FlightSim.CZ   Reklama  
SW Virtual
> Nejste přihlášen Login
  Dnes je pátek 29. 11. 2024, svátek má Zina Translate
ÚVOD
LETADLA
KRAJINY
AI PROVOZ
UTILITY
ČLÁNKY
FÓRUM
 Seznam příspěvků
ODKAZY
SCREENSHOTY
VIDEA
INZERCE
PLÁNOVÁNÍ LETŮ
VYHLEDÁVÁNÍ
O SERVERU
RSSRSS - fórum
RSSRSS - novinky
FacebookFacebook
MobileVerze pro PDA
MiG-21UM a smoke efekt? Jeden příspěvek | Celý strom
MiG-21UM a smoke efekt?   7. 10. 2005 / 21:30
tonde   
Dá se nějak přinutit UMka, aby produkovala barevný kouř? Jinak jsem instalnul delfinka a ani tam mi nejde, co jsem udelal spatne? Dík.
 

Re: MiG-21UM a smoke efekt?   7. 10. 2005 / 23:52
Jindra   
Já myslim že FS9 barevný kouř neumí. Aspoň jsem ho teda ještě neviděl.
 

Re: Re: MiG-21UM a smoke efekt?   8. 10. 2005 / 00:59
Peter HK
ale umí
 

Re: Re: MiG-21UM a smoke efekt?   8. 10. 2005 / 01:06
Tommy   
Ale umí!!! Koukej
img_forumn/r71382_1.jpg (500x400)
 

Re: Re: Re: MiG-21UM a smoke efekt?   8. 10. 2005 / 19:31
Jindra   
No jo, už věřim ( :
 

Re: MiG-21UM a smoke efekt?   8. 10. 2005 / 07:21
neotryx
Nekde na avsimu jsem jsi jednou stahoval barevny kour k jednomu eru a urcite kdyby jse pohralo s aircraft.cfg by sel i na toho miga.
Ale uz nevim jak jse ten soubor jmenoval,takže jse to těško najde,kouknu do pocitace jestli nahodou to tam nemam
 

Re: Re: MiG-21UM a smoke efekt?   8. 10. 2005 / 08:20
Lowmick   
Myslim ze FSka ma v sobe nejaky uz defaultne, bily, modry, cerveny, mozna zeleny...
Pred nejakou dobou jsem si s nima taky hral. Meli by byt ve slozce effects.
 

Re: MiG-21UM a smoke efekt?   8. 10. 2005 / 10:20
Saludo   
Myslíš něco takového?
img_forumn/r71385_1.jpg (500x375)
 

Re: Re: MiG-21UM a smoke efekt?   8. 10. 2005 / 11:01
Peter HK
akurád má to jednu chybičku-pod křídla na UM nemůžeš narvat baky-to je jenom pro raketové bloky UB-16-nebo bomby
 

Re: Re: Re: MiG-21UM a smoke efekt?   8. 10. 2005 / 11:30
Saludo   
Já je tam nerval, to Captain Sim
Cesky repaint je jen u verze s baky a jiny jsem nenasel...
 

Re: Re: Re: Re: MiG-21UM a smoke efekt?   8. 10. 2005 / 11:32
tonde   
a jak jsi to spustil? mne se to nepovedlo, asi delam neco zle, zkousel jsem jak pres klavesnici, tak namapovat na joy a nic....
 

Re: Re: MiG-21UM a smoke efekt?   8. 10. 2005 / 11:24
tonde   
Saludo, ano, neco takoveho mam na mysli, jak se to da udelat? Diky za odpoved
 

Re: Re: Re: MiG-21UM a smoke efekt?   8. 10. 2005 / 11:36
Saludo   
Nevím, jak ten smoke funguje, ale otevrel jsem si soubor aircraft.cfg u Extry300, ktera smoke ma a zkopiroval to

Takze si v adresari Aircraft\Mig21um2\ otevri v nejakem textovém editoru soubor aircraft.cfg a na konec toho souboru dopln tohle:

[SMOKESYSTEM]
smoke.0=0.00, -0.70, 1.40 fx_smoke_r

Bohužel nevím, co jednotlivá čísla znamenají. Text na konci určuje, který soubor s efektem se načte, takže v tomto případě musí být v adresáři FS\Effects musí existovat soubor fx_smoke_r.fx

A spouští se to klávesou I

 

Re: MiG-21UM a smoke efekt?   8. 10. 2005 / 11:49
j.s.
Každému letadlu se dá nakonfigurovat kouř, i barevný. Co se barvy týče, to záleží na zvoleném efektu. Pár efektů má FS už defaultně v sobě, plno dalších se dá stáhnout z netu. Buď samostatně pouze efekt nebo se to dá "vybrakovat" s modelu letadla, kde barevný efekt je.
Jinak veškeré soubory s efekty se dávají ve FS do složky "Effects" a mají příponu ".fx".

Přidat efekt k letadlu, který ho nemá je snadné, jen to chce trochu času a trpělivosti.
Vše důležité je v konfiguračním souboru letadla - aircraft.cfg. Je třeba upravit sekci [SMOKESYSTEM] a pokud tam tahle sekce není, je třeba ji tam doplnit. Vypadá to pak nějak takhle:

[SMOKESYSTEM]
smoke.0=-12.00, -6.00, 6.0, fx_smoke_w
smoke.1=-12.00, -6.00, -6.0, fx_smoke_w
smoke.2=-12.00, -6.00, 12.0, fx_smoke_w
smoke.3=-12.00, -6.00, -12.0, fx_smoke_w
smoke.4=-12.00, -6.00, 19.0, fx_smoke_w
smoke.5=-12.00, -6.00, -19.0, fx_smoke_w

To je konfigurace "práškovacího" kouře, výsledkem je šest kouřových stop, vždycky tři a tři vedle sebe na každé straně trupu.
Ta čísla, to jsou souřadnice umístění efektu na letadle v rovině podelné (longitudal), příčné (lateral) a svislé(vertical) od referenčního bodu, čímž je zpravidla těžiště (ovšem jsou i výjimky, záleží na tvůrci modelu). Hodnoty jsou ve stopách.
Nejsem si tak úplně jistý, jestli ty souřadnice jsou v tomhle pořadí za sebou (tj. long, lat, vert), nicméně zamysleme se, občas je to zdravé

Je to šest kouřových stop vedle sebe a první souřadnice je u každého efektu stejná, což odpovídá podélnému umístění, hodnoty jsou "mínusové", tj. je to 12 stop vzad od referenčního bodu.
Druhá souřadnice je též pro všechny stopy stejná a opět je mínusová. Odpovídá svislému umístění efektu, tj, 6 stop pod referenčním bodem ve svislé rovině.

Pro rýpaly, kteří by namítli, že v tomhle příkladu si lze podélnou a vertikální souřadnici splést uvedu jen tolik, že to je jak píšu, protože jsem umístění efektu viděl přímo na modelu a selským rozumem jsem vyvodil výše zmíněné

Posledné souřadnice se nám již různí, jak v číslech, tak i v kladných a záporných hodnotách. To je umístění kouřové stopy v příčné rovině. První dva efekty jsou trupu nejblíže, 6 stop, první je napravo (kladná hodnota),druhý nalevo. Další dvojice čmoudíků už je dál, 12 stop, opět "pravý" a "levý", stejně jako poslední dvojice.

Posledním údajem je pak název souboru příslušného efektu bez přípony.


Pár tipů k umisťování efektů.
Většinou nejsou k dispozici zdrojové soubory 3D modelu a není možné odměřit konkrétní místo, kde efekt chceme mít. Jisté reference lze vyčíst opět z "aircraft.cfg".
Např. pokud chci umístit čmoudík za výstupní trysku motoru MiGu-21, najdu si souřadnice umístění motoru (očekával bych ho v ose modelu) a patřičně zvětším hodnotu podélného umístění efektu.
Jak moc, to lze zjistit zase z umístění světel, na směrovce minimálně jedno bude.
Podobně si lze pomoci při umisťování čmoudíků k podvěšeným raketám (simulace "smokewinderů" používaných na airshow). Zde mohou pomoci zase údaje o rozchodu podvozku (příčné a podélné souřadnice) a koncových světel na koncích křídel.

Nebo jen zkoušet a zkoušet
Lze mít v Notepadu otevřený "aircraft.cfg" a zároveň spuštěný FS s nastartovaným letadlem a vždycky změnit umístění efektu v "aircraft.cfg", uložit soubor (nezavírat Notepad) a ve FS opět nahrát letadlo a ověřit umístění efektu.

Rada na závěr, někteří tvůrci používají čmoudíky k simulaci zplodin z motorů. Tady pak nastává drobný problém s přidáváním akrobatických efektů, protože pak nám letadlo buď akrobaticky čmoudí i při pojíždění na zemi nebo zase nejsou vidět zplodiny z motorů.
Spouštění jednotlivých čmoudíků nelze oddělit, buď čmoudí všechno nebo nic.
 

Re: Re: MiG-21UM a smoke efekt?   8. 10. 2005 / 11:52
tonde   
Dekuji Saludovi, uz mi to chodi a diky i j.s. za vycerpavajici popis, princip sem pochopil a jdu zkouset. Vypada to perfektne, je to zas uplne jiny pocit tocit akrobacku s cmoudikem ))) Dikes!!!
 

FS Medlánky
MZAK
L39.CZ
O serveru   |   Zveřejňování souborů ke stažení   |   Kontakt   |   © 1999-2024 FlightSim.CZ