| | | PMDG 747 Problém znovu zapnutí autopilota po usazení v ILS 20. 4. 2006 / 23:24 | |
| | Ahoj předem se omlouvám pokud se to tu už řešilo hledal jsem a nenašel ale jsem si jistej že už se na to někdo ptat musel
Situace s PMDG747 jsem usazen v ILS ale najednou třeba potřebuju znovu zapnout autopilota změnit kurz nebo výšku .... problém je v tom že nelze v MCP nereaguje a pořád si to hrne na dráhu nedokážu si představit kdyby předemnou bylo letadlo a ja musel nalitavat znovu jedine vypnout autopilota a letět to růčo ale zpět už ho pak nezapnu doufám že jste to pochopili a že víte jak na to protože jen díky tomuto jsem 747 odstavil do hangáru |
| |
|
| | | Re: PMDG 747+737 Problém znovu zapnutí autopilota po usazení v ILS 20. 4. 2006 / 23:28 | |
| | Přidám se také - "jak to řešíte" i u 737čky.
obecně mám pocit, že donutit letadlo vypadnout z ILS je oříšek. Na tlačítko TO/GA reaguje pochybně, někdy to prostě musím všechno povypínat, a postupně AP opět nahodit. A už vůbec nevím, jak to udělat u circle to land, kdy musím vypadnout s ILS a držet výšku...asi taky na ruku.. |
| |
|
| | | | Re: Re: PMDG 747+737 Problém znovu zapnutí autopilota po usazení v ILS 20. 4. 2006 / 23:37 | |
| | Taky sem se na to snazil prijit a prisel. Sice to asi neni to prave-real-orechove, ale staci "resetovat" FD. Potom uz normalne nahodite AP a nastavite co potrebujete. |
| |
|
| | | | Re: Re: PMDG 747+737 Problém znovu zapnutí autopilota po usazení v ILS 21. 4. 2006 / 09:13 | |
| | Jak tě tak občas poslouchám, tak mi ani nepřijde divný, že sis myslel, že nalítáváš LLZ zprava, místo zleva..)))))) (Mluvím o tom úterku.. )
Teď vážně...
U circle to land mi přijde trochu ujetý letět to na A/P... Při zkoušce na SFC jsem to taky letěl na ruku... Nějak si nedovedu představit to letět na A/P. Ale třeba se pletu...
Co se týče znovu zapnutí A/P.. Je dobrý mít na MCP nastaveny hodnoty pro missed app procedure už při nalítnutí ILS. (Předpokládám, že se tam nastavujou ve chvíli, kdy je aktivován mod APP)
Vzhledem k tomu, že i mě přijde znovuspuštění A/P dost zdlouhavé, dělám to radši tak, že pokud to počasí umožňuje, letím ILS od FAF na ruku a pak už se to dá nahodit rychle.. (de facto stejně jako při vzletu...)
Jak je to ale 747 netušim... Ale vzhledem k tomu, že je to bulík, tak bych řekl, že dost podobně... |
| |
|
| | | Re: PMDG 747 Problém znovu zapnutí autopilota po usazení v ILS 20. 4. 2006 / 23:39 | |
| | ja nevim .. ale me prijde dost ulitle pokud jses v ILSu menit vysku nebo kurs. to znamena ze je to uz dost mimoradna situace, cili (upresnim) dost ulitle mi prijde menit to v teto fazi letu MCP panelem. protoze v teto fazi jde o sekundy, a nez to naklikas na MCP panelu tak mas pul minuty v tahu. proste vypnes autopilota a vemes to do ruky
app a vor/loc mod se mi celkem v pohde dari zapnout i po takovych to brikulich |
| |
|
| | | | Re: Re: PMDG 747 Problém znovu zapnutí autopilota po usazení v ILS 20. 4. 2006 / 23:42 | |
| | No jo, ale pokud jdes na GA, tak potom zase potrebujes pouzivat AP, a to je nekdy problem. |
| |
|
| | | Re: PMDG 747 Problém znovu zapnutí autopilota po usazení v ILS 21. 4. 2006 / 08:32 | |
| | A mas nastavenou trasu pro missed app, nebo mas letiste jako posledni bod letoveho planu ? |
| |
|
| | | | Re: Re: PMDG 747 Problém znovu zapnutí autopilota po usazení v ILS 21. 4. 2006 / 09:13 | |
| | Jo normalně mám trasu dál myslím že už je mi to jasný budu teda testovat diky všem |
| |
|
| | | | | Re: Re: Re: PMDG 747 Problém znovu zapnutí autopilota po usazení v ILS 21. 4. 2006 / 09:19 | |
| | Zkusil bych dvě věci...
První se přesvědč, že hlavní vypínač A/P je přepnut z polohy "disengage" zpátky do polohy "engage". A pak zkus vypnout a zapnout F/D... Tyhle dvě věci si myslim, že by mohli bejt onen pes zakopaný... (nebo nakopaný...?) |
| |
|
| | | Re: PMDG 747 Problém znovu zapnutí autopilota po usazení v ILS 21. 4. 2006 / 08:58 | |
| | Jakmile jsi usazen v ILS, tak jsou dvě varianty, tak jít na GA.
1). Stačí přeladit radio, na kterém máš naladěn ILS, tím pádem je AP odpojen, tak to vezmeš do ruky na tu chvíli, než ho znovu zapneš, plyn, podvozek nahoru, klapky - na GA si ještě u 747 nejsem jistý, mělo by to být v manuálu
2). vypneš AP, přidáš výkon, podvozek nahoru, klapky 15 (737) a zapneš AP a on tě už vede po trati missed app. |
| |
|
| | | | Re: Re: PMDG 747 Problém znovu zapnutí autopilota po usazení v ILS 21. 4. 2006 / 09:43 | |
| | Buliky uz delsi dobu nelitam, ale myslim si ze je jen jedna varianta jak jit na GA se 737 a to tak ze stisknes tlacitko TO/GA.
Dale se to lisi jen tim zdali jsi pri tom stisku letel na jeden anebo na 2 kanaly AP(t.j. planoval jsi autoland nebo ne).
Pokud jsi letel na jeden, je AP automaticky odpojen a jsi ve stejne situaci jako pri vzletu. Kam ale vede vertikalni bara to si nepamatuju. Pokud si bulik umi spocitat svoji rychlost pro GA tak mozna tam (ale to fantaziruju).
Pokud jsi mel zaple oba kanaly - t.j. planoval jsi autoland, nedelas nic, stroj udela GA sam, s tim ze by mel v bezpecne vysce (uz ve stoupani) jeden kanal vypadnout a zustat priply jen jeden. Ale jak to pak bude vypadat s modama, to take uz nevim, to budete muset pohledat v manualech.
Kouknete jeste sem...
http://www.flightsim.cz/forum_prispevek.php?id=17427&lan=0&gr=0
Vita
|
| |
|
| | | | Re: Re: PMDG 747 Problém znovu zapnutí autopilota po usazení v ILS 21. 4. 2006 / 11:01 | |
| | Udelal sem si par kolecek kolem prahy se slunatkem od PMDG...
Pri plnem usazeni a v LAND3 rezimu neni pro G/A nic jednodusiho nez stisknout TO/GA tlacitko a slunatko opet vystreli k obloze. Maximalni moznou rychlosti (v zavyslosti na aktualni konfiguraci) stoupa do prednastavene MCP hladiny a rizeni se postupne degraduje ze 3 kanalu na 1.
Jinak chovani PMDG 744 pri go aroundu lze jeste definovat v PMDG menu kde se da jeste ovlivnit zda pro TO/GA ma autopilot nasledovat prednastaveny HDG nebo zda ma pouze aktivovat wing leveler.
Pro odpojeni autopilota staci jen schodit AP Disconnect bar nebo mu hrabnout do rizeni a k odpojeni pak dojde automaticky. |
| |
|
| | | | | Re: PMDG 747 Problém znovu zapnutí autopilota po usazení v ILS 21. 4. 2006 / 12:11 | |
| | A já právě žiju v předvědčení, že u 737 je to totéž. Proto bych problém autora threadu tipoval spíš na to, že chybí FPLAN pro missed app proceduru (což teda říká že ne), nebo možná pravděpodobněji chybí příslušná výška do které se má stoupat nastavená v ALT na MCP. |
| |
|
| | | Re: PMDG 747 Problém znovu zapnutí autopilota po usazení v ILS 21. 4. 2006 / 15:53 | |
| | http://czivis.cz
Zde to popisuji. Prostě klikneš na ten nýtek na autopilotovi.Ten samý,který používáš při startu.Letadlo jde potom na obrazec nezdařeného přistání ( je li v sid star vytvořený )
ale hlavně začne reagovat na nové pokyny na desce autopilota.Pozor - klapky zpátky a podvozek zasunout |
| |
|
| | | | Re: Re: PMDG 747 Problém znovu zapnutí autopilota po usazení v ILS 21. 4. 2006 / 16:13 | |
| | jenom bych upresnil ...
neni to obrazec nezdareneho priblizeni, ale procedura nezdareneho priblizeni ... |
| |
|
| | | | | Re: Re: Re: PMDG 747 Problém znovu zapnutí autopilota po usazení v ILS 21. 4. 2006 / 19:28 | |
| | a v SIDu se rozhodně nenachází..)) |
| |
|
| | | | | | Re: Re: Re: Re: PMDG 747 Problém znovu zapnutí autopilota po usazení v ILS 21. 4. 2006 / 22:39 | |
| | to sjem chtel taky podotknout.. ale nakonec jsem to nechal byt, protoze v PMDG jsou sidy a stary v jednom filu |
| |
|
| | | | Re: Re: PMDG 747 Problém znovu zapnutí autopilota po usazení v ILS 21. 4. 2006 / 16:23 | |
| | No jo, ale to jen za predpokladu, ze je pilot linej a priblizeni jede na AP. Pokud vypnes AP na priblizeni, musis jit na GA rucne a potom vznika ten problem, ze se ti nechce opetovne zapnout AP, tedy aspon v PMDG 737 se musi vypnout/zapnout FD a uz vse bezi. |
| |
|
| | | Re: PMDG 747 Problém znovu zapnutí autopilota po usazení v ILS 21. 4. 2006 / 22:30 | |
| | Pročetl jsem si tenhle thread, a nutno říct, že pokud se vezme střípek z většiny odpovědí, sestaví se kompletní obraz
Předem podotýkám, že 747 jsem nelétal ani v reálu, ani na simulátoru, ale předpokládám, že v principu se to od 737 nebude moc lišit.
Na jedné straně je pravda, že klasický Go-Around se nejsnáze udělá stiskem TO/GA (+ následuje rutinní postup nezdařeného přiblížení). Ovšem má to jeden háček, a to ten, že TO/GA se dá aktivovat jen pod 2000ft na radiovýškoměru. To, co "topic-starter" má na mysli, ač to zní leckomu možná divně, se skutečně čas od času potřebuje udělat a tehdy na Boeingu skutečně nastane problém (nutno říct, že na ATR třeba ne). Opravdu může existovat situace, kdy po plném usazení v ILS je třeba z něj vylétnout. Důvodem může být zmiňované přiblížení okruhem, nebo přerušení přiblížení nad 2000ft Radio ALT, nebo (osobně jsem zažil) požadavek ATC na provedení zatáčky o 360° na finále.
Problém vzniká tím, že po usazení v ILS již není u 737 možné "vypnout" mód APP a nahradit ho jiným (kupř HDG a ALT HOLD). Je nasnadě, že problém to není pro toho, kdo již v této fázi letí ručně bez F/D, ovšem pro toho, kdo chce dále letět v autopilotu, vzniká problém. Skutečně jedním z možných postupů, byť trošku brutálních, je rozladění ILS jak psal Latom. Tehdy AP přejde do režimu CWS, a tedy lze ihned zvolit jakýkoliv jiný mód. Dalším postupem je odpojení autopilota, vyresetování obou F/D (tj. oba vypnout, tím přestane pracovat FCC, po opětovném zapnutí lze navolit módy a připnout AP). Ovšem ať tak nebo tak, je to vždycky zběsilost, mixování všech možných a nemožných tlačítek, do toho automat tahu... Skutečně za nejelegantnější řešení považuju zachovat se jako letec, vypnout autopilota, vypnout F/D aby báry nevedly pořád do ILSu, provést s letounem to, co potřebujem, a po vyřešení problému v klidu AP zase připnout. Možná mi někdo může oponovat, a to i z řad letců, že přeci ruční létání zvyšuje zátěž posádky... jenže toto je zrovna případ, kdy boj s automatizací posádku zatíží daleko více a je daleko méně elegantní. Viz ten případ, kdy nám věž nařídila na finále 06 LKPR ve 3000ft zatáčku o 360°, protože před námi letící Piper jisté letecké školy jižně od Prahy zabloudil na ILS a letěl o 60° do pryč a pak zase zpátky Tahdy jsme použili ten způsob s rozladěním ILS a práce tam je potom tolik, že prostá zatáčka v ruce je daleko, daleko snažší...
V případě přiblížení okruhem (circle-to-land) je samosebou taky možné letět to v ruce a já jsem toho propagátorem, nicméně většina evropských leteckých společností má politiku "Automatizace až za hrob", takže postup je takový, že se naletí ILS, ovšem ne pomocí módu APP, nýbrž HDG a V/S (Teď se přiznám, že nevím, jestli nemožnost vyskočení z módu platí i pro LOC. Už si nepamatuju, jestli jsme to celý kroutili v HDG, anebo jestli jsme to alespoň směrově nechali v módu LOC). Nicméně na MCP se nastaví MDA pro přiblížení okruhem, AP ji tedy zachytí, a okruh, od vybočení z localizeru až po zatáčku na finále, se kroutí v HDG.
Jinak ještě dodatek k jistým nepřesnostem co se tu vyskytly - pro úspěšné zaletění klasického Go-aroundu je absolutně nepodstatné, co je ve FMS za trať a zdali tam je postup nezdařeného přiblížení. Prostě se jen místo módu LNAV po G/A použije HDG. |
| |
|
| | | | Re: Re: PMDG 747 Problém znovu zapnutí autopilota po usazení v ILS 21. 4. 2006 / 22:46 | |
| | LOC mód lze vypnout - stiskem jineho Lateral modu. Tudíž je možné VOR LOC a V/S. |
| |
|
|