|  |  | EC-135 neklesá..:( 23. 5. 2007 / 23:15 | |
|  | Brej večer piloti..
Bych se cel zeptat, jestli by nešlo něco udelat s ECčkem z hovercontrolu páč nevím jak vám, ale mě prostě neklesá. Teda klesá, ale málo.. U jinejch mixérů je to v pohodě,ale u ECčka mi na celej dráze plynu na joyi klesá cca na dolních 20ti procentech tej dráhy. U jinejch je to normál tak půl na půl. Ale u EC to musím stáhnou uplně na min. a modlit se.. A klesavá zatáčka není možná vůbec,ptž (jestli se nemýlim.. ) je to u FSky tak,že ovládáme plyn a nikoliv nastavení úhlu listů rotoru. Což chápu,pak by se s tím asi lítat na ničem nedalo.. Ale pokud já uberu plyn co to jde,tak ECčko skoro neklesá a navíc,fenestron přestane fungovat. Pokud ale "přidám plyn" na stoupání,ECčko vylítne a fenestron zase funguje normálně.
Tže dotaz..: Co udělat aby ECčko klesalo..? Neci se sám nějak moc vrtat třeba v Aircraft.cfg páč nevim o co tam jde,a systém pokus omyl by asi nebyl to pravé..
(o fenestron zase tolik nejde,s tím se asi nic udělat nedá,to je u všech vrtulníku v FSce..)
Moc dík.. |
| |
|
 |  |  | Re: EC-135 neklesá..:( 24. 5. 2007 / 01:10 | |
|  | Teda, tuhle nemám a nelítám, ale IMHO myslím, že v každém případě - i ve FS - se za letu (a především u turbín!) ovládá pouze kolektiv (pochopitelně vyjma cykliky a pedálů). Myslím tím, že se nastaví režim (natočením páky klektivu) a šlus - klesat technikou snižování výkonu motoru je podle mne zvěrstvo a sebevražda - sandwich v jednom... |
| |
|
 |  |  |  | Re: Re: EC-135 neklesá..:( 24. 5. 2007 / 08:13 | |
|  | U moderních turbínových vrtulníků bývá kolektiv spřažen s plynovou přípustí, takže při zvýšení náběhu listů se nemusíš starat o plyn. To se týkalo pístových strojů. |
| |
|
 |  |  |  | Re: Re: EC-135 neklesá..:( 24. 5. 2007 / 10:04 | |
|  | Jo,jasně..V FSce to vypadá,že hejbeš pákou kolektivu,ale ve skutěčnosti se v FSce deje to,že ubíráš plyn.. ( nebo nějaký otáčky,to je jedno,prostě te není klasický řízení kolektivem..) |
| |
|
 |  |  |  |  | Re: Re: Re: EC-135 neklesá..:( 24. 5. 2007 / 12:08 | |
|  | Nezlob se, ale co tady povidas je uplna pitomost...
V FS pochopitelne LZE ovladat kolektivni rizeni... Akorat, ze se mu v nastaveni ovladani FS rika Throttle (plyn) - to proto, ze neni nijak oddeleno ovladani pro letadla a pro vrtulniky. Jinak receno, osa pro plyn se u vrtulniku pouziva pro kolektiv.
Pro rizeni PLYNU u vrtulniku (coz je neco zcela jineho) se zase pouziva osa pro Propeller pitch (nastaveni uhlu nabehu vrtule). Plyn nechavame vzdy, tzv. na "plny knedlik" abychom umoznili automatickemu udrzovaci otacek (RMP governer) s plynem manipulovat tak, aby vzdy mel rotor RPM 100%.
Pro rizeni mnozstvi paliva se pouziva stejne jako letadel osa pro Mixture (smes). Nicmene, pouziva se se jen v cutoff a max polohach.
A k uvodnimu prispevku mam tuto radu:
Over si, zda jsi spravne pochopil ovaldani vrtulniku a zda na to mas spravne nestavene osy. Konkretne u plynu/kolektivu si navic over, jestli mas/nemas osu v nastaveni FS prohozenou/reverzni a pak jeste, jestli na ni nemas nastavene Deadzone a spravnou citlivost. Ja bych tipnul, ze mas deadzones a citlivost mensi a diky tomu vlastne NEMUZES ubrat plyn/ snizit koletiv na minimum, pak se nedivim, ze ti to nechce pristat.
Co se tyce nastaveni os ovladani, jejich citlivosti a nastaveni realizmu pro let s vrtulnikem, doporucuji jiz znacne provareny clanecek na Hovercontrol:
http://64.34.169.161/cgi-bin/ib3/ikonboard.cgi?s=1536e9a71ce7f19f551a2856c73abc46;act=ST;f=8;t=1790 |
| |
|
 |  |  |  |  |  | EC-135 samozrejme klesa... 24. 5. 2007 / 12:12 | |
|  | | |
|
 |  |  |  |  |  | Re: Re: Re: Re: EC-135 neklesá..:( 24. 5. 2007 / 13:43 | |
|  | Jo,omlouvám se,napsal jsem to trochu blbě..
Ale ty dvě fce ovládáme najednou,ne..? Nebo spíš,já ovládám kolektiv,a FSka si sama přidá throttle,ne..? Přeci kdo z nás ma tolik os..? To by se to fakt blbe ovládalo..
A jinak,lítam dlouho,lítám rád.. Nastavení mám z hovercontrolu..Osy v pořádku,zony taky..Jen hlava to někdy nebere..
A ještě mě kdyžtak upřesni,budu jen rád..
V reálu by to bylo tak že.. (hodně zjednodušeně.. )
Nastavím plyn pootočením na kolektivu a ten sám dám lehce dolů..Po tom,co se všecko roztočí tak jak má a má vše dobrý hodnoty,táhnu kolektiv nahoru (lehce abych moc nepřetížil rotor -> crash..) mno a letím,ne..? A pořád se šteluje ten plyn,ne..? Nebo je pořád nejak nastavenej..? Já si myslím že ne, že se s ním stále hejbe a usuzuju to z toho,že otáčky hl. nosného rotoru jsou nějak spřaženy s vyrovnávacím rotorem..Tže když ci mixér otočit kolem svislé osy,tak do toho jen nedupnu a nečekám,ale reaguju i na pohyby plynu,ne..? V reálu..Myslim..Jestli melu úplný slátaniny tak sry..
No a FSka tohle prostě neumí,když já stáhnu kolektiv,Fska stáhne i plyn,tže mi sníží i otáčky na vyrovnávacím rotoru,a tím pádem skoro nezatáčím.. A to je u všech,ne jen u ECčka,kde je to asi nejmarkantnější..
|
| |
|
 |  |  |  |  |  |  | Re: Re: Re: Re: Re: EC-135 neklesá..:( 24. 5. 2007 / 13:44 | |
|  | Ještě jsem moh místo "plyn" psát "výkon" ale to už je jedno.. |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  | Re: Re: Re: Re: Re: EC-135 neklesá..:( 24. 5. 2007 / 14:25 | |
|  | U EC-135 během letu ovládáš pouze cykliku, kolektiv a pedály. O motor se pilot "vůbec" nestará. Neboť vše je řízeno pomocí FADECu (Full Authority Digital Engine Control) u EC-135T2 se nazývá EECU (Electronic Engine Control Unit).
Jeto černá krabice, která sbírá data z různých zdrojů a podle toho nastavuje režimy motorů. Tedy režim motoru v uvozovkách, neboť jak známo, tak motory u vrtulníku běží neustále na 100%+-. Nevím zda není zbytečné vysvětlovat srozumitelně činnost FADECu. Ale jakmile se kolektivem pohne nahoru, zvýší se úhel náběhu všech listů a tím se zatíží rotor a začíná brzdit motor. EECU to zaznamená a začne mu přidávat více paliva tak, aby motory běžely na 100%. V případě potlačení kolektivu, dojde k odlehčení a naopak k ubrání "plynu" To vše má nastarosti již zmíněná EECU.
V případě, že dojde k poruše, tak to přebírá pilot a používá tzv. Twist Grip což je ovládání otáček motoru umístěný na kolektivu. a postupuje stejně, s tím, že musí hlídat parametry, aby nedošlo k přetočení motrů.
Nevím jestli je to srozumitelné, ale snažil jsem se to podat jednoduše. |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  |  | Re: Re: Re: Re: Re: Re: EC-135 neklesá..:( 24. 5. 2007 / 14:33 | |
|  | Jj,to vím taky.. Teda né tak přesně,ale vím že u EC se ten motor tak neřeší..Někde jsem to četl,to je jedno..
Mě jde o to ECcko jen v FSce.. Když uvážím, to,že FSka sama dělá to,co ten systém v EC, (i když to je vlastně náhoda,ptž to FSka dělá u všech mixérů.. ) tak proč v případě stáhnutí kolektivu skoro přestane fungovat fenetstron..? |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  |  |  | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: EC-135 neklesá..:( 24. 5. 2007 / 14:47 | |
|  | protoze to je nejaka chyba FS9
Musis se proste smirit s tim ze kolektiv je nutno mit lehce prizvednuty abys byl schopen vrtulnik ridit. A to neni problem jen EC, ale vsech vrtulniku s vyjimkou Bell 206 od DODO, ale ti si rizeni resi sami.
Vita |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  |  |  |  | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: EC-135 neklesá..:( 24. 5. 2007 / 14:48 | |
|  | To s tim prizvednutim kolektivu plati i pro autorotaci. Pokud ho das uplne az na zem, spadnes, protoze se ti zastavi rotor.
Vita |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: EC-135 neklesá..:( 24. 5. 2007 / 15:09 | |
|  | No,konečně něco.. Je to chyba Fs..Dík.. A já bych se jětě cel zepta,jestli by nešlo někdě něco přepsat v Aircraft.cfg,aby se mi to rozhraní mezi klesáním a stoupaáním posunulu na páčce plynu u joye o kousek víš,nejlépe někam k polovině.. |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: EC-135 neklesá..:( 24. 5. 2007 / 15:20 | |
|  | To by nepochybne slo, ale nevim co  |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: EC-135 neklesá..:( 24. 5. 2007 / 15:21 | |
|  | No,já taky ne,ale bojím se do toho sáhnout,když nemám žádný zkušenosti.. |
| |
|
 |  |  | Re: EC-135 neklesá..:( 24. 5. 2007 / 08:26 | |
|  | Mě se zdá že taky neklesá a nebrzdí tak jak má. Do plynu nehrabu ale řeším to ostrou zatáčkou s přitažením kolektivu a mašina jde k zemi a je to jedinej způsob jak rychle takticky zabrzdit s ECčkem i s 412tkou bellkou. |
| |
|
 |  |  |  | Re: Re: EC-135 neklesá..:( 24. 5. 2007 / 10:05 | |
|  | Ale tak Bell jesště jde.. Ale u 135ky to zamrzí.. |
| |
|
 |  |  |  |  | Re: Re: Re: EC-135 neklesá..:( 24. 5. 2007 / 15:18 | |
|  | Já s nim lítal taky, je to strašně přemotorovaný. V podstatě přilítáš k letišti, stahuješ kolektiv a přitahuješ cykliku - z cílem bez ztráty výšky vytratit rychlost. Zkoušel jsem to mockrát, ale pokud se snažíš držet výšku, téměř to nezpomaluje, buˇˇd musíš lehce nastoupat, nebo ostrou zatáčku. Je to čistě problém u toho ECčka. Ta 412ka je taky torchu moc jankovitá, ale mnohem létatelnější. |
| |
|
 |  |  |  |  |  | Re: Re: Re: Re: EC-135 neklesá..:( 24. 5. 2007 / 15:20 | |
|  | Právě..Já bych cel vědět,jestli se to nedá někde v cfg přepsat.. |
| |
|
|