| | Re: NDB Priblizeni 20. 11. 2002 / 16:25 | GunHead |
| | No jo, nie som odborník na prístrojové lietanie, ale asi takto:
Pozor, všetky uvedené výšky sú MSL.
Dajme tomu, že prilietavate na svojej spoľahlivej Z-43 OK-DOC, vybavenej radiokompasom k letisku Žilina, dajme tomu niekde od Ostravy, v cca 1680 m (asi tak 5500 ft)podľa ARK (ZLA - 404).
Na kolenách máte položenú stránku z AIPu (tuším AD 2-LZZI-23) LZZI NDB RWY 06, pretože ste si už zistili, že dohľadnosť nič moc, dráha v používaní 06 (a okrem toho v tom humuse letíte už od Ostravy). Kontaktujete vežu a odsúhlasíte si pristátie podľa NDB na dráhu 06. Všetko v poriadku, povolili Vám pokračovať mrknete do aipu a vidíte, prílet na marker vo výške 4300 ft (1310 m) takže klesáte do tejto výšky, zároveň upravíte kurz do nejakých 30 stupňov vpravo, aby ste sa dostali do polohy cca 240 stupňov od majáku. Ked sa dostanete do tejto polohy, točíte smerom k majáku, pokiaľ možno tak, aby ste po dotočení leteli kurzom 63 stupňov.
A už to prichádza, ručička radiokompasu trošku znervóznie a už sa točí. Po prepadnutíručičky (prelet radiomajáku) točíte do ľava kurz 18 stupňov (v pravo sa nachádzajú prekážky). Robíte čosi ako
osmičkové zaradenie do vyčkávacieho okruhu. Po dosiahnutí kurzu 18 stupnov letíte rovno. Po uplynutí cca 1 minúty od preletu radiomajáku točíte štandardnou zátačkou do kurzu 243 stupňov náklon upravíte tak, aby ste po dosiahnutí tohoto kurzu leteli priamo k rádiomajáku.
Po prelete majáku letíte dalej kurzom 243, a zostupujete do 4000 ft (1220 m). Po minute od preletu nad majákom (ozaj už ste si zvykli po každom prelete majáku zaznamenať čas, alebo
reštartovať stopky) robíte procedurálnu zátačku vpravo. Teda točíte na kurz 288, a po ďaľších 45-tich sekundách vľavo, tak aby ste po dotočení mali kurz 63 stupňov a smer k rádiomajáku.
Počas zátačky znížte rýchlosť, na 160 km/h a otvorte malé klapky. Po dotočení a dosiahnutí polohy klesáte do minimálnej výšky podľa aipu, čo je pre toto priblíženie 2097 ft (639 m).
Podľa tabuľky v aipe rýchlo zistíte, že pri rýchlosti cca 150 km/h by ste mali klesať asi tak 2,5 m/s, postupne znižujte rýchlosť na asi tak 140, keď dosiahnete maják, otvorte veľké klapky. Pri prekračovaní majáku by ste mali mať výšku cca 2517 ft (767 m) (radšej menej ako viac). Neklesajte pod
minimálnu stanovenú výšku (2097/639), ak nevidíte letisko. Ak do dvoch minút od prekročenia majáku neuvidíte letisko, tak smola, prevedte missed aproach procedúru (pridať plyn, začať stúpať a zavrieť klapky zvýšiť rýchlosť, preladiť na radiomajak Z (508)a ľavou zátačkou ho naletiet. Stúpajte až do výšky pre vyčkávanie (4300/1310) po preletení majáku nalaďte ZLA (404) a prevedte vyčkávanie podľa aipu, prípadne opakované priblíženie ako v predchádzajúcom prípade.
Ak letisko vidíte, tak pristávajte.
Myslím že to je tak v kocke všetko. |
| |
|