si to bude PCE hradit samo napůl (nebo spíš v nějakým poměru) s investorem... jejich věc. Přijde mi to pár miliard vyhozenejch do luftu, ale budiž..
Jediný, v čem spatřuju něco zajímavýho je, právě ta lakovna... Ohledně terminálu mě totiž nenapadá jeho využití v blízký budoucnosti... To, že tam je pár pohybů (jak tam někdo psal, byli v jeden den dokonce 4 z Ruska) mi nepřijde jako důvod ke stavbě nějakýho středně velkýho terminálu.. Proč..? Protože furt nějak nemůžu přijít na to, za čím tam ti Ivani jezdí do těch Pardubek.. Na Safari do Dvora Králové..? (To myslim, že v Kremlu se můžou podívat na větší zvířata, než na Safari..) Na zámek do Opočna..? (na LKPR jsem zjistil, že jediný, co Rusáky vždycky zajímalo, bylo "TAX FREE"... ta snad jedině nějaký "stěklo"). Tak třeba mi nějakej pardubický domorodec řekne, co že je to tam tak strašně táhne..
Mě to spíš přijde, že nějaká firmička prostě potřebuje někde utopit pár špinavejch miliard a stavba terminálu je na to ideální..
Co se týče ČD.. Co jsem měl tak možnost dostávat se z letiště do centra v evropských městech, tak v Amstru i Bruslích jezdí vlaky (a v Amstru dokonce i EC a IC) přímo skrz letiště. V Hamburku jezdí zatim autobusy, ale jak jsem se tam někde dočetl, tak se chystá výstavba buď U-bahn, nebo přímo napojení na nějakou vlakovou síť...
Já pořád pevně doufám, že metro na letiště jezdit nebude a protáhnou tam vlaky... ideální by bylo propojení tratě od Chomutova a Děčína na trať směrem na Otravu...
Myslim si totiž, že než stavět za x mld. metro až na letiště, přijde mi levnější rozšířit stávající trať kolem Veleslavína a tamním obyvatelům nabídnout nějaké odškodné, popř. ještě k tomu zlevněné, nebo gratis jízdné na ty vlaky... Vyšlo by to levněji, než metro... si myslim..
No a tím se dostávám k tvýmu argumentu ohledně ČD... KDYBY tohle bylo, tak není nutný mít pak terminál v LKPD, protože se pohodlně vlakem dostaneš na LKPR...
Ale jinak je mi stavba terminálu v LKPD putna..) |
| |
|
| | | | | | | | Bylo LKPD...teď LKPR 22. 4. 2006 / 02:15 | |
| | Líbí se mi ta myšlenka, dát lidem, které "poškodí" trať, jízdenky zadarmo. Nevím, nikdy jsem se s takovým přístupem nesetkal.
Já nevím, ale osobně jsem spíše pro to metro. Vůbec mi přijde, že Dopravní podniky, alias Metrostav a přidružené stav. společnosti, jsou schopny reagovat, pružněji, lépe a rychleji, než České dráhy, které jsou stále ještě v křečovitém sevření řízení provozu za Rakouska Uherska.
(P.S. - někdo, kdo se zajímá o vlaky - proč je v republice přesně jen a pouze 3 nádraží, kde je provoz řízen počítačově a všude jinde znamená přehození výhybky a zajištění vlakové cesty otočit třema kolama, zatáhnout za 4 páky a přepnout čtvery spínače, a pak to možná pujde ? A to nemluvím o těch systémech "drát + kolečko", kdy jsou semafory ovládány z blízké stanice soupravou lan a kladek, a kolem trati vede dlooouhé lanko "na kolečkách" až k semaforu ? (ony jsou to vlastně všechny systémy)) :-/ |
| |
|
| | | | | | | | | Re: Bylo LKPD...teď LKPR 22. 4. 2006 / 10:46 | |
| | Metro, tak jak je poslední verze trati k dispozici, je holej nesmymsl (napadá mě i daleko tvrdší slovo, ale to bych napsal na jiný forum, jestli mi rozumíš...
Pochopim, že povede přes Petřiny (sídliště)... pochopim i, že povede přes Motol (dva špitály u sebe), ale co nepochopim a co mě jako obyvatele sídliště Řepy, přinejmenším na**alo, proč má vést metro, přes takovou díru po granátu, jako je Bílá Hora... By mě zajímalo, kdo z těch ODSáckejch krys na magistrátu shrábnul pár desítek kapříků, aby takovou zhovadilost odklepli...
Pro mimopražské... Bílá Hora je pár baráčků na předměstí, kde žije sotva tisíc lidí... Mají tam dvě tramvajové linky.
Řepy, jsou sídliště, kde žije přinejmenším 20-30 tisíc lidí. Mají tam tři tramvajové linky, z toho jedna jezdí jen ve špičce vš. dne. Jeden autobus do Dejvic (kterej kvůli zácpám u Střešovic a na Prašným mostě, stejně jede přes 1/2 hodiny) a dva busy na metro B, který mimo špičku jezdí jednou za půl hodiny...
Proto jsem psal o tom, že by asi bylo lepší, kdyby se stávající trať kolem Veleslavína předělala a propojil se sever Čech se severní Moravou s tím, že by trať vedla přes LKPR...
Pravdou je, že úpravy tý trati by stáli nechutně velkej balík peněz, jak mi bylo Tragédem vysvětleno...
Každopádně metro tak, jak je teď navrženo, je prostě 3,14*ovina na entou... |
| |
|
| | | | | | | | | | Re: Re: Bylo LKPD...teď LKPR 22. 4. 2006 / 11:39 | |
| | po granatu nebyva velka dira |
| |
|
| | | | | | | | | | | Re: Re: Re: Bylo LKPD...teď LKPR 22. 4. 2006 / 11:44 | |
| | Taky Bila Hora je jen mala dira Ale s metrem uz podobne zkusenosti mame u nas. Stanice Kolbenova na trase B je opravdu krasny pozustatek po byvalem CKD. A kdyz tam ve spicce nastoupi/vystoupi 4 lide, tak skoro trhnou mesicni rekord A to stala jen par stovek milionu... |
| |
|
| | | | | | | | | | Re: Re: Bylo LKPD...teď LKPR 22. 4. 2006 / 12:33 | |
| | Ale vzdyt metro je staveno "s ohleem na budoucnost" , podle rozvojovych planu a map. Vemte si posledni dodelavku Cecka, kde sice konci u vystaviste Letnany....ze tam nastoupi stovka lidi, kdyz bude nejaka akce, oki, ale kdyz tam nebude nic, tak je to jakoby ta stanice koncila v poli. Mno ale casem tam kolem budou stejne bytovky, takze se pocita s tim, ze tam jednou lidi budou. A stejne byhc to videl s tou ruzynskou spojkou |
| |
|
| | | | | | | | | Re: Bylo LKPD...teď LKPR 22. 4. 2006 / 11:42 | |
| | Ne, ze bych byl takovy odbornik na zeleznice, ale aspon naznak by tu byl. A pricina c. a k. principu na zeleznici je jednoducha - jako vsude jinde - penize, penize, penize... Kdyby se nemuselo tahat za paky a kladkostroje, tak by mohlo byt mnohem mene lidi, ale tomu se zase brani odbory...uzavreny kruh.
Je to nejvetsi problem dopravy obecne. Je STRASNE narocna na investice a v dnesni "turbulentni" dobe, kdy se meni prostredi kazdym rokem a dopravni investice jsou zalezitosti na desitky let je tezke najit nekoho, kdo to riskne...a kdo ty penize ma. Treba cena jednoho primestskeho vlaku (ty co jezdi z Prahy do Roztok, Kolina a apod.) je necelych 300 milionu, tak si spocitej kolik cestujicich musi odvezt, aby se zaplatil (plus zaplatil provozni naklady). To same plati o investicich do zeleznicniho svrsku a zabezpecovacich systemu. Ty investice se vrati nejdriv za 15-20 let, ale kdo muze rict,ze tou dobou bude ta trat jeste existovat?! Takze se investuje jen do koridoru, u kterych je predpoklad, ze existovat budou, ale ani tam se tak uplne nedostava penez.
Princip dopravy je bohuzel od zacatu nastaven tak,ze krom nejvynosnejsich (nejfrekventovanejsich) linek jsou VSECHNY druhy dopravy ztratove - autobusova, zelznicni i letecka. U lodni dopravy to nemohu potvrdit... Ale ostatni druhy dopravy bez dotaci proste nemuzou existovat. Az prijdes na to, jak to zmenit, dostanes Nobelovu cenu
|
| |
|
| | | | | | | | | Re: Bylo LKPD...teď LKPR 22. 4. 2006 / 12:14 | |
| | mas zastarale informace, Borku, zastarale informace ) tech nadrazi je mnohem vic )) navic se zacina cim dal vic rozsirovat dalkove ovladani (konecne) ... , moderni stavedla najdes prakticky na vsech stanicich, co jsou na kaoridorech ...
a system drat kolecko je uz taky vyrazne na ustupu, moc mechanickych navestidel na ceskych drahach uz taky moc nenajdes |
| |
|
| | | | | | | | | | Re: Re: Bylo LKPD...teď LKPR 23. 4. 2006 / 16:55 | |
| | Že se ještě vracím k terminálu LKPD. Taky jsem si pročet celou nit a je tam pár zajímavostí - snažím se o stručnost, beru to pozadu:
- teda tragéde, kde žiješ, kolečka a dráty jsou pořád a všude - a když je někde záhlaví řizené počítačem, tak kolečka a kladky jsou hned na vedlejší koleji a od první následující výhybky. Taková je realita.
- metro do Letňan je náhodou docela progres, nová výstavba sídlišť v oblasti Proseka je plná lidí, další komplexy se staví a rychle zalidňují - a dojíždění odtamtud do centra je docela horor. Bydlel jsem tam pár týdnů a po metru brečel nejmíň 4x denně. Že je konečná o stanici dál je docela častý. Zažil jsem to ve Stockholmu v r. 1969, bylo to příjemný a nikomu to nebylo divný. Kolbenova je pochopitelně poplatná době, kdy byla projektovaná, a i ty Letňany, IMHO, tak trochu počítaly s olympijským městečkem (to ale taky byl fuj porjekt!)
- výstavba čehokoliv nad 10 M je výsledkem jednání politiků (viditelných či místních) a zástupců tzv. "betonové lobby". Je pochopitelně dobré, když při tom vznikne něco užitečného (bohužel ne vždy se to povede). Kdybychom ale měli trvat na tom, že všechno, co je spojeno s úplatky, se stavět nebude, zastaví a zruší, bydleli bychom v chýších z jehličí. Mě to taky štve, ale nic s tím nenaděláme.
- stránky firmy AGA letiště jsou velice, ale velice zajímavé - i jako kronika politických ambicí některých regionů - dovolím si citovat z roku 1996 : Letiště Liberec, 1. etapa výstavby, investice 560 000 000,-, vypracováno: územní rozhodnutí (!!), dokumentace pro stavební povolení a dokumentace pro realizaci stavby. To je totiž klasika toho, co píšu v minulém odstavci - dovedete si představit dnes, že by v Liberci bylo letiště za půl miliardy (ev. za dvě, stavěla by se určitě i druhá etapa...)?
- a nakonec terminál v LKPD - proč ne, aspoň tam už je hotová RWY, kolem které je třeba mít zázemí na úrovni 21. století. Furt je to lepší, než stavět v LBC letiště jen proto, aby se půlmiliarda státních peněz prohnala něší soukromou kapsou... |
| |
|
| | | | | | | | | | | Re: Re: Re: Bylo LKPD...teď LKPR 23. 4. 2006 / 17:10 | |
| | nepise se zahlavi .. ale zhlavi ...
a kolecka a draty uz hodne ustupuji, pokud je zhlavi nebo stanice rizena pocitacem nebo releovkou (coz je nyni uz nejcastejsi), tak jsou k vyhbce vedene draty (ne ve smyslu drat od tahla ke vyhybce, ale elektricke) .... |
| |
|
| | | | | | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Bylo LKPD...teď LKPR 23. 4. 2006 / 17:13 | |
| | (prirozene, na lokalkach je stanic s tahly, kladkami apod jeste pozehnane...) |
| |
|
|