Omlouvám se všem, ale myslím, že bude lepší nový strom, než příspěvek, jehož téma je o 4 stránky hlouběji.
Možná jsem zvolil nevhodný strom a napsal příspěvek k tématu, u nějž někteří nepobrali, co vlastně chci svým příspěvkem říct. Reagoval jsem na téma "Test nováčka na LKPR", moje kritika se týká toho, že se na LKPR učí nováčci. Opět se na mou hlavu snese kritika, která se bude týkat toho, že nováček byl dobrý s všem se daný event líbil, a že není nic divného, že na LKPR přichází noví řídící atp. Nic proti nováčkům na IVAO, nic proti konkrétnímu případu - nebyl jsem tam, neviděl jsem, nevím. Nic proti novým řídícím LKPR, moje kritika se dlouhodobě týká toho, že úplní začátečníci mezi řídícími sítě IVAO, by se podle mého názoru neměli přihlašovat na nejrušnější letiště v české divizi, a mělo by jim to být znemožněno. Proč? Protože si myslím, že do LKPR by měli přicházet už řídící z jiných letišť, lidé, kteří už odřídili stovky letů (ne odseděli stovky hodin) a přechod na nejrušnější letiště v ČR pro ně bude jen dalším krokem na cestě, jejíž delší část už ušli. Myslím si, že by z toho měli prospěch všichni účastníci naší divize.
1. Bylo by zajištěno, že do LKPR - na letiště s nejhustším provozem, na kterém se významným podílem účastní cizinci, přijdou pouze kvalitní a zkušení řídící s potřebnou odbornou i jazykovou výbavou. Tím by i vzrostla prestiž tohoto letiště i české divize jako takové.
2. Noví řídící by se nutně rozptýlili na ostatní letiště (když by do Prahy nemohli) a zlepšili tak celkové pokrytí pro vituální piloty. Zároveň by bylo zajištěno, že na síti zůstanou pouze kvalitní řídící, lidé, kteří mají zájem se učit, postupovat, zlepšovat se. Začátečníci by měli možnost se učit postupně, díky (pochopitelně) nižší intenzitě provozu na menších letištích, bylo by dost času na vysvětlování chyb přímo během letové akce.
Další věc, kterou jsem svými přispěvky v předchozím stromu (ale i dříve) kritizoval, je to, že omezení (byť minimální), které je v současnosti uplatňováno na řídící kategorie "S" není VŮBEC uplatňováno na nové piloty. Stejně jako se v reálném pilotním výcviku nemůže posadit žák rovnou za berany 747čky a vyrazit z JFK na Heathrow, nemělo by být možné udělat to na síti. Kdo si chce zkoušt takové kousky, může si lítat klidně OFFLINE. Pokud se takový člověk totiž přihlásí na síť, musí mu řídící poskytnout servis stejně jako komukoliv jinému, nemá možnost jej odpojit. Nepíšu o vymyšlených případech, psal jsem to i v minulých příspěvcích, je to častá realita. Člověk v dobré vůli pomoct nováčkovi, který sotva nainstaloval FS a vysvětluje a přesvědčuje, ať si dotyčný vezme malou Cessnu a jde létat okruhy offline, stáhne si alespoň základ z předpisů a frazeologie. Většinou ale s dotyčným nehne nic a vesele si létá, nejde o to, že by vyloženě "dělal bordel", ale svým chováním (nedodržováním povolení, výšek, kurzů atp.) komplikuje řízení a létání ostatním. Pokud by platilo omezení, platila by obě pravidla, která jsem nastínil výše v části o řídících. A sice, provoz by se rozptýlil po menších letištích a řídící, kteří z nějakých důvodů nechtějí, nebo nemohou (zatím) řídit v Praze, by neseděli celý večer u IVACu jako pecky, závistivě pozorujíce šňůru na ILS 24. Na síti by létali opět pouze lidé, kteří chtějí létat podle pravidel, realisticky. A piloti by byli lépe vycvičení až jednou vyrazí do světa, čímž by opět vzrostla prestiž české divize.
Pokud někdo stále nerozumí tomu, co kritizuju, pak už předem pochybuji o jeho duševním zdraví. Nemusíte souhlasit, ale snad moje názory nejsou úplně zcesty a alespoň nad něčím by se dalo přemýšlet. Budu rád za reakce, které budou konstruktivní. Nechci jen kritizovat, nýbrž pomoct zlepšit online létání pro nás všechny, které to baví. Přiblížit se realitě, po čemž tu většina z vás volá. Díky, že jste dočetli až sem. |
|