Za normálních okolností bych samozřejmě doporučil CVARS, které řadím vždy na místo první 
Jenom pisatele zjevně zajímalo něco jiného a tak nastupuje číslo 2 
Co je na VPA tak zajímavého ?
- Předně, létat za ně (v jejich systému) je možné v barvách jakékoliv reálné společnosti, stejně jako přímo v barvách VPA a to všemi způsoby - offline, na IVAO i VATSIM. A nejen to - letět je také možné jakýkoliv GA let, množství předdefinovaných misí a historických letů po celém světě a co považuju za nejvíc zajímavé - logovat je možné i lety z reálu.
- Jejich systém logování letů je založen na velmi těsném provázání s FS Flight Trackerem. Což by nebylo samo o sobě ničím výjimečným, ale úroveň důrazu na všechny logované parametry a velmi sofistikované a nutno říct také přísné schvalování PIREPů je podle mě řadí velmi vysoko na žebříček profesionálnosti.
- Jejich provázání systému na různé služby pro vyhledávání letů, jejich plánování, sledování, reportování apod. je prostě super. Všechno je po ruce, využívají spoustu služeb, je radost cokoliv řešit.
- Další hodně propracovanou záležitostí jsou různé reporty, výpisy, tabulkové a grafické statistiky všeho možného, systém hodností, různých speciálních hodnocení, apod. Je toho tolik, že bych to tady ani nijak stručně nepopsal, to je potřeba vidět.
- Dalo by se dlouho mluvit o dalších věcech, jako je propracovaný web, bohaté fórum, výcvikové centrum, různé písemné a praktické zkoušky, apod., ale myslím že to nejdůležitější bych zmínil nakonec:
- V celém VPA je ohromně živo. Nejen že čítá přes 500 pilotů, ale oni jsou taky aktivní - snad v každém čase přehled aktuálních letů obsahuje několik položek....popravdě si snad ani nepamatuju čas, že bych ho viděl prázdný. K tomu se přičítá aktivita fóra, aplikování reálných NOTAMů, členství spousty lidí s reálnou zkušeností, jejich hodně aktivní management....
Je toho hodně a skoro zbytečné popisovat, nejlepší je to vyzkoušet - už při registraci (mimochodem doplněné hned první zkouškou člověk pozná kolik toho celý tenhle systém obsahuje. |
|