| | IVAO lietanie+tech, dotazy 23. 6. 2008 / 17:58 | |
| | Doporučuju pozorně prostudovat klasifikaci vzdušného prostoru a zajišťování rozstupů. Nicméně základní osvětlení, když už jsi to nakousl.
Jak v prostoru třídy E tak v prostoru třídy D se zajišťuje pouze rozstup IFR-IFR. V čem je teda rozdíl?
V Ečku řídící nemá přehled o všech letadlech - může se mu tam pohybovat letadlo o kterém neví (VFR nemusí být na spojení a není předmětem povolení). Letům předává informaci "pokud je to proveditelné". Proto se taky pilotům předává informace, že budou vstupovat do Ečka, protože od tohoto okamžiku prostě musej koukat z okna a je na nich nejen odpovědnost za to se vyhnout, ale i zodpovědnost za to si vůbec všimnout, že do nich někdo letí.
Oproti tomu v Dčku řídící má přehled o všech letadlech a všechna letadla má (někdo) na spojení. A letům se předává informace o provozu vždy. Takže IFR pilot je chráněn lépe než v Ečku - o každém potenciálně konfliktním provozu mu musí řídící říct. Tzn. ve výsledku pilot stále má odpovědnost se vyhnout, ale nemusí (trošku s nadhledem tohle brát, viz loňský incident Ryan vs větroň v Brně) nonstop čučet z okna, protože to, že se na něj někdo řítí, mu musí řídící oznámit. |
| |
|