|  |  | Otopeni TWR 15. 11. 2005 / 23:03 | |
|  | AHoj, byli jste v Rumunsku? Slyseli jste tu vezku? To bylo husty Jako by clovek spadnul z nebe do zeme pohadek, .... ) Uplne jsem si predstavil jak za radarem sedi dedecek hribecek, jak mel ten chlap ztlumenej mic. ) |
| |
|
 |  |  | Re: Otopeni TWR 15. 11. 2005 / 23:14 | |
|  | No kdyby jenom mel ztlumenej mic... Von to tak i ridil, jako kdyz povida pohaadku, takovym uklidnujicim toonem, skoro se mi chtelo spat ...  |
| |
|
 |  |  | Re: Otopeni TWR 16. 11. 2005 / 00:49 | |
|  | A chvilemi byl trosku i zmatenej. Nerozumel sem mu poradne, ale rikal, ze ma neco s pripojenim a jeste neco jako ze ridiciho normalne nedela ci co.... napr. BAW nevolal Speedbird ale Bravo Alpha Whiskey.
Ale snazil se a to se ceni, jen si ten mikrofon mohl dat trosku vic nahlas, chvilemi sem se az divil jake maji piloti usi co mu vsechno rozumeli  |
| |
|
 |  |  |  | Re: Re: Otopeni TWR 16. 11. 2005 / 01:19 | |
|  | Jo to mohu potvrdit, porad mne oslovoval bravo alpha whiskey (... dal bych nejakou
OT: Kdyz dostanu od ATC povoleni k line up rwy, a je to na letisti typu LROP kde musim nejdriv provist backtrack, znamena toto povoleni autmaticky, ze nejprve muzu provist backtrack, otocit se, a line up, a nebo musim povoleni k backtrack dostat separatne.. Pac sem prave stal na twy D u hold position 26L a od ATC dostal povoleni k line up a clr for t/o a doslo ke zmatkum pac sem po nem porad vyzadoval povoleni k backtrack a nevim kdo udelal chybu, jestli on, ze mi povoleni nedal, nebo ja, ze mi ho uz davat nemusi ... |
| |
|
 |  |  |  |  | Re: Re: Re: Otopeni TWR 16. 11. 2005 / 01:24 | |
|  | No tak toto teda presne nevim, urcite odpovi nekdo fundovanejsi, ale to co on rikal nemuzes brat jako ze to bylo spravne. Mne a dalsim jinym uz povoloval backtrack pri zacatku taxi, co je podle mne nesmysl, protoze nez bych dojel na h/p dane rw tak se na te rw muzou otocit nejmin 2 letadla na pristani. Takze bych rekl, ze se povoluje az se vstupem na drahu, jestli separatne, to nevim. |
| |
|
 |  |  |  |  |  | Re: Re: Re: Re: Otopeni TWR 16. 11. 2005 / 06:38 | |
|  | tak ja pridam svoj nazor a myslim ze ho Filip este upresni, je to podobne ako v LKKV, dostanes pociatocne tasi na HP, tam sa zastavis, a tam dostanes dalsie instrukcie. Teda dostanes backtrack, line up a cleared for take off, urcite by som to neocakaval v tej podobe ako ste to napisali(mozno vtedy ak by som mal take ero ktore by bolo schopne vzlietnut na danom kuse drahy od D na koniec, tak by to bolo spravne) |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  | Re: Re: Re: Re: Re: Otopeni TWR 16. 11. 2005 / 07:53 | |
|  | Upřesním obě věci:
a) pokud si řídící myslí, že je to v pořádku, tak může backtrack dát okamžitě, nemusí čekat až dojede letadlo na h/p. Samozřejmě to ale je na jeho triko.
b) pokud řídící dá pouze povolení k lineup a take off, tak to není povolení k backtracku, ale ke vzletu z dané křižovatky. Pokud potřebuješ backtrack, měl by sis ho tedy požádat. |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  |  | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Otopeni TWR 16. 11. 2005 / 10:42 | |
|  | takze som to povedal de facto spravne |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  |  |  | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Otopeni TWR 16. 11. 2005 / 11:39 | |
|  | a ja to de facto sprane provedl, kdyz sem po nem asi trikrat ten backtrack vyzadoval  |
| |
|
 |  |  |  | Re: Re: Otopeni TWR 16. 11. 2005 / 08:36 | |
|  | Když jsem tam letěl já, tak byl neslyšitelný dědeček hříbeček na APP, a byla to docela hlína. Že jsem byl Čárlý Sierra Alfa, to by mi ani nevadilo, ale když mě z příletovky TUSET3F někde v poloze po větru otočil na hdg 20 (v tu chvíli to byl směr přímo na terminál a po 15 vteřinách na hdg 180 (čímž jsem slovy Járy Cimrmana směřoval zcela mimo šachovnici), tak to CTR nevydržel, skočil na frekvenci, s omluvami si mě přebral a dovedl do ILS. |
| |
|
 |  |  |  |  | Re: Re: Re: Otopeni TWR 16. 11. 2005 / 10:39 | |
|  | To mě zase CTR řekl ať očekávám dráhu 26L. APP mě vektoroval na ILS 26L. A když jsem kontaktoval "dědečka hříbečka" tedy spíš kontaktoval on mě když jíinému letadlu řekl "break break" a začal na mě mluvit že mam povoleno přistání na 26R a to mě docela překvapilo, protože bych to nevitočil v žádnym případě. Go-around jsem provádět nechtěl, potom tam ještě něco mumlal a vůbec jsem mu nerozuměl. Tak nezbívalo nic jinyho než přistát na 26L. Potom už protesty neměl, jestli jsem nějak omezil provoz tak se omlouvám. |
| |
|
 |  |  | Re: Otopeni TWR 16. 11. 2005 / 13:15 | |
|  | Nebyl zas tak spatnej, akorat s porad omlouval za to, ze neni ATC ale pilot a na LROP pouze vypomaha na event.
TO povoleni na taxi + lineup + backtrack daval asi proto, ze ve fronte na t/o nikdo nebyl a pristani daval na 26R.
Me osobne nastvalo to, ze jsem se po hodine a tric tvrte nekdy kolem 23:45 konecne posunul k LKPR a pred zatackou na final tesne po "Contact TWR" mi zacalo blbnout spojeni IvApu. uz to bylo podruhy, kdy tesne pred final. Zkousel jsem ruzny servery (zap/vyp), nakonec pristal offline nudne na autoland.
To same pred cca. mesicem na LZIB. Ach jo. Co vy na to, pane Murphy?! |
| |
|
 |  |  |  | Re: Re: Otopeni TWR 16. 11. 2005 / 16:52 | |
|  | No ja jsem s uzasem zjistil, ze pokud provozuji FS2004 v 1280*1024 tak se mi pri setkani s jinym erem na visual pres IVAO sproste sekne... ale v 800*600 se nic nedeje... to jsou vjeci.. |
| |
|
 |  |  | Re: Otopeni TWR 16. 11. 2005 / 13:17 | |
|  | Byla to síla, nejdřív mě APP vektoroval tak, že jsem zachytil nejdřív glide slope, a až pak llz, díky tomu jsem byl pozdě usazen a on mě také díky tomu pozdě předal na TWR. Jenže když jsem přepnul frekvenci, Team Speak nepřepnul channel, nebo spíš ho přepnul neúspěšně, a já se tedy nemohl nahlásit. Na text už jsem neměl čas. Po druhém pokusu TS znovu nepřepnul a na třetí pokus jsem už musel ohlásit go-arround. Jenže to by bylo cca 15 min navíc, a já jsem už neměl čas, do toho se mi totálně zasekl autopilot, tak jsem to musel ukončit. Škoda, že při takovém hustém provoze. Snad to budu moct (úspešně) opakovat při Crowded Skies. |
| |
|
 |  |  | Re: Otopeni TWR 16. 11. 2005 / 15:06 | |
|  | No chlapi řeknu to asi takto:
1.Vítr 240/10 - start jasně z rwy26 - né trval na 8L no nic B747 zvládne i horší.
2.ATC zapnuli skutečně až v 19:00 zulu ani o minutu dřív,takže jsem si to už 4 minuty šinul sám na rwy 26L a pak rychlá volačka - a mazej na rwy08L.
3. Jedině díky internetu řídil celou oblast človíček,který fyzicky seděl v Mexiku!!!Uměl velmi dobře španělsky a rád si pokecal s Italem až mně s toho brněla hlava.Ale co ,Rusko taky řídí borec až z Tel Avivu.
4.Líbilo se mi,že IVAO nezná hranic a tak si ATC z Rumunska a Slovenska rozdělili Maďarsko jako kus koláče )To je však chybou chlapů z Maďarska,že se nepřipojili.
5.O mém smutném konci letu píši v jiném příspěvku a tak se zde nebudu dále rozepisovat. |
| |
|
|