Na plný detaily zkrátka zapomeň. S touhle sestavou určitě, pokud chceš zachovat rozumný rozlišení.
CPU - nejslabší článek, s Athlonem XP 2100 si moc vyskakovat nemůžeš, FS pořád potřebuje hrubou sílu v CPU, to je základ a ošidit se to nijak nedá. Taky jsem něco podobnýho měl a FPS se lehce zvedl teprve po upgradu na 2600, což taky není žádná sláva, jenže 2800 byl tehdy ještě moc drahej.
RAM - 512MB vcelku stačí, zvýšením RAM nijak dramaticky FPS nezvedneš. Pokud používáš nějaké náročnější addony, tam by se to hodilo. Jestli si počítač se spuštěným FS nějak podezřele často sahá na disk, lze upgrade RAM doporučit. Na 768MB to bude bohatě stačit.
Pokud máš základní desku s Dual Channel DDR, pak se budeš muset starých modulů zbavit a upgradovat rovnou na 1GB (2x 512MB), protože pro Dual Channel se používají vždycky jen dva stejné moduly.
grafika - lepší grafika opět moc FPS nezvedne, spíš Ti nabídne lepší kvalitu obrazu, protože se silnější kartou si budeš moci dovolit zapnout třeba antialiasing a anisotropní filtrování, aniž by došlo k nějakému dramatickému poklesu FPS.
Moje osobní zkušenost, měl jsem AMD XP 2000+, 512MB RAM a GeForce 3 Ti200 64MB, po upgradu na Radeon 9800PRO 128MB se FPS ve FS2004 zvedlo o cca 3-4 snímky. Jinými slovy, nebylo to skoro poznat. V běžných 3D hrách byl naopak nárůst výkonu hodně poznat.
Takže suma sumárum, pokud nechceš kupovat nové PC, můžeš zainvestovat do RAM. Další možností je "vyladění" FS.
V prvním případě se musíš rozloučit s maximálními detaily a najít kompromis mezi výkonem a kvalitou scenérie.
Další věcí je použití upravených textur. Hodně výkonu ubírají mraky, např. na www.avsim.com lze najít přehršel textur mraků, jinak je myslím klasikou FS Sky World, vypadá to pěkně je to zadarmo. Alternativní textury autogenu (domy a stromy) taky udělají svoje. |
|