Tak nějak bych si i dovolil souhlasit..
Je sice pravda, ze 159 není nejrychlejší, ale myslím že to je jedno z nejlepších letadel ve svej kategorii..!!
Myslím si, že největší nevýhoda 159ky je ta, že je přecpaná elektronikou, tže je šíleně drahá.. Proč by si nějaká zemička měla kupovat jako cvičnej letoun 159ku když by její velikej potenciál vlastně vůbec nevyužila..? A pokud by si ta nějaká zemička měla koupit letoun do boje, tak nejspíš sáhne opravdu po něčem jiném, po něčem osvědčeným a fakt možná i rychlejším, i když si nemyslím že zrovna ta rychlost by hrála takovou roli.. Ptž, 159, pokud se nepletu dá nějakých 960 km/h, pak je tam Hawk, ten nemá zas o tolik víc a pak už to je M 1,4 a víc.. Ci tím jako říct, že buď je to "pomalý" nebo už hodně nadzvuk tže 159 se mi v tomhle smyslu jeví spíš jako "doplněk" a podpora nadzvukového bojového letounu..
Ve výsledku, letoun je to buď cvičnej a drahej, nebo bojovej ale asi ne nejlepší..
Já bych to osobně viděl na 159T1 která je, jak jsem někde četl o nějakou tu drahou elektroniku očesaná tže není tak drahá ale na druhou stranu, neztrácí svou bojeschopnost.. Už to není drahá všeznalá mašina.. Ale nikde jsem neviděl, že by jí Aerovka někomu v cizině nabízela.. Neříkejte mi, že by nebylo lepší, kdyby si zákazník navolil to co v letadle opravdu chce, než aby platil za to, co třeba ani nevyužije..
Pokud kecám nějaký velký nesmysly, budu rád když mě někdo zasvěcený opraví.. Jinak, byl bych moc rád, kdyby se 159 prodávala do celýho světa, jako její předchůdci, ale upřímně, pochybuju.. A to ještě nikdo z nás nevidí do politiky, která v tom taky určitě hraje roli.. |
|