| | | A320 FBW VNAV 24. 3. 2022 / 08:43 | |
| | Ahojte,
myslíte že bude VNAV implementován? Neustále se přidávají nové manové vychytávky, sice jako hezký jo ale bez VNAV je to strašný opruz...Nebo dělám něco špatně. TOD sice z FlyPadu zistím ale stejně pak mám vyklesáno o 15 mil dřív nebo od FL150 když už vidím že to nevyjde brzdím speedbrejkama...Máte na to někdo nějakou pomucky jak klesat normálně? |
| |
|
| | | A320 FBW VNAV 24. 3. 2022 / 09:45 | |
| | Staří flígři, co nelítali podle kompjůtru na to měli jednoduché pomůcky:
Výpočet TOD (bod klesání): 3x současná altitude - elevation (nadm. výška) letiště.
Příklad: 3x39000 ft - 1500ft (elev.) = 113 NM od letiště začít klesat.
Výpočet descent rate (rychlost klesání): 5xTAS
Příklad: 5x400 KTAS = 1200 ft/min. |
| |
|
| | | | A320 FBW VNAV 24. 3. 2022 / 09:48 | |
| | Ovsem ta rychlost sa samozrejme meni pocas klesania, takze descent rate nikdy nebude konstantne
|
| |
|
| | | | A320 FBW VNAV 24. 3. 2022 / 11:24 | |
| | nějak mi nesedí ty počty. Nechybí něco ve vzorci ? |
| |
|
| | | | | A320 FBW VNAV 25. 3. 2022 / 01:23 | |
| | No jo, menší překlep, správně to má být takto:
Výpočet TOD (bod klesání): (současná altitude - nadm. výška letiště x 3)/1000.
Příklad: (39000 ft - 1500 ft x 3) /1000 = 113 NM od letiště začít klesat.
Výpočet descent rate (rychlost klesání): 5xGS
Příklad: 5x400 GS (Ground speed v uzlech) = 2000 ft/min.
Pochopitelně je to jen orientační výpočet, ke kterému je vhodné si v případě dopraváku ještě přidat 10 NM na zbrždění letadla a je třeba počítat s tím, že vám do toho hodí vidle spousta proměnných, jako je počasí, provoz, příletové/protihlukové postupy apod. |
| |
|
| | | | A320 FBW VNAV 24. 3. 2022 / 18:36 | |
| | 3nm na 1000ft vysky, na Mku 4 (Tu-154M velmi neklesala)
lepsie je pocitat to od IAFu. tj na RASIM 4000ft a pod
|
| |
|
| | | | | A320 FBW VNAV 24. 3. 2022 / 19:16 | |
| | Když jsem začal s Áčkem s návyky z Tupláku, jsem s tím měl problém, protože jsem proti tupláku byl dole moc brzo. Jinak u tučka jsem používal stejné pravidlo a časem při různých IVAO tour jsem došel i na to počítání z hladiny na IAF. Ono když někde v Peru nebo Číně je IAF v 7-8t. ft, tak to je proti obvyklým Evropským 3-4t. ft dost podstatný rozdíl. |
| |
|
| | | | A320 FBW VNAV 24. 3. 2022 / 19:28 | |
| | No jo .. jenže pak ti do toho začnou hrabat různý altitude restrictions na STARech a s kalkulačkou se z toho po ... |
| |
|
| | | A320 FBW VNAV 24. 3. 2022 / 14:00 | |
| | 100nm od letiste zacit klesat 1500ft/min. To funguje |
| |
|
| | | A320 FBW VNAV 25. 3. 2022 / 17:00 | |
| | | |
|
| | | | A320 FBW VNAV 27. 3. 2022 / 11:35 | |
| | Ano, uz tam je Zkousel jsem na dvou letech a v podstate funguje, bez vetsich problemu. |
| |
|
|