| | | | | Prosim vás kdyz letim letadla mi zataceji asi ho musim vykalibrovat ze???...no potrebuju radu jak
Dekuju |
| |
|
| | | Re: Joy 19. 4. 2006 / 21:56 | |
| | záleží co máš za joy,ale jdi do ovládacího panelu a tam klikni na herní zařízení.Tam vyber co používáš a dej kalibrovat.Teď dělej pokyny,které ti to tam píše a tradá...A jinak jestli se ti letadlo naklání jako kdyby si měl křidýlka a trošku vychýlený,tak to může být rozdílným množstvím paliva v křídlech.Zejména přídavně nádrže(třeba Z-142)musí mít stejně paliva jako ta druhá.A pak je tu ještě jedna možnost,ale to by způsobovalo zatáčení jakoby vychýlení SOP(směrovky).To by mohl být gyroskopický efekt vrtule.Zkus snížit otáčky(v případě Z-142 a další Zlíny) motoru. |
| |
|
| | | | Re: Re: Joy 19. 4. 2006 / 22:03 | |
| | Dik uvidim....ale dela mi to pokazde hlavne na runwayi |
| |
|
| | | | | Re: Re: Re: Joy 19. 4. 2006 / 22:12 | |
| | tak to si myslím (doufám že se nepletu), že to je ten gyroskopický efekt vrtule |
| |
|
| | | | | | Re: Re: Re: Re: Joy 19. 4. 2006 / 23:54 | |
| | jo jo.Toje ono.Dealj to jen vrtulovy a je to pekne debilniNema to rad a neni to realisticky. |
| |
|
| | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Joy 20. 4. 2006 / 00:04 | |
| | no neviem ci to nieje nerealisticke, pokial ja viem tak napriklad jednomotorove vrtolove masiny sa konstruovali tak ze motor bol vyoseny a zasa pri viac motorovych masinach je ine ked sa Ti obe vrtule tocia rovnakym zmyslom otacania, alebo proti sebe....
Predsa len su tam nejake tie klopive momenty, a podobne veci, toto by trebalo pozriet v zosite z mechaniky, resp z dynamiky...toto by skor vedel asi rychlejsie popisat mozno Tonde, alebo A.J. Scandal... |
| |
|
| | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Joy 20. 4. 2006 / 00:19 | |
| | Jako obvykle má Priskáč pravdu - z čeho asi vzniklo "zdrhl mu mezek"? Při neopatrné manipulaci s plynem při startu na mesounech, na kterých se u nás létalo po válce šel letoun za točivým momentem vrtule až několik desítek stupňů do strany, pamatuji na vyprávění jednoho hóóódně starého pilota, kterému "zdrhl mezek tak, že nad hangárem přeletěl asi v půl metru", bál se, že urve podvozek o střechu. Jak jsou moderní jednovrtuláky konstruované teď, to už nevím, ale už jen ze základních pravidel fyziky a mechaniky pohybu ten klopivý moment tam být musí, určitě se dá minimalizovat různými konstrukčními fintami, ale na to jsou tu povolanější. |
| |
|
| | | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Joy 20. 4. 2006 / 06:47 | |
| | napriklad Turbočmelak ma normalne vychyleny kýl o niekolko cm... |
| |
|
| | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Joy 20. 4. 2006 / 09:04 | |
| | To vyosení nemá s momentem od vrtule nic společnýho. To jen eliminuje vliv stáčení proudu vzduchu od vrtule tak, aby na směrovku dorazil pokud možno přímo. Prostě vrtule s luftem mele jak s jahodovým koktejlem v mixéru.
To zatáčení na zemi způsobuje "změna" momentu vrtule, která se musí přenést přes drak a způsobí nerovnoměrné zatížení podvozku, tím se změní odpory a letadlo zatáčí. Ve vzduchu se už podvozek ničeho neopírá a při prudkém přidání se éro prostě a jednoduše nakloní podél podélné osy a je třeba to vyrovnávat křidélky. U silnejch mašin se to řešilo montáží protiběžných vrtulí, ale technická náročnost tohohle řešení se vesměs opustila.
|
| |
|
| | | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Joy 20. 4. 2006 / 09:24 | |
| | no ako nechcem byt mudry ale toto sa pise v mudrych knihach:
a podla mna (a ak sa este pamatam co nas ucili v skole) jeden zo sposobov eliminacie toho klopiveho momentu je vyosenie proti posobenia toho klopiveho momentu... |
| |
|
| | | | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Joy 20. 4. 2006 / 09:34 | |
| | resp. este ma napadlo, ci to vyosenie nieje dane aj od druhu pouzitej vrtuli (stavitelna - nestavitelna)? ako ja len potom by som bol rad aby mi niekto prosim vysvetlil preco mali a maju masiny vyosene motory? lebo nic ineho ma nenapada ako verzia s tym co som napisal vyssie (prud vzduchu) alebo ta vrtula, resp. zo samotneho principu mechaniky letu. |
| |
|
| | | | | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Joy 20. 4. 2006 / 09:36 | |
| | Je, u stavitelné se teotiž mění i úhel sešikmení proudu vzduchu a pak se vyosení nastavuje na režim pro cestovní rychlost. |
| |
|
| | | | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Joy 20. 4. 2006 / 09:35 | |
| | A to sem přesně psal. Tam se totiž nehovoří o žádném momentu , ale sešikmení produ vzduchu a jeho účincích. Eliminovat se to dá právě správným vyosením. Dokonce to tam je i namalovaný
To ale nemá nic společnýho s tím, že gyromoment, odpor a moment setrvačnosti vrtule existuje a s tím už žádným vyosením nic neuděláš. |
| |
|
| | | | | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Joy 20. 4. 2006 / 09:38 | |
| | jasne, ale ked mas sustavnu vychylku tak to riesis bud trvalym trimovanim, co mi pride trochu divne, alebo to urobis "natvrdo" o tolko stupnov o kolko to vzdy, alebo podla nejakeho merania a priemeru vychylky toci a to urobenie "natvrdo" dosiahnes tak ze vyosis cely motor...aspon podla mojho nazoru, ale mozno sa mylim, rad si to necham vysvetlit... |
| |
|
| | | | | | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Joy 20. 4. 2006 / 10:00 | |
| | Ono to sešikmení závisí na dvou faktorech. Jeden je úhel nastavení vrtule a druhým jsou její otáčky. Naštěstí otáčky mají vliv podstatně menší. Potřebné vyosení se dá dokonce spočítat, takže konstruktéři nemusí dělat žádné pokusy.
Ale jak už tady bylo řečeno, tohle nezpůsobuje utíkání jednomotoráků po dráze. To způsobuje rychlost nárůstu otáček vrtule při startu.
Když přidáš plyn, tak se vrtule začne rozbíhat. První co překonáváš je její setrvačný moment a vzrůstající odpor. Kdybys měl motor s vrtulí držet v rukách, tak ucejtíš jak se to najednou začne celý v ruce převracet proti směru otáčení vrtule. Je to tím, že musí překonat setrvačnost hmoty, kterou potřebuješ urychlit a taky tím, že potřebuješ překonávat vyšší aerodynamický odpor listů, který roste společně s rychlostí otáčení.
Letadlo to koupí přes drak do podvozku a to způsobí, že se změní valivé odpory kol a na jedný straně jakoby se podvozek přibrzdil. Proto zaečne zatáčet.
ve vzduchu, kdybys přidal stejným způsobem, tak letadlo prvotně nezatočí, ale nakloní křídlo na jedný straně dolů a to musíš korigovat křidélky.
Pak je tady zmíněný gyromoment vrtule. Ten si lze vyzkoušet s předním kolem od bicyklu. Když si ho dáš před sebe jako vrtuli a roztočíš ho, pak si můžeš vyzkoušet, co to bude dělat s letadlem, když začne stoupat nebo klesat. Prostě v jednom směru to potáhne doleva a podruhé doprava (záleží na směru otáčení). Všechno tohle souvisí s hmotou a její setrvačností. |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Joy 20. 4. 2006 / 10:06 | |
| | no presne toto som myslel, ale asi sme sa nejak nepochopili potom v pojmoch, ja som mal pod pojmom klopivy moment na mysli to co pises ty s tym zotrvacnym momentom. Asi sme sa nejak nepochopili, ale aspon my sme sa to v skole ucili pod pojmom klopivy moment. Takze sme v podstate mysleli to iste, len sme nejak nemali rovnake pojmi. Uz som si pozrel v knihe ze v letectve je pod pojmom klopivy moment vedene nieco ine, takze chyba bola v spravnom interpretovani pojmov, takze sorry , asi som ja blbo vyjadril. |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Joy 20. 4. 2006 / 10:15 | |
| | Za co se omlouváš, jen doufám, že si to nakonec takovej Mako přečte a pochopí mnoho pro něj nových věcí |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Joy + Odkaz pre Maka 20. 4. 2006 / 10:33 | |
| | myslis ze v 6 triede na zakladke sa pocita vo fyzike (ak v 6tej triede uz je vlastne fyzika) s klopivymi a zotrvacnymi momentami, a s pojmami ako je hmota, zotrvacnost, hybnost a podobne? Ale zasa mozno ze hej, som cital ze dnesna mladez je vyspelejsia ako sme boli my (mozno ze uz na zakladke integruju, parcialne derivuju a podobne ). Ale maly odkaz pre Maka:
Mako, prosim ta, nabuduce ked poletis online, tak sa predtym nauc prosim aspon zakladne pojmy z navigacie a radionavigacie, lebo po vcerajsej tvojej otazke " CN NDB 453 nemam na mape, kde to je " som myslel ze vyhodim pocitac von oknom od nervozity, skus si prosim prestudovat ake su zakladne navigacne pristroje a nelietaj len podla GPS, GPS nieje vsetko. A taktiez poprosim o nastudovanie terminologie, lebo tiez ked som Ti povedal "...mate povolene NDB priblizenie na drahu 01 a pristatie na drahu 01..." si sa ma opytal "...mam povolene aj na klesanie?...". Sorry ale toto su zaklady co by si mal vediet ze pri priblizeni sa vacsinou aj klesa (iba ak Ti to nezahlasi inac riadiaci). A este posledna prosba, pouzivaj prosim voice komunikaciu, cize TS, je to podstatne rychlejsie aj pre teba, aj pre riadiaceho, uvedom si ze nelietas sam a riadiaci nema na starosti len teba.Dik |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Joy + Odkaz pre Maka 20. 4. 2006 / 10:43 | |
| | Kdyby s tím teoretizováním měl ještě potíže, ten pokus s jízdním kolem si udělat může, a předpokládám, že tím hodně pochopí |
| |
|
| | | | | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Joy 20. 4. 2006 / 09:48 | |
| | Este ma napadlo ze ty hovoris o zosikmeni prudu vzduchu, ale zasa potom mi z toho vychadza ze to moment je - predsa len ten prud vzduchu je v konecnom dosledku nejaka sila na smerovku, a kedze smerovka je v nejakej vzdialenosti od taziska (a je predpoklad ze motor resp. vrtula tiez) takze sila . rameno = moment.... |
| |
|
| | | | | | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Joy 20. 4. 2006 / 10:01 | |
| | Celé letadlo je řízeno pomocí aerodynamicky vyvolávaných momentů. |
| |
|
| | | | | | Re: Re: Re: Re: Joy 20. 4. 2006 / 06:45 | |
| | to zatacanie na runwayi to nebude gyro moment vrtule ale stoceny vrtulovy prud, ten toci s masinou... |
| |
|
| | | | | | | Re: Joy 20. 4. 2006 / 11:30 | |
| | Když si všimneš, tak to éro (na všechny) chvilku táhne na jednu stranu a pak na druhou. To je proto, že nejdřív působí gyroskopický moment vrtule při přidání výkonu a pak působí ofukování směrovky vrtulovým vírem... |
| |
|
| | | | | | | | Re: Re: Joy 20. 4. 2006 / 12:18 | |
| | pri rozbiehani gyro moment neposobi, pretoze sa masina neotaca okolo ziadnej z osi... zatacanie vrtuloveho lietadla je sposobene vrtulovym prudom.. |
| |
|
| | | | | | | | | Re: Re: Re: Joy 20. 4. 2006 / 12:23 | |
| | U dvoukolového podvozku v okamžiku odlepení ostruhy působí. |
| |
|
| | | | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Joy 20. 4. 2006 / 14:02 | |
| | No skusal som a robi to aj u prudoveho...takze neviem a kalibrovat sa neda a osy vyzeraju v poriadku (viď. obrazok)
|
| |
|
| | | | | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Joy 20. 4. 2006 / 14:09 | |
| | Tak si pořádně pročti tento strom, joyem to nebude, ale jen prostou fyzikou |
| |
|
| | | | | | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Joy 20. 4. 2006 / 14:10 | |
| | Vsetkim dakujem...ale trosku to nechapam |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Joy 20. 4. 2006 / 14:17 | |
| | to sa dalo cakat ) (bez urazky samozrejme) |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Joy 20. 4. 2006 / 14:33 | |
| | Prostě to ber tak, že to prostě jednomotorová vrtulová letadla takhle maj, že maj snahu zatáčet na dráze a klopit ve vzduchu. Jen to chce vychytat praxí jak moc a kam. |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | | Re: Joy 20. 4. 2006 / 15:02 | |
| | Já bych to ještě upřesnil - prostě si Mako zvykni na to, že letadlo si samo letí tak, jak ho zkonstruoval výrobce a jakej je kolem něj zrovna vzduch, což je jen ve velmi hypotetických případech ROVNĚ . Aby letělo kam chceš ty, musíš ho řídit A to dost často znamená do toho pořád hrabat, v ideálním případě tak rychle, že seš vlastně vždycky napřed před každou nezbedností co ti éro přichystá a tak to nevenek vypadá jako krásný plynulý let . Nebo mít letadélko aspoň správně vyvážené, což ovšem neznamená, že pak bude vyvážené i za 10 sekund, nebo za minutu, nebo prostě o kousek dál, kde jinak fouká, jinak svítí slunce, máš jiný množství paliva v nádržích, atd. atd.....atd. atd...a ještě atd.
A až budeš jednou velkej a zkusíš mixéry, tak poznáš, že ono v těch letadlech se u toho vlastně nechá skoro i spát ) |
| |
|
| | | | | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Joy 20. 4. 2006 / 14:10 | |
| | Ještě před "Logitech WingMan Extreme 3D Pro" jsem měl "Logitech Wingman Digital 3D" a po čase jsem ho měl tak vykvedlaný, že se mi pak směrovka šíleně třepala a já tancoval na runwaji jako Harapes. Jestli to nebud ono. |
| |
|
| | | | | | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Joy 20. 4. 2006 / 14:17 | |
| | ... anebo má povolený lanovody |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Joy 20. 4. 2006 / 14:21 | |
| | Model který by tohle simuloval, by musel být hooodně drahý payware. |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Joy 20. 4. 2006 / 14:33 | |
| | A tak ma napada nemohlo by to byt nastavenim reality v FSke ???, ked tu hovorite o fyzike z reality
|
| |
|
| | | | | | | | | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Joy 20. 4. 2006 / 14:35 | |
| | Určitě se tam tyto efekty daj potlačit, ale pokud to chceš mít blíž k realitě, tak to k tomu prostě patří. |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Joy 20. 4. 2006 / 14:39 | |
| | Realitu chcem ale zase todost zataca....uvidim
|
| |
|
| | | | | | | | | | | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Joy 20. 4. 2006 / 14:44 | |
| | Je otázkou co ti přijde dost a na jakém letadle to je. Pochopitelně to může být i v něčem jiném, ale podle tvého screenu se joy zdá být v pořádku. |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Joy 20. 4. 2006 / 14:54 | |
| | Když máš vytrimovaný eroplán v luftu, tak jak letí bez AP? |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Joy 20. 4. 2006 / 15:17 | |
| | Jedine co mi robi problem je Extra 300. Tu udrzat na rolovacke ci drahe v spravnom smere je fakt umenie. |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Joy 20. 4. 2006 / 15:28 | |
| | Protože nemá řízenou ostruhu a řídíš ho ofukem směrovky. Je to trochu nezvik, ale když Ti začne uhejbat, tak musíš naopat přidat a ne ubrat, jinak skonšíč v bramborový nati |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Joy 20. 4. 2006 / 17:45 | |
| | heh. Uz som par krat skoncil. Dobre skusim vyskusat. Ale je dost blby ked rolujem a potrebujem zastavit aby este pridal aby neskoncil v poli. |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Joy 20. 4. 2006 / 15:34 | |
| | No myslím, že tvůj problém není v nějakém nastavení spíš si myslím, že je to prostě jenom vítr kterej ti fouká z boku mě to někdy taky dost zatáčí právě kvůli větru |
| |
|
| | | | Re: Re: Joy 19. 4. 2006 / 22:05 | |
| | | |
|
| | | | | Re: Re: Re: Joy 19. 4. 2006 / 22:07 | |
| | musis dat: vlastnosti-nastaveni-a tam kalibrovat..Trosku ucty... |
| |
|
|