No, když tak čtu ten dlouhatánský thread k dnešnímu dni, bylo by to krásný hraní, ale bojím se, že pro daný účel trochu mimo mísu.
Jednak: ve skutečnosti pilot z místa primárního zásahu odlétá až když je pacient primárně zajištěn (vyproštěn, zaintubován, stabilizován...) teprve pak se nakládá. To se nasimuluje těžko, to záleží i na tom, jestli bouračka je u prázdného parkoviště, kde vrtulník edne pár metrů od místa, nebo jestli tým msuí s vaky v rukou utíkat kus cesty, kam se mixér pro překážky nedostate - což se občas stává.
Jednak na otázku, která je uvedena v prvním příspěvku se NEDÁ odpovědět jinak než ANO. Jakákoliv jen trochu složitější otázka by musela být podložena sledováním standardizované situace (tedy alespoň jeden heliport a jedno přijímací místo, různá místa primárního zásahu) a nebo - ješetě lépe - v porovnání s jiným způsobem poskytnutí RZ služeb (pozemní, santika taková či maková, randez-vous lékaře na rychlém motocyklu s vozem hasičů-záchranářů a podobně). Jinak je to prázdná sláma.
Kdyby byla hypotéza postavena podrobněji a byla by naděje na hmatatelný výsledek, pak požadovaná data lze VELMI SNADNO získat v reálu - to jsou totiž časy, které se velice striktně píšou (!!). V reálu má každý let (hovoříme o LZS, ale platí to pochopitelně pro jakoukoliv službu RLP čiu RZP) zdravotnický protokol a tam musí (musí!) být vypsáno:
* čas (hh:mm) výzvy
* čas výjezdu / vzletu
* čas dojezdu na místo
* čas odjezdu z místa
* čas příjezdu do zařízení
* čas předání pacienta
na to je dokonce příloha k zákonu, protože tzv. "dojezdové časy" se musejí vejít do přísných norem - a hlídá se to.
Takže - byla-li by hypotéza zajímavá, lze zcela oficiálně některou Územní stanici záchranné služby požádat o tyto časy (anonymně, bez pacieta, místa atd, - jen vypsat ty časy) třeba u 100 konsekventních letů - a bude to mít i dokonce i dostatečnou statistickou váhu.
...elementary dear watson. |
|