ad 1) tento problém naopak v reálu existuje a je velmi nebezpečný. Je totiž potřeba rozlišovat několik různých dohledností - letovou, přízemní, šikmou, dráhovou, vertikální. Každá z nich má svoje opodstatnění při různých částech letu a tak je i v Praze možné že pilot na KENOKU vidí dráhu 31 a pak má problém na minimech vůbec zahlédnout aspoň světelnou řadu. Je to dáno různým úhlem dopadu světelných paprsků a tím že oblačnost má často rozdílné optické vlastnosti v různých směrech. Tím nechci obhajovat způsob jakým IVAP zobrazuje dohlednost - výše popisovaný jev nenastává každý den a v případě IVAPu jde opravdu o chybu a častou. Ale dal bych pozor na tu argumentaci s tím že to není fyzikálně možné, protože nejen že to moźné je, ale čas od času se to stává a je to pěkně nebezpečné.
( Pŕedstavte si že třeba souhlasíte s visual app, protože se letiště válí ve slabém oparu skrz který ale bezpečně vidíte, trošku zklesáte a najednou bílo a není vidět na čumák letadla ).
|
|