Záleží jaké karty. Ale ano, obecně to možné je.
Například v DGX2 stanicích osazených 4-16 grafikami Volta pomocí NVLinku (vysokorychlostní propojení, násobně rychlejší než PCIe sloty) můžeš dosáhnout propojení grafik tak, že všechny fungují dohromady jako jediná grafická karta s 512GB paměti nikoli 16 grafik po 32GB.
Předpokládám že ale doma nemáš 200 kilovou, plně osazenou DGX2 v ceně 400 tisíc dolarů.
Co ale možné je, je připojit monitory na různé grafické karty. To co zobrazuje monitor vykonává standardně grafika ke které je monitor připojený.
Nicméně tady může být problém. MSFS nemá - zatím - podporu pro více monitorů tak jak míval starý FSX. U něj, nebo u X-Plane se to typicky řeší tak, že na každý monitor necháš zobrazit samostatné okno se specifickým nastavením kamery. MSFS má jen jedno okno a nemůlžeš tedy říct že jeden monitor zobrazuje něco a druhý něco jiného. Pak by každý monitor obsluhovala grafika ke které je připojený.
Budeš muset z těch dvou monitorů vytvořit jeden virtuální - na NVIDIA grafikách se ta funkce jmenuje Surround a jde nastavit v ovládacím panelu NVIDIA. Jinak obraz na více monitorů najednou nedostaneš
Pozor ale. Pokud máš dva monitory, tak je budeš mít asi vedle sebe. Střed obrazu bude rozdělený rámečky, tedy tu nejpodstatnější část neuvidíš. Proto je lepší mít 3 monitory, nebo používat, zrovna u leteckých simulátorů oblíbené 49 32:9 monitory, které jsou fakticky 2x27 monitory vedle sebe ale bez rámečku mezi nimi. Pokud se nepletu, třeba tady to má OK-MSS (pokud ho nevrátil, což asi neudělal)
No ale pak narazíš na to že NVIDIA Surround, pokud máš více grafik podporuje toto propojení pouze pokud jsou grafiky zapojené v režimu SLI.
V každém případě, pokud řešíš problém s pamětí grafiky, tak ti nepomůže vůbec nic z toho. I kdyby MSFS měl podporu pro více monitorů a každý by handlovala samostatná grafika a obraz se rozdělil, tak to neznamená že se využití paměti sníží o polovinu, reálně se sníží maximálně o desítky, možná nižší stovky MB. Největší část grafické paměti totiž zabírají textury. Pokud MSFS z 4GB VRAM slušně vysužije jen 3-3.5GB, tak z toho klidně 75-90% budou tvořit právě textury, zbytek budou frame buffery a nějaké pracovní data pro geometrii, shadow mapy atp. |
|