Mnjó, IMHO, pohled na aktivity této společnosti je jistě rozporuplný a jeden ekonomickopopulární článek mnoho neříká. Jsem sám zvědav, jak se nakonec situace vyvine.
Dle mého soudu lze vystopovat zcela cílevědomou snahu handicapovat Ruzyň a (podle v tomto článku naznačených kroků) převést pax na nové letiště ve Vodochodech. Je ale tato firma takový gigant, aby to dotáhla do konce?
* penta, pokud vím, stále drží pozemky, díky kterým nelze zahájit stavbu 6R/24L
* v současné politické atmosféře "vyvlastnění ve stárním zájmu" nepřipadá v úvahu.
* hovořit o 10.000.000 pax/rok v dohledném horizontu znamená vytvořit víceméně z ničeho druhé letiště velikosti Ruzyně se vším všudy (!! nejen RWY, ŘLP a terminály, ale veškerý catering, hasiči, palivo, dílny, hangáry, parkoviště pro pasažéry, personál, přivaděče z dálnice, budovy posádek, obchodních společností) - to je docela sousto, si myslím...
* předpokládat, že v tomto prostoru (areál nejméně 2, spíše 3 RWY a celý komplex všeho ostatního - obalený na jihozápad od stávající vodochodské RWY, ale tam není moc místa k řece - a na severozápad je dálnice - a překládat kvůli tomu dálnici - to už mi přijde fakt outré) - tedy předpokládat, že ještě zbyde místo pro "náš letecký průmysl" je, myslím, iluzorní.
* Nebo jde o to přitlačit tímto plánem vlastníka Ruzyně (stát) absolutně ke zdi a kromě satelitního letiště z LKVO ještě z pozemků pod 6R/24L vytlouct xxx-krát víc, než by nás kohokoliv mohlo napadnout?
Tak schválně , třeba se toho dožijem |
|