Pravda, tohle je tak nějak přidaná hodnota XP11.
Jak je snadné se v tom rýpat.
Od prvních pokusů udělat si vlastní dům v sketchupu a osadit ho pomocí Overlay editoru, přes modelování v Blenderu, komplexnější scenerky ve WEDu...
Tvorba a retušování ortha ať už pro letiště nebo celé regiony...
Tvorba repaintů, lovení datarefů a tvorba automatických cheklistů pro Xchecklister...
Rovnání parametrů DC-6 v planemakeru...
Teď programování lua scriptů pro FWL...
Teoreticky by mě tedy nic překvapit nemělo, prakticky všude narážím na limity své vlastní nedostatečnosti.
- u scenerek se hrozně trápím s texturama, v modelování zatím nezvládám animace, v planemakeru je ještě dlouhá cesta od editace nějakého éra ke komplexnímu éru co zvládá třeba Milan nebo Tibor, i v tom FWL jsem jen u těch jednoduchých věcí - můj třetí script pro Yak-40 který má simulovat činnost druhého člena posádky po přistání mi funguje jen z 90% protože nedokážu manipulovat transponderem a světly ani jedním z dokumentovaných způsobů manipulace s datarefy a dataref array.
Ale i každý nedokončený projekt, který skončí ve slepé uličce je nějaká zkušenost.
Snadné něco začít, otevřít dveře, těžké vytrvat a překonat sám sebe.
Ale nápadů na projekty by bylo - třeba LKHN ve stylu Emma Field od Lago pro FS2004 (kdo měl koupenu tuhle nejen na poměry FS9 nepřekonanou scenerku GA letiště?):
https://www.youtube.com/watch?v=O3Zfc2h3hsM
Connie, B377 by byly taky fajn, ale to rozhodně nejsou jednomužné projekty a jednodušší cesta by byla kdyby své FSX verze využili kluci z A2A, snažil jsem se je upozornit na absenci komplexních poválečných airlinerů v XPL a ukecat ať zkusí zužitkovat zkušenosti z FSX projektu a udělat aspoň jedno éro pro XPL, ale naprosto realisticky - stačí porovnat ceny top letadel pro XPL a ceny kdejaké srágory do FSXX, dosadit do množiny potenciálních zákazníků počty lidí co zakoupili XPL a FSXX a jasně vychází kam jejich úsilí bude směřovat. Nepomohlo asi ani kontrovat tím, že s jejich zaměřením na hardcore simptáky jich poměrově více najdou mezi XPL uživateli než mezi FSXX casual klientelou orientovanou spíše na kochání se orthem a autogenem z gauče pomocí gamapadu.
Takže B377 jsem si zkusil rozdělat v planemakeru - alespoň jak se bude chovat základní model bez kokpitu, bez externího 3D modelu. A je to celkem fuška. Nehledě na to, že čím je éro starší, tím hůř se budou shánět podklady pro systémy, textury, 3D model...
Jednodušší by možná byly nějaké éra z Those Magnificent Men in Their Flying Machines (1965)... Teda alespoň ty co nakonec ten závod doletěly, a ne ty šílenosti ze začátku filmu do kterých investoval Ponticelli. Tam ještě žádné systémy nebyly, protože přípusť paliva, magneto, knipl a plyn těžko nazývat komplexním systémem (v porovnání s třeba palivovým systémem B377). |
|