Karol u 2020 byla na 3440x1440 strašně přehnaná ta sférická distorze obrazu v externím pohledu - jako já vím, že tam člověk leze na pár chvil a screenshoty a 95% času tráví v kokpitu kde to je OK, ale nasere to. (Taková běžná vlastnost těchto drobností.)
Základní problém, že kamera v MSFS2020 měla propojený FOV se zoomem, takže i když se člověk snažil upravit FOV tak aby tam ta distorze nebyla, tak stačilo trochu zoomu a celý obraz byl zase ´´fisheye´´.
Nikde to nešlo v nastavení nijak vypnout/přepnout, ale v nějakém konfigu byla volba Ultrawide která ty problémy alespoň zmenšovala. Někde na fóru uživatelů UW monitorů jsem kdysi našel. Ale teď už si fakt nevzpomenu kde ten konfigurační soubor byl. Tam mělo u 2020 Asobo normální logický přepínač UltraWideMonitor=false jako výchozí.
Dále je třeba mít v menu lens correction na OFF
Dalo se to taky řešit externě přes reshade
https://reshade.me/forum/shader-presentation/3916-distortion-correction-conformal-perspective
To sie vyřešilo problém distorze, ale nadělalo kupu jiných problémů - hlavně v interiérovém pohledu - kde jak jsme si na začátku řekli trávíme 95% času, že?
Nejlepší je prevence a na leteckou simulaci nekupovat UW monitor škoda, že na tohle video jsem nenarazil před dvěmi lety: https://www.youtube.com/watch?v=R_daytR1x3c asi bych koupil 4K 3840 x 2160 monitor. Nebo lítal jako Happy na televizi. |
|