Jeste bych dodal, ze ne kazde letadlo v praxi je schopne vyvrtku prezit. Dochazi pri ni k silnemu torznimu namahani trupu, ktere konci vetsinou utrzenim ocasni casti letounu. (to plati zejmena o velkych letounech od 50t vyse). Nektere typy zase maji skon spadnout do "proche vyvrtky" coz je podle mne ta nelblbejsi smrt, zvalste, kdyz se do ni dostanes ve velke vysce. Mam pocit, ze na to byl nachylny Sumak nebo Sohaj paklize byl spatne vyvazeny (starsi vetrone). Z ploche vyvrtky totiz neni uniku, na pilota pusobi pretizeni cca 3G tak ze ani nema sanci dostat se z kabiny a klesani je velmi, velmi velmi pomale. (okolo 5m/s) coz je na 100% smrt, ale z kilometru si to pekne dlohou uzivas. Jsou take stroje, ktere do vyvrtky nespadnou nikdy......
A jak poznat, ze jste opravdu ve vyvrtce? Letite drzkou kolmo k cemi a nezvysuje se rychlost, coz je celkem zvalstni ukaz. |
|