- Dokud nám simulátory nebudou podporovat First Person předletový brífing, kdy sinulace začne před letištěm na zastávce autobusu nebo pakrovišti a přes letištnjí halu se bude nutno propracovat k letadlu, tak mě detailní interiéry fakt neberou. Nicméně určitá plasticita terminálu, tak odkud je do něj vidět z letadla je fajn. Ale to je individuální letiště od letiště.
- Rozhodně se mi nelíbí letiště, které neodpovídají AIP, ale zase na velkých se nějaká ta chybička v podobě špatně označené pojížděčky, nebo chybného osvětlení ztratí. Už několikrát jsem narazil na letiště co mělo třeba ILS pod 3°, i když v AIPU bylo uvedeno např. 4,4°. To se pak člověk nesmí divit, že má na přiblížení problém dohnat GS, i když drží výšky na přiblížení jak má.
- Z pohledu simulovaného letadla strávíme na letišti nejvíce času na pojíždečkách a stojánkách, plochy jsou ale u dost scenerek hodně odfláknuté. MSFS má proti XPL plochy a čáry obecně tragické, resp. vypůjčené z nějakého veselého duhového rastashopu, a to už vůbec nemluvím o editoru. Ale i přesto, že XPL má na plochy naprosto super WED, málokdo si s nimi vyhraje. Gateway výtvory jsou někdy doslova tragické. Je to jakoby ten kdo to dělal měl na letiště max hodinu a půl. Prostě natahám jeden draped polygon pojížděčky přes celé letiště a hotovo. Osobně si s polygony povrchu hraju dost dlouho než jsem spokojen. ze satelitních snímků jsou většinou dobře patrné různé barevné variace ploch, starý beton, nově zálatované díry tmavým asfaltem atd. Výchozí knihovna XP11 má tuším 10-12 různých asfaltů a stejný počet betonů, takže použití jednoho povrchu na celé letiště je jen shnilost tvůrce. Selským rozumem pak používám i HDG textury ve směru ve kterém byl povrch logicky kladen. Nic mě nedokáže na virtuálním letišti vytočit tak jako asfaltová pojížděčka s vektorem válcování textury 45° k směru pojíždění.
- Další věc co mě pak irituje jsou ostře řezané hrany mezi pojížděčkou a trávou. Tady jsou Gateway tvůrci z obliga, protože XP11 nemá žádné přechodové linky, které by okraje ploch realisticky rozostřily.
MSFS pak profituje z efektu 3D trávy, takže tam to tak nebije do očí.
Takže jak vidíš Martine úplně se nedokážu ztotožnit ani s jednou variantou, kterou jsi dal. |
|