| | | C-47/DC-3 Mixture Control Lever - Latch 4. 5. 2019 / 12:34 | |
| | Nevíte, kde by se dal sehnat podobný díl viz foto?
Originální název viz. nadpis.
Ani nevím, pod jakým názvem prohledávat internet, nebo po čem se ptát v kamenných prodejnách. |
| |
|
| | | C-47/DC-3 Mixture Control Lever - Latch 4. 5. 2019 / 14:37 | |
| | Já jsem tohle a podobný jiný shánění "po všech čertech" vzdal a chystám se pořídit Ender 3. |
| |
|
| | | C-47/DC-3 Mixture Control Lever - Latch 4. 5. 2019 / 18:10 | |
| | | |
|
| | | C-47/DC-3 Mixture Control Lever - Latch 4. 5. 2019 / 20:57 | |
| | Pánové díky za nápady.
Nakonec to asi udělám tak, že zkusím nějaký plech o rozumné tloušťce (0,8 - 1mm ?) ohnout a trochu vyklepat přes nějaký kopyto. Kdyby to nešlo, tak ohyb udělám rovný, bez toho zakřivení pod "hlavou".
Jinak z Kippu jsem asi před půl rokem chtěl něco objednávat a kvůli tomu, že moje objednávka nebyla tuším alespoň za dva tisíce, tak mně chtěli napařit pěknou sumičku jako manipulační poplatek (myslím kolem pěti set), tak jsem od nich nakonec nic nebral a vše, co jsem potřeboval, jsem koupil v matisu.
Ještě jednou díky. |
| |
|
| | | | C-47/DC-3 Mixture Control Lever - Latch 4. 5. 2019 / 21:29 | |
| | Tyy jo! Zrovna dneska jsem hledel na stary svarecsky kleste a ze slzou v oku jsem se rozhodl, ze je nemuzu dal schovavat. Jaky ma ta packa rozmer? |
| |
|
| | | | | C-47/DC-3 Mixture Control Lever - Latch 4. 5. 2019 / 22:45 | |
| | cca 4,5cm délka na profil cca 0,5cm.
Před chvílí jsem pro představu zkusil, jak půjde ohnout plech 1,5mm a i kleštěma šel překvapivě dobře, takže se i vlastní amatérské výroby zase tak nebojím.
Pokud by ale ty páčky ze svářečských kleští sedly, tak bych je klidně vyzkoušel. |
| |
|
| | | | | | C-47/DC-3 Mixture Control Lever - Latch 5. 5. 2019 / 07:33 | |
| | Ok, mrknu na to a vyfotim. |
| |
|
| | | | | | | C-47/DC-3 Mixture Control Lever - Latch 5. 5. 2019 / 10:53 | |
| | | |
|
| | | | | | | | C-47/DC-3 Mixture Control Lever - Latch 21. 5. 2019 / 07:03 | |
| | Tak jsem se dostal k tem starym svarovacim kabelum ale uz byly asi zbytecne nove, takze zadny podobny dil na nich nebyl. |
| |
|
| | | | | | | | | C-47/DC-3 Mixture Control Lever - Latch 21. 5. 2019 / 09:54 | |
| | Ok nevadí. I tak díky. Zkusím si to vytvořit. |
| |
|
| | | C-47/DC-3 Mixture Control Lever - Latch 5. 5. 2019 / 08:55 | |
| | Na co tam ta páčka je dobrá? To je nějaká aretace? |
| |
|
| | | | C-47/DC-3 Mixture Control Lever - Latch 5. 5. 2019 / 10:05 | |
| | | |
|
| | | | | C-47/DC-3 Mixture Control Lever - Latch 5. 5. 2019 / 10:20 | |
| | Díky. |
| |
|
| | | | | C-47/DC-3 Mixture Control Lever - Latch 5. 5. 2019 / 10:53 | |
| | Přesně tak.
Akorát ještě nevím, v kolika polohách je aretace.
Osobně myslím, že jen ve dvou a to AUTO LEAN a AUTO RICH.
Další značené polohy jsou IDLE CUTOFF a EMERGENCY. Jelikož to jsou ale krajní polohy, pak nepředpokládám, že budou muset mít aretaci. Alespoň na obrázku níž se mně u IDLE CUTOFF nezdá, že by byl výřez (narozdíl od AUTO LEAN a AUTO RICH, kde jsou výřezy pěkně vidět).
|
| |
|
| | | | | | C-47/DC-3 Mixture Control Lever - Latch 6. 5. 2019 / 10:37 | |
| | Pokud vím, tak aretaci mají i krajní plohy (Idle Cut Off + Full Rich). Ono je i na té fotce trochu vidět ten zářez pro ICO a logicky když je potřeba FR, asi se nepředpokládá situace, že by měl jeden z pilotů volnou ruhu, aby ty páky mixture hlídal, jestli neodvibrují někam jinam. Když se tam směsi dají, musí tam držet. Takže určitě aretace ve všech polohách. |
| |
|
| | | | | | | C-47/DC-3 Mixture Control Lever - Latch 6. 5. 2019 / 11:02 | |
| | Ok, beru na vědomí
Když jsem ještě včera dohledával nějaký informace, tak jsem v tomhle odkazu
http://www.douglasdc3.com/dc3throt/dc3throt.htm
našel citaci:
On the right we have the MIXTURE controls, pushing these forward makes the Fuel Mixture richer.
There are 4 settings and Notches that the MIXTURE controls slide into.
They are (if you push forward on them from the bottom) IDLE/CUT OFF, AUTO LEAN, AUTO RICH and FULL RICH.
Takže jsem si řekl, že si to ještě někde ověřím. No a tuhle tvou informaci beru jako ověření
Děkuju
|
| |
|
| | | | | | | | C-47/DC-3 Mixture Control Lever - Latch 7. 5. 2019 / 19:18 | |
| | Potěšení na mé straně
God bless DC3! |
| |
|
| | | | | | C-47/DC-3 Mixture Control Lever - Latch 8. 5. 2019 / 10:12 | |
| | Ještě se vracím k tématu aretace pák směsi.
Při procházení originálního servisního manuálu (Douglas C-47B Maintenance manual, Douglas Aircraft, 1945) jsem našel odstavec popisující mixture controls (str.182, Section IV, Paragraph 6).
Nebudu ho sem přepisovat, je ve screenshotu níže.
Z něho mně vychází, že aretace je opravdu jen ve dvou polohách (AUTO-RICH a AUTO-LEAN).
Stejně tak se mně to jeví i z fotky (výřezy pro aretaci viz. šipky).
Pokud někdo máte jiný info, hoďte ho sem prosím. Jinak beru za relevantní údaj dvě aretované polohy.
|
| |
|
| | | | | | | C-47/DC-3 Mixture Control Lever - Latch 8. 5. 2019 / 12:31 | |
| | Našel jsem ještě jeden schematický nákres. V něm jsou vidět taky jenom dva zářezy.
Omlouvám se za kvalitu, lepší nebyla. |
| |
|
| | | | | | | C-47/DC-3 Mixture Control Lever - Latch 10. 5. 2019 / 03:52 | |
| | No, podle toho textu to fakt vypadá, že jsou tam zářezy jen dva... Tou fotkou bych si jitej nebyl - a jediná možnost, jak to ověřit, je mít přístup k funkčnímu piedestalu, což už nemám, už je to dost let, co jsem v (létající) dakotě měl molžnost sedět a kvrdlat... Fakt si myslím, že ty aretace byly na všech polohách - ale ruku do vejfuku bych na to nestrčil... |
| |
|
| | | | | | | | C-47/DC-3 Mixture Control Lever - Latch 10. 5. 2019 / 08:10 | |
| | A co takhle domluvit pro všechny zájemce společnou exkurzi do Kbelské C47?
Třeba by se to povedlo. |
| |
|
| | | | | | | | | C-47/DC-3 Mixture Control Lever - Latch 10. 5. 2019 / 19:45 | |
| | Já bych byl pro.
Dokonce jsem tam i zavolal, ale pán na lince se na to moc netvářil.
Každopádně on nebyl kompetentní osoba, která o tom může rozhodnout a dal mně číslo na ředitele.
No a ten to pro změnu nebral.
Takže to zkusím ještě příští týden a při kladné odpovědi bych to sem nadhodil.
Sice tomu moc nadějí nedávám, ale za pokus to stojí...
|
| |
|
| | | | | | | | | | C-47/DC-3 Mixture Control Lever - Latch 11. 5. 2019 / 09:27 | |
| | | |
|
| | | C-47/DC-3 Trim wheel - počet otáček 7. 5. 2019 / 15:23 | |
| | Mám další zapeklitý dotaz
Ví někdo, kolik otáček se musí udělat s trimovacím kolem (obr. modrá šipka), aby se projelo kompletně celý vyvážení od nose up po nose down? Na indikátor vyvážení ukazuje červená šipka.
Pokud správně počítám, tak mě dle níže uvedeného nákresu vychází cca 8-9 otáček.
Je to ok? |
| |
|
| | | | C-47/DC-3 Trim wheel - počet otáček 7. 5. 2019 / 19:19 | |
| | Tos mne dostal, tedy... možná to v nějakym manuálu mám, zkusím pohledat, ale neručím za to... |
| |
|
| | | | | C-47/DC-3 Trim wheel - počet otáček 8. 5. 2019 / 10:16 | |
| | Já jsem se to pokusil spočítat z převodů na ozubených kolečkách a počtu závitů, ale každý další doplňující info uvítám. |
| |
|
| | | | C-47/DC-3 Trim wheel - počet otáček 7. 5. 2019 / 20:13 | |
| | Na to bych měl 10-ti otáčkové aripoty, nechceš? |
| |
|
| | | | | C-47/DC-3 Trim wheel - počet otáček 8. 5. 2019 / 07:56 | |
| | Dotaz - šel by posadit třeba na čtvrtý analogový vstup na leonardu ? ale asi nebude k dispozici žádný "kod" co posílat do FSky. |
| |
|
| | | | | | C-47/DC-3 Trim wheel - počet otáček 10. 5. 2019 / 11:40 | |
| | Jestli máte leonardo s MMJoy2 tak je to otázka připájení, jednoho pinu, 3 drátů a naklikání jedné osy... |
| |
|
| | | | | | | C-47/DC-3 Trim wheel - počet otáček 12. 5. 2019 / 09:49 | |
| | Ahoj Marku nevím jestli Petr zkoušel (poslal jsem mu můj osazený tišťák na 13 tlačítek a 6 os) , ale já jsem nějak zmrzl právě u těch dalších osách. Tři osy fungují bez problémů , čtvrtá osa vypadala že by mohla asi fungovat ale ty osy na pátém a šestém analogovém pinu se mi nepodařilo asi správně definovat . Mohl bys prohlédnout nastavení. |
| |
|
| | | | | | | | C-47/DC-3 Trim wheel - počet otáček 12. 5. 2019 / 09:51 | |
| | Koukám že to je nečitelné , upravím a obrázek opětně vložím tak se omlouvám. |
| |
|
| | | | | | | | | C-47/DC-3 Trim wheel - počet otáček 12. 5. 2019 / 11:23 | |
| | Tak tady by to mohly hodnoty být k předčení , aspoň se to v náhledu příspěvku jevilo . |
| |
|
| | | | | C-47/DC-3 Trim wheel - počet otáček 8. 5. 2019 / 10:20 | |
| | Což o to, třeba jo
Zatím trim pouze plánuju a v dohledné době se k němu nedostanu.
Jakou osu má ten aripot? Tu tenoučkou, nebo silnější? Já bych potřeboval podle všeho 6,35mm.
To si vymýšlím co? |
| |
|
| | | C-47/DC-3 Throttle Qadrant 20. 5. 2019 / 21:51 | |
| | Jelikož pomalu postupuju ve tvorbě kousku hardwaru na tenhle ikonický stroj, tak se podělím o pár prvních fotek.
Omlouvám se za kvalitu.
Nemám ani kvalitní foťák ani talent na focení |
| |
|
| | | | C-47/DC-3 Throttle Qadrant 20. 5. 2019 / 22:47 | |
| | No ty p.... WOW! Tisíce palečků hore a klobouky dole. Těším se na finální podobu. Držím palce, ať to jde bez zádrhelů od ruky! |
| |
|
| | | | C-47/DC-3 Throttle Qadrant 21. 5. 2019 / 02:20 | |
| | Krasa, nie je co dodat.
m. |
| |
|
| | | | C-47/DC-3 Throttle Qadrant 21. 5. 2019 / 06:07 | |
| | Fíha! Tak to je paráda. Kdy budeš brát objednávky?
|
| |
|
| | | | C-47/DC-3 Throttle Qadrant 21. 5. 2019 / 06:24 | |
| | Koukám, že MERKUR je věčný! Palec nahoru! (Tenhle "smajl" tu fakt chybí...) |
| |
|
| | | | C-47/DC-3 Throttle Qadrant 21. 5. 2019 / 08:22 | |
| | Hlavně, že máš talent na throttle quadranty! Držím palce! |
| |
|
| | | | C-47/DC-3 Throttle Qadrant 21. 5. 2019 / 09:53 | |
| | Pánové díky moc za komentáře.
Abych nepsal ke každýmu příspěvku sólo, tak to shrnu tady.
Taky se těším na finální podobu, ale jelikož se původní předpoklad jednoduchýho quadrantu trochu připomínající ten z C-47/DC-3 změnil skoro v kopii originálu (dokud to bude technicky možný- takže zakrytování nebude litonou, ale plechem atd.), tak finále je ještě hodně daleko.
Objednávky nebudou, protože zůstane u jednoho kusu, jinak bych se z toho ....
Nedokážu si představit ještě bokem k práci a rodině vyrábět další kusy. Nejsem Happy
Jinak tímto Petrovi děkuju za perfektní pedály. Mám je asi dva týdny a v porovnání s mými bývalými od CH Products jsou úplně jiná liga.
Merkur je nenahraditelný V mém případě bude sloužit k nastavení tuhosti chodu každé páky.
A talent na throttle-quadranty mám asi jako každý druhý. Prostě to chce jen kupu času |
| |
|
| | | | | C-47/DC-3 Throttle Qadrant 21. 5. 2019 / 10:08 | |
| | ... Až budeš 30 let s jednou babou, tak se budeš taky rád zašívat v dílně... |
| |
|
| | | | | | C-47/DC-3 Throttle Qadrant 21. 5. 2019 / 13:40 | |
| | To já se tam rád zašívám už teď, ale dlouhodobě by mně to zatím moc neprocházelo. Ale třeba za těch deset dvacet let už mě tam manželka bude směřovat dobrovolně a ráda
|
| |
|
| | | | | | C-47/DC-3 Throttle Qadrant 21. 5. 2019 / 14:43 | |
| | Pokud ti do dílny nepostaví regál se zavařeninama.... |
| |
|
| | | | | | C-47/DC-3 Throttle Qadrant 21. 5. 2019 / 20:06 | |
| | Po takový době je to snad už i povinnost mít koníčka kterej tě odvede z domu neb pak je to buĎ na návštěvu psychiatrie nebo basa za vraždu |
| |
|
| | | | | | | C-47/DC-3 Throttle Qadrant 22. 5. 2019 / 13:19 | |
| | Když jsem řekl, že si pořídím, ještě 2m nebo většího větroně, tak už prý se mi do ložnice nevejde.
(teď nevím jestli větroň nebo žena) |
| |
|
| | | | | | | | C-47/DC-3 Throttle Qadrant 22. 5. 2019 / 21:40 | |
| | asi bych se jí radši pro klid domova neptal, čeho že další 2m |
| |
|
| | | | | C-47/DC-3 Throttle Qadrant 21. 5. 2019 / 14:17 | |
| | Don't worry, be Happy! |
| |
|
| | | | | | C-47/DC-3 Throttle Qadrant 21. 5. 2019 / 16:08 | |
| | Yessss |
| |
|
| | | | C-47/DC-3 Throttle Qadrant 21. 5. 2019 / 21:01 | |
| | Pěkná práce , hlavní je to vymyslet jak si s tím poradit. Zajímalo by mě jestli 4 páky budou definovány jako plynulé "osy" a ty dvě pravé páky budou jako 2x 3 polohy? (podle aretace usuzuji)
A druhá otázka jaká bude k tomu elektronika? Snad jdou mé otázky z neznalosti jednoduše zodpovědět. |
| |
|
| | | | | C-47/DC-3 Throttle Qadrant 21. 5. 2019 / 22:49 | |
| | Plynulé osy budou všechny (tzn. všech šest).
U těch dvou pák pro ovládání směsi jsou navíc aretace s mikrospínačema připraveny pro "budoucí použití" výběru Auto-Lean a Auto-Rich nastavení.
C-47 od VSkylabs pro XPL má polohu Auto-Lean a Auto-Rich zatím jenom klikací myší (pokud mě něco neuniká), ale doufám, že v budoucnu bude možný si tyhle body namapovat i na klávesy.
Elektronika bude od Bodnára BU0836A-NC, kterou mám pro tohle už asi tři roky připravenou v šuplíku.
|
| |
|
|