FlightSim.CZ   Reklama  
> Nejste přihlášen Login
  Dnes je čtvrtek 27. 2. 2025, svátek má Alexandr Translate
ÚVOD
LETADLA
KRAJINY
AI PROVOZ
UTILITY
ČLÁNKY
FÓRUM
 Seznam příspěvků
ODKAZY
SCREENSHOTY
VIDEA
INZERCE
PLÁNOVÁNÍ LETŮ
VYHLEDÁVÁNÍ
O SERVERU
RSSRSS - fórum
RSSRSS - novinky
FacebookFacebook
MobileVerze pro PDA
Pouziti frekvencniho scanneru na palube letadla a bezpecnost Tunis Air Jeden příspěvek | Celý strom
Pouziti frekvencniho scanneru na palube letadla a bezpecnost Tunis Air   22. 9. 2005 / 19:22
Hoaker
Pristi tyden letim do Tunisu s Tunis Air a mam vseobecne dva dotazy. Jednak jestli nekomu bude vadit, kdyz si s sebou vezmu na palubu frekvencni scanner a budu si poslouchat do sluchatek korespondenci a za druhe jestli myslite, ze se mam s tema tunisanama bat letet nebo ne Prece jenom naposledy to ATR v Italii, to mi moc klidu nedodava
 

Re: Pouziti frekvencniho scanneru na palube letadla a bezpecnost Tunis Air   22. 9. 2005 / 19:33
zbysek
ad 2,letel sem s nima nekolikrat,letadla sice sou takovy prorezivelejsi a vyklepanejsi a ty pristani(vsech 6 ,2xbulik a 1x Airbus) ponekud tvrdsi,ale vcelku myslim,ze je to takovy ten prumer,i co se bezpecnosti tyce...

PS: Jo abych nezapomnel,jidlo-nic,moc, at zije CSA!
 

Re: Re: Pouziti frekvencniho scanneru na palube letadla a bezpecnost Tunis Air   22. 9. 2005 / 20:58
Eurostar   
NO to teda nevim jak jsi přišel na to že tunisair má letadla "prorezivělejší" z toho co jsem viděl já má flotilu minimálně tak kvalitní, né li modernější než ČSA.
 

Re: Re: Re: Pouziti frekvencniho scanneru na palube letadla a bezpecnost Tunis Air   22. 9. 2005 / 21:18
zbysek
neber to tak doslova... ale o lepsi kvalite nez u csa bych se hadal
 

Re: Re: Re: Re: Pouziti frekvencniho scanneru na palube letadla a bezpecnost Tunis Air   23. 9. 2005 / 16:17
pseudoMates
opravdu?) Kromě AT42 OK-JFK a JFJ, novejch Airbusů A320/1 a B734 OK-FGR a FGS, jsou to ve většině případů přinejmenším ona prorezivělá letadla.. Když vezmu A310, tak tě můžu ubezpečit, že než letět s ČSA s těmahle strojema, to bych radši letěl s Aeroflotem..
A obávám se, že Tunisair, kterej už vlastní B736, A319, A320 kvalitou flotily strčí ČSA s přehledem do kapsy... Co se týče výkonů posádek, tak to, dle mého bude asi opačně...
P.S.
ještě doplnim, že OK-BFH a BFG (kterým se říkalo Bifidus), nevim, jestli jsou ještě v provozu, byly dovezeny odněkud z Mosambiku, nebo odkud, takže to byla kvalita sama...
 

Re: Re: Re: Re: Re: Pouziti frekvencniho scanneru na palube letadla a bezpecnost Tunis Air   23. 9. 2005 / 16:25
Eurostar   
JJ, tušim že např OK-VGZ měla před ČSA Air Europe
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Pouziti frekvencniho scanneru na palube letadla a bezpecnost Tunis Air   23. 9. 2005 / 16:36
pseudoMates
WGF a WGG to jsou mimochodem taky dobrý krumply...
koukám, že tady za chvíli vyjmenujeme půlku flotily ČSA...))))
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Pouziti frekvencniho scanneru na palube letadla a bezpecnost Tunis Air   23. 9. 2005 / 17:53
Eurostar   
S WGF nemam zrovna nej zkušenost
 

Re: Re: Re: Re: Re: Pouziti frekvencniho scanneru na palube letadla a bezpecnost Tunis Air   23. 9. 2005 / 18:53
Pavel2
zatím není ani A320 nový....
a docela by mě zajímalo,kde bereš to že zbytek je prorezivělý...to že má něco nalétáno neznamená,že je to vrak, ono záleží jak se o to provozovatel stará...
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Pouziti frekvencniho scanneru na palube letadla a bezpecnost Tunis Air   23. 9. 2005 / 19:37
pseudoMates
to bezpochyby... tímto nezpochybňuju kvalitu práce českejch mechaniků, jestli si myslel tohle...
Já jen říkám, že jsem u téhle firmy dělal a ty letadla, co ČSA mají, jsou už dávno za zenitem. Pouze jsem odpovídal na příspěvek, v němž někdo zpochybňoval kvalitu strojů společnosti Tunisair. Tuňáci mají daleko modernější a novější flotilu než ČSA.
 

Re: Pouziti frekvencniho scanneru na palube letadla a bezpecnost Tunis Air   22. 9. 2005 / 19:37
Promact
S tim scannerem se zkus domluvit s posádkou.To víš,nikdo nemá rád když mu vidíš pod prsty.
ad2. stejně 10 let starý křápy jako všude okolo.
 

Re: Pouziti frekvencniho scanneru na palube letadla a bezpecnost Tunis Air   22. 9. 2005 / 19:45
Luděk Ch.
Na scanner bych zapoměl, na 99,9% tě se s ním vyhodí Jakákoliv zařízení vybavená anténou jsou na seznamu zakázaných zařízení v kabině pro cestující. Aspoň u všech společností se kterými jsem letěl to tak bylo, protože nikdo nemůže zaručit, že by zařízení nemohlo i vysílat a rušit.
 

Re: Re: Pouziti frekvencniho scanneru na palube letadla a bezpecnost Tunis Air   22. 9. 2005 / 19:48
Tragédie v JRD
navic staci aby v kabine bylo par trosku nervoznejsich lidi, a uvidi cloveka s krabickou s antenkou ... a bude o zabavu postarano ...
 

Re: Pouziti frekvencniho scanneru na palube letadla a bezpecnost Tunis Air   22. 9. 2005 / 19:49
Tragédie v JRD
Hmm.. a autem se nebojis jezdit? zrovna dneska jsem jednu bouracku videl ... vlastne, oni bouraj docela casto ....
 

Re: Pouziti frekvencniho scanneru na palube letadla a bezpecnost Tunis Air   22. 9. 2005 / 20:25
kajdamajda
Se scannerem ti to asi nevyjde ale třeba o tobě uslyšíme a uvidíme na Nově )
 

Re: Re: Pouziti frekvencniho scanneru na palube letadla a bezpecnost Tunis Air   22. 9. 2005 / 20:58
Hoaker
No ja to bral spis tak trochu jako vtip... jeste si vzit s sebou do kufriku mapy a o zabavu by bylo potarano. Ale tak nastesti neletim do USA
 

Re: Re: Re: Pouziti frekvencniho scanneru na palube letadla a bezpecnost Tunis Air   22. 9. 2005 / 21:00
Eurostar   
raději se zeptej jestli tě nevezmou dopředu. to je lepší ne??
 

Re: Re: Re: Re: Pouziti frekvencniho scanneru na palube letadla a bezpecnost Tunis Air   22. 9. 2005 / 21:12
Hoaker
tunisani? Mno nevim
 

Re: Re: Re: Pouziti frekvencniho scanneru na palube letadla a bezpecnost Tunis Air   22. 9. 2005 / 21:07
LU
A co si tak vzit GPSku taky neni k zahození když na palubě není videosystem
 

Re: Re: Re: Re: Pouziti frekvencniho scanneru na palube letadla a bezpecnost Tunis Air   22. 9. 2005 / 21:13
Hoaker
A ta by jim nevadila?
 

Re: Re: Re: Re: Re: Pouziti frekvencniho scanneru na palube letadla a bezpecnost Tunis Air   22. 9. 2005 / 21:17
LU
Tezko rici .. ja GPSku na palube nikdy nemel. .ono na kratke trati to nema vyznam a na delsi jsem vytahl airshow a koukl se - když jsem měl potřebu, ale GPS je pasivni nevysila a dalo by se to letušce vysvetlit. A pokud mas GPSku s PDA / jako ja / tak si myslim ze by to ani problem zamaskovat. Ale myslim ze ani ten skener by nebyl problem maskovat...Težko rici zaleží hodně na lidech a domluvě s nimi - osobní zkušenost z mnoha letů
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Pouziti frekvencniho scanneru na palube letadla a bezpecnost Tunis Air   22. 9. 2005 / 21:37
kajdamajda
Scanner taky nevysílá a asi jim to nevysvětlíš
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Pouziti frekvencniho scanneru na palube letadla a bezpecnost Tunis Air   22. 9. 2005 / 21:46
Hoaker
mno ale nakonec ten scanner taky nic nevysila Je to jenom prijimac, nic jineho.
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Pouziti frekvencniho scanneru na palube letadla a bezpecnost Tunis Air   22. 9. 2005 / 21:47
LU
To jo ale letuska asi bude mit vetsi pojem o GPSce nez skeneru ....ale tezko rici .. zkus to maskovat...
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Pouziti frekvencniho scanneru na palube letadla a bezpecnost Tunis Air   22. 9. 2005 / 22:02
Luděk Ch.
Scanner má anténu a podle ní letuška pozná, že to na palubě být nesmí, na to je školená Osobně bych se ani nepokoušel ho na palubu dostat. Vsadil bych se totiž, že ti ho zabaví už při bezpečnostní prohlídce před nástupem do letadla. Nevím co s takovými zabavenými věcmi dělají, jestli je uloží někde v úschovně, než se vrátíš nebo ekologicky likvidují Ne, fakt je to blbost, na scanner zapomeň, ten na palubu nepatří. Mimochodem, není tak docela pravda, že scanner jen přijímá. Díky tomu že má tak široké rozsahy příjmu, musí obsahovat oscilátory na různých frekvencích, takže takový přijímač sice velmi slabě, ale vysílá a může způsobit rušení.
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Pouziti frekvencniho scanneru na palube letadla a bezpecnost Tunis Air   23. 9. 2005 / 07:35
Marky Parky   
Obalí to červenou páskou s piktogramy zbraní, výbuchů a lebek, naloží to někam do letadla do zavazadlového prostoru (a možná připíšou na seznam "dangerous goods") a v cílové destinaci si to můžeš jít vyzvednout na zvláštní přepážce. Vyzkoušeno příbuznou, která si chtěla na na palubu vzít 30 cm kuchyňský nůž aby si mohla namazat rohlík ))
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Pouziti frekvencniho scanneru na palube letadla a bezpecnost Tunis Air   23. 9. 2005 / 08:52
Luděk Ch.
Jo, tak to je dobrý To jsem netušil, protože takovým problémům raději předcházím a nesnažím se nic takového na palubu pašovat. Bohatě stačí, když jim na pás položím fotobrašnu s foťákem, objektivy, bleskem..... to musí mít o zábavu postaráno, aby rozeznali, jestli tam není zabudováno nějaké nebezpečné zařízení.
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Pouziti frekvencniho scanneru na palube letadla a bezpecnost Tunis Air   23. 9. 2005 / 09:19
Latom   
To Marky: tak tohle fungovalo možná před několika roky. Ted už sice jako posádky nechodíme přes rentgeny kolem kaštanů, ale dnes se to (nože apod.) likviduje rovnou a nikdo ti nic nevrátí, natož ještě někam ponese. Takže nahoru na palubu nedoporučuji. Nic proti známé, ale to je (omlouvám se) takový sociál, že si musí brát sebou nože? Na palubě jsou plastové a tam kam jede, zase moc drahé nejsou, když už má na tu dovolenou.
To LuděkCh.: Nebyl bych si tak jistý, že na těch rentgnenech vůbec něco poznají. Oni občas jen tak prudí. Zrovna po včerejším letu do Egypta mám na ně zase další bonbónek, kdyby chtěli prudit posádku.
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Pouziti frekvencniho scanneru na palube letadla a bezpecnost Tunis Air   23. 9. 2005 / 10:09
Eurostar   
jen bych chtěl říct že kdyby nebylo těhle "kaštanů" a "sociálů" byl bys prvavděpodobně bez práce. Trocha úcty by neškodila.
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Pouziti frekvencniho scanneru na palube letadla a bezpecnost Tunis Air   23. 9. 2005 / 11:19
Tragédie v JRD
ale dyt ma latom pravdu ... na co treba tu kudlu potrebujes mit v prirucnim zavazadle (nebo vubec, na co sebou potrebujes tahat nuz) ? kastan je celkem obvykle oznaceni ...
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Pouziti frekvencniho scanneru na palube letadla a bezpecnost Tunis Air   23. 9. 2005 / 11:33
Karel
)) kaštan je sice obvyklé pojmenování, ale spíše interně v komunitě těch, kteří se létáním zabývají. Navenek, k veřejnosti, se raději moc neužívá, bo zní dost neuctivě. Ale Latom má jistě spoustu dalších perliček, třeba "koupáci"... a.... povídej...

Karel
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Pouziti frekvencniho scanneru na palube letadla a bezpecnost Tunis Air   23. 9. 2005 / 14:42
zbysek
"kaštani",tak říkají cestujícím i řidiči MHD...
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Pouziti frekvencniho scanneru na palube letadla a bezpecnost Tunis Air   23. 9. 2005 / 14:54
Tragédie v JRD
porad lepsi nez jak jista skupina rika cestujicim (zejmena) na draze ))
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Pouziti frekvencniho scanneru na palube letadla a bezpecnost Tunis Air   23. 9. 2005 / 11:49
Eurostar   
to ze ma pravdu je jedna věc ale proč by měl toho dotyčnýho označovat za socku to nechápu. Nemam rád když se tahle povíšeně někdo chová ke druhejm a ještě když k tomu nemá žádnej opodstatněnej důvod. Divim se že se se Marky k tomu nějak neohradil. Nechápu proč by někdo (ať už z titulu pilota nebo kohokoli jiného, to je uplně fuk) měl nazývat jeho příbuzenstvo sociály atd. Nic o nich neví. Docela dost mne to udivuje. já sám bych si tohle nedovolil
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Pouziti frekvencniho scanneru na palube letadla a bezpecnost Tunis Air   23. 9. 2005 / 10:20
Johnaa
To me pripomelo kamarada, ten si vzal na ceste domu do prirucniho zavazadla sekacek . Proc, to se me neptejte. Nejspis zapomel, ale ty prekvapeny pohledy osoby u rentgenu...
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Pouziti frekvencniho scanneru na palube letadla a bezpecnost Tunis Air   23. 9. 2005 / 16:35
pseudoMates
nechci taky nějak rejpat, ale tohle mi nedá... Takové lidi jsme na check-inu přímo zbožňovali... člověk nevěděl při finalizaci linky v gate (obzvláště ty šťavnté, jako např. Moskva, Beirut, Tel Aviv, Sofie, Bukurešť-no prostě inteligentní klientela) kam dřív skočit a do toho ti přinesou securiťáci upatlaný nůžky, nebo kudlu na chleba ( v letadle se většinou dostává hami), tak to opravdu potěšilo... prostě jsem to securiťákovi vrátil, že to má vyhodit a bylo po srandě...
 

Re: Pouziti frekvencniho scanneru na palube letadla a bezpecnost Tunis Air   22. 9. 2005 / 23:32
Rychlokvaška
Teda vy jste pěkní plašiči...Už jsem párkrát letěl (viz nedávná anketka) a téměř vždycky s sebou tahám svou gadget brašničku - GPSka, scanner, PDAčko, foťák, notes. Ani jednu věc mi na žádné kontrole nesebrali, ani se neptali na co to mám (s tradiční výjimkou notesu, do kterýho se asi vleze nejvíc semtexu , takže ho musím pořád pouštět a dokazovat, že je to opravdu notes) a nikdy jsem neviděl scanner jako zakázané zařízení v safety instructions (pouze "walkie-talkie" a GSM). Všechno jsem na palubě běžně používal, samozřejmě pokud možno s výjimkou startu/přistání (i když u foťáku nelze odolat). Jediný kdy se na mně dívali škaredě bylo se scannerem, byla to letuška ČSA a měli zrovna nějaký problémy, takže se zřejmě bála, že bych působil paniku.

K tomu dva komentáře:

1.) Na téma rušení bylo popsáno velmi mnoho stohů papíru. Ve své podstatě každé elektronické zařízení vyzařuje a zařízení s VF obvody obzvláště. Na druhou stranu pokud se nejedná přímo o vysílač a s anténou, tak jeho vliv na cokoliv v letadle je mírně řečeno diskutabilní.

2.) Pak je tu ještě aspekt praktické použitelnosti.

* GPSka - dá se říct, že mimo okýnka je příjem hodně naprd až žádný. Párkrát jsem měl zastrčenou aktivní anténu mezi kryt okýnka a sklo, ale není to moc praktické... Výsledek záznamu letu navíc není nic úžasně zajímavého, myslím že mnohem zábavnější a zajímavější je vydyndat příslušný plán od pilotů. Navíc, zejména na delších letech má většina dobrých společností příslušnou pohyblivou mapu s ukázkou aktuální polohy v rámci svého zábavního systému, takže se člověk necítí ztracen.

* Scanner - signál zvenku je většinou značně odstíněn letadlem jako takovým a za letu je většinou slyšet...erm...málo No a to co říkají pajloti je zase tak silněj signál, že většinu běžných scannerů zahlcuje tak, že je to skoro nepoužitelný. A to mám i attenuátor. Na co je scanner zajímavý jsou prodlevy při přestupech a čekání na let - tam je to zase zajímavé zpestření
 

Re: Re: Pouziti frekvencniho scanneru na palube letadla a bezpecnost Tunis Air   23. 9. 2005 / 00:35
Latom   
Tak se scanerem, byt tě znám, tak to by jsi se mnou na palubě měl smůlu.
Zákaz přijímačů a vysílačů, což scaner splňuje. Navíc, jak již dávno amíci stihli natočit do svých přeakčních filmů, to, že by jsi to poslouchal a pak způsobil paniku je prostě na palubě během letu děsná představa. A nemusel by jsi to zrovna slyšet ty, ale někomu by jsi to půjčil a ten by ji způsobil. A třeba by se případný problém netýkal ani tvého letadla. Takže se scanerem bych opravdu opatrněji.
Ostatně pokud jste viděli dokument o dvojčatech, kdy se teroristi domlouvali ještě během pojíždění (další zákaz, který všichni porušují), tak tohle nepotřebuje další komentář. Copak vy víte, že ten váš soused, který ted právě s někým hovoří, není náhodou .... ?
A to Phantome nejsem plašič, já se jen chci z každého letu vrátit.
 

Re: Re: Re: Pouziti frekvencniho scanneru na palube letadla a bezpecnost Tunis Air   23. 9. 2005 / 09:19
Rychlokvaška
Čau pane, napsal jsem to i záměrně tak, abych slyšel nakonec reakci někoho z branže Jak jsem psal na konci, tyhle věci stejně na palubě nemají opodstatnění, což je to hlavní co jsem tím chtěl nakonec říct.

Že je možné si scanner palubu vzít mně přesvědčilo v Dubaji, kde jsou jinak hákliví na kdeco a než překročíš práh mašiny, projdeš čtyřmi security checky s rentgenováním a dost často i otevřením tašky. Stejně jako paubní personál Lufthansy, Air France, Austrian a dalších (s výjimkou ČSA). Samozřejmě s výjimkou startu a přistání, tohle pravidlo mimo foťáku dodržuju samozřejmě bezvýhradně.

A pokud jde o tu paniku, i když chápu že je to nepředvídatelný stav, myslím že k tomu nemám sklony Obecně bych řekl, že člověk který ví co poslouchá, paniku šířit nebude a kdo ne, zase neví o čem je řeč.

A ještě si dovolím jeden kontroverzní názor - mít někdo z cestujících Heliosu na palubě puštěný scanner, mohl se dotyčný steward (pokud to opravdu uměl) pokusit s tím něco udělat mnohem dřív...

Já chápu, že se chceš vrátit...to chceme všichni.Ale jsou určité míry rizika a určité míry absurdnosti některých nařízení...Jako např. nůž a jiné ostré předměty na palubu nesmí, ale kovový příbor který tam člověk dostane není problém. Nebo sirky ano, zapalovač ne (snad jenom u amíků). Nebo WiFi jako poměrně silný vysílač a přístup na internet ano, ale scanner ne. Apod.
 

Re: Re: Re: Re: Pouziti frekvencniho scanneru na palube letadla a bezpecnost Tunis Air   23. 9. 2005 / 09:29
Latom   
No vidíš, tady mi popisuješ přísné kontroly u jiných společností a naši kaštani s oblibou tvrdí, že jinde mohou. Ale tohle už je mimo toto forum, když tak někdy osobně.
Co bylo a možnosti na palubě Heliosu - to bych moc raději nešířil. Něco se dostane ven pro veřejnost a něco stejně zůstane utajeno. Stejně by to nepochopili.
Ano, kovový příbor na palubě dostaneš (bussines class), nůž je celkem tupý a zaoblený, vidlička při troše fantazie, hm , ale když půjdeme do detailů, tak to by na palubě nesměl být ani jeden časopis. Papír je totiž skoro stejný jako žiletka, při správném použití.
 

Re: Pouziti frekvencniho scanneru na palube letadla a bezpecnost Tunis Air   23. 9. 2005 / 09:32
Rychlokvaška
No právě...ukrýt nebo vyrobit zbraň není až takový problém.
Jinak já dostal kovové příbory vždycky i v economy ;o)
 

Re: Re: Re: Pouziti frekvencniho scanneru na palube letadla a bezpecnost Tunis Air   23. 9. 2005 / 09:21
MarekK
Podobnu temu sme tu uz preberali, pozri si archiv...

Ja som letel pred tyzdnom so SkyEurope a normalne som sa spytal letusky ci si mozem zapnut scanner pocas letu a pocuvat. Spytala sa ma co je to, povedal som ze prijmac, ako radio a ona ze OK, mozem, ale nie pocas startu a pristatia. Este som jej povedal ze to ma antenu a zariadenia s antenou su zakazane, ale ona kludne povedala ze to je v poriadku, ze keby to pilotov rusilo, oni to zistia a oznamia posadke, nech prezru kabinu ci ich niekto niecim nerusi .... toto ma trosku zarazilo )))

ale inac ako tu bolo spominane, moc toho nepocujes... lietadlo je predsa len kovove rebrovanie obtiahnute kompozitom (starsie hlinikovym plechom) a funguje ako perfektna faradayova klietka, tieni skoro vsetko. Ak nebudes mat antenku na okne, nebudes pocut nic... (osobne skusenosti v 737-300 a MD-11).

Ohlado bezpecnosti, ano, mozes tym nepriamo sirit paniku ... ale zakryvanie skutocnosti obcas sposobi viac skody ako uzitku... doteraz nerozumiem preco ked som letel BritishAirways B777 cez Atlantik a preletavali sme burku (cumulus-y boli okolo nas vo FL380!!!) nam letusky prikazali vsetkym stiahnut okienka, vonku sa bliskalo (obcas to presvitalo) a hrmelo... mozem povedat ze strach na palube bola iste vacsi aj preto, ze si von nic nevidel.
 

Re: Pouziti frekvencniho scanneru na palube letadla a bezpecnost Tunis Air   23. 9. 2005 / 11:31
Karel
Beru si scanner na všechny lety, které absolvuji. Nikdy, s výjimkou Egypta (čau Latome ) se nikdo při security check nepodivil nad tímto zařízením. V letadle to vypínám poté, co se zavřou dveře. Pokud se týče Ruzyně, tak stejně poznám, kudy pojíždíme, a kdekoliv jinde jestli nás už vytlačují nebo se rozjíždíme na vzlet Je to ale neocenitelný pomocník pro získávání informací před letem - ATIS, VOLMET, okolní provoz, otevřená stanoviště ATC, kdo ze známých má službu ATC clearence je většinou možné zaslechnout před zavřením dveří. Ale pokud ne, tak všechno je ve flight planu, který je potřeba před letem či na jeho konci vydyndat z posádky )) Na kód odpovídače se můžete jít podívat "dopředu" )))

Karel
 

Re: Pouziti frekvencniho scanneru na palube letadla a bezpecnost Tunis Air   23. 9. 2005 / 13:43
MilanP
Minuly mesic jsem mel moznost spottersky sledovat 2 charterove lety TAR na LKKV. Leteli B736, zvenku zachovale, zevnitr pry uz osuntele. Piloti velice zajimavi, arabskeho typu, vekove dosti mladi, kuraci, nadsene debatujici a gestikulujici nad prozitym dobrodruzstvim pri (vizual nebo NDB-DME) priblizeni na drahu 11 kolem Vitkovy hory a lacne pokukujici po ceskych holkach...
 

Gonzo
Czech Virtual Air Rescue Service
L39.CZ
O serveru   |   Zveřejňování souborů ke stažení   |   Kontakt   |   © 1999-2025 FlightSim.CZ