| | | Realita PMDG 26. 10. 2005 / 06:48 | |
| | Mám několik dotazů k funkčnosti některých systémů u PMDG, konkrétně B737 600/700.
1. v případě výpočtu rychlosti V1 a násl. pro vzlet, bere systém skutečně v úvahu délku dráhy? Vím, že pokud nechám tyto rychlosti vypočítat a následně změním dráhu, musím provést (FMC) výpočet znovu, ale rychlosti vyjdou pokaždé zase stejně.
2. má nějaký vliv před startem uzavření odběru vzduchu od motorů, tak aby byl zvýšen (využit) maximální výkon?
3. naposledy jen pro upřesnění. Při zadávání údajů do FMC ohledně nastavení výkonu pro start a stoupání, úmyslně pozměněný údaj o venkovní teplotě, tak aby bylo docíleno zvýšení N1, případně snížení pro šetření motorů, funguje asi nějak divně, protože ty hodnoty se mění proti logice věci.
Dík za reakce. |
| |
|
| | | Re: Realita PMDG 26. 10. 2005 / 08:53 | |
| | 2) Nejspis ne
3) Pohledej prispevky od A.J.S. nebo hledej Scandall. Tuhle problematiku tady dost podrobne rozebiral... |
| |
|
| | | Re: Realita PMDG 26. 10. 2005 / 09:42 | |
| | Celé PMDG je trochu proti realite zjednodušené, takže se nejde divit, že ne vše funguje tak jak má.
ad 1) 3) Pro každé letiště a každou dráhu jsou vytvořená tzv. Runway analyses, kde se podle tabulky určují rychlosti. Pokud by tohle mělo být v PMDG tak polovina lidí to stejně nepoužívá. (ne-li 99% uživatelů) Takže zbytečná věc. Já sám, byť mám přístup k těmto tabulkám to používám jen z principu a používám velmi známý "Studentův koeficient" na určení teploty a dalších veličin. ) A co se týká teploty, tak co myslíš tou logikou?
ad 2) ne, v kabině máš kaštany a to by ti tam během startu poomdlívali. ) |
| |
|
| | | | Re: Re: Realita PMDG 26. 10. 2005 / 09:57 | |
| | S tou teplotou to myslím tak, že když zkouším zvyšovat venkovní teplotu, tak chvíli N1 stoupá a najednou se zase sníží, i když teplotu dám ještě vyšší. To samé, když ji snižuji.
Logicky bych očekával, že když bude vyšší venkovní teplota bude se zvyšovat N1 a naopak. Paradoxně nejvyšší hodnoty N1 (100%) jsem docílil při nastavení teploty 10°C a skutečná byla asi 14°C (nastavení vyšší nebo nižší už vždy znamenalo nižší N1)
k bodu 2) tenhle postup jsem četl popsaný pro letiště LaPaz (vysoká nadmořská výška) a myslím, že i Scanndall (nejsem si jistý) o tom taky něco psal. Tak mě jen zajímalo, jestli to PMDG simuluje, ale asi ne. |
| |
|
| | | | | Re: Re: Re: Realita PMDG 26. 10. 2005 / 10:22 | |
| | | |
|
| | | | Re: Re: Realita PMDG 26. 10. 2005 / 13:12 | |
| | jak je ten známý "Studentův koeficient"?? ,diky |
| |
|
|