Nedalo mi to a zapatral jsem v moudre (a uzasne) knize pana Orlity o historii Blaniku. S palubkou se to tedy ma takto...
Puvodni palubka (ta, ktera je jeste stale ve slovenskem Blaniku, ktery slouzi za vzor panu Piperovi) byla montovana pouze do prvnich tri serii Blaniku, tedy pouze na zacatku vyroby na prelomu 1958/59. Vzhledem k tomu, ze nejvetsi planovany odberatel, SSSR, pozadoval umisteni umeleho horizontu na palubni desce, musela se tato prepracovat a vysledkem je podoba, kterou zname dodnes. U vetsiny Blaniku 1.-3. serie se pak menila palubka pri generalce za novou. O kolik se celkem mohlo jednat letadel netusim, je mi znamo jen to, ze prvni serie mela 10 kusu.
V soucasne dobe je v rejstriku letadel zapsano 7 Blaniku z 1. serie a 4. Blaniky z 2. serie. Ze 3. serie neni v CR zapsany zadny.
Jen pro zajimavost, jedna se o tyhle kousky:
1. serie
OK-8801 - AK Strakonice (170101 - prvni prototyp)
OK-8802 - AK Ceska Lipa (170102)
OK-8805 - AK Vysoke Myto (170105)
OK-9821 - AK Chotebor (170106)
OK-9822 - AK Kyjov (170107)
OK-9823 - AK Dvur Kralove n/L (170108)
OK-9824 - pan Vavra (170109)
2. serie
OK-9825 - AK Kolin (170201)
OK-9828 - AK Rana (170204)
OK-9829 - AK Medlanky (170205)
OK-9252 - AK Prostejov (170211)
Pokud je tady nekdo, kdo je zna, tak muze pripadne potvrdit, jestli v nekterem z nich nezustala stara palubka. OK-9821 muzu vyloucit hned, za ty tri roky bych si toho vsiml  |
|