Na naučení navigace, procedur apod. bez problémů.
Pro naučení samotné pilotáže, tzn. jak se letadlo skutečně chová, jaké síly na řízení je třeba vyvinout, nebo to jak reaguje je nepoznáš, můžeš to přiblížit realitě když si koupíš kvalitní ovladače, třeba CLS-E berany od Bruneru, které mají serva vyvíjející dostatečné síly a je možné použití v certifikovaném simulátoru pro pilotní výcvik. Dále by to chtělo určitě i pohyblivu plošinu v 6 osách abys měl i tenhle feedback, ale samozřejmě to nedokáže napodobit všechny síly gravitace, které zažiješ v letadle.
Při prvním letu s C172 jsem byl hodně překvapený, jak se to letadlo skutečně chová, oproti X-Plane C172 s REP případně proti AFL C172.
Například P-FACTOR a TORQUE. V simu to letadlo pořád točí dost výrazně doleva, v reálné Cessně je to minimální, pedály v podstatě není potřeba používat
Největším překvapením ale byla konfigurace na přistání, defaultní cessna je na tom lépe než cessna od AFL, ale ani jedna po aplikaci klapek na 10° a ubrání plynu nemá moc tendenci zpomalovat a klesat, ještě větší rozdíl ve zpomalení a ochotě klesat vnímám s plnýma klapkama. Když se pokusím ten okruh na stejném letišti zaletět v simulátoru stejně tak jsem na přistání dlouhý. To co v reále stačí udělat na final legu v simu musím dělat už na base.
Ale de facto jsem začal ale musel nechat. Úplně mi to nesedí, a po půl hodině ve vzduchu mě začíná bolet hlava a pak to ještě dvě hodiny rozdýchávám, dle instruktora to chce čas...
Ono další důvod je že hodina v Cessně a cesta na letiště dají krásných 6 tisíc a s hypotékou na krku si nemůžu vyskakovat. Na UUL jsem tlustej, ale uvidíme, třeba do něj trošku zhubnu a nebo seženu nějakou drobnou instruktorku abychom se vešli do váhového limitu a hlavně abych tam nebyl nekomfortně nasáčkovaný. ULL zaplatit není problém 40 vs 250 tisíc jen za povinné hodiny je docela rozdíl, když bych pak přešel na PPL tak hodiny co započítám z ULL s přehledem ušetří víc než celé ULL |
|