FlightSim.CZ   Reklama  
SW Virtual
> Nejste přihlášen Login
  Dnes je pondělí 25. 11. 2024, svátek má Kateřina Translate
ÚVOD
LETADLA
KRAJINY
AI PROVOZ
UTILITY
ČLÁNKY
FÓRUM
 Seznam příspěvků
ODKAZY
SCREENSHOTY
VIDEA
INZERCE
PLÁNOVÁNÍ LETŮ
VYHLEDÁVÁNÍ
O SERVERU
RSSRSS - fórum
RSSRSS - novinky
FacebookFacebook
MobileVerze pro PDA
XP12 aktuální stav Jeden příspěvek | Celý strom
XP12 aktuální stav   11. 1. 2024 / 15:05
Willhelm   
pro těch pět xplejnistů co se tu ještě vyskytují bych měl pár dotazů:
- 12.08 měla mít pořešeny chyby antialiasingu, zaregistrovali jste to někdo? Zkoušel jsem včera FXAA, MSAA v XP12 menu, i AA off v XP12 a vynucenou z Nvidia ovladačů, a nic - letištní čáry pořád jako pila. Na avsimu jsem našel že to lze obejít postprocesorově - pomocí ReShade se SweetFX ze kterého se vypne vše kromě FAA modulu - tohle mi fungovalo - obraz krásně ostrý, ale jen první spuštění XP12, pak už to nefachčilo. Řešíte to nějak nebo na to ser... házíte bobka?

- půlka ledna, hluboká zima, za okny vše bílé, lítám i na sever - Oslo, Helsinky, reálné počasí - všude pozdim, místo sněhu déšť a podzimní krajina. Musí se zimní sezóna někde aktivovat nějakým skrytým trikem, nebo sníh s reálným počasím nefunguje?

- všimli si ještě někdo offsetu pozemních polygonů a čar k světelným prvkům (center lights, edge lights atd.) pojížděček u scenerek pro XP11? Proč se něco posune podle nového stylu mapování meshe a něco ne?
 

XP12 aktuální stav   11. 1. 2024 / 15:11
orl
Problémy se scenérkama z xpl 11 na xpl 12 jsou u mě běžný problém, když ji nutně nepotřebuju, tak ji mažu.
Vyhlazování mám jenom nejjednodušší, jinak si neškrtám a to nevyhladí téměř nic, a vyhlazování přes ovladače mi u xpl nefungovalo nikdy ale já mám AMD
 

XP12 aktuální stav   11. 1. 2024 / 15:23
Willhelm   
Uff to jsem rád že nejsem sám s tím vyhlazováním přes ovladače. Fóra plná rad, já zkoušel snad všechno, včetně zásahu do registrů a odemykání skrytých Nvidia voleb. Ale nic. Na jednu stranu jsou tady ale streameři s perfektně ostrým obrazem, na stranu druhou komerční vývojáři prezentující své produkty ve videích, kde jsou viditelné hnusné zubaté hrany. Org fórum už se hádá kolem AA neskutečně, i s posílámím do jiných míst (copak asi dělají slovutní Nikolasovi cenzoři, kteří obvykle mažou a banují i za nevinné náznaky). Vnímám dva tábory, lidi s evidentními hlubšími znalostmi jak to funguje, kteří tvrdí, že engine XPL je špatně a LR tohle opravit nedokáže v celém vývojovém cyklu XP12 a bezmezné Austinovy obdivovatele, kteří věří, že když Austin slíbil s tím něco udělat, tak to bude brzy v cajku.

Terapeuticky jsem si včera večer byl zalítat v bez problémů antialiasovaném DCS s půlkou svého letového parku a:
MSFS vegetace podle mě vede v osobním žebříčku, kde stromy vypadají nejlépe, DCS spadlo ze židličky.
DCS má nějakou neskutečnou fintu na 3D trávu - protože hranici, kde se přestává zobrazovat na rozdíl od XP11/12 a MSFS nejde vůbec vnímat.
 

XP12 aktuální stav   11. 1. 2024 / 15:33
orl
Jo tak Tráva v DCS je paráda, hlavně kolem heli. A ten přechod vnímám hodně, asi je to tím, že tráva má u mě dosah 50m a méně , zkoušel jsem i víc ale při 10 FPS se létat opravdu nedá
 

XP12 aktuální stav   11. 1. 2024 / 17:00
Willhelm   
Aha já mám čerstvou instalaci a zatím vše na default nastavení. Přechod nevnímám a jede mi to na 50-60fps.
 

XP12 aktuální stav   11. 1. 2024 / 15:13
orl
Sníh je, když metar hlásí zasněženou plochu, nebo pokud létáš během sněžení, něco napadá, jinak pokud je počasí jako teď, zima ale sucho, žádný sníh není, jen holé stromy bez listí. Pokud tedy nemáš nějaký plugin, který by to blokoval.
 

XP12 aktuální stav   11. 1. 2024 / 15:13
xWing   
Mas nejaky zdroj, link, kde ma byt vo verzii 12.0.8 rieseny AA ?
Ja o tom netusim, ale AA v XP12 nefunguje.
Co sa tyka pocasia, pouzivam Active Sky pre XP12.
Sneh neriesim, pre mna je dolezite, aby sedel tlak, teplota a vietor kvoli IVAO a ten zatial sedi
V tom tretom bude netusim o co ide, na to nemam skoly ani hlavu

 

XP12 aktuální stav   11. 1. 2024 / 15:21
Pips   
Někdy na podzim došlo ke změně v plánu a grafika se dostane na řadu až nyní, ve verzi 12.1.0. Možná jsi nezaznamenal tu změnu. Pojednávalo se o ní zde:

https://www.x-plane.com/2023/10/coming-in-x-plane-12-0-8-and-beyond-roadmap-update/

Zima se občas objeví. Musí být teplotní podmínky, kdy netaje sníh a sněžení a pak je skutečně i v XPL bílo. Ale pokud je jen zima, v reálu je někde nasněženo a ty spustíš XPL, kde podle metaru nesněží, tak ... bohužel, Ladovská zima se nekoná Při manuálním nastavení počasí si můžeš vykouzlit zimu, kde chceš.

Co se týče těch offsetů, tak na to umím odpovědět asi jenom tak, že mám jen pramalou představu o čem je řeč Takže nejspíše nevšiml.
 

XP12 aktuální stav   11. 1. 2024 / 16:59
Willhelm   
Tak tady je háček, v tom případě odklad grafiky z 12.08 na 12.1 nezaznamenali ani ty hordy vášnivých diskutérů na orgu. Díky.

Přežil bych XPL i bez sezón, jen mi to vrtalo hlavou jak to funguje, jednou jsem totiž bílo měl. Tož hezky jste mi to s xWingem vysvětlili.

K těm ofsetům - natípám pár obrázků na LKPR a EGPH - což jsou dvě XP11 scenerky v XP12, kde jsem si toho všiml. Jedu na štíhlý režim, mít v XP12 i MSFS co nejméně bordelu, tak momentálně více ani nemám. i když ještě mám EFHK - tu jsem si už ve WEDu opravoval, tam byly VDGS buď utopené 5m v budovách nebo naopak levitovaly 5m před fasádou budov.
 

XP12 aktuální stav   11. 1. 2024 / 19:35
xWing   
Vcera sa mi cez STEAM stiahol novy kompletny Global Scenery cca. 60GB
Najprv som si myslel, ze sa nieco rozbilo a taha sa mi cely X-Plane.
Potom som nasiel tento kratky popis, neviem ci to moze suvisiet s Tvojim problemom.

We’ve re-rendered the scenery with slight improvements. Including slightly higher and more accurate mesh fidelity, new autogen/forestry updates and flattening issues with some airports.
 

XP12 aktuální stav   11. 1. 2024 / 20:13
oldboy
Ahoj Peter nevies odkial by som tych 60 GB mohol stiahnut kedze nemam nakupeno od STEAM
 

XP12 aktuální stav   11. 1. 2024 / 20:24
Pips   
Taky nemám steam verzi. U mě to proběhlo tak, že jsem věděl o vydání nové verze, pustil jsem rovnou X-plane Installer a udělal update x-plane. Pak to nic dalšího nenašlo, dokud jsem nespustil X-Plane. Sám potom oznámil, že je nový scenery recut, spustil se znovu installer a scenery update to nainstaloval. Ale těmi 60GB si nejsem jistý, mám pocit, že to bylo víc. Ale to není podstatné
 

XP12 aktuální stav   13. 1. 2024 / 08:56
PT
Jsou komplet nový DSF soubory (s OSM datama někdy z října loňskýho roku), proto ta velikost. A kolik kdo reálně stahuje by mělo záviset na tom, kolik oblastí má uživatel v XP aktivních
 

XP12 aktuální stav   13. 1. 2024 / 09:01
xWing   
Ja mam nainstalovane zasadne vsetky regiony, kedze lietam tury na IVAO.
Len mi napadlo, ci mozem na novy Global Scenery pouzivat stale X-World zo SimHeaven.
BTW, nejako je na SimHeaven ticho, od leta zaidna aktualizacia
 

XP12 aktuální stav   11. 1. 2024 / 23:30
orl
Tak před chvilkou jsem letěl z Kbel do Pardubic a s aktuálním počasí (jen přepnuto na den) a před pardubicemi mi METAR nahlásil zasněženou a namrzlou dráhu
39588 B / 750 x 396 / Snímek obrazovky 2024-01-11 232445.png
21737 B / 750 x 470 / Snímek obrazovky 2024-01-11 232917.png
 

XP12 aktuální stav   11. 1. 2024 / 23:16
Milan Lisner   
Antialiasing jsem nedavno vyzkousel poladit upravou souboru settings.txt
kdy se povoli soucasne zapnuti FXAA a MSAA
bez toho je pekne vyhlazene jen interier kokpitu ale ne uz tak pekne externi objekty a nebo pri externim pohledu.
Ted to mam vyhlazene oboje dobre a na FPS to nema zasadni vliv.
Tak jsem zvedav, jestli to implementuji i oficialne v nejake dalsi verzi. Zda se ze o tom vyvojari uz vedi.
 

XP12 aktuální stav   12. 1. 2024 / 06:25
xWing   
Co si pamatam este z dob XP11, pri zanutom FXAA boli rozmazane pismenka pristrojov a pri sklenenych kokpitoch to bolo dost na prd
 

XP12 aktuální stav   12. 1. 2024 / 08:10
Willhelm   
Díky za tip Milane, našel jsem tohle řešení v tomto příspěvku, ale přišlo mi to jako koutek příznivců VR.
Nenapadlo mě blba to vyzkoušet to na monitoru.

https://forums.x-plane.org/index.php?/forums/topic/293084-anti-aliasing-solution/&page=3
 

XP12 aktuální stav - antialiasing   12. 1. 2024 / 19:33
Milan Lisner   
Jo, tohle forum, cos nasel, je to, co jsem taky nasel a inspiroval se tim a zafungovalo to umne dobre. Taky na monitoru a ne ve VR

Narazil jsem na zminku o tom i tady, na blogu Xplane:

https://developer.x-plane.com/2023/09/two-pain-relief-fixes-coming-soon/

a dole v diskusi reakci B.Supnika, tak jsem zvedav, jestli s necim prijdou, aspon treba s moznosti oficialne si to nastavit na vice kombinaci.


------------------
Paul Blair says:
October 3, 2023 at 12:33 pm
Regarding anti-aliasing, it’s been found that if you edit the settings.txt file so that FXAA is combined with MSAA you get a good anti-aliasing result with minimal performance loss. I would be nice if the slider controlled MSAA and a simple checkbox to enable FXAA on top of whatever MSAA setting you choose.

... Ben Supnik says:
... October 3, 2023 at 4:38 pm
... Interesting…the integration guidance for FXAA is to not do that, but we can experiment with it.

... ... Brian Mackie says:
... ... October 4, 2023 at 2:24 pm
... ... I can back up Paul’s comment. Running FXAA with 8 x MSAA virtually eliminates the problem here, and the ... ... fps is higher. (5900X and 3090ti)


 

XP12 aktuální stav - antialiasing   12. 1. 2024 / 22:08
Willhelm   
To bude asi hodně individuální, s FXAA+8xMSAA jsem neměl odvahu experimentovat, ale je fakt že u mě kombinace FXAA+2xMSAA fps přidává, FXAA+4xMSAA už ale má 15fps míň, proto jsem kombinaci s 8x ani nezkoušel. Ale můžu to pro prdel prubnout zítra. Třeba bude výsledek nečekaný.
 

XP12 aktuální stav - antialiasing   13. 1. 2024 / 14:43
oldboy
Ahoj Willhelm z krasneho mesta s nazvem Pribor, mohl bys mi prosim Te napsat ten radek, ktery je treba v settings v Resources upravit tak, abych nemel pri pohledu z okna Cesny stin kridla (leveho) jako zubatou pilu? Dekuji, nemam s tim problem, protoze radeji litam nez pozoruji vyhlazovani, ale kdyz ta Tvoje uprava pomuze budu jen rad.

S pozdravem byvaly Priboran Karel Molnar
 

XP12 aktuální stav - antialiasing   13. 1. 2024 / 14:47
Willhelm   
..\X-Plane 12\Resources\settings.txt

přepisuješ fbo/shadow_cam_size všude na 8192, mělo by to pak vypadat takto:

SETTING_1 renopt_shadow_quality_04 0 shadow/scenery_shadows 0 shadow/total_fade_ratio 0.999 shadow/csm_split_exterior 1 shadow/csm_split_interior 3 shadow/csm/far_limit_exterior 500 shadow/csm/far_limit_exterior 500 fbo/shadow_cam_size 8192
SETTING_1 renopt_shadow_quality_04 1 shadow/scenery_shadows 1 shadow/total_fade_ratio 0.7 shadow/csm_split_exterior 2 shadow/csm_split_interior 3 shadow/csm/far_limit_exterior 120 shadow/csm/far_limit_interior 120 fbo/shadow_cam_size 8192
SETTING_1 renopt_shadow_quality_04 2 shadow/scenery_shadows 1 shadow/total_fade_ratio 0.7 shadow/csm_split_exterior 3 shadow/csm_split_interior 3 shadow/csm/far_limit_exterior 250 shadow/csm/far_limit_interior 250 fbo/shadow_cam_size 8192
SETTING_1 renopt_shadow_quality_04 3 shadow/scenery_shadows 1 shadow/total_fade_ratio 0.7 shadow/csm_split_exterior 3 shadow/csm_split_interior 3 shadow/csm/far_limit_exterior 500 shadow/csm/far_limit_interior 500 fbo/shadow_cam_size 8192
SETTING_1 renopt_shadow_quality_04 4 shadow/scenery_shadows 1 shadow/total_fade_ratio 0.7 shadow/csm_split_exterior 4 shadow/csm_split_interior 3 shadow/csm/far_limit_exterior 500 shadow/csm/far_limit_interior 500 fbo/shadow_cam_size 8192
 

XP12 aktuální stav - antialiasing   13. 1. 2024 / 14:53
oldboy
Dekuji hned to jdu vyzkouset.
 

XP12 aktuální stav - antialiasing   13. 1. 2024 / 17:04
oldboy
Funguje to. Dekuji Ti Willheme. FPS sice kleslo ze 60-70 na 30-35, ale to mi vubec nevadi. Na to obcasne poletovani v X-Plane 12 to staci. Jinak tady odznela otazka ohledne pouzivani scenerek X-Europe po updatu (to je tech 60 GB) jaka je odezva od pouzivatelu X-Plane 12?
 

XP12 aktuální stav - antialiasing   13. 1. 2024 / 18:34
Willhelm   
U mě odezva nulová, na ortho v XP12 jsem zcela rezignoval, stejně jako na zabugovaný X-Europe autogen.
 

XP12 aktuální stav - antialiasing   13. 1. 2024 / 18:57
Milan Lisner   
Jak presne rezignoval? Jako ze v Xplane 12 nepouzivas Ortho?
A jak konkretneji je zabugovany X-Europe autogen? Ja ho tam pouzivam a nenarazil jsem na nejaky funkcni problem.
Je tedy fakt, ze default autogen v Xplane 12 je lepsi nez z verze 11 a jde pouzivat i s vlastnim Ortem.
Ale ten Xeurope mi pripada OK.
 

XP12 aktuální stav - antialiasing   13. 1. 2024 / 21:45
Willhelm   
Ano přesně tak, v XP12 nepoužívám s orthem. Experimentoval jsem s tím autoortho, ale tam mi to načítalo vždy jen startovací dlaždici a pak byla všude jen voda, tak jsem se na to vykvákl. Na VFR nebo blbnutí s EC135/H145 si pustím MSFS. Sedat s EC135 v Brně do lomu Klajdovka v XPL a MSFS je dost velký rozdíl - ani ne kvůli orthu, ale hlavně kvůli tak detailnímu meshi, že v lomu jsou vykreslené všechny těžební patra.
XE funguje dobře, ale jak píšu níže - log je plný chyb a při vývoji vlastní scenerky se v tom nedají hledat vlastní chyby - problém co asi ti co jen lítají a nedělají scenerky nemají. Nevím jak u vývoje letadel a raket - ty při vývoji do logu nechodíš?
 

XP12 aktuální stav - antialiasing   14. 1. 2024 / 15:00
Milan Lisner   
Tak kdyz se objevi nejaka chyba, tak ji tam hledam, to jo. Ale stane se to spis u scenerek a knihoven.
U tvorby letadel tam vetsinou nepotrebuju chodit. Mozna uz ted nedelam takovy chyby, ktery by to detekovalo
Nejcasteji to delam tak, ze mam pusteny modelovaci nastroje, planemaker a xplane soucasne a po nejake zmene exportuju upraveny model, texturu nebo upravu letovyho modelu, dam reload modelu v Xplane a zkousim, co to dela a tak dokola.
 

XP12 aktuální stav - antialiasing   14. 1. 2024 / 15:24
Willhelm   
Pravda, já ten log už kontroluju teď spíše jen na konci a pro všechny případy. Ale na začátcích tvorby do XP11 jsem byl v logu jako doma. Sem tam nějaký špatný formát textury (XPL velké chyby uhlídá, ale potkal jsem třeba Gergelyho úpravy Mi-2, kde použil texturu o jeden pixel mimo mocninu dvou a XP11 nestačil chrlit grafické artefakty. Ale mi PS taky párkrát vyexportoval png o pixel mimo než bylo plátno.) problém s LOD konfigurací apod.
 

XP12 aktuální stav - antialiasing   13. 1. 2024 / 18:53
Milan Lisner   
Mel by s tim byt nejaky problem?
Stahovalo mi to nedavno desitky GB, tak to asi bude ten update. Verzi Xplane mi to pise 12.0.8.-rc-3
X-Europe pouzivam a nevsim jsem si nejakyho problemu, aspon nic to pri spousteni nehlasi.
 

XP12 aktuální stav - antialiasing   13. 1. 2024 / 19:00
xWing   
To bola len otazka, ci je X-World v pohode, ked sa pouzije na novy Global Scenery.
Podla toho teda co pises, asi neni ziadny problem
 

XP12 aktuální stav - antialiasing   13. 1. 2024 / 21:38
Willhelm   
@X-Europe - nehlásí, ale stačí se podívat do logu, tam je při spouštění stovka chybových hlášek - nekorektní textury, definice světel atd. Když dělám na nějaké scenerce a hledám pak svoje chyby, tak to se s XE fakt nedá.
 

XP12 aktuální stav - antialiasing   13. 1. 2024 / 23:13
xWing   
Dotaz bol na X-Wolrd pre XP12 + novy Global Scenery.
X-Europe je pre XP11.
BTW, XP11 mal tiez update Global Scenery ?
Ja som XP11 uz odinstaloval, tak neviem potvrdit ani vyvratit.
 

XP12 aktuální stav - antialiasing   13. 1. 2024 / 23:49
Willhelm   
Já už su strašná konzerva. X-World je pro mě pořád X-Europe, asistentka ředitele je pro mě pořád sekretářka a facility manažerka je pro mě pořád uklízečka. XP11 už taky nemám. XP12 držím na stable 12.0.8 ten update global scenery je jen v 12.0.9 betě jak jsem dnes vyčetl od Michaela z LR. S beta verzema jsem si užil svoje v XP11 a touhle cestou už nechci jít.

Mimochodem dnes jsem 3/4 dne věnoval problémů těch ofsetů u placených scenerek.
Je to čistě lenost vývojářů a neznalost nativních funkcí WEDu - světelné fíčury mají volitelnou čáru od které se osazují světla na stranu. Je třeba věnovat pozornost na směr naklikávání čáry a orientaci osazení.

Mám po dnešku opravenou EFHK scenerku od JustSim, aby byla kompatibilní s XP12 + jsem si tam dodal na vybrané stojánky animované návodčí ze SAM3 knihovny. Drbačky plné táčky, problémů tam bylo víc. Blbě nakonfigurované dráhy, přibližovací světla, pojížděčky pro éra i ground routes (ty jsem raději vypnul než se s tím piplat, protože zběsilý pohyb nativních LR autíček po letišti se od XP11, kde už mě to štvalo značně, nijak nezlepšil.) Blbě usazené mosty na fasádu, offsetnuté VDGS od držáků...
 

XP12 aktuální stav - antialiasing   14. 1. 2024 / 07:17
xWing   
Mam tiez iba ofiko verziu 12.0.8 ale update Global Scenery uz prebehol, neni to vysada 12.0.9
Minimalne pri STEAM verzii.
 

XP12 aktuální stav - antialiasing   14. 1. 2024 / 07:54
Willhelm   
JJ u Steam verze to pushli dříve. Jedu z ryze praktických důvodů na LR verzi, tam si počkám do 12.0.9
Nešel mi ale původní instalátor, psal jsem i na LR support. Ozval se mi zpět mailem Philip, že je třeba si stáhnout znovu instalátor, protože tam proběhly změny.
 

XP12 aktuální stav   12. 1. 2024 / 08:26
Pips   
Ano, s tím jsem si pohrával také. Ale na mém stroji to tedy mnoho výsledků nepřineslo. Možná je to ale také tím, že jsem od toho čekal víc. Nakonec jsem to po sérii aktualizací XPL už nepřepisoval, protože mě to s ohledem na výsledky už prostě nebavilo
 

XP12 aktuální stav   12. 1. 2024 / 18:33
Willhelm   
Tak odzkoušeno a i když to není dokonalé tak je FXAA+2xMSAA vizuálně asi to nejlepší co z XP12 vymáčknu. Ostré popisy v kokpitu, žádné zubaté hrany na přístrojích, a žádné zubaté hrany na čárách pojížděček a budovách za okny. A navíc 15 fps boost proti v XP12 vypnutému AA. Nechápu.
Trochu mě štve, že aby to vypadalo aspoň trochu k světu je třeba dvou zásahů v settings.txt kde první text LR je: Neserte se do tohodle souboru!!! Přitom problém zubatých stínů se tady řeší od XP10.
Měl jsem s tímhle nastavením 3 lety A319 od ToLiss a zůstává problém zubatých hran v externím pohledu pokud je na pozadí éra mrak, nebo heat-blur od motorů. Zaznamenal jsme taky grafické glitche mraků, kdy pokud jsou přes sebe cyr a na pozadí cummulonimbus, tak to engine pořesí tak, že průnik úplně zprůhlední a jsou vidět věci vzdálené stovky kilometrů, které jsou normálně v oparu. Poslední glitch co jsem zaznamenal, když mi na středovou konzoli svítilo slunce z pravé strany éra, čudlíky házely dva stíny, které se mezi sebou bily. Líbí se mi jednoduché nastavení XPL proti neorganizovanému chaosu všeho v MSFS, ale možná že se to s tím zeštíhlováním nastavení přehnalo. Dokladem budou cca tři placené addony, které do XP12 přidají nastavení ve stylu MSFS. S požadavkem na třetím rokem nepodporované FlyWithLua rozhraní - jak jinak.
 

XP12 aktuální stav   12. 1. 2024 / 19:26
xWing   
U mna ma FlyWithLua vstup do XP12 zakazany.
Nenecham si rozbit XP12 nejakymi pofidernymi skriptami.
Radsej zubate tiene ako rozbity XP12
 

XP12 aktuální stav   12. 1. 2024 / 23:03
Willhelm   
FlyWithLua úžasná věc. Akorát kdyby byla ofiko od LR a udržovaná. Dělal jsem v tom nazvučení Jak-40 a na tyhle věci super. Ten co to udržuje vyhrožoval, že s koncem životnosti XP11 se na to vysere. Proto mě dost udivilo, že Nikolasův děravý obchod je plný placených skriptů do FWL, juknu a hele NG verze FWL je už upravená pro XP12. Podle mě se to mělo nechat umřít a vyprosit si bezpečný skriptovací nástroj u LR.

Better pushbak jeho autor taky víceméně opustil a po 12.0.8 updatu už to s tím fakt něšlo. Což mě mrzelo, protože lepší pushbackový tool není napříč všemi leteckými simy. Ale o to větší radost mi udělal nový fork šitý na míru XP12.
 

XP12 aktuální stav   13. 1. 2024 / 07:21
xWing   
BetterPushback pokracuje, len iny clovek.
https://github.com/rwellinger/BetterPusbackMod/releases
 

XP12 aktuální stav   13. 1. 2024 / 08:34
Pips   
Tak to jsem ani nevěděl, že je nový BetterPushback. Ale nějak jsem to ani nehledal, mě ten původní pořád funguje, takže nebyla potřeba se tím nějak zabývat.
 

XP12 aktuální stav   13. 1. 2024 / 09:50
Willhelm   
Původní má problém s ToLiss A319 a ZIBO 738X - u mě bohužel právě jediné dvě éra co teď lítám.
Jít do nastavení BP v XP12 byl u mě zaručený návod jak vyvolat CTD.
Ten nový fork jak na něj dal xWing odkaz mi jede relativně v pohodě.
Nefungují jen uložené pozice stojánek, je potřeba pokaždé vyklikat novou pushback cestu, jinak se PB vozítko snaží s letadlem lomit ostrý rádius a řešit kolikrát neřešitelnou úlohu. Příčina podle mě zase ten offset polohy o 1-2m na novém stylu mapování meshe vs. scenerky dělané nativně v XP11 provozované v XP12. Jak dodělám loňskou uzávěrku zkusím natáhnout ORBX Edinburg do WEDU a překlikat stojánky, světla atd. jestli to pomůže. Na orgu jsem si všiml série scenerek, které opravují pro XP12 placené scenerky - hlavně ty od JustSim. Já musel vypnout EGCC Manchester of Aerosoftu, protože tam bylo problémů po kok... sárenskou věž, chybějící objekty, neexistující datarefy. Nativní XP12 scenerku mám jen ORBX Oslo.
XP12 aktualizace u scenerek nejsou ani free ani placené.
U letadel je to lepší. Moje oblíbená Rotate MD-80 ale zklamala. Za celý vývojový cyklus XP11 verze Rotate nedodalo funkční autoland. (Nevadilo mi to, tyhle staré steam kokpit éra si člověk stejně více užije na ruku) Placený XP12 se toho taky nedočkal a podle mě se ani nedočká. Tak nějak z principu mě to sere natolik, že nákup XP12 updatu Rotate MD-80 odkládám.

Pikoška pro majitele FF A320 - jejich CEF DRM plugin zůstává v systému běžet i po odinstalaci letadla a to i když XPL neběží. Vyhmátl jsem to úplně po haluzi tento týden. Není to vidět v systémových prostředcích, ale v c:\Users\*\AppData\Roaming\ jsem chtěl čistil nějaký bordel po odinstalovaných věcech a CEF složka mi nešla odstranit z důvodů - využívá ji běžící proces. Pomohlo nahodit v nouzovém módu bez připojení k internetu a tam to smazat šlo.
 

XP12 aktuální stav SAM   20. 1. 2024 / 16:35
Willhelm   
Pln zkušeností z XP11, jdu na zatěžování XP12 scenerkami a pluginy velmi opatrně.
Narazil jsem tak velmi brzy na problém SAM.
SAM přišel jako náhrada autogate pluginu a do vydání verze 2 to byl poměrně užitečný a spolehlivý plugin který se staral o VDGS, animované jetways a marshallery. Autor pak ale roztáhl křídla a začal plnit SAM placenými moduly a porušil základní pravidlo konstruktérů a programátorů: Čím méně funkcí produkt má, tím lépe je splňuje.
Takže dnes jsme ve stavu, kdy autor SAM v podstatě rok a půl neprojevil žádnou činnost. Na support tickety přijde jen automatická odpověď, že ticket byl přijat a bylo mu přiděleno čekací číslo. SAM je přitom součástí 90% placených scenerek - kde autoři odvedli tvůrci SAM licenční poplatek za použití v komerční scenerce.

- Základní SAM pro jetways, VDGS a marshallery ale neumožní korektně vypnout XP12. V 50% jen zamrzne PC, v druhých 50% padne na plochu s error hláškou o porušení intrukcí na adrese XYZ.

- Placený modul Ground Service měl být náhrada ruského Ground Handling Deluxe, ale je v podstatě nepoužitelný, protože z nějakého nepochopitelného důvodu natvrdo přebírá kontrolu nad datarefem GPU a u žádného éra vám nebude fungovat nativní ovládání GPU. Na tento agresivní design fail si podle příspěvků na redditu a Stairport support fóru stěžuje snad každý kdo to koupil.

- Airport vehicles mělo být vylepšení LR letištních vozidel, reálně ale ve stejné chvíli kdy XPL na přiblížení nahrává z apt letiště snaží se to SAM AV modul přepsat - takovým způsobem, že způsobí neplatnou instrukci a CTD, což nasere už po typickém 2h letu, po 7-8 letu přes velkou louži by z toho simpilot vyletěl z kože.

- World Jetways sliboval nahradit všechny defauktní statické jetways těmi animovanými ze SAM knihovny. Výsledek kooperace mezi Stairport Scenery (autor SAM) a MisterX. Tohle je naštěstí jen z 50% nefunkční a nepůsobí žádné trable stran stability XPL.

Podivné chování SAM jsem osobně pozoroval už u XP11, ale díky desítkám dalších pluginů a scenerek jsem se nikdy nedostal k tomu abych pátrání po viníkovi zůžil až k SAM. Nicméně ty faily placených SAM modulů mě nasraly natolik, že jsem se těšil, že LR přijde v XP12 s vlastními animovanými jetways jako součást Terminal kitu. LR splnil co slíbil, základní jetways (na podporu skandinávských typů nástupních mostů zatím nutno zapomenout) jsou animované a z hlediska developera scenerek podle mě i flexibilnější. Nepřišel jsem zatím jen na změnu výšky základní rotundy, ale hrál jsem si s tím jen na dvou letištích. Problémem tak zůstává absence assetů VDGS a marshallerů pokud chcete SAM nahradit LR řešením. Nicméně podle mých zkušeností s placenýma scenerkama je tohle možná i zbytečné, protože 90% vývojářů neumí mít srovnanou taxovací čáru s parking place éra a VDGS. Naposledy jsem se rozčílil dnes u minulý týden koupeného Aerosoft Zurichu XP12. Co zkusím stání, tak je éro 2-3m mimo čáru, nemluvě o tom, že taxovací čáry a světla jsou taky úplně mimo.

Paradoxní je, že předloha SAM pluginu - autogate plugin od Marginala, opuštěný v roce 2017, se nedávno (12/2023) dočkal funkčního forku pro XP12 https://forums.x-plane.org/index.php?/files/file/84268-autogate-plugin-for-xp12/ a tak k mému překvapení jsem zjistil, že moje placená Justsim scenerka EFHK má vlastně animované VDGS a jetways.

Takže aktuálně mi přijde, že kdo má tu smůlu jako já, že trochu hoví WEDu a má koupenou scenerku se SAM může SAM jetwyas nahradit LR nebo autogate jetways a autogate VDGS, když obětuje jedno dvě odpoledne tvorbě místo lítání. Autogate návodčí bohužel nedosahují kvality a funkčnosti SAM marshallerů a jiná alternativa momentálně není.

SAM se tedy u mě dostal na černou listinu. Bohužel proprietální software a one man show. Chyba LR, že tuto podstatnou část letišť neřešili sami dřív a nechali to dojít do stavu, kdy vývojáři komerčních scenerek z 90% využívali SAM. Chyba vývojářů komerčních scenerek, že přes zjevnou absenci podpory autora SAM a neřešení problémů, stále cpou peníze za licence Stairportu a SAM do scenerek a ještě to uvádějí jako super mega hyper cool fíčuru.
 

XP12 aktuální stav SAM   20. 1. 2024 / 17:48
xWing   
SAM som nikdy nepouzival, nejako som nepochopil ten bordel free vs paid moduly.
Takze cele ten bordel som zavrhol a ako pises, uz len dufat, ze autori sceneriek do buducna vyuziju autogate plugin.
 

XP12 aktuální stav SAM   20. 1. 2024 / 18:46
Pips   
A já jsem to nainstaloval, protože nějaká koupená scenerka to po chtěla, Už nevím jaká přesně. Ale potíže s tím asi žádný nemám. Jasně, jednou za občas se nechce ukončit X-Plane, tak ho sundám sestřelením úlohy a je to. Nějak zvlášť mě to neprudí.
 

XP12 aktuální stav SAM oficiálně ukončen   17. 3. 2024 / 15:55
Willhelm   
Včera večer jsem si kontroloval novinky na Discordu a koukám, že po dvou letech mlčení a mlžení ožili Stairports. Bohužel tedy jen proto, aby oznámili, že SAM plugin je rozmrdaný za hranici opravitelnosti a že ve vývoji a podpoře dál pracovat nebudou. To už ale nedělají nějakou dobu, mezitím co org, aerosoft a simmarket vesele prodávají placené moduly SAM3, jako by se nechumelilo. Pominu teď to, že 80% placených scenerek má implamentováno SAM2/3 prvky a uživatelé se tak vystavují celkem dobře dokumentovanému CTD XP12 v approach fázi letu, kdy se SAM3 pokouší násilně narvat éra do scenerky letiště ve stejný okamžik jako to dělá XP12 a rvou se o alokaci paměťových adres tak dlouho až to XPL vzdá. Sám jsem to zažil asi 4x a v leteckém simu fakt nic nenasere tak jako CTD chvilku po ulapení ILS po 2-3h letu, o 8h+ dlouhých longaulech ani nemluvě.

To, že si ukousli velké sousto a snažili se to brutálně zmonetizovat mě neštve tak jako přístup obchodů, které dělají, že je vše růžovoučké. Jsem zvědat jak a hlavně kdy na tuhle situaci zareagují obchodníci stažením SAM produktů z prodeje a ORBX opatchováním všech scenerek na statické nástupní mosty nebo LR XP12 animované mosty, případně v reakci na SAM problémy a odmlčení se vývojáře loni znovuzrozenou verzi Autogate pro XP12. Na Discordu Stairport tam padají nápady jako, že by Stairport mohl dát zdrojáky k dispozici a, že by komunita možná opravila a udržovala alespoň základní free modul pro nástupní mosty a dvaře hangárů. Ale v tomhle jsem hodně skeptický.

Dodnes mám v živé paměti, jak org store prodával rok poté co DDen oznámil ukončení veškeré činnosti kolem XPL, jeho CL300 který měl po aktualizaci 11.50 problémy s funkčností a bezostyšně lhali, že letadlo má stále support. Supportem mysleli, komunitní podporu, která ovšem bez zdrojáků k SASL funkcím nezmohla nic. A to je jen špička ledovce všech prasáren a prodejních praktik na hraně co org store používá.

Na závěr ještě pikoška k podpoře ORBX. Mám od nich mimo jiné Edinburg - ten má SAM2 prvky, ale ORBX už distribuuje jen SAM3 - VDGS mezi SAM2 a SAM3 jsou nekompatibilní. Vytvořil jsem support ticket, popsal problém i jeho řešení - protože jsem si zkusil scenerku nahrát do WEDu a pár VDGS vyměnit. Po cca 4 týdnech mi přišlo, že ticket je vyřešen a uzavřen. Psal jsem se jak může být uzavřen, když není vydaná aktualizace, na store je stále verze ze SAM2 objekty a jestli to tedy vydali nějakým patchem na fóru ať mě laskavě navedou na link ke stažení aktualizace. Třikrát jsem urgoval, z ORBX na to nikdo nereaguje. Zajímalo by mě, kolik lidí si to koupilo a provozuje to aniž by je trápilo, že jim VDGS nefungují. Arogance komerčních vývojářů je někdy neskutečná.
 

XP12 aktuální stav SAM oficiálně ukončen   17. 3. 2024 / 16:16
xWing   
Osobne som rad, ze ten paskvil free/paid mpdulov skoncil.
Nikdy som ho nepochopil a mal som z toho vzdy depku, co mozem, co nemozem, s cim to bude fungovat alebo nebude.
Haleluja default a gate scenerky.
 

XP12 aktuální stav SAM oficiálně ukončen   17. 3. 2024 / 17:01
Willhelm   
No když proberu vzpomínky zpětně, tak prvotní myšlenka nahradit zastaralý Harrisův Autogate něčím modernějším s funkcemi navíc, byla dobrá a ze SAM jsem byl nadšený. Méně už když jsem se dozvěděl, že pokud implementuji SAM do komerční scenerky, musím Stairport zaplatit licenční poplatky. To bylo poprvé co mi SAM trochu zahořkl. Druhý varovný signál přišel v nekomunikativnosti Stairport, support fórum víceméně odkázano na rady uživatelů uživatelům. Když jsem pak koupil první placený modul (ground services), tak to byl okamžik, kdy už se mi rozsvítila červená kontrolka. Podpora prakticky neexistující, funkčnost diskutabilní, 99% uživatelů si stěžovalo na blokaci LR i 3rd party funkce GPU a Stairport na to nikdy nezareagovali. GHD měl tou dobou problémy, myslel jsem si, že to modul pro SAM vyřeší. Stál 3x tolik co GHD, měl ani ne půlku funkcí GHD a k tomu GPU bug, který nebyl bug, ale úmyslně naprogramovaná fíčura, kterou autor (mám celou dobu podezření, že celý Stairport byl jen one man show scam) navzdory hlasitým negativním ohlasům zákazníků, tvrdošíjně odmítal odstranit. Jediné co tak používám jsou pěkné modely pozemní techniky, které ale externě pro Stairport dělal MisterX.
 

Gonzo
VWAC
Czech Virtual Air Rescue Service
O serveru   |   Zveřejňování souborů ke stažení   |   Kontakt   |   © 1999-2024 FlightSim.CZ