|  |  | Dnes večer IVAO 23. 8. 2005 / 14:07 | |
|  | Vážení piloti.
Znovu připomínám, že dnes večer na IVAO od 1700UTC začíná Friendly event LKPR-LFML. Všichni jste srdečně zváni.
Podotýkám, že v LKAA FIRu budou ATC k dispozici od 1700-2200UTC minimálně, dále podle provozu..
A ještě bych si dovolil malou poznámečku k pilotáži.
Snažte se zejména ve finální fázi přiblížení dodržovat to, co vám bude nařízeno (např. speed 160 to Outter marker), jelikože očekáváme slušný provoz a rozstupy na finále budou cca 2 minuty, tak ať to pak věžník nemá moc těžké a aby také stihnul ještě do těch mezer mezi přílety případně posílat vzlety...
Za CZ-IVAO vám přeju příjemnou zábavu a létání bez zpoždění...
Večer naslyš. |
| |
|
 |  |  | Re: IVAO - LFML screens 23. 8. 2005 / 23:18 | |
|  | Nejaky obrazky, prvni pri preletu NDB nad letistem, jsou tam trochu videt letadla na vyckavaci 32R, bylo tam docela narvano a to sly za mnou jeste 2 era- A330 a jeste nejaky.
Na druhym screenu u Gate 9 vedle 747 a v pozadi roluje A320. |
|
| |
|
 |  |  |  | Re: Re: IVAO - LFML screens 23. 8. 2005 / 23:29 | |
|  | No aspon ti to necrashlo, kdyz sem prelitaval letiste tak tam byly 2 era viz screen a nez sem se dostal do ILSu tak jich tam bylo minimalne deset. No a po pristani mi to komp neutach + s Aerosoftackou scenerkou se mi to na G4 zaseklo a uz se to nerozjelo ani textury se uz nenahraly
Taky neco z LKPR
A na zaver muj komp |
|
| |
|
 |  |  |  |  | Re: Re: Re: IVAO - LFML screens 24. 8. 2005 / 00:36 | |
|  | Tak jen letmé shrnutí statistik, než se objeví nejaké souhrnější hodnocení:
Celkem pohybů v LKAA_FIR: 92
Z toho:
20 přeletů
20 odletů
24 příletů
28 vnitrostátních letů
Tím jsme se přiblížili magické stovce za večer a doufáme že jakmile skončí letní okurková sezóna, laťka 100 pohybů za večer padne a hlavně - zůstane ležet a budeme moct zamířit opět o kus výš....
Jinak subjektivní komentář oblastníka - jakýkoliv jiný pilot než francouzský je skvělý pilot. O českých a zahraničních (krom FR) pilotů je poměr kvalita : šrot cca 20:1, u frantíků to bylo 1:20.
Resume z toho je, že shuttle flyiny jsou úspěšná akce a budou se opakovat, ovšem příště se zaměřime na země se zkušenějšími piloty/ATC. |
| |
|
 |  |  |  |  |  | Re: Re: Re: Re: IVAO - LFML screens 24. 8. 2005 / 00:45 | |
|  | Taky letmé shrnutí toho, kdo se dnes vyskytoval na LKPR :
AFR335
AF147
AFR010
AFR024
AFR812
BHA198
CCA998
CSA207
CSA050
CSA170
CSA279
CSA560
CSA655
CSA657
CSA774
CVZ03
CX6331
DLH137
EHM888
EJX005
FDX722
FGDGJ
FSR69C
FTRZ
KLM735
LITO34S
LO007
OK135
OK151
OKELS
OKFIN
OKMTT
OKOND
OOPRN
OPA001
REU206
RRE043
SAB096
SRH109
SVK121
SVK426
TFF516
TFF555
THY151
TK155
VSG078
+ CSA007. Ten má můj obdiv. Stát na stání 45 na LKPR cca 5 hodin, to už chce trpělivost a hlavně chuť do toho se něco přiučit. Jen tak dál !
Pokud jsem na někoho zapomněl, pravděpodobně jste startovali v tom chumlu cca v 20:30, kdy jsem fakt vůbec nestíhal, tak mě prosím omluvte. Dík
Jinak subjektivní pohled LKPR_GND je úplně stejný, i když na zemi se toho dá zkazit asi mnohem méně, než ve vzduchu, taky jsem se nijak nenudil. Myslím, že pozice GND ve Francii asi není moc oblíbená, protože dost velké procento letů prostě projelo letištěm (jeden chlapík dokonce z pojížděčky L až na stojánku 2 prolítl ve SLEW módu skrz všechny tři prsty), a na stojánce se píchlo na kanál a oznámilo "AFRXXX bye bye"
Proč neděláme slety do Nizozemí ? TFF555 nás má rád a zasloužil by si to
|
| |
|
 |  |  |  |  |  |  | Re: Re: Re: Re: Re: IVAO - LFML screens 24. 8. 2005 / 07:46 | |
|  | Drahý kolego z virtuální stáje, já tam byl taky. Přifrčel jsem si to chvilku po 22:00 LOC přímo z Tater. ) BHA410.
To jen naokraj  |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  |  | Re: Re: Re: Re: Re: Re: IVAO - LFML screens 24. 8. 2005 / 10:13 | |
|  | Máš pravdu, speciálně na Tebe si pamatuju Úplně mě vyděsilo, žes nepřiletěl z LFML  |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  |  |  | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: IVAO - LFML screens 24. 8. 2005 / 16:20 | |
|  | Proč vyděsilo? To jsem na tom byl tak zle?
Jsem jen chtěl, aby to Filip na CTR neměl fádní.  |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  |  |  |  | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: IVAO - LFML screens 24. 8. 2005 / 19:17 | |
|  | Ne, takhle jsem to nemyslel Tak pozdě večer jsem již tupě zíral do obrazovky do stripů...LFML - LKPR, LFML - LKPR, LFML - LKPR, LFML - LKPR, LFML - LKPR, LFML - LKPR, LFML - LKPR, LFML - LKPR ......a najednou změna |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  | Re: Re: Re: Re: Re: IVAO - LFML screens 24. 8. 2005 / 13:34 | |
|  | To CSA 007 jsem byl já, jestli jsem překážel tak se omlouvám, ale byl jsem poprvé v životě připojenej k IVAO a tak jsem pozoroval jak to chodí. Bylo to pro mne dost poučné !!!
K tomu bych měl dotaz. Neplánuje se nějaké polítání pro začátečníky s výkladem?
Dík Petr |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  |  | Re: Re: Re: Re: Re: Re: IVAO - LFML screens 24. 8. 2005 / 14:56 | |
|  | Ahoj, urcite jsi neprekazel, vzdyt jsi stal jen na stojance, urcite bychom se zlobili, kdyby jhsi si tam pojizdel jak chtel atd. jako nejaky ten Bulhar, ktereho jsem nakonec kicknul...Jinak co se tyce vykladu napis mi na lukas.svaton@ivao.org o co presne bys mel zajem...
LS |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  |  |  | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: IVAO - LFML screens 24. 8. 2005 / 16:59 | |
|  | Případně se připoj kteroukoliv neděli večer a oslov kteréhokoliv přítomného člena staffu, kolem osmé hodiny poletují kolem FIRu jako supi ( či SUPi? ) a hledají oběť kterou by mohli něco nového naučit.
Sakra já snad dneska jedl vtipnou kaši... |
| |
|
 |  |  |  |  |  | Re: Re: Re: Re: IVAO - LFML screens 24. 8. 2005 / 01:13 | |
|  | Subjektivní dojem approachníka...
už hooodně dlouho jsem si tak špatně nezařídil, jako dnes... Až na pár světlých výjimek se piloti vyznačovali velmi pomalými reakcemi, neznalostí základů pilotáže (EJX005-B744 v okolí Písnice začal razit tunel metra D). Ze 22 příletů, které jsem napočítal já, jsem 18 z nich musel opakovat instrukci 3x.Ani ne proto, že by špatně slyšeli, oni nepochopili... Ani tak něco banálního, jako klesání či točení...
Další problém byl klesání jako takové.. Na 30. majli mít FL150 je opravdu moc a spoustu z nich bylo potřeba vektorovat doslova skrz celé TMA...
Takže závěrem.. Množství pilotů bylo fajn, jen bude opravdu lepší příště galského kohouta už nepokoušet, neb se to neukázalo jako šťastné řešení...
Tak snad to příště bude mnohem lepší... |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  | Re: Re: Re: Re: Re: IVAO - LFML screens 24. 8. 2005 / 09:18 | |
|  | A par slovicek veznika .) Zatim neoficialnich .) Diky spouste pilotu, kteri samozrejme neuvolnuji drahu ihned, ale zastavi, pak asi prepnou do Top-down view modu, aby se podivali kde je vyjezd a teprve potom zacnou pojizdet si nekteri piloti mohli pripadat jako v realu, kde to bylo opravdu prah-prah, mozna jednou ani ne .))) Ale i tak doufam, ze se to ceskym pilotum libilo a budeme muset najit nejakou zemi, kde maji dobre piloty (tim nechci pomlouvat Frantiky, ze nemaji, ale proste asi vcera nemeli cas) .))) |
| |
|
 |  |  |  |  |  | Re: Re: Re: Re: IVAO - LFML screens 24. 8. 2005 / 14:47 | |
|  | LOA613, teda ja patrim kam? Inak sa ospravedlnujem za zmetky, ktore som sposobil, holt zbezne prebehnutie manualu niekedy nestaci... |
| |
|
 |  |  |  | Re: Re: IVAO - LFML screens 24. 8. 2005 / 19:14 | |
|  | Tady jeden screen od Berta (TFF555) .))) |
|
| |
|
 |  |  |  |  | Re: Re: Re: IVAO - LFML screens 24. 8. 2005 / 19:22 | |
|  | Jojo, až do téhle chvíle jsem FOLLOW ME auta používal pro odlety. Když mě opravili (díky LS), byl Bert poslední, kdo ho dostal na odlet. Opouštěl frekvenci se slovy "Thaks, bye bye, I like these follow cars". Myslím, že nejsympatičtější pilot, co lítá do LKPR, si ho plně zasloužil  |
| |
|
 |  |  | Re: Dnes večer IVAO 24. 8. 2005 / 06:27 | |
|  | tiež pridávam jeden obrázok z letu LKTB-LFML, cesta to bola pekná po LIMM_CTR, čo sa dialo potom už popisovať nebudem, nemám na to nervy
Frantíci sa síce v porovnaní s posledným extempore zlepšili, ale fakt je , že "bude opravdu lepší příště galského kohouta už nepokoušet".
Mne len stále vrta hlavou jak je možné, že v tej zemi vyrábajú také sofistikované éro ako je Airbus....normálne začínam mať strach do neho sadnúť  |
|
| |
|
 |  |  | Re: Dnes večer IVAO - zamyšlení nad FR ATC podruhé 24. 8. 2005 / 09:56 | |
|  | Není tomu tak dávno, co jsem býval zastáncem výletů na Francouzskou riviéru, kraje dobrého vína, krásných žen (prej) a zajímavých přiblížení (na letiště). Býval jsem jím i proto, že po našich stížnostech na téma místních ATC proběhla čilá komunikace ohledně opakování oné trapné události, nyní ovšem "s tím nejlepším co Francie má". Narozdíl od minulé akce jsem také raději vyrazil dříve, abych mohl na všechno náležitě dohlížet a vyzkoušet si tak na vlastní kůži onu Galskou elitu.
Startovali jsme v menším hloučku, z něhož nejbližším spojencem mi byl sám velký SVK121, kterému jsem díky místním pokusům s rate of climb (jak to tak většinou bývá, čím rychleji se stoupá, tím pomaleji to letí dopředu, což není ideální řešení jak tomu vzadu umožnit dostat se výše než já celkem úspěšně většinu cesty blokoval hladinu 320 a tak nemohl dostoupat svých 380. Sám Pepe to komentoval tak, že mu ofukuju kabinu. Aspoň bylo tepleji ne ? Od Langenu jsem příliš odvahy nečekal a tak rázný krok k rozdělení hloučku provedl celkem elegantně (i když ne úplně podle L4444) až velmi profesionální švýcarský řídící - skoro až tak dobrý, že bych tuto zemičku rád vyzkoušel jako cíl dalších flyoutů.
Švajcem ovšem radost z letu skončila a dál přicházely jen perličky. Marseille radar ještě provedl poměrně rozumně klesání, ale klíčová pozice sletového večera - Provence Approach - to byla zase kávička. Zjevně zaskočený, mírně dezorientovaný a silně nervózní řídící už ze stylu komunikace vzbuzoval dojem, že bude docela veselo. První zpráva od approache byla - please wait. OK říkal jsem si, počkám...Dostal jsem hned FL120, kurz (z jakého důvodu a kam asi tak poletím jsem se nedozvěděl) a tak jsem se zase na druhou stranu zbavil povinnosti vyrábět HOLD obrazec nad MTL. Proletěl jsem vesele kolem něj, když řídící ohlásil něco ve smyslu "kurz 196, direct Montelimar, mike tango GOLF VOR"...protože všechny tři možnosti byly ve vzájemném rozporu (poslední dvě až zásadním pokud jde o směr letu), vybral jsem tu střední, jasnou a nepřeslechnutelnou a důrazně jsem zopakoval "dct Montelimar VOR". Řídící neprotestoval, dotazy jestli to myslí opravdu vážně jsem ho nezatěžoval a jal se provést zamýšlenou otáčku o 180 stupňů, zpátky k MTL VOR. Kupodivu si toho řídící všiml poměrně rychle (řekněme po dotočení zatáčky a ulétnutí cca 20ti mil), zeptal se, já mu opět potvrdil Montelimar, ozvalo se "oh, sorry" a dal mi nový kurz, směřující tak nějak odhadem do správného místa pro vektorování na ILS Rwy32R. Pepe z toho měl správnou legraci, ale to ještě nebylo všechno. Napsal jsem mu po chatu, že jsem zvědav jak dlouho mi vydrží FL120, než si řídící vzpomene, že mi ještě nedal míň. Cca na úrovni kolmice k FAF při paralelním letu jsem se rozhodl ukončit jeho trápení a requestem jsem si chtěl ověřit jestli jako ta FL120 je schválně, že v ní klidně zůstanu a poletím do Afriky (no jistě, jsem zvyklej , ale jen jestli je to opravdu to co po mně pak Provence bude chtít. Kupodivu ve stejnou chvíli přišel i dotaz pana řídícího na mou FL, tak jsem hrdě ohlásil "still maintaining flight level one two zero", načež nastala panika, pak se ozvalo "oh, sorry" a dostal jsem orbitek, při kterém jsem měl sklesat na 3 tauzny. Bez QNH samozřejmě, no ale to jsem přeci věděl sám, nejsem blbej, mám ATIS ne ? Stejně jako dráha v používání, kterou mám očekávat, tu jsem si taky odposlechnul na frekvenci jak dostávali ti přede mnou povoléní k ILS app, přece si to MCDUčko nemusím nějak zvlášť chystat, že...tak jsem si vyžádal dvojnásobné ověření, spočítal si rate of descent pro to, abych za ty dvě minuty stihl sklesat ňákých slušných 8 litříků (nijak těžká úloha , vysunul spojlery a vydal se dolů do hlubin. Eště že další chudáci za mnou byli dost daleko. Dokončil jsem orbit, zahlásil kurz a výšku a od řídícího jsem dostal něco jako "at own discretion, clrd ILS app rwy 32R, report estabilished", což vzhledem k tomu že vyžadovalo něco jako půlku letištního okruhu, sklesat o 1000ft a vědět kde je osa LLZ a FAF jsem bral jako vtipný nácvik prostorové orientace. Nicméně zadařilo se, dostal jsem věžku, víceméně slušně sedl (PSS A320 byla opět velmi nestabilní na kurzu přiblížení), od groundu jsem po zopakování pojíždění dostal nové instrukce (asi mi někdo zrovna obsadil stand) a tak nějak jsem už snad standardně vypnul a ukončil. Aspoň slabou náplastí byl stand 1A...i když, sice první, ale pěkně zastrčený.
No a přesně po vypnutí mi spadly Win do modré Asi toho měly taky dost. O letu zpátky se asi nemá moc smysl rozepisovat...na to kolik nás tam bylo a na ne příliš pokročilou hodinu se frantící odpojovali až příliš překotně, takříkajíc nám to vzdávali před přeladěním jeden za druhým. Věžce nejel voice, takže jsem musel ručně přepnout kanál. Dostal jsem initial climb FL60 (TL byla taky 60 btw , po přeladění na APP když jsem stoupal jsem dostal opět vtipně standby (jasně, mám čas), a tak.
No a pak když už jsem letěl víceméně ok a bez řídících, tak se mi zbláznilo buď éro nebo FSka, ale buď foukal boční uragán, nebo nevím, ale rovně to dokázalo letět jen se 45 stupňovým náklonem a plnou směrovkou, čili v šíleným traverzu, a nechtělo to vůbec stoupat. Zkoušel jsem všechno možný - vymazání počasí v FSUPIC, FSce, refresh v IvApu, reconnect na IVAO, dokonce i odpojení a disablování os joysticku a restart motorů. Vítr to reportovalo ok, F/CTRL stránka neukazovala žádné anomálie, prostě záhada. Tak jsem to nakonec nad Švýcarskem po marných pokusech zabalil a poděkoval tamním řídícím za skvělé řízení. Bylo zač, je to víceméně raritka
A tak mě po francouzksých řídících zklamala i francouzská technika. Champagne vylévám do záchodu, žabí stehýnka do koše, na LeBourget už nepojedu a přecházím na Bulíky. Zdrcen, zklamán, obelhán. Nu což, olupte. |
| |
|
 |  |  |  | Re: Re: Dnes večer IVAO - zamyšlení nad FR ATC podruhé 24. 8. 2005 / 10:50 | |
|  | Takovehle slohovky rad ctu.
Ja jsem, abych pravdu rekl, mel docela stesti, chtel jsem se podivat na Alpy tak jsem si dal cestu tak nejak pres ne, ridici v Nemecku pohodovi, jako vzdycky, poslouchatelna anglictina, semtam nejaky "Gute, čus, atd.", Swiss taky v poho, pekne to tam kočíroval (btw.: z Alp jsem nevidel ani kousek, trochu jsem podcenil tu tmu a baterka tam nedosvitila . U Italu uz to bylo trochu horsi - z volacky Bohemia 198 se stavala bravo hotel alpha (to me pak provazelo po zbytek cesty) i kdyz jsem to mel v poznamkach napsane, to nic, ono by se jim to stejne asi blbe vyslovovalo... Nicmene za tu sodu italske radiokomunikace jsem mel sto chuti si vypnout zvuk, ne ze by ten jejich jazyk z pocatku nebyl zajimavy, ale po nejake dobe to preci jen leze trochu "krkem". Po nejake dobe se se mnou Ital rozloucil a rekl mi at jdu na LFMM_CTR, o ktere jsem ani poradne nevedel ze tam je protoze se stale odpojovalo a pripojovalo... Ohlasil jsem se na LFMM_CTR, ten clovek byl pomerne v pohode i kdyz jsem se docela blizil k letisti ve FL280, ale protoze to byl zrejme clovek vsimavy, dal mi vyklesavani do FL270, cimz mi hodne pomohl . Po chvili se ozvalo LFMM_U_CTR at ho kontaktuju (asi trochu chyba v domluve) tak jsem ho slusne pozdravil a sdelil mu ze si s nim nechci povidat protoze uz kecam s nekym jinym.
Stejne asi jako vsichni ostatni jsem mel posledni bod MTL, ocekaval jsem STAR MTL3C, ale nekolik mili pred nim mi dal CTR desc. do FL130 a nejakej vektor cca mezi SAURUG a LOGIS s tim, at jdu na APP. Kdyz jsem preladil na app a ohlasil se doslo mi akorat odpovedi radar contact a nic vic, tak jsem po chvili pozadal o zarazeni do MTL3C k LOGISu, bylo povoleno, a jeste at jdu do 5000ft, jak pozorne. Mel jsem docela kliku ze mi povolil ten STAR protoze pak byl na frekvenci takovy bordel (vesmes ve francouzstine) ze by na me nebylo misto, takze jsem pokracoval podle trati jak je publikovano s dodrzovanim rychlosti a vysek. Nekde nad MJ mi dal povoleni na priblizeni a at mu dam finale, tak jsem taky udelal, presel na vez a vsechno uz bylo celkem v pohode.
Na pojizdeckach jsem mel nejdriv trochu problemy se zorientovat, protoze tam nebyly nikde popisky, ale povedlo se, dojel jsem tam kam jsem mel, rozloucil se, udelal screen a rychle se odpojil a pro uklidneni jeste polital v LKCT.
Pokud byl ten clovek na CTR aspon trochu vsimavej a na APP by vam dali STAR, ne vektorovani, tak by to priblizeni bylo v poho a na frekvenci by nebyl takovej srumec.
Nicmene jsem stejne rad ze jsem to letel, do zahranici se zase tak casto nepodivam a kdyz uz tak ne tak daleko. Tesim se na dalsi event pokud bude zase v rozumne vzdalenosti.  |
| |
|
 |  |  |  | Re: Re: Dnes večer IVAO - zamyšlení nad FR ATC podruhé 24. 8. 2005 / 22:57 | |
|  | Holt francúzske ATC majú zlú povesť... Aj sovieti na nich nadávali, už v 70tych rokoch, keď im vo Francúzsku spadol ten Tu144
Citované zo stránok TUpoleva:
Perhaps the most expressive remark was made by E.Yelyan: ”This crash was sad example showing how coincidence of minor negligence also from French air traffic control services resulted in tragedy”. |
| |
|
|