| | | Dojem z MSFS 2024 31. 12. 2024 / 18:04 | |
| | Dobrý silvestrovský podvečer
Rád bych se podělil o první dojmy z MSFS 2024. Původně jsem do toho zatím vůbec nechtěl jít,
ale Ježíšek byl jiného názoru, a co Bůh činí, dobře činí, jak víme my ateisté.
Takže po 4 dnech celkem intenzivního testování a nastavování mi funguje A320 Fenix včetně
FCU WinWing, Cessna a Daher Asobo, tam taky používám WinWing, přesto že je to šidítko,
jak správně říká kolega Wilhelm, ale funkční a příjemné, jak říkám já. Nejvíc jsem si vyhrál
s TrackIr 5. Už funguje, ale po pravdě nevím proč, nechtělo mi to 2 dny najít titul MSFS 2024.
Testy PMDG mě ještě čekají.
Jediné, co je zatím pro mne jako mínus je nestabilní spouštění simu, někdy naběhne během 7 minut,
ale občas se sekne na 68 procentech a nepomůže čekat ani 2 hodiny, a někdy se po úvodní obrazovce nezačne načítat vůbec. Nemám příliš rychlý internet, ale optika už se buduje, tak snad to bude lepší.
Jdu slavit, tak hezkého Silvestra a hodně štěstí v novém roce přeje
PZu |
| |
|
| | | Dojem z MSFS 2024 31. 12. 2024 / 18:16 | |
| | Ja som zrovna dnes vzdal lietanie s default airlinerami (B737, B747, B787) v MSFS2024.
Tak neskutocne sracky, ake Asobo/Microsoft vypustili su k neuvereniu.
Kto toto vobec dopustil nechapem.
|
| |
|
| | | | Dojem z MSFS 2024 31. 12. 2024 / 18:33 | |
| | Užívaj si výlety na pešo a na lietanie s airlinerami použi XPL... |
| |
|
| | | | | Dojem z MSFS 2024 31. 12. 2024 / 18:37 | |
| | Prense tak to zacnem praktizovat.
Tie airlinery v MSFS24 su horsie ako v MSFS20, nechapem. |
| |
|
| | | | | | Dojem z MSFS 2024 31. 12. 2024 / 19:49 | |
| | Tak to máte štěstí pánové, že jste narazili zrovna na mě. To vám vysvětlím - plnou parou vpřed se současně zařazeným čelem vzad. |
| |
|
| | | | | | | Dojem z MSFS 2024 31. 12. 2024 / 20:22 | |
| | Presne tak, celem vzad, vstric k XP12 s airlinermi.
Tam su aj default airlinery milion krat lietatelnejsie ako tie sracky v MSFS24.
|
| |
|
| | | | | | Dojem z MSFS 2024 1. 1. 2025 / 00:21 | |
| | on tema defaulntima airlinerama jako lítá? vzdyt defaulty byly srajda v kazdy verzi a byly tam jen .. aby se nereklo, ze tam nic neni |
| |
|
| | | | | | | Dojem z MSFS 2024 1. 1. 2025 / 00:27 | |
| | Myslel som si, ze v roku 2024 to bude lepsie, ale neni.
Default asi jedine tie male era. |
| |
|
| | | | | | | | Dojem z MSFS 2024 1. 1. 2025 / 07:28 | |
| | A proto analogová C172 musí být až v té nějaké dražší versi |
| |
|
| | | Dojem z MSFS 2024 31. 12. 2024 / 19:47 | |
| | Tak já do FS24 zatím odvahu jít nemám, ale vyměnil jsem svůj TrackIR za Tobii Eye Tracker a 3440x1440 monitor za 3840x2160.
UltraWide monitor byl super a teoreticky skvělá věc pro simulace, závodní hry a podobně. Ale to bohužel nevyváží problémy s tím, že hlavně věci ze stáje Mrkvosoftu UW monitory nepodporují a někdy mám až pocit, že se UW MS rozhodl jako nechtěnou věc sabotovat. Kdo má UW monitor a zkoušel na tom provozovat FS2020, cokoliv od Bughesdy, Blizzardu ví o čem mluvím a dá mi za pravdu. Neříkám, že to nejde. Ale nakonfigurovat třeba Fallout 4 pro běh na UW bylo tak osm hodin práce se stahováním komunitních modů a jejich konfigurací stylem pokus omyl - protože neexistuje žádný komplexní UW patch a látá se základní podpora rozlišení s jednotlivými prvky UI - menu, inventář apod. Jenže někdy něco nového pokazí už něco opraveného a tak je třeba si hrát s pořadím nahrávání a přepisování modů.
Ale zpěk k tématu tohoto serveru - nejsem zrovna skalní fanoušek MSFS to není žádné tajemství a fíčura ´´rybí oko všechno zříš, na otázku odpovíš´´ mi vadila asi ze všeho nejvíce. Teď chápu, že dost lidí tady nechápalo o čem to vlastně mluvím. Teď to chápu, protože na novém monitoru s poměrem stran 16:9 tento na UW monitoru iritující a doslova nesnesitelný efekt je minimální - skoro bych řekl, že až nepozorovatelný a VFR v FSXX je pro mě konečně snesitelný bez následné psychotropní odvykačky.
Nevím proč je pro aplikace ze stáje MS a jím vlastněných vývojářských studijí takový problém mít podporu 16:9 a 21:9 nicméně je to fakt. Takže provozování UW poslední tři roky pro mě mělo spoustů WOW okamžiků, ale stejnou měrou i dost nasrání a ztraceného času hledáním řešení jak na UW některé věci vůbec rozjet.
Podobně TrackIR - super věc, ale nutnost mít pořád něco na hlavě a kalibrovat při každém spuštění nebo po pohnutí židlí o 5cm+ mě lehce iritovala. U Tobii jsem měl strach, že to bude mít problém se sledováním očí přes moje trifokální popelníky, ale zbytečně. Jak režim sledování hlavy, tak řežim sledování očí s tím jedou v úplné pohodě a po prvotním nastavení už s tím není třeba nic dělat - Tobii je tak nějak tolerantnější k tomu když se člověk lehce odchýlí od polohy ve které se nastavoval. Subjektivně mi chování Tobii aplikace v XPL, DCS a ETS2 přijde ve srovnání s TrackIR takové přirozenější a plynulejší a navíc logika nastavování mrtvých zón, tři typy průběhu křivky a možnost volit pro jednotlivé aplikace režim hlava/oči/kombinovaný je boží. Vzhledem k tomu, že tam je dnes 40 USD cenový rozdíl, bych preferoval spíše lehce připlatit za tobii a zbavit se čepice a neustálé kalibrace. Když ty dvě zařízení srovnám tak to je jako můj přechod z levného (600) poťákového Genius joystiku na MS SWFF2 (6000) s halovými sondami v devadesátkách. Nešlo jen o tu preciznost - ta byla jako příjemný bonus, ale jak odpadl ten opruz kalibrace joysticku před každým letem - to byl pro mě nakonec hlavní benefit.
Kdyby byla v game awards kategorie nejzprasenějšího launche nové hry, tak myslím, že letos to má FS2024 jasně v kapse. Na Steamu už sice počet nespokojených klesl na 66%, ale myslím, že hlavní průsery půjdou do pryč až v lednu-únoru. Jako tady do toho hovna nikdo ještě moc nerýpl, tak budu holt první - myslím si, že dost problémů je tím, že se MS snaží streamovat veškerý obsah - tedy i éra ze svých serverů. A nevím jestli na to doba už nazrála. Proč to tak asi všichni tušíme, i když se tady o tom podle pravidel nemáme moc bavit. Tím hlavním důvodem bude neskutečná míra pirátství, než přišel MSFS 2020 byl v hlavním zájmu pirátských skupin XP11 - sajty s pirátským obsahem do XPL, ale v podstatě kolem roku 2019-2020 skoro vymřely - jako ne že by nebylo co pirátit, ale zpirátit něco do MSFS2020 je asi podstatně jednodušší než něco co je za SASL trojkou (z čistě akademicko-komerčních důvodů jsem zkoušel hledat ale nenašel jsem zatím žádné upirátěné éro chráněné posledním SASL). A myslím si, že stav kdy je něco dostupné na pirátských sajtách dříve, než se to objeví v FS marketplace nevyhovuje ani MS ani komerčním vývojářům třetích stran. Jako v dnešní online době nevěřím, že MS/Asobo/3rd party vývojáři nemají přesný přehled kolik čeho je provozováno na legální licenci a nelegálně. V nultých letech jsem dělal ve velké vývojové firmě a půlka licencí byla nelegálních, ale prodejci CADů o tom věděli, ty ceny za licenci byly po roce 2000 dost přemrštěné. Prodejci tak jezdili na návštěvy pod záminkou podpory a kontrolovali po očku jestli CAD pracovišť více jak dvojnásobek proti koupeným licencím. Dodnes si pamatuji jak jeden nejmenovaný o.z. jedné nejmenované americké CAD-SW firmy u nás kolem roku 2002 poznamenal - máte tu chlapi o dvě stanice na cracklých licencích než by bylo zdrávo - měli byste si na vedení vydyndat peníze aspoň na jednu další licenci. Tak to prostě chodilo. A podle mě hlavní vývojové úkoly ASOBO pro 2024 byly dva - dát něco více uživatelům a pak taky vývojářům třetích stran. A teď je fakt brzy hodnotit jestli jdou správnou nebo špatnou cestou. Možná nám stran tohoto trochu poodkryje karty Martin, protože si všímám, že produkty FPS jsou v hledáčku pirátů docela často, tak by mě zajímalo jestli MS s vývojáři tohle nějak řeší a sledují se třeba čísla zakoupených a jasně zpirátěných scenerek...
Já vím Balooo je to dlouhý, ale jak já byl po operaci bez možnosti obsluhovat klávesnici tak dnes po tahání stehů a uvolnění z krunýře jsem měl nějaký ťukací přetlak, z té radosti, že mi všechno stran pohybového aparátu funguje po roce zase jak má - bez omezení a teď už skoro bez bolesti. Takže mě nejkrásnější dárek letos nadělil tým ortopedického oddělení nemocnice v NJ.
Tak pěkný konec roku a do toho nového hlavně pevné zdraví všem!
W. |
| |
|
| | | | Dojem z MSFS 2024 31. 12. 2024 / 20:14 | |
| | Moc dlouhe
Ted uz Baloooa chapu |
| |
|
| | | | Dojem z MSFS 2024 31. 12. 2024 / 21:05 | |
| | 1. To mas za to ze chces by nestandartni... Ja vim, ja vim, ja souhlasim, nemel by to byt problem, je to lepsi v tech situacich kdyz to je lepsi, zejmena na praci.
Ale jak jsem zestarnul (idea, ze vas Debily znam vic nez polovinu meho zivota, me desi) a zmoudrel, tak jsem si rekl, ze jit s proudem je v konecnem dusledku preci jen pohodovejsi.
2. Tobii jsem zkousel na FSWeekendu, a byl jsem tedy docela zapusoben na, tak i presto, ze posledni dobou rozhazuju penize nalevo napravo ( ) tak na tohle jsem se porad neodhodlal. Asi na dalsim FSWeekendu se poptam zda nemaj slevy na pouzite jednotky, jako mival Aerosoft na Honeycomb.
3. Ja vedel, proc jsem si dal nacas s 2020 a proc si davam nacas s 2024...
4. S tim piratstvim je to narocne... Reknu tolik, ze jsem byl u antipiratskych reseni nekolika FSX-P3D addonu, a je to tema spis na simbeer. Nebo jeste spis na backorvodku.
5. Baloo kdyz chce komentovat, tak at se zjevi. Kde mu je konec? I na tom blbym Facebookoj (soudruh Atarian promine) tak tak maximalne beha. |
| |
|
| | | | Dojem z MSFS 2024 1. 1. 2025 / 00:20 | |
| | tvl .. místo oslav psát tenhle elaborát
UW monitor mám, a funguje výborně. i v MSFS. i v MSFS24. takže o čem to tu meleš?
dál jsem to nedočetl |
| |
|
| | | | | Dojem z MSFS 2024 1. 1. 2025 / 11:33 | |
| | 'tvl .. místo oslav psát tenhle elaborát' .. evokuje vtip, jak kousek od Země koukají dva MZáci (jako že MimoZemšťani) na monitor a baví se:
MZ1: co že to dělají?
MZ2: oslavují...
MZ1: a co?
MZ2: jejich planeta zase jedenkrát oběhla jejich hvězdu.
MZ1: to si děláš prdel?!
-----
... monitor 16:10 (jakýsi DELL) jsem kdysi kupoval primárně na fotky. To zvětšení plochy proti 16:9 je příjemné. |
| |
|
| | | | Dojem z MSFS 2024 1. 1. 2025 / 00:25 | |
| | Díky za varování s monitorem. Plánoval jsem si 21:9 pořídit, ale radši vyberu nějaký lepší 16:9.
S MSFS 2024 souhlasím s tvrzením, že start se jim hrubě nepovedl. Lépe řečeno to totálně posrali. Ale teď už to začíná být celkem hratelné. Teda létám hlavně mise s menšíma letadlama (Cessna 172 a Cessna Caravan).
P.S. Co se CAD SW týká, tak dnes už je to mnohem přísnější (alespoň v naší firmě). Protože Creo (dříve ProEngeneer) má takový bonzácký systém, že pozná na jaké licenci byl který soubor tvořen i upravován.
A je to samozřejmě první věc, která se kontroluje. Neexistuje, aby si někdo vzal práci domů a dodělával něco na cracknutém SW. Ve firmě samozřejmě taky žádné nelegální licence neexistují. Pokuty jsou brutální. Lítají v tom samozřejmě šílený prachy.
Vše nejlepší do nového roku všem. |
| |
|
| | | | | Dojem z MSFS 2024 1. 1. 2025 / 00:31 | |
| | Nenech se odradit
UW monitor používaj bambiliony lidí po světě, a MSFS (a stejně tak MSFS2024) si s ním poradí uplne bez problémů. Osobně považuji UW monitor za pratkicky jedinou použitelnou věc, na které jde MSFS provozovat. Vlastně si nedovedu představit provozovat MSFS na 16:9 (16:10 či 4:3).
Celá ta wilhelmova antipatie k UW je kvůli tomu, že má nějakou speciální úchylku na širokoúhlost objektivu a nejde mu tam nastavit. Irelevantní. |
| |
|
| | | | | | Dojem z MSFS 2024 1. 1. 2025 / 07:26 | |
| | A tak jak se říká do..dele ono existuje i 16:10 fakt člověk někdy kouká jak ten vlak kolem jede Škoda je jen ta , že ten UW v té tvé velikosti co máš na stole se v běžném krámě nevidí aby človek mohl porovnávat - že by třeba Smárty ho sem tam měli? Prostě asi budu muset udělat výlet do Liberce. |
| |
|
| | | | | Dojem z MSFS 2024 1. 1. 2025 / 08:07 | |
| | Nákup 21:9 monitoru dobře rozvaž, Tragéda neposlouchej, má zvláštní fóbii z externího pohledu takže MSFS a jeho zpracování externí kamery je mu u sedinky.
Dej si tu práci a udělej si seznam aplikaci a her které pravděpodobně budeš chtít provozovat a pak si trochu pozišťuj jestli mají nebo nemají podporu UW monitorů. (Google: název tebou provozované hry/aplikace + UW support/UW fix.)
Jsou v zásadě tyto kategorie:
1. Bezproblémový provoz (XPL, DCS, Forza 5, ETS2 a další)
2. Má podporu 21:9, ale s určitými neřešenými problémy (FS2020, pravděpodobně i FS2024 protože ASOBO distorzi externí kamery nikdy neidentifikovalo jako problém hodný řešení, FF VII Remake Intergrade, ...)
3. Není plná podpora 21:9, ale aplikace má a umí režim, kdy ti na bocích ořízne obraz dvěma černými pruhy na krajích monitoru na 16:9 (OK pokud máš matný, NOK pokud lesklý monitor). V některých případech jako v Horizon Zero Dawn - jede na 21:9 a cutscény přepíná do režimu 16:9 s ořízlými pruhy - ale jsou tam občas artefakty, kdy vidíš, že za 16:9 rámcem scéna chybí při nesprávně vycentrované cameře cutscény - nic zásadního, ale trkne to. Nicméně lepší než další kategorie:
4. Není žádná podpora 21:9 a aplikace obraz natahuje/deformuje (věci od Blizzardu, Bughesdy atd.)
Tady jsou pak podkategorie:
- existuje nějaký komunitní patch nebo komunitní řešení (e.g. Fallout 4, Skyrim SE) a s dostatkem času a nervů se to dá na 21:9 rozběhat.
- neexistuje řešení (e.g. Starcraft 2 - kde je modování nepřípustné a filozofie developerů je, že by online hráči na 21:9 měli nad hráči 16:9 výhodu - což je pravda, ale z mého uživatelského pohledu tady není důvod proč neaplikovat řešení z bodu 3.)
Co se týče práce - Grafika, CAD - zdálo by se, že větší plocha bude lepší, ale provozoval jsem na 21:9 Creo, Blender, Kritu, Affinity a další - subjektivně ta větší šířka není poznat - doby AutoCADu R14, kdy každý centimetr plochy byl dobrý pro ikonky a přechod z 14´´ monitoru na 15´´ byla neskutečná revoluce, je pryč, všechny CADy mají UI na 16:9 (e.g. Ribbon u Creo, Workspace záložky u Blenderu etc.), ale člověk má pocit, že mu chybí ta výška. To je asi opravdu hodně individuální a někomu to může vyhovovat. Formáty výkresů mají koneckonců poměr 1,41:1 (nepočítám řídce používané prodloužené A1/A0) takže při kótování to lépe sedí na 16:9 než na 21:9.
Pro/E (dnes Creo) zapisoval do prt asm drw údaje o licenci vždy, ale makrem to šlo odstraňovat a protáhnout přes ofiko licenci - ale oser, že. Píšu o nultých letech ty jsou stejně jako devadesátky už historie, je mi jasné, že dnes už to u velkých CADů nikdo netoleruje - koneckonců ani nemůže. Fixní licence ani HW klíče už nejsou vše přešlo na subscription model - i když Creo se drželo asi nejdéle a 2.0 z mého HW klíče (USB síťová karta - rada AVEng při koupi licence, aby mi při změně HW nemuseli generovat nové.) stále rozjedu. Nicméně firmu jsem loni ze zdravotních důvodů musel zavřít, nechal jsem se zaměstnat a po dvaceti letech na Pro/E(Creo) teď pracuji ve firmě co jede na Inventoru s Vaultem. V celé konstrukční kanceláři není jediný UW monitor, všichni preferují dual 16:9 - v jednom okně Vault v druhém Inventor.
Za mě - tři roky s UW monitorem byly fajn, ale znovu bych do toho nešel - výše uvedené body 2-4, mi chybět fakt nebudou. |
| |
|
| | | | Dojem z MSFS 2024 1. 1. 2025 / 09:13 | |
| | | |
|
| | | | | Dojem z MSFS 2024 1. 1. 2025 / 11:02 | |
| | Já si uvědomil, že jak to mám 30-40cm od gesichtu, tam mi 32 palců stačí a zvolil jsem po desítkách hodin recenzí a videí o 4K monitorech tento:
ASUS ROG Swift OLED PG32UCDM (Nebyl levný a neměl bych na něj, ale ČEZ vrátil před koncem roku přeplatek za elektriku a ten to zacáloval komplet + zvyk železná košile po 14 letech podnikání, že jak jsou na konci roku peníze je třeba je do něčeho vrazit než aby to v únoru skončilo v černé státní díře.)
A zatím super. Z monitorů co jsem kdy měl ho dávám asi na první místo, na kterém byl doteď EIZO 16:10 (model už fakt nevzpomenu, musel byl do archivu firemního účetnictví), který jsem kdysi kupoval na na firmu pro Photoshop, ale ukázalo se, že i na hraní byl naprosto skvělý.
Důležitý pro mě byl a je G-Sync - hlavně kvůli XP12, ale hodí se to i jinde, ten to mělo a ostatní parametry byly lepší než u 4K Samsungů. I ten 3440x1440 jsem měl ASUS ROG a technicky jsem s ním byl spokojen, takže jsem v podstatě zůstal věrný výrobci. |
| |
|
| | | | | | Dojem z MSFS 2024 1. 1. 2025 / 13:33 | |
| | ...Fajn debatka (bez irónie, konečne tu viacerí vysypali názory a skúsenosti).... Idem šetriť na Pimax...
...A všetkým veľa zdravia...ostatné si kúpite |
| |
|
| | | | | | Dojem z MSFS 2024 1. 1. 2025 / 19:05 | |
| | Já mám LCD od hlavy 60 cm a potřeboval bych posunout na 70 cm, proto ta větší úhlopříčka... Jinak díky za sdílení info. Mimochodem, jaké jsou tvoje zkušenosti s OLED technologií? Není obraz až příliš saturovaný a kontrastní? A jak řešíš, aby nedošlo k vypálení pixelů statickým obrazem? (na kolik minut máš vypínání LCD při nečinnosti?) |
| |
|
| | | | | | | Dojem z MSFS 2024 1. 1. 2025 / 19:24 | |
| | Monitor se mi jednou denně připomene a má 6 minut servisní režim kdy má nějakou ochranu a čištění pixelů. Mám složku se svými oblíbenými černobílými wallpapery a ty se střídají co 20 minut. Obraz byl sakra ostrý, jako ze začátku to bylo WOW ale druhý den mi už slzely oči. Takže jsem zapnul HDR provedl kalibraci barev a nakonec snižil kontrast na 50% což mi přišlo OK. Monitor má detekci tmy v místnosti a sám si snižuje výkon ve tmě, kdy to není tolik potřeba. Jinak monitor při nečinosti snižuje výkon asi po 5 minutách kdy stáhne výkon na minimum a zapne se jak pohnu myší nebo začnu klepat do klávesnice. Spořič kdy se vypne mám pak po 20 minutách. Jsem si vědom toho, že OLED má potencionální problémy s životností ale to asi ukáže až čas. Možná si zase povíme za další tři roky. |
| |
|
| | | | | | | Dojem z MSFS 2024 1. 1. 2025 / 20:03 | |
| | pridam jeste mych 5 centů..
OLEDy jsou super (barvy nejsou presaturované, ani prilis kontrastni), ale mají jeden problém - bohužel dodnes se nepovedlo vyrobit OLED, který by byl jasný .
V reklamě ti sice budou tvrdit, že ten OLED umí vysvítit 400/1000 nitů, ale to platí jen u scény, která má jen malou světlou plochu.
Jakmile máš scénu s větší plochu, která je světlá, tak jas brutálně padá, při poloviční světlé scéně hluboko ke 300 nitům a níž. Což je jas, který hravě překoná i podprůměrný monitor z temu za 5000.
Takže v případě oledu platí jedno velmi zásadní pravidlo - zatemněná místnost, protože přes den tam nic moc neuvidíš - na práci to nevadí, ale třeba ve hrách to dost vadí - třeba v MSFS to znamená, že budeš mít relativně světlé nebe, ale přístrojvku prakticky neuvidíš.l
a k výdrží - po roce, kdy mám ho i jako pracovní monitor. svítí 10 - 12 hodin denně nonstop, většinu dne statický obraz v textovém editoru (tmavé pozadí, světlý text), občas msfs či jiné hry. vypálení zatím nula. Jediná nutnost je, že je vhodné jet v dark modu windows a aplikací. monitor si obraz v čase sám o pár pixelů šoupne (stylem dva, tři pixely vedle). |
| |
|
| | | | | | | | Dojem z MSFS 2024 1. 1. 2025 / 20:55 | |
| | Dík oběma za odpovědi. Zdá se mi, jak se tak rozkoukávám, že většina nových kvalitních gaming monitorů se už dnes stejně vyrábí OLED technologií... A ohlášené novinky na r.2024 např. od LG jsou také OLED... Takže na výběr už dnes zdá se moc kvalitních alternativ není (IPS, TN, MVA), pokud teda nechci kupovat modely pár let staré... |
| |
|
| | | | | | | | | Dojem z MSFS 2024 1. 1. 2025 / 20:56 | |
| | oprava: novinky na r. 2025 |
| |
|
| | | | | | | | | Dojem z MSFS 2024 1. 1. 2025 / 21:03 | |
| | Projel bych ještě nabídku Micro LEDů .. nevidel jsem je na zivo, ale dovedou jas na skvělých hodnotách udržet podstatně dýl.
Třeba by se dalo na nějaký smysluplný narazit (mě limituje to, že potřebuju 34 zakroucený ultraširoký monitor, a z toho co zbude, je vesměs většina (ne-li vše) v provedení s VA panely, který sice jsou fajn pro zachování co nejtmavší černé, ale mají spoustu jiných problémů.
Neřekl bych, že by oledy byly tak nějak na vrcholu potravního řetězce. Přijde mi, že se stále dělají i aktuální modely v provedení normálních IPS/ VA... ).
(ne, že bych s OLEDem byl nespokojený .. ale pracovnu mám světlou a v létě je to naprd... nakonec, díky nemožnosti najít smysluplnou jasnější náhradu, vyhraje varianta těžké závěsy) |
| |
|
|