FlightSim.CZ   Reklama  
CVARS - zrychlí vám tep...
> Nejste přihlášen Login
  Dnes je pondělí 25. 11. 2024, svátek má Kateřina Translate
ÚVOD
LETADLA
KRAJINY
AI PROVOZ
UTILITY
ČLÁNKY
FÓRUM
 Seznam příspěvků
ODKAZY
SCREENSHOTY
VIDEA
INZERCE
PLÁNOVÁNÍ LETŮ
VYHLEDÁVÁNÍ
O SERVERU
RSSRSS - fórum
RSSRSS - novinky
FacebookFacebook
MobileVerze pro PDA
VOR/DME přiblížení Jeden příspěvek | Celý strom
Re: VOR/DME přiblížení   19. 8. 2007 / 23:20
Rychlokvaška
Nebudu popisovat kompletní postup, jen odpovím na tvoje otázky:

1.) Kurz bývá většinou jiný - zejména pokud neleží VOR v ose dráhy (případ Ruzyně, Brna, apod.). Pokud bývá navržený dobře, protíná v bodě MAPt prodlouženou osu dráhy. Tady je ovšecm trochu dost velký problém v FSce - tzv. magnetická variace použitá v FSce je stará a neodpovídá aktuálním mapám - rozdíly jsou sice v jednotkách stupňů, ale i to stačí na úplně zcestné přiblížení (která např. osu nikdy neprotne). Jediným řešením je otevřít AFCAD (nebo něco podobného), mrknout se na parametry varation, zjistit správno uz mapy a dopočítat korekci pro final approach course kterým poletíš.

2.) Vypnutí autopilota je nezávislá věc. Co je u VOR/DME (a jiných nepřesných) příblížení důležitější je okamžik, kdy se musíš rozhodnout jestli budeš pokračovat v přiblížení, nebo zahájíš missed approach proceduru. A je celkem jedno, jestli letíš autopilotem, nebo ručně.

3.) Limity spočívají ve dvou parametrech - MDA (Minimum Descent Altitude), případně MDH (height), což je výška, pod kterou nesmíš klesat v průběhu přibližení, pokud nemáš dráhu v dohledu, nezahlásíš "going visual" a nezahájíš finální manévr na přistání. Druhým parametrem je RVR (dráhová dohlednost), případně pokud není tak obecná dohlednost. Pokud nejsou splněny před nalétnutím FAF, nesmíš zahájit přiblížení, pokud jsou před nalétnutím OK, ale zhorší se v průběhu, můžeš letět až po MAPt a pak se rozhodnout. Jinak podotýkám, že oblačnost s tím nijak nesouvisí.

Ještě k nepřesným přiblížením obecně - princip je takový, že pomocí trackování nějakého radiálu a postupným schodovitým klesáním se letadlo dostane do výšku MDA (pod kterou nesmí klesnout), ideálně před dosaženám podu MAPt (stanoveným např. fixem, DME vzdáleností, nebo časem, který si pilot musí stanovit výpočtem podle aktuální GS), v té letí až do bodu MAPt a pak se rozhodne co dál (v lepším případě se může rozhodnout i dříve). Nejpozději v MAPt pak zahájí missed.
 
VOR/DME přiblížení - kutak Zobrazit celý strom19. 08. 07 v 23:08
VOR/DME přiblížení - Tragédie v JZD Zobrazit celý strom19. 08. 07 v 23:12
VOR/DME přiblížení - kutak Zobrazit celý strom19. 08. 07 v 23:22
VOR/DME přiblížení - Tragédie v JZD Zobrazit celý strom19. 08. 07 v 23:28
VOR/DME přiblížení - kutak Zobrazit celý strom19. 08. 07 v 23:36
VOR/DME přiblížení - kutak Zobrazit celý strom19. 08. 07 v 23:47
VOR/DME přiblížení - Tragédie v JZD Zobrazit celý strom19. 08. 07 v 23:48
VOR/DME přiblížení - kutak Zobrazit celý strom20. 08. 07 v 00:30
VOR/DME přiblížení - Míra Dušínůj Zobrazit celý strom19. 08. 07 v 23:20
VOR/DME přiblížení - kutak Zobrazit celý strom19. 08. 07 v 23:38
VOR/DME přiblížení - nimbo Zobrazit celý strom19. 08. 07 v 23:42
VOR/DME přiblížení - kutak Zobrazit celý strom19. 08. 07 v 23:44
VOR/DME přiblížení - nimbo Zobrazit celý strom19. 08. 07 v 23:58
VOR/DME přiblížení - Fabo™ Zobrazit celý strom20. 08. 07 v 00:00
VOR/DME přiblížení - Míra Dušínůj Zobrazit celý strom19. 08. 07 v 23:59
VOR/DME přiblížení - kutak Zobrazit celý strom20. 08. 07 v 00:30
VOR/DME přiblížení - LS Zobrazit celý strom20. 08. 07 v 00:59
VOR/DME přiblížení - Teflon_490 Zobrazit celý strom20. 08. 07 v 07:23
VOR/DME přiblížení - Míra Dušínůj Zobrazit celý strom20. 08. 07 v 07:51
VOR/DME přiblížení - Teflon_490 Zobrazit celý strom20. 08. 07 v 08:05
VOR/DME přiblížení - Marky Parky Zobrazit celý strom20. 08. 07 v 08:09
VOR/DME přiblížení - Teflon_490 Zobrazit celý strom20. 08. 07 v 08:19
VOR/DME přiblížení - Marky Parky Zobrazit celý strom20. 08. 07 v 08:25
VOR/DME přiblížení - Teflon_490 Zobrazit celý strom20. 08. 07 v 08:52
VOR/DME přiblížení - Fabo™ Zobrazit celý strom20. 08. 07 v 09:39
VOR/DME přiblížení - LS Zobrazit celý strom20. 08. 07 v 09:44
VOR/DME přiblížení - Teflon_490 Zobrazit celý strom20. 08. 07 v 09:48
VOR/DME přiblížení - LS Zobrazit celý strom20. 08. 07 v 09:51
VOR/DME přiblížení - Teflon_490 Zobrazit celý strom20. 08. 07 v 10:00
VOR/DME přiblížení - kutak Zobrazit celý strom20. 08. 07 v 10:06
VOR/DME přiblížení - LS Zobrazit celý strom20. 08. 07 v 10:14
VOR/DME přiblížení - kutak Zobrazit celý strom20. 08. 07 v 10:25
VOR/DME přiblížení - Fabo™ Zobrazit celý strom20. 08. 07 v 10:30
VOR/DME přiblížení - Teflon_490 Zobrazit celý strom20. 08. 07 v 10:37
13x VOR/DME přiblížení - Balooo Zobrazit celý strom20. 08. 07 v 14:05
VOR/DME přiblížení - pseudoMates Zobrazit celý strom20. 08. 07 v 14:13
VOR/DME přiblížení - Teflon_490 Zobrazit celý strom20. 08. 07 v 14:18
VOR/DME přiblížení - pseudoMates Zobrazit celý strom20. 08. 07 v 14:24
VOR/DME přiblížení - Borek (RTV357) Zobrazit celý strom20. 08. 07 v 14:39
VOR/DME přiblížení - Mike2811 Zobrazit celý strom20. 08. 07 v 14:48
VOR/DME přiblížení - kutak Zobrazit celý strom20. 08. 07 v 15:04
VOR/DME přiblížení - nimbo Zobrazit celý strom20. 08. 07 v 15:23
VOR/DME přiblížení - pseudoMates Zobrazit celý strom20. 08. 07 v 15:24
VOR/DME přiblížení - Teflon_490 Zobrazit celý strom20. 08. 07 v 15:35
VOR/DME přiblížení - pseudoMates Zobrazit celý strom20. 08. 07 v 15:37
VOR/DME přiblížení - Teflon_490 Zobrazit celý strom20. 08. 07 v 15:44
VOR/DME přiblížení - pseudoMates Zobrazit celý strom20. 08. 07 v 15:48
VOR/DME přiblížení - pseudoMates Zobrazit celý strom20. 08. 07 v 14:14
VOR/DME přiblížení - Fabo™ Zobrazit celý strom20. 08. 07 v 15:56
VWAC
Czech Virtual Air Rescue Service
MZAK
O serveru   |   Zveřejňování souborů ke stažení   |   Kontakt   |   © 1999-2024 FlightSim.CZ