FlightSim.CZ   Reklama  
CVARS - zrychlí vám tep...
> Nejste přihlášen Login
  Dnes je sobota 23. 11. 2024, svátek má Klement Translate
ÚVOD
LETADLA
KRAJINY
AI PROVOZ
UTILITY
ČLÁNKY
FÓRUM
 Seznam příspěvků
ODKAZY
SCREENSHOTY
VIDEA
INZERCE
PLÁNOVÁNÍ LETŮ
VYHLEDÁVÁNÍ
O SERVERU
RSSRSS - fórum
RSSRSS - novinky
FacebookFacebook
MobileVerze pro PDA
IVAO-volacka Jeden příspěvek | Celý strom
IVAO-volacka   21. 2. 2006 / 11:04
Vulcan
Jeden trapny dotaz. Ked komunikujem s riadiacim, volacka sa ohlasuje na zaciatku alebo na konci odpovede.
napr.
OM-MIR kurz 220
Kurz 220, OM-MIR
 

Re: IVAO-volacka   21. 2. 2006 / 11:36
Latom   
Při navázání spojení: LZIB_TWR OM-MIR .......pokračuje komunikace a pokud ti dá příkaz, tak opakuješ: " kurz 220, OM-MIR "

 

Re: Re: IVAO-volacka   21. 2. 2006 / 13:08
Michael   
Není možné, že u pokračování komunikace to jde říct před i po? Někde jsem viděl obě možnosti (i na IVAO jsou slyšet obě).
 

Re: Re: Re: IVAO-volacka   21. 2. 2006 / 14:07
Pavel23
V realu, kdyz se nejaka informace potvrzuje, tak se volacka rika az na konci. Aby se urychlila komunikace a nezatezovala frekvenc.
 

Re: Re: Re: Re: IVAO-volacka   21. 2. 2006 / 14:20
Latom   
A je tím i chápáno, že dotyčný (pilot) domluvil.
Vem si třeba případ, že ATC A bude mluvit s pilotem B, který obdrží poněkud delší informaci a při jejím opakování začne svojí volačkou a pak bude opakovat instrukce. Do toho rozhovoru je přeladěn pilot C, který neuslyší instrukce od ATC A, ale pouze opakování pilota B. Tím pádem neví, co všechno musí pilot B říct a bude holt čekat, až domluví. To by se taky nemusel dočkat, pokud by pilot B nebyl 2x rychlý, mluvil pomalu a navíc s přestávkami. Proto se při opakování používá CALLSIGN až na konci a tím pádem všichni na poslechu ví, že dotyčný dohovořil.
 

Re: IVAO-volacka   21. 2. 2006 / 14:18
jemen
Předpisy umožňují obě dvě možnosti...teda v reálu
 

Potvrzení volačkou   21. 2. 2006 / 14:38
Balooo   
Přidám se s podobnou otázkou o potvrzení přijetí instrukce / informace.
Podle "papírů" se opakuje vše, s výjimkami, např. informací o počasí, provozu - "informaci přijal". Končí se volačkou. Na některých real záznamech z vojenského provozu je slyšet jenom volačka (číslo), případně i ve zkrácené podobě. Pilot potom potvrzuje "dva-tři-nula-dva", nebo jenom "nula-dva". Má to nějaká omezení (např. pouze pro informace, ale ne pro instrukce) a je to jenom pro vojenský provoz?
 

Re: Potvrzení volačkou   21. 2. 2006 / 15:34
Marky Parky   
Rozhodně to bude jen vojenské specifikum, civilní předpisy nepřipouští žádné vynechávání readbacků či zkracování volaček, vyjma jediného - první a poslední dvě písmena volačky - a i to pouze tehdy pokud první zkrátil ATC.
 

Re: Re: Potvrzení volačkou   21. 2. 2006 / 16:19
lumpy (BHA066)
takze AFISacky "hosin info", nebo dvojty zaklicovani je taky jen "slang"? nebo to co jsi psal plati jen pro piloty?
 

Re: Re: Re: Potvrzení volačkou   21. 2. 2006 / 17:12
kuma   
Nevím co myslíš slabgem u "Hosín info". Je to utvořeno správně a na ICAO mapě Hosín je regulérně vyznačen tímto jménem. Vzadu v tabulce volaček sice není, ale to je asi opomenutí vydavatele.

Ještě přede dvěma lety jsme měli předepsanou volačku "Česká Lípa Info", ale skoro každý říkal "Lípa Info". Byl to slang, ale protože to nebylo zaměnitelné s něčím jiným, byli všichni spokojeni. Od r. 2004 je "Lípa Info" oficiální.
 

Re: Re: Re: Re: Potvrzení volačkou   21. 2. 2006 / 18:35
lumpy (BHA066)
tojo, volacka je to oficialni, ale pouziva se i pro potvrzovani... nekdo se ohlasi a afisak jen potvrdi "hosin info", bez toho aby dal neco rikal.
 

Re: Re: Re: Re: Re: Potvrzení volačkou   21. 2. 2006 / 19:09
Lowmick   
Tim "Hosin Info" bych spis rek ze neco potvrzuje, protoze tezko by ti to rek za provozu po ohlaseni treba finale, nebo vubec vstupu (k pristani) do ATZ.
To same dvojite zaklicovani, treba kdyz nema provoz a ty mu das ze po spusteni jedes na vyckavaci, tak co on by ti rikal (vitr vetsinou nerikaj, to az pred vzletem, QNH si zjistis na vezce nebo si o nej nanejvejs reknes, provoz neni), proste zaklicuje, tim da najevo ze prijal.
 

Re: Potvrzení volačkou   21. 2. 2006 / 15:46
Stew
Dokonce se mi zdá, že na některých voj. záznamech je ten zkrácený konec useknutý nechtěně - tedy možná vyslovený celý ale pozdě klíčovaný. Ovšem jestli musí pilot klíčovat nějakým čudlem. Nebo to je automatika? Nevíte?
 

Re: Re: Potvrzení volačkou   21. 2. 2006 / 17:24
tonde   
U vojáků se za mne téměř vše potvrzovalo jen indexem, který byl třímístný, nebo jen jeho posledním dvojčíslím, některé věci se potvrzovaly jen dvojitým zaklíčováním, a to jak ze strany pilota, tak i řídícího. Čudlík na to byl na palec levé ruky na páce ovládání motoru. Vojenská komunikace na rádiu byla s použitím předepsaných frází s minimem slov, po řídícím se nic neopakovalo, bylo jen velmi málo vyjímek. V podstatě to bylo tak: příkaz řídícího - potvrzení indexem. Informace pilota řídícímu - potvrzení volačkou věže nebo povoluji - zakazuji nebo dvojité zaklíčování.
 

Re: Re: Re: Potvrzení volačkou   21. 2. 2006 / 17:57
Stew
Ó, díky, opět jsem měl štěstí na odpověď od osůbky z nejpovolanějších (.
 

Re: Re: Re: Re: Potvrzení volačkou   21. 2. 2006 / 18:34
tonde   
Ej, ty lichotníku, škoda že nejsi ženská..... )))
Pro ilustraci si dovolím popsat korespondenci na okruhu s MiG-21 od usednutí do letadla po vystoupení, aby byl vidět rozdíl v civilní a vojenské korespondenci, podotýkám, že je to z roku 1992, kdy jsem odcházel. Pilot má volačku 121, volací znak letiště Přerov Cvrček, VS je Peleng, věž je Start.
Po usednutí do letadla přeladění na kánál VS - velitelského stanovistě:
Pilot: Cvrček Peleng, já 121, jak mne slyšíte?
VS: 121 - pětkou
Pilot: 121

Přeladění na kanál ŘL, rádio již odzkoušeno.
Pilot: Start, já 121 spouštění
Start: 121 spouštějte
Pilot: 121

Po spuštění a motorovce:
Pilot: 121 rolovat
Start: 121 rolujte
Pilot: 121

Pilot zastavil před dráhou, na tzv. čáře předběžného startu
P: 121 na dráhu
S: 121 povoluji
P: 121

Před vzletem:
P: 121 vzlet
S: 121 povoluji
P: 121

Po vzletu, zasunutý podozek a klapky
P: 121 po vzletu, zasunutý
S: Start nebo cvakcvak

Další hlášení až před třetí zatáčkou, vysunutý podvozek a malé klapky
P: 121 podvozek vysunut, přistání
S: 121 povoluji, pořadí jedna, vítr zepředu zprava tři
P: 121

Po čtvrté zatáčce:
P: 121 klapky, rameno
S: Start nebo cvakcvak

Po uvolnění dráhy:
P: 121 uvolnil
S: cvakcvak

Pilot přijel na stojánku, vypl motor, vystoupil, podepsal technikovi sešit a to je vše, nic víc se nehlásilo, ono při rychlosti na okruhu 600kmh na víc snad ani nebyl čas, okruh trval necelých 5 minut a celou dobu se makalo, bylo spousty úkonů, které bylo třeba udělat, když se létali jen okruhy, bylo jich 5 v jednom letu a člověk vylezl z mašiny za 30 minut zpocený. Proto jsem si např. s řídícími na IVAO dohodl vyjímku, když létám okruhy s migem, že nebudu vše readbackovat, v konečném důsledku se mi stávalo, že než jsem po ohlášení finále vše zreadbackoval už jsem i uvolnil dráhu po neskutečně zmaštěném přistání, kdy se perete s mašinou v rychlostech od 430kmh při hlášení finále do 290kmh - rychlost dosednutí. Jak jsem se, samozřejmě, informoval, pokud mi ATC tuto vyjímku povolil, není to proti pravidlům ))

 

Re: Re: Re: Re: Re: Potvrzení volačkou   21. 2. 2006 / 20:26
Hoplite
mozem ako zodpovedny potvrdit... vojenska frazeologia je s minimom slov.. )
 

Gonzo
VWAC
L39.CZ
O serveru   |   Zveřejňování souborů ke stažení   |   Kontakt   |   © 1999-2024 FlightSim.CZ