Repainty se ve FS2000 delaji jeste snadneji nez ve FS98. Neni tam totiz omezeni 256 barevne FS palety, jako tomu bylo do verze 98 a textury jsou normalni BMP. Vetsinou maji barevnou hloubku 8 (256 barev, libovolna paleta), 16 nebo 32 bitu. K prebarveni tedy staci nejaky normalni graficky editor.
Neni uz omezeni velikosti textur 256x256 pixelu, lze pouzit i textury velikosti treba 64x64, 128x128, 512x512, 1024x1024. Melo by jit nahradit 256x256 texturu vetsi ci mensi. Osobne jsem si predelaval 32bit 1024x1024 textury z B747 od Project OpenSky na 8bit 256x256 a sly pouzit bez problemu, takze by to urcite melo jit i obracene.
U takhle velkych textur je celkem dobry si dat pozor, aby jich nebylo moc, protoze pak muzou textury jednoho letadla zabirat treba skoro 20MB (zminovany B747) a na pametove slabsich masinach (jako ta moje to taky muze prinejlepsim zpusobit hodne dlouhy swapovani, ale klidne i shodit FS.
Shrnuto: Na editaci textur pro FS2000 staci treba Paint Shop Pro (shareware), GIMP nebo nejaky jiny bitmapovy editor, na editaci specialnich textur (s pruhlednosti) je nutne pouzit nejaky specialni program, ja osobne pouzivam Imagetool z MS Scenery SDK. Jde v nem prevadet i do specialnich formatu a jdou v nem vytvaret i mip-maps, coz jsou zmenseniny textury, ulozene v tomtez souboru, ktere se pouzivaji pri pohledu na letadlo z vetsi dalky. Clovek by tomu neveril, ale v nekterych chvilich to vazne prida na FPS. Na obycejny repaint by ale mel stacit jen ten PSP.
Snad jsem toho vic vysvetlil nez zamotal |