řečičky, řečičky...
ale byl by to krásnej sen!
... a protože se občas ještě někde nějaká dakota najde - a kdyby nebyly motory, daj se tam dát motory z An-2, který u nás umí kdekdo opravit a zgenerálkovat, tak by se možná dala i udržet v provozu.
Ale kdyby to kdokoliv myslel vážně, počítejte se mnou: 1,500.000,- Kč za dakotu s provizema za nákup, možná tak 200.000,- doprava do ČR se vším všudy (pojistka přes oceán, přelet po vlastní vrtuli přes Kanadu, Grónsko a Island), 200,000,- až 350.000,- revize s nejnutnějšíma opravama (pokud by nebyla potřeba generálka něčeho). Pojištění bych viděl tak na 50,000,- až 80,000,- na sezónu. A nevím, jestli u nás na to někdo má rating (už je to dlouho, co to u nás lítalo), pilotovi z ciziny nejmíň tak € 6.000,- jako plat za takovouhle práci (čtvrt roku = 500,000,- Kč). Pak se musí počítat cca 25,000,- Kč za 1 letovou hodinu (režijní cena bez revizí), na 50 hodin teda 1,250.000,- Kč.
Takže pokud jde o sbírku, měli bychom začít kalkulace někce od cca 3,800.000,- až 4,000.000,- na prvních 50 hodin lítání. Po těch 50 hodinách (před další revizí) bychom ji zas mohli prodat dál... Ale byl by to happening !!!!!!!!!  |
|