FlightSim.CZ   Reklama  
SW Virtual
> Nejste přihlášen Login
  Dnes je sobota 27. 4. 2024 Translate
ÚVOD
LETADLA
KRAJINY
AI PROVOZ
UTILITY
ČLÁNKY
FÓRUM
 Seznam příspěvků
ODKAZY
SCREENSHOTY
VIDEA
INZERCE
PLÁNOVÁNÍ LETŮ
VYHLEDÁVÁNÍ
O SERVERU
RSSRSS - fórum
RSSRSS - novinky
FacebookFacebook
MobileVerze pro PDA
AN-26 Jeden příspěvek | Celý strom
AN-26   9. 2. 2004 / 12:34
Hoaker
Panove nevite, kde by se dalo sehnat GPS pro tu krasnou, ale ne prilis letatelnou AN-26? Nebo pripadne pochopil nekdo z vas vsechny funkce, specialne potom ten uzasnej autopilot? Rad bych s nekym probral poznatky tohoto uzasneho stroje
 

Re: AN-26   9. 2. 2004 / 12:42
Pips   
hehe ja bych potreboval taky instruktora na preskoleni na tenhle typ, a nebo aspon ucitele rustiny na azbuce koncim ve vsech pripadech
 

Re: Re: AN-26   9. 2. 2004 / 13:33
Charlie   
An-24RV obsahuje i anglický manuál k panelu...a i navigaci...
 

Re: Re: Re: AN-26   9. 2. 2004 / 14:34
Vita Zenisek
No s tim popisem navigace to zase neni tak slavny.
Ale alespon clovek pak dokaze naladit ADF a VOR
Nicmene AP jsem radeji nepokousel "ctoby ja neubil sebja" a letal rucne.
RSBN-2 anglicky bohuzel popsan neni .... Takze nezbyva nez skakat z VORu na VOR nebo ADF...
Na tu navigaci to fakt chce nejake skoleni...

 

Re: Re: Re: Re: AN-26   9. 2. 2004 / 14:40
Charlie   
Máš tam VOR, dvě ADF...co chceš víc? ))
 

Re: Re: Re: AN-26   9. 2. 2004 / 16:23
Pips   
ano anglicky manual zkousnu, ale koncim treba na takovych pripadech, jako to myslim bylo u AN2, kde v manualu psali ze mas stisknout spinac X, jenze spinac X nebyl samozrejme v kabine popsan latinkou ale azbukou .Popisy jsou fajn, tam chyba neni chyba je ve me, ja to pak nedokazu v tom eru precist co je co .
 

Re: AN-26   9. 2. 2004 / 14:06
Co ti na tom prijde sloziteho?
 

Re: Re: AN-26   9. 2. 2004 / 16:21ondrys
otázka by měla znít kde je nějaká srozumitlná česky psaná příručka (návod) na to jak lítat pomocí VOR a ADF
 

Re: Re: Re: AN-26   9. 2. 2004 / 16:26PavelS
Radionavigace pro sportovní piloty ( L+K řádově 1985... ).
Jinak o tom je ale v každé učebnici pilota....
Dále zde ( výcuc z obojeho najdenou ) : http://www.volny.cz/satcocz/skolka/radnav.htm
 

Re: Re: Re: Re: AN-26   9. 2. 2004 / 19:16vláďa
mám doma originál manuálu k An-26 tam je snad všechno,to se mě zdá nebo ta An-26 nemá virtuální kokpit-docela škoda
 

Re: Re: Re: Re: Re: AN-26   9. 2. 2004 / 19:53
Charlie   
Tak tak. Pouze 2D panel. Autoři totiž měli v plánu komerční megapack všech Antonovů s VC, tohle měli být light verze. Snad na komerci zapomenou a vydají novou verzi 26 s VC.
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: AN-26   10. 2. 2004 / 13:31
Hoaker
Hele, ja mam pocit, ze ale ta 26tka VC mela... v te puvodni CCCP verzi... nebo si to pletu s AN24? Nicmene co se kokpitu tyka, tak tahle era jsou prakticky shodna... az na par drobnosti...
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: AN-26   10. 2. 2004 / 13:31
Hoaker
Hele, ja mam pocit, ze ale ta 26tka VC mela... v te puvodni CCCP verzi... nebo si to pletu s AN24? Nicmene co se kokpitu tyka, tak tahle era jsou prakticky shodna... az na par drobnosti...
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: AN-26   10. 2. 2004 / 13:31
Hoaker
Hele, ja mam pocit, ze ale ta 26tka VC mela... v te puvodni CCCP verzi... nebo si to pletu s AN24? Nicmene co se kokpitu tyka, tak tahle era jsou prakticky shodna... az na par drobnosti...
 

Re: Re: Re: Re: Re: AN-26   10. 2. 2004 / 08:57
Oskenoval bys to prosim?
 

Re: Re: Re: AN-26   10. 2. 2004 / 13:28
Hoaker
NO to zase ne, letani podle ADF a VOR mi problemy necini, ale cini mi problemy prace s tema ruskejma pristrojema, s azbukou a hlavne, ale s autopilotem, jehoz nastaveni jsem (z toho pseudodigitalniho panelu) vubec nepochopil i kdyz je jeho popis v AJ... myslim takovej ten modrej panel, kterej nevypada ani jako ostatni pristroje a jdou u nej nastavovat cisla pro jednotlive azbukou psane moznosti... absolutne nepochopitelne... popis pro tuhle utilitu se pouze omezuje na asi pet moznosti, ale absolutne nechapu, jak byt i techto pet moznosti uvest do praxe....
 

Re: Re: Re: Re: AN-26   10. 2. 2004 / 14:19
Zbyněk
No on ten "modrý pseudodigitální panel" ale není autopilot. Je to jen taková utilitka která slouží k přiřazení některých ovládacích funkcí autopilota na tlačítka joysticku nezávisle na přiřazení ve FS.

A práce s autopilotem samotným není o moc složitější než u ostatních letadel. Teda až na tu ruštinu samozřejmě. Pokud byste chtěli s něčím poradit tak napište. Lítám sice většinou na Il-18, ale An-24/26 používají podobné věci - RSBN-2, NAS-1 (i když trochu zjednodušené).
 

Re: Re: Re: Re: Re: AN-26   10. 2. 2004 / 14:42
Hoaker
No ja tam teda napriklad nenasel takove veci, jako kde nastavit do AP kurz, kterej ma drzet, pripadne vysku, rychlost stoupani a takovehle zakladni veci... nechtel bych po nem snad ani APP, ale vzhledem k dost slozitemu panelu, kde se pri navigaci musi hodne prepinat se clovek nemuze soustredit na nekolik veci najednou... nakonec, kdo jste byl nekdy za letu v kabine AN-26, date mi zapravdu, ze pri startu a pristani tam maji minimalne 3 lidi clekem dost prace
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: AN-26   10. 2. 2004 / 18:41
Inuit
Mrkněte se na www.simflyer.net . Jsou tam UPDATY na AN-24 RV, mimo jiné i modifikovaný panel s autopilotem a gps-kem. A mám problém. Při pohledu s panelem nevidím přistávací světla na ploše, přitom při pohledu zvenčí je plocha osvícená. Co stím?
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: AN-26 OVLÁDÁNÍ AUTOPILOTA   11. 2. 2004 / 09:57
Zbyněk
Stručný popis práce s autopilotem AP-28L na An-24/26

(čísla a písmena v závorkách odpovídají těm červeným na obrázcích)

NA ZEMI je třeba zapnout všechny jističe v pravé části panelu mechanika.
Dále je třeba provést sesouhlasení gyroskopů GIK-1 a GPK-52.

Pomocí tlačítka GIK/GPK (4) si vyvoláme obdelníček s detaily dvou stupnic GIK/GPK .

V pravé části panelu navigátora zmáčkneme a držíme tlačítko BYSTROJE SOGLASOVANIE dokud se nepřestane otáčet jedna z těch stupnic GIK/GPK (z hlavy teď nevím která). Také se natočí do polohy odpovídající mag. kurzu letadla i ta největší stupnice na panelu navigátora.

Potom na ovládacím panelu zapneme GPK-52 (1). Na stupnici (3) nastavíme přibližně zeměpisnou šířku letiště.
Nakonec pomocí přepínače (2) natočíme i druhou stupnici GIK/GPK do stejné polohy. Také se do správného směru natočí letadýlko na ukazateli GPK-52.

ZA LETU
Autopilota zapináme v min výšce 300mAGL.
Nejprve zapneme napájení (f). Za chvíli se rozsvítí žlutá kontrolka GOT (a).
Teď můžeme zapnout AP knoflíkem (g). Rozsvítí se zelená kontrolka VKL (b).
Letadlo srovná náklon, a začne udržovat podélný sklon a kurz.

Změnu výšky ovládáme přepínačem SPUSK/PODJEM (d), čím dýl ho držíme vychýlený nahoru / dolů, tím rychlejší je klesání / stoupání. Kontroluju pohledem na vario.
Pokud se dostaneme do žádané výšky zmáčkneme knoflík stabilizace výšky, rozsvítí se zelená kontrolka a letadlo začne udržovat barometrickou výšku (k). Vertikální rychlost před zapnutím stabilizace nemá přeahovat 1,5m/s.
Jiná možnost ovládání výšky (předem někde nastavit požadovanou výšku) není.

V horizontu ovládáme letoun pomocí knoflíku RAZVOROT (3). Zmáčknutím písmena (L) převedeme letoun do levé zatáčky. Čím dýl otočíme knoflík, tím je zatáčíme s větším náklonem. Klepnutím doprostřed knoflíku vrátíme letadlo do přímého letu. Pravá zatáčka je obdobně.

Další možností je zadání požadovaného kurzu knoflíkem na gyrokopmpasu GPK-52 (5), který se nachází jak na palubní desce pilota tak i navigátora. Poté přepneme přepínač (h) na AP do spodní polohy ZK.
(POZOR GPK-52 musí být správně nastaven jak je popsáno na začátku jinak to nebude fungovat).
Po provedení zatáčky přepneme přepínač do původní polohy.

(Autopilot může pracovat ještě se systémem NAS-1 ale to by bylo na delší psaní)

Ostatních přepínačů (e) (i) ani žárovek (j) si všímat nemusíme ale musíme je nechat v původní horní poloze.

Přepínač (h) je za letu buď v poloze prostřední kdy jde do AP signál z GIK-1 a let je prováděn po loxodromě. Nebo v horní poloze kdy jde do AP signál z GPK-52 a let je prováděn po ortodromě. Pouze při změnách kurzu jej přepínáme do spodní polohy.

Vypnutí AP provádíme pomocí vypínače (f), nebo pomocí tlačítka definovaného na joysticku. Tlačítko č.1 na joysticku slouží k dočasnému odpojení AP a ručnímu ovládání letadla. Po jeho spuštění se zase zapne AP.

Snad vám to trochu pomůže při lítání s tímto pěkným letadélkem.

PS Nekažte ho zabudováním GPS. Lítání pomocí dvou ADF a VOR jako za starých časů je daleko větší zábava.
img_forumn/r23969_1.jpg (426x370)
img_forumn/r23969_2.jpg (420x195)
 1x  

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: AN-26 OVLÁDÁNÍ AUTOPILOTA   11. 2. 2004 / 10:17
Charlie   
Moje řeč...metrický budíky, žádný gps...
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: AN-26 OVLÁDÁNÍ AUTOPILOTA   11. 2. 2004 / 10:56
Vita Zenisek
Diky moc za vysvetleni, presne neco takoveho jsem, potreboval.
Znamena to tedy, ze pokud chci pomoci autopilota letet po radiale VOR, musim pomoci ROZVOROTU udrzovat kurs?
Jestli jo, tak je to nadhera a B737 mi zacina pripadat jako pomerne nudne letadlo

Ad NAS-1 je to moc dlouhe povidani?
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: AN-26 OVLÁDÁNÍ AUTOPILOTA   11. 2. 2004 / 11:08
Latom   
Já to tady říkám furt. Není nad klasické budíky a honit břevna a ručičky manuálně. Autopilot je na houby. Takhle se nikdo nic nenaučí.
Lítám s rozladěným joyem (je už opotřebovaný), s potenciometry, a to je pak zábava, že nemám čas na nic jiného. A simuluje to krásně turbulence, aniž bych si je tam dával sám.
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: AN-26 OVLÁDÁNÍ AUTOPILOTA   11. 2. 2004 / 11:12
Pips   
checht to me jeden starej joy docela verne simuloval i odlomeni kridla nejdriv to delal jenom chvili a pak uz stabilne zaujal "centralni" polohu v plne vychylce
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: AN-26 OVLÁDÁNÍ AUTOPILOTA   11. 2. 2004 / 11:15
Latom   
Tak tohle už je extrém, který nemusím. To bych mu pak udělal letecký den s přesným přistáním v koši. ))
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: AN-26 OVLÁDÁNÍ AUTOPILOTA   11. 2. 2004 / 13:54
Zbyněk
Já lítám mezi VORy přesně jak to popisuješ.
A podobné je to i s majáky RSBN.

NAS-1 navigační autonomní systém umožňuje automatické vedení letadla po ortodromě mezi dvěma body. Nepotřebuje žádné pozemní radiozařízení ani satelity a tak se asi využívá (nebo využíval?) hlavně na velkých rozlohách na východ od nás.

Docela by mě zajímalo jestli něčím takovým byly vybaveny třeba i naše An-24/26.

Jestli bude zájem můžu zkusit o víkendu splodit nějaký popis jednoduššího letu s pomocí NAS-1 případně RSBN-2.

PS I An-24/26 jsou poměrně nudné v porovnání s Il-18 a to je zase ještě brnkačka vedle nové verze panelu k Tu-154.

http://tu154.avsim.ru




 

Re: Re: Re: Re: Re: AN-26   10. 2. 2004 / 21:07Glagol
I když je to mimo záležitost An26, tak ti chci poděkovat za repaint 18ky pro CSA. V klasice s fousama je opravdu nádherná. Myslím že tahle 18ka je asi jedna z nejnáročnějších free záležitostí (navigace, přístroje). Tedy alespoň pro mne. Zdá se mi že to autoři až skoro přehnali. Jo, pár dotazů bych opravdu měl.
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: AN-26   10. 2. 2004 / 21:51
Hoaker
O jaky 18tce to mluvis? Ja od toho autora An 26 videl jenom jednu a ta je teda dost hrozna... Ale mozna o necem nevim...
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: AN-26   10. 2. 2004 / 22:21Glagol
Na kořenu diskuse jsem uvedl linky na přísl. stránky. Zkus, nebudeš litovat.
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: AN-26   11. 2. 2004 / 07:55
Charlie   
Pro opravdové nadšence )) Tohle by se mi moc líbilo...
http://www.luroko.de/lurokoe.htm

http://www.luroko.de/cd/cd-romd.htm
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: AN-26   12. 2. 2004 / 19:19
Inuit
Ještě k IL-18. http//il18.fluo.net
 

VWAC
FS Medlánky
MZAK
O serveru   |   Zveřejňování souborů ke stažení   |   Kontakt   |   © 1999-2024 FlightSim.CZ