Ahoj detailni vysvetleni ti urcite poskytnou profesionalni mistni profesionalni piloti.Z pohledu planovani - ne IVAO ale real (napriklad u Legacy) tak planovaci programy pracuji s aktualnimi WX daty, to znamena ze maji k dispozici aktualni - predikovane rychlosti vetru po trati, to znamena ze v TRIP FUEL je to jiz zahrnuto!!! Sice je to taky jen predpoved, nicmene s vetrem se pocita dopredu!To je ale jen jedna slozka z celkoveho mnozstvi paliva,ktere je na palube!Krome toho se pridava contingency, divert fuel, holding fuel a zpravidla final reserve, ktera zavisi na company policy a "hlasu kapitana".Pokud to jen trochu okolnosti dovoli, tak si berou vzdy vic. Rezerva by mela v kazdem pripade zustat netknuta, jinak cekaji kapitana neprijemne diskuse s leteckymi autoritami a mohl by taky skoncit u praskaru - safety first.
Co se tyce FS, tak u lepsich addonu, se da v load manageru da nastavit prumerna hodnota vetru na trati, tim padem i FSka s vetrem v ramci trip fuel pocita.Napriklad F70/100 od Digital Aviation, ale urcite to jde i jinde. |
|