Idea dobrá, realita je o moc složitější.
1. Přeskočíme reakční dobu operačního střediska příslušné ZS, vlasní přijetí výzvy na stanovišti LZS.
2. Výzva je předána pilotům, rozhodují o uskutečnění vlastní ho letu LZS, v případě nepřiznivého počasí tahle rozvaha + doplnění inf. o další údaje taky chvilku trvá.
2. Předpokládejme let přes den, palivo ve vrtulníku je připraveno na primární vzlety v zajšťované oblasti, v případě předpokladu delšího letu se doplňuje, ale to se týká spíš jen sek. vzletů, ale jsou přirozeně i vyjímky
3. Vlastní nahození u našeho vrtulníku a zahřátí provozních kapalin atd. trvá cca 2 min. EC bude o něco rychlejší, ale to je asi tak norma. Komunikace s věží - oznámení o vzletu, kurz a další info jdou téměř paralelně.
4. Vlastní doba letu je ovlivněna především počasím, směrem větru, vlastní výška letu téměř nehraje roli, co je důležité je především místo události, které někdy může být hůře najitelné, natož přístupné. Můžeme brát v potaz ideální stav, že lze přistát na místě neštěstí.
5. Vlastní doba ošetření je dlouhé a asi vcelku nesrozumitelné vysvětlování - počet pacientů, jejich stav, spolupráce s pozemní složkou, ale třeba i vliv počasí atd.
6. Transport pacienta do zdravotnického zařízení se provádí u pacientů s mnohočetným poraněním - polytraumatem do spádového traumacentra, tyto jsou určeny MZ, v případě nedostatku lůžkové kapacity je možné místo domluvit i jinde, ale to jsou spíš vyjímky.
7. Předání pacienta v nemocnici je také různé - musíš si uvědomit, že většina heliportů je mimo vlastní budovu přijmového místa traumacentra, tzn. na heliportu musí být sanitka připravená na převoz třeba jen 500 do vlastní nemocnice. Výhodou jsou heliporty na střeše nebo blízko nemocnice - Lochotín, střechy - Střešovice, Ústí, Brno
Jak ti radí kolega je možnost asi kontaktovat patřičnou Územní ZS, ale údaje o časech jednotlivých zásahů asi moc ochotně nepustí.
Další dotazy možné, sloužím v pondělí na LZS Praha, mail funguje, forum taky, co víc si přát. |
|