Přeji všem,pěkný den.Někteří z vás si mě asi po chvíli vybaví-ano,je to tak.Jsem na Ivau ten VFR "přeleták" z LKPR-LKTB,LKTB-LKMT...apod.(Brzy už si ale sednu do většího,jelikož létám stále a nejvíce se Z-142 ).A jak jistě víte,pro mě-kao VFR pilota je velice důležitá scenerie a když už není scenerie,tak alespoň ortophoto..Ještě donedávna jsem měl stažené Ortophoto celé ČR ze stránky http://gb.forum.ivao.aero/index.php?topic=104871.0 .A to vám byla paráda...scenerky letišť,pár autogenů a celé ortophoto ČR...Lítal jsem,lítal,lítal a lítal.Offline i online.Tak to šlo cca 0,5 roku,než se mi stalo něco divného.Když jsem letěl offline např.z Gdaňsku do ČR,tak se mi na defaultím pokrytí CELÉHO světa (kromě ČR,tzam je ortophoto) začaly objevovat malé,černé čtverečky-ale oprřavdu malé!-To,co vidíte na obr.3,je oproti tomu "moře",ale k tomu se ještě dostaneme...Jenže ty čtverečky začaly stále nabírat na ploše,až škaredě "zmalovaly" celou defaultní scenerku v FSce.Byly vidět jen defaultní stromy a domy (v zahraničí).A co víc,k tomu "černému světovému podklalu" se začal přidávat částečně i modrý (šílený "hnus",když na něčím takovým letíte) a to už mně opravdu dost "štvalo"-Modrý podklad se sunul ale jen podemnou v okruhu několika mílí,ten nebyl stálý-"stěhoval se semnou pod mým Zlinem 142,tak jak je patrné na obrázku č.5.(To je ale z ČR,k tomu se ještě dostanu )Zašlo to až tak daleko,že jsem "nemohl" lítat nikde jinde,než v ČR.Na celém světě byl tenhle "zrůdný černo-modrý" podklad,nad kterým abych nelítal " ani za nic"!Jinak to je také jedinný důvod,proč na Ivau nelétám do zahraničí-kvůli "hnusnému podkladu"-byl jsem jen jednou ve Frankfurtu,ale s tou scenérkou se to nedalo "skousnou"... Tak jsem tedy pár dní lítal v ČR,jenže-co se nestalo!Při mém letu na Ivau z LKMT do LKKV se mi stalo něco "ROZHODNĚ NEŽÁDOUCÍHO"-přímo po mé trase se mi objevil ten "hnusný černý čtverec" na ortophotu a o kus další,další,další....a další!A co víc,zase se přidal modrý podklad.To už na mě bylo moc...!Rozhodl jsem se po přistání v LKKV kompletně vymazat všechny celly VFR ortophota ČR,včetně těch co používám nejčastěji (Moravská Třebová,Brno,Polička,Ostrava...) a pár nevyužitých scenérií letišť.Po přistání jsem to vše udělal,jenže jsem se dozvěděl při mém "googlování" na internetu,že existuje pro ortophoto ČR také částečný autogen pro některá města apod."Hurá,byly tam všechny mojue oblíbené celly kromě Ostravy!"Vykřikl jsem si v duchu a vše udělal tak jak to má být,dle readme.txt v návodu a upravených 8 cellů jsem si "hodil zpět"-Takže jsem měl ortophoto s autogenem-jednalo se o tyto celly: 12,16,17,22,25,29,30 31.-Můžete se podívat na plánek ČR,které to jsou-Karlovarsko jsem si bouhužel nestáhl z neznámých příčin.Odkaz na autogen (doopravdy vydařený!-doporučuji...) http://vfrautogen.wz.cz/ .
Tak jsem tedy všu udělal-i když jsem se musel rozloučit s 32 dalšími celly,které jsem musel "vyhodit".Přepnul jsem se do Brna a dal jsem si let do Ostravy-podívat se za perfektním školícím Laďou Seidlem a na jeho dvouhodinovku výuky..Po vzletu se zdálo vše v naprostém pořádku-autogen fungoval,vše "hrálo"...Opustil jsem výstupním bodem ECHO LKTB a hurá za Laďou.Právě jsem opustil hranici autogenu v Brně a dál jsem pokračoval nad ortophotem do Ostravy.Pokud se podíváte na celly číslo 30 a 31 zjistíte,že by se neměly "teoreticky" krýt s Ostravou,s letištěm.Což jsem si taky myslel...A přijal jsem u tu teorii,že poletím kus cesty nad "doufám defaultním" podkladu FSky.Jenže se stalo to,co jsem NECHTĚL nebo si vůbec nechtěl připustit,že by se mohlo stát...Právě jsemprolítával nad cellem 31 a vedle mně se rozhořčeně objevil ten škaredý čtverec,co mi rušil celý svět.O kus dál další,další...Až jich tu bylo nejmíň 5.Jak je patrné na obr.3.-obr.2 ukaztuje,jak pěkné bylo ortophoto až do té doby.A co víc,objevil se zase modrý podklad a tentokrát se dokonce objevily i defaultní stromy nad těmito podklady (přitom na ortophotu žádné stromy nejsou...).To jde vidět obr.4,5 a "černota" na 6.Je to šílené,když nad něším takovým letíte.Už jsem byl u Ostravy Mošnova a tam jsem ještě dokázal rozeznat (než ji zaplnily podklady černé modré barvy),že ortophoto Ostravy tu na tomto místě je!Přitom je už cell číslo 35 už pěkných pár hodin vymazaný... .To mně tedy dost "zarazilo,zaskočilo".Zahlásil jsem se tedy Laďovi a ten se mně posléze zeptal,jak propracovanou scenérku mám.Na to jsem neměl moc co říct...Ptal se mně,jelikož mě poslal po TANGO na BRAVO a chtěl mi říct,že pěkný orientační bod u BRAVA jsou vodní nádrže (nebo něco podobného s vodou).Odpověděl jsem jen čire..."Ngativ". a poté jsem už přistál v Mošnově.Tímto bych také Laďovi chtěl ukázat,jaký "nádherný" pohled se mi naskytl při cestě na jeho letiště.
Sedl jsem si v Mošnově a měl jsem toho opravdu "plné brejle",jak Laďa posléze zmínil ve věci náročnocti řízení letového provozu či něco takového...Okamžitě jsem vymazal všechny autogeny a ortophota,které jsem našel ve svém "Scenery Library"."Tak,a teď to máš spočítáno,řekl jsem si..."Ale ono NE!Restartoval jsem FSku,několikrát vypnul a zapnul různou grafiku apod.,ale onen "hnusný podklad" byl na Mošnově stále takový,jaký byl.Co na plat...měl jsem letový plán do Tuřan,v rychlosti jsem se "odbavil" a pelášil za Radkem Černým do Tuřan,který mi v polovině cesty řekl,že na to "kašle"-na věži a že jde lítat okruhy do Ostravy.-Já jsme mu to ochotně povolil...-Tímto Tě zdravímn,Radku.Věžka v Ostravě mu odešla a měl taky vymalováno...
Cesta zpět do Tuřan byla to stejné v "bledě modrém"-lépe řečeno "černo modrém".Ale tentokrát v hodně horším podání-bylo to,jako kdybych letěl na "černým oceánem",to bych vám nepřál vidět....Ale pozor-jak jsem přiletěl do Brna - přesněji do místa,kde začíná samotný autogen Brna,se okamžitě krajinka změnila v nádherný autogen Brna-ovšem za mnou byl ten "černo-modrý oceán" pořád.Jinak co tam ten autogen dělal,když jsem ho už v Ostravě vymazal,si nedovedu vysvětlit.Jinak co se týče obrázků z Ostravy,jeden máte pod číslem 7 a druhý 8.-je to na "holding pointu" v Ostravě.U obrázku č.8 si pozorní všimnou,že v pozadí jsou vidět Beskydy-ano,je to tak-a jsou pokryty nějakou texturou,že?Ano,je tak,ale né ta docela...Textura he ve formě rozmazaných pruhů na částech hor,která po mém startu z Ostravy zmizela...
Po úspěšném přistání V Brně jsem se setkal se svým jmenovcem,také Martinem,ketrý mířil do Prahy.Svým problémem s ortophotem jsem ho samozřejmě nezatěžoval.A to dokládá obrázek číslo 9.To velké,to je jeho a to malé,to je moje.-Co se týče obrázku č.1,tam můžete vidět večerní finále dráhy 04 na letišti v Ostravě,jak jsem se byl podívat za Jirkou Vašíčkem a hlavně jak pěkně se mi lítalo,než se mi to všechno po****o..slušně řečeno rozpadlo.
Tímto se dostávám do samotného finalé mého velkého otazníku.Všem,kteří si přečetli můj příspěvěk a hlavně těm,kteří se budou snažit na něj nějak reagovat předem a vřele děkuji.To víte,hodně mě to štve,lítat nad takovou scenerkou je velice nezáživné a v některých okamžicích letu dokonce od lítání na FSce odrazující.Nevím,jak si s tím mám poradit...pmožné je,že je třeba něco v nastavení simulátoru či něco podobného...?Pokud tu je někdo,kdo se s podobným problémem setkal či ví o co jde nebo má jen pro mě radu,tak se mi prosím ozvěte-jsem rád za každou radu a každý příspěvek.Jinak tu teď 14 dní od soboty nebudu,jedu na letiště do Moravské Třebové-máme tam regionální mistrovství v plachtaření,tak tam budu při ruce. Takže kdybych se náhodou s někým z Ivaa nerozloučil,tak mi to prosím promiňte.Snad se mi to podaří vyřešit...problém se scenérií.Ještě jednou děkuji všem za minuty které mi věnovali a za příspěvky!
LETU ZDAR!
Martin Geršl,Flight Student |
|