FlightSim.CZ   Reklama  
SW Virtual
> Nejste přihlášen Login
  Dnes je neděle 1. 12. 2024, svátek má Iva Translate
ÚVOD
LETADLA
KRAJINY
AI PROVOZ
UTILITY
ČLÁNKY
FÓRUM
 Seznam příspěvků
ODKAZY
SCREENSHOTY
VIDEA
INZERCE
PLÁNOVÁNÍ LETŮ
VYHLEDÁVÁNÍ
O SERVERU
RSSRSS - fórum
RSSRSS - novinky
FacebookFacebook
MobileVerze pro PDA
monitory Jeden příspěvek | Celý strom
monitory   7. 3. 2007 / 11:17
Jurec
Díky, že jste se tak pěkně rozepsali o cenách PC a když jsme tak u těch nových PC tak bych se chtěl zeptat jestli si k novému PC koupit TFT nebo ještě CRT monitory popřípadě jestli někdo z vás používá větší monitor než 19" a jak je to u her s těma odezvama v ms (8ms, 6ms, 5ms atd) a jestli koupit formát 4:3 nebo 16:9. Popřípadě na co si dát v těch technických údajích dát pozor abych si nedovezl pěknou velkou placku na které by FSX vypadalo jako FS 98. P.s. nemám nic proti této verzi.

 

Re: monitory   7. 3. 2007 / 11:23
Tragédie v JRD
rozhodne LCD, odezvy jsou uplne v pohode a nepoznas .... ani na tech nejlevnejsich ... mam LG1919 (ci jak to oznacujou) a jsem naprosto spokojeny - vyborny obraz, vyborny kontrast

diskuse o 4-3 nebo 16-9 tu uz byla docela bourliva raltivne nedavno., je to spis otazka osobni preference .. ja jsem sice koupil 4-3 ale kvuli tomu ze na PC i pracuju a potrebuju velky monitor i na vysku (tak jsem sel do 1280*1024 .. pravda, to taky neni tak uplne 4-3 .)

16-9 nic moc nezkazis, jenom ve 2D kokpitu budes mit trosku zsisatele budiky...
 

Re: Re: monitory   7. 3. 2007 / 11:49
Srandista
Jak zešišatělí budíky? Ten širokoúhlej monitor má sice jinej poměr stran, ale zárověň má i jiný poměr budů v rozlišení, tak že ve výsledku nikde žádný skreslení není. Mám širokoúhlej monitor v práci. A žádný zkreslení nikde není tak předpokládám že nebude ani v FSce.
 

Re: Re: Re: monitory   7. 3. 2007 / 11:58
anatolij   
ve FS jsou pak místo kulatých přístrojů ve 2D panelu elipsy. VC je ok a vypadá líp, než na monitoru 4:3
 

Re: Re: Re: monitory   7. 3. 2007 / 12:17
Luděk Ch.
Když je jednou 2D panel nebo libovolný jiný obrázek udělán s poměrem stran 4:3, tak při roztažení na plochu s poměrem 16:9 musí být logicky obraz zdeformovaný a jakýkoliv kruh bude zdeformovaný na ležatou elipsu. Samozřejmě u kancelářských programů které nepracují s obrázky to nepoznáš, ty vyplňují automaticky plochu. Osobně by mě to hodně vadilo, stejně jako nesnáším, když má někdo doma televizi 16:9 a aby ji "plně využil", tak si klidně na celou obrazovku roztáhne i běžný televizní program ve formátu 4:3. Za to bych vraždil Celé generace se televize vyvíjely, aby měly co nejmenší geometrické zkreslení a lidi si to takto záměrně przní. Monitor 16:9 bych na FSku koupil jedině v případě, že by se dal přepnout do režimu 4:3 i za cenu nevyužitých pruhů po stranách.
 

Re: Re: Re: monitory   7. 3. 2007 / 12:25
Tragédie v JRD
tim spis zesisati, protoze budiky v FSce nejsou nic jinyho nez bitmapy .. a pokud mas 2D panel a fsku fullscreen, tak dojde k tomu, ze je budes mit protazeny do sirky, protoze FSka zaplni cely prostor .. proste si predstav ze stavajici obraz roztahnes do sirky .. co se stane? zdeformuje se...
 

Re: Re: Re: Re: monitory   7. 3. 2007 / 12:28
brendon (SVK832)   
Inak 2D panel sa da lubovolne stlac a roztahovat. Takze ho len z boku stlaci aby boli budiky gulate. A do praznej medzery moze dat napriklad panel na radio alebo podobny pristroj.
 

Re: Re: monitory   7. 3. 2007 / 12:56
MaPa   
Ještě že nedělaj půlkulovej monitor. To by se ta bitmapa neuměla ukotvit, protože by nenašla roh
 

Re: Re: monitory   7. 3. 2007 / 16:41
OK-Milda (BHA410)   
Přesně je to 5:4
 

Re: monitory   7. 3. 2007 / 14:46
Jurec
a FSX nemá volbu 16:9?
 

Re: Re: monitory   7. 3. 2007 / 15:11
Tragédie v JRD
ne. ve 3D je vse OK .. problem je jenom ve 2D zobrazeni panelu. resitelne spustenim FS v okne a nastaveni idealnejsiho rozmeru okna
 

Re: Re: Re: monitory   7. 3. 2007 / 15:30
MaPa   
Nedá se na sirokým monitoru zvolit jiný rozlišení formátu 4:3 tak, aby monitor nechal po stranách černočernou tmu?
 

Re: Re: Re: Re: monitory   7. 3. 2007 / 15:34
Tragédie v JRD
nektere modely to umi ....
 

Re: Re: Re: Re: Re: monitory   7. 3. 2007 / 15:54
xWing   
Uvazujem o Samsung 940BW, neviete ci tento monitor podoporuje prepnutie do modu 4:3 ?
diky
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: monitory   7. 3. 2007 / 16:14
MaPa   
To netuším, ale pokud bych si kupoval LCD, tak bych šáhnul po Samsungu. Porovnával sem už několikrát jejich LCD s kde čím, a jejich obraz na mě působí nejpřirozeněji. Někdo sice radši šáhne po takových těch blbinách, co protlačuje např SONY (už to tlačí docela dlouhou dobu např i ve svých kamerách), což je přebarvení obrazu, že to pak spíš připomíná kýčovité fotografie z letní dovolené, ale já jsem spíš na vyáženější barvy.
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: monitory   7. 3. 2007 / 16:38
xWing   
O Samsungu som rozhodnuty uz davno, len stale rozmyslam ci 20" alebo 19"
Lebo je rozdiel pouzivat FSX v rozliseni 19" 1440x900 alebo 20" 1680x1050.
Proste obavam ze ci zbytocne neni vela mat 20", ked FSX alebo ine hry v tom rozliseni nebudu mat dostatocne FPS.
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: monitory   20. 3. 2007 / 00:05
Buenos Aires   
Kecáš nesmysly Barvy si můžeš nastavit, to dělají obchodníci. Mluvím o monitorech a televizorech.
 

Re: Re: Re: Re: monitory   7. 3. 2007 / 16:03
Stew
U nVidie to jde provést přes ovladače. Vytvoříš si profil s rozlišením jaké potřebuješ - třeba 1280 x 960 (4:3) a v ovladačích nastavíš "vystředěný výstup" a je to. Obraz zabírá na LCD přesně ty pixely co jsi zvolil. Tzn. u širokoúhlého máš po stranách černočernou tmu Už se to tady myslím řešilo.
26518 B / 404 x 461 / vystup.gif
 

Re: Re: Re: Re: Re: monitory   7. 3. 2007 / 16:43
OK-Milda (BHA410)   
Nejen u nVidie. To by měl umět každej slušnej ovladač a Catalysty to uměj pochopitelně též
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: monitory   7. 3. 2007 / 16:48
Stew
Šag jóó, já to psál pro glóbusáka, on má pré tu envídyju či co..
 

Re: Re: monitory   7. 3. 2007 / 16:00
kamkol
drtivá většina širokoúhlých PC LCD monitorů pracuje v poměru 16:10 (např. wide XSGA+ 1680x1050 nebo wide UXGA 1920x1200). Původní wide XGA pracoval v poměru 16:9 (1280x720).
 

Re: Re: Re: monitory   7. 3. 2007 / 17:01
Jurec
tak to vypadá že když 80 procent mé práce s PC zabírá FS tak to vyhrává 4:3 nebo teda 5:4. já myslel že widescreen je u nových her už samozřejmostí a že u fsx to tak bude taky.
 

Re: Re: monitory   8. 3. 2007 / 08:04
jkonicek
Koupil jsem si 21 LG 16:10. Po nainstalování a spuštění FS2004 se v Option-Display objevila volba rozlišení 1680x1050. Stejně tak pokud si přidáš v ovladačích karty vlastní rozlišení (celý násobek 8), objeví se v nabídce. Nejde o to jestli hra podporuje 16:9 nebo 4:3, engine hry vygeneruje přes DirectX obraz třeba 16:6, poměr stran je jen atribut pro algoritmus, který vykresluje scénu. Doba fixních rozlišení v MS-DOS je už minulost. U 2D kokpitu samozřejmě dojde k deformaci, protože je to jen tupá bmp, na rozdíl od VC, který je 3D a tudíž ho engine hry může přepočítat ve správném poměru.Jinak na 21' LCD 16:10 je to jiné bahýnko. Ve VC prostě vidíš víc než na 4:3.
 

Re: Monitory - proč na FS 16:9?   7. 3. 2007 / 20:00
Sněhulák   
Ted sem pořídil Samsung 215tw 21 13tisKč(recenze na http://www.svethardware.cz hledat 215tw .-) wide a musim zkonstatovat že prostě nemá chybu .-)) FS je na něm přímo koží .-) např. z VC u ATR F1 je ten prostor navíc na levo a napravo supr... Díky tomu většímu FieldOfView je po ruce celý kokpit a člověk se nemusí furt vrcet a kókat .-)

Deformovanost "šišatost" apod. je opravdu min. a po chvíli téměř nepostřehnutelná... A to sem byl velký zastánce 4:3 a kupoval ho se skřípajícíma zubama .) a konec konců dle mě v "budoucnu" už bude spíš jenom 16:9 a možná se půjde i více... Na té velké ploše je to totiž už ergonomičtější a méně zatěžující na krk .-) Kdo používá Campan nebo track IR, že vertikální rozsah pohybu hlavy vůči horizontálnímu tíhne více právě k oněm 16-9... A na té 21 už člověk musí celkem občas tou hlavou pohnout Za 5dnů intenzivního .-) hledění bych si už 4-3 NEKOUPIL .-)) a to jsem si říkal wide mno eeee )

V příloze pics.. .-) u toho ATRa je vidět na tom 2D, že hlavní dysplaye jakožto gaugesy jsou dělány pro klasiku tudiž při roztáhnutí bmpa hlavního panelu na widu pak tyto gaugesy nepokryjí celou plochu (zůstanou 4-3). Tod jediný malý detail který jsem objevil .-)

Full Ress pics http://www.fs.snegulak.com/lcd.zip
43403 B / 600 x 375 / 2d.jpg
35087 B / 600 x 375 / vc.jpg
28234 B / 600 x 411 / Lcd1.JPG
22219 B / 600 x 471 / lcdsize.jpg
 

Re: Re: Monitory - proč na FS 16:9?   7. 3. 2007 / 20:02
Fabo™   
Je možné tomu rpedísť, a to buď stiahnutím FSky do okna, nastavením pomery 4:3 ako sa to tu už písalo, alebo používaním 16:9 panelových bitmáp, ktoré však sú zriedkavé... bude ich mať napr. T154M od PT.
 

Re: Re: Re: Monitory - proč na FS 16:9?   7. 3. 2007 / 20:15
Marky Parky   
Není problém si 16:9 panelové bitmapy udělat - stačí trocha práce v PS + v panel.cfg ...
Já jsem si kdysi takhle vyráběl "pravý" panel pro dual FS konfiguraci u FSNetu
 

Re: Re: Re: Monitory - proč na FS 16:9?   16. 1. 2009 / 19:22
Mistral
Nevie mi niekto dat link na utilitu pre Boeing 737 PMDG, ktora upravuje 2D panel pre monitory 16:9?
 

Re: Re: Re: Monitory - proč na FS 16:9?   17. 1. 2009 / 08:21
Mistral
nikto mi nepomoze?
 

Re: Re: Re: Monitory - proč na FS 16:9?   17. 1. 2009 / 08:24
Teflon_490   
Ona nejaka existuje?
 

Re: Re: Re: Monitory - proč na FS 16:9?   17. 1. 2009 / 08:36
Mistral
Vraj existuje, dokonca mam jednu utilitu ktora upravuje panel ATR 72/500 od Flight One
 

Re: Re: Re: Monitory - proč na FS 16:9?   17. 1. 2009 / 08:40
Teflon_490   
To se mi nejak nezda, kdyz to je problem to udelat i rucne. Navic, delat utilitu na neco, co muze jeden clovek udelat a pak nejak sdilet s ostatnimi...
 

Re: Re: Re: Monitory - proč na FS 16:9?   17. 1. 2009 / 09:08
Mistral
Ta uprava 2D pre ATR sa da stiahnut na Avsime.
 

Re: Monitory - odezva a inputlag atd..   7. 3. 2007 / 20:46
Sněhulák   
Ohledně odezvy a dalších věcí jako zmiňovaný imput lag u Samsungu 215tw .... Doporučuji zhlédnout http://www.boboworld.ic.cz/tmp/15LCD_215tw.avi

Osobně sem na něm teď odpařil několik hodin FSa a VFR akrobačky s Cam2panem a oproti CRTu Sony G200 co mám nelze zaznamenat nic moc negativního.. Taktéž 1stPerson Battlefield 2142 se hraje dobře .-) Je ale fakt, že s ostřelovačkou na větší vZdálenost je potřeba opravdu předsadit o něco více - tedy právě o těch 8ms .-))

Osobně sem preferoval radši horší odezvu ale za to lepší "barvy" (S-PVA či IPS) tedy hlavně ne TNko (u těch jsou dnes běžné 2ms ale horší barvy a úhly).. Chce to vidět vedle sebe .-( pak člověk pozná proč dobré LCDo prostě stojí dost .-(((
 

Czech Virtual Air Rescue Service
FS Medlánky
MZAK
O serveru   |   Zveřejňování souborů ke stažení   |   Kontakt   |   © 1999-2024 FlightSim.CZ