| | | FS2020 - Postprocess nastaveni - tip 2. 9. 2020 / 11:57 | |
| | Na foru jsem narazil na zajimavy tip. Mozna jste si vsimli, ze grafika ve FS2020 je takova zvyraznena, zaostrena, skoro az moc. A existuje soubor "UserCfg.opt",kde se da poladit i to co neni primo v nastaveni.
Na 1. obrazku je default nastaveni.
Na 2. obrazku je vypnute "Sharpen" ( Sharpen 0 )
Na 3. obrazku je cvicne vypnuto vic veci, ktere jinak byly na 1:
ColorGrading 0
Sharpen 0
Fringe 0
Dirt 0
FilmGrain 0
Vignette 0
Pripominam, ze screenshoty tady ve foru se dost komprimujou, tak to vypada hur nez ve skutecnosti. Ale rozdily tu videt jsou. Ty obrazky jsou vyrezy ze screenshotu, aby to aspon bylo podobny jako original 1:1
Ta 2. moznost, jen s tim sharpen vypada prijemnei, aspon pro mne. Ta 3. moznost je uz skoro az moc vysisovana, ale vic jsem s tim zatim neexperimentoval.
|
| |
|
| | | FS2020 - Postprocess nastaveni - tip 2. 9. 2020 / 12:27 | |
| | Pro ty co mají NVIDIA grafiku aspoň řady maxwel (pokud se nepletu) doporučuji tohle zapomenout.
Milanovi doporučuji strýčka google. Aneb NVIDIA freestyle, seznamte se.
Kdo se bude hrabat v konfigurácích když mu stačí zmáčnout ALT+F3 (pokud si to nepřenastavil) a nastavit si zaostření/rozostření jaké potřebuje, jako bonus může aplikovat i jiné filtry.
Rozostření lze dosáhnout i použitím DSR, tady je dokonce výhoda že to do určité míry nahrazuje SSAA. |
| |
|
| | | | FS2020 - Postprocess nastaveni - tip 2. 9. 2020 / 12:45 | |
| | Jako ze uz jednou zaostrenej obraz ze hry rozostrovat nasledne pres kartu a jeji utility?
No, nevim, nevim ...
Ale treba se pletu. |
| |
|
| | | | | FS2020 - Postprocess nastaveni - tip 2. 9. 2020 / 13:33 | |
| | Tak to vyzkoušej, easy.
Vycházím z uživatelského komfortu, někdo bude hledat jaký soubor, kde zedotovat, ještě něco třeba podělá, update mu to možná zlikviduje... Proč dělat něco naprosto uživatelsky nekomfortního když to jde komfortně.
Obvykle lidé obraz spíše doostřují než rozostřují, ale ano, na jednou aplikovaný postprocesing se aplikuje jiný postprocesing úplně normálně. Například FXAA který třeba ve hře nejde vypnout, hra rozostří, filtr přiostří. Netřeba nějak slolžitě někam lézet a ohýbat. Přežije to update hry, nerozbije to nic. |
| |
|
| | | | | | FS2020 - Postprocess nastaveni - tip 2. 9. 2020 / 15:52 | |
| | Tak jasne, pokud to jde jinak nebo jednoduseji, tak je to lepsi, nez editovat konfiguacni soubory. Lepsi by bylo, kdyby to meli vsechno v options ve hre, kdyz ty ostatni veci z toho cfg se daji v preferencich nastavovat.
Spis bylo zajimavy zjistit, ze je tam nejakej postprocesing a co v tom postprocesu vlastne delaji a ze se s tim da pripadne neco delat.
|
| |
|
| | | | | FS2020 - Postprocess nastaveni - tip 2. 9. 2020 / 14:24 | |
| | nepleteš od toho tam ten config je.
kazdopadne dobrej tip - ty mazle veci vypadaji realneji |
| |
|
| | | | | | FS2020 - Postprocess nastaveni - tip 2. 9. 2020 / 15:57 | |
| | | |
|
| | | | | | | FS2020 - Postprocess nastaveni - tip 2. 9. 2020 / 18:52 | |
| | Ještě aby byl AA v MSFS lepší než v X-Plane.
když pominu FXAA, tak X-Plane používá supersampling - renderuje ve vyšším rozlišené a pak se to zmenšuje, luxusní výsledek ale dopad na výkon velký
MSFS jako dneska skoro každá hra používá Temporal AA, tedy že vezme snímek, a teď mě ber s rezervou, nemám to nastudované podrobně - a srovná ho s předchozím a následujícím snímkem a detekuje v něm pohyb a nějakým algoritmem který je výkonově nenáročný to "prolne" ty tři snímky dohromady.
U tenkých předmětů - třeba vlasy to leckdy způsobuje "duchy". A docela to maže, takže sharpening může být způsob jakým kompenzuješ neduhy TAA.
Výhoda TAA je rychlost a poměrně ucházející výsledek. Třeba DLSS funguje také podobně AI nevyhodnocuje jen aktuální snímek ale vyhodnocuje i předchozí. DLSS nemusí sloužit jen ke zvýšení výkonu tím že renderuješ nižší rozlišení a AI rekonstruuje vyšší, ale dá se to použít i jako forma Super samplingu. Renderuješ nativní rozlišení, DLSS uděla super resolution které se downscaluje na nativní, takže takové DSR akorát bez takového dopadu na výkon. |
| |
|
| | | FS2020 - Postprocess nastaveni - tip 2. 9. 2020 / 14:33 | |
| | A z ktoreho adresaru je ten UserCfg.opt ?
..\AppData\Roaming\Microsoft Flight Simulator\
alebo
..\AppData\Local\Packages\Microsoft.FlightSimulator_8wekyb3d8bbwe\LocalCache\
Diky |
| |
|
| | | | FS2020 - Postprocess nastaveni - tip 2. 9. 2020 / 15:47 | |
| | Ja jsem to nasel tady:
c:\Users\...\AppData\Local\Packages\Microsoft.FlightSimulator_8wekyb3d8bbwe\LocalCache\ |
| |
|
| | | | FS2020 - Postprocess nastaveni - tip 2. 9. 2020 / 15:52 | |
| | Je to skoro na konci souboru:
...
{PostProcess
Enabled 1
EyeAdaptation 1
ColorGrading 1
Sharpen 1
Fringe 1
LensDistortion 0
Dirt 1
LensFlare 1
FilmGrain 1
Vignette 1
LensBlurMultiplier 1.000000
FringeMultiplier 1.000000
}
|
| |
|
| | | | | FS2020 - Postprocess nastaveni - tip 2. 9. 2020 / 16:08 | |
| | Diky, ja som tie polozky nasiel, len ma udivuje, preco mam dva adresare s tym suborom UserCfg.opt
Mas tam tiez ten druhy adresar ..\AppData\Roaming\Microsoft Flight Simulator\ ? |
| |
|
| | | | | | FS2020 - Postprocess nastaveni - tip 2. 9. 2020 / 16:12 | |
| | Hmm, zajimavy. Ja tam mam ten soubor jen jedenkrat.
Samotnou instalaci a i slozku na stahovani jsem smeroval na disk D. |
| |
|
| | | | | | FS2020 - Postprocess nastaveni - tip 2. 9. 2020 / 16:26 | |
| | nedelal tys (vim, ze to tu nekdo delal) ... ze jsi to mel puvodne ze storu a pak to vzal ze steamu (a nebo naopak) ? .) |
| |
|
| | | | | | | FS2020 - Postprocess nastaveni - tip 2. 9. 2020 / 17:32 | |
| | Ne ne.
Na STEAMe som to nekupoval, mam to z MS Store.
Zmazal som na tvrdo ten adresar ..\AppData\Roaming\Microsoft Flight Simulator\ a uz sa viac neobjavil, takze to pripisujem alfa verzii. |
| |
|
|