| | | Nocni osvetleni 13. 11. 2018 / 09:07 | |
| | Ahoj,
co se desktopoveho sim-blbnuti tyce, tak me sem tam napadne nejaka myslenka, co by se dalo vylepsit a vetsinou to konci mnoha desitkami hodin stravenymi opalovanim se pred monitorem.
Posledni pocin se tyka toho, jak (blbe) vypada P3D v noci.
Nikdy jsem v simu v noci moc nelital. Default vypadal vzdycky blbe a ani ORBX a UTX Europe podle me diru do sveta ve smyslu nocniho osvetleni scenerky neudelali. Default X Plane 11 vypada o poznani lip (viz screeny tady na foru), ale jinak trpi v podstate stejnymi neduhy, jako P3D:
- relativne mala vzdalenost, do ktere se osvetleni mest vykresluje
- osvetleni se objevuje a mizi po blocich
- jsou osvetlene dalnice a silnice mezi mesty, coz sice vypada hezky, ale jinak je to (az na Belgii a Nizozemi) totalni nerealna blbost.
To posledni me asi vadi nejvic. Zajimave je, ze snad vsichni developeri at uz default simu nebo addonu to delaji porad stejne blbe. A to vcetne Taburet (ktery jsem si koupil) a Black Marble (ktery nemam, protoze nefunguje na orthu).
No a protoze nejsem z tech, kteri by jenom blbe kecali a nic sami neudelali , ponoril jsem se do OSM dat a po par vecerech za pomoci qgis a scenProc nastrelil nocni osvetleni pro CR (a pro "Hump" scenerku, ale o tom zase nekdy jindy...). Neni to dokonale (velikost a jasnost lamp, barva, chybi svetelna mapa na silnicich - to nevim, jak udelat), ale rekl bych, ze je to krok spravnym smerem
Pro porovnani jsem na netu nasel nocni obrazek Humpolce a udelal podobny screen z P3D.
Stay tuned.
Milan |
| |
|
| | | Nocni osvetleni 13. 11. 2018 / 10:02 | |
| | | |
|
| | | Nocni osvetleni 13. 11. 2018 / 11:11 | |
| | Tý vole, tak to jóóó, SUPER! |
| |
|
| | | Nocni osvetleni 13. 11. 2018 / 15:15 | |
| | Milane tak to je bomba! Líbí se mi jak vždycky dovedeš příjít s něčím novým a razantním co zlepší p3d o několik levelů výš. |
| |
|
| | | Nocni osvetleni 13. 11. 2018 / 22:00 | |
| | A který obrázek je reál??? |
| |
|
| | | | Nocni osvetleni 14. 11. 2018 / 07:38 | |
| | | |
|
| | | Nocni osvetleni 16. 11. 2018 / 08:39 | |
| | | |
|
| | | | Nocni osvetleni 16. 11. 2018 / 09:05 | |
| | Moc pekny! |
| |
|
| | | | | Nocni osvetleni 17. 11. 2018 / 07:59 | |
| | Nádhera !!! Držím palce. Já jsem také noc nikdy nelétal. Ale vzhledem k tomu že kolega naší Alce začal intenzívně dodělávat podsvětlení panelů tak si možná noční lety za pár měsíců začnu také zkoušet.
No a jestli se mi někdy podaří přejít na simulátoru z FS9 na FSX a Tobě dokončit své další velké dílo tak to vskutku nebude špatná kombinace
Ať se dílo daří pane !!!! |
| |
|
| | | | | | Nocni osvetleni 17. 11. 2018 / 16:02 | |
| | Ja si akorat hraju s jednickama a s nulama, ale koukam, ze ty i neco hmatatelneho vyrabis
Jestli budes preskakovat, tak rovnou na P3D. |
| |
|
| | | | | | | Nocni osvetleni 18. 11. 2018 / 07:42 | |
| | Ale moc pěkně si hraješ Ano P3D, rád bych. Ale není to tak jednoduché. Za prvé mám železo jen na FS9. Za druhé mám velice těsně svázanou naprogramovanou letovou akci na simulátoru s FS9 (stovky hodin programování). Za třetí se mi scenérie co jsem si udělal pro Vodochody líbí.
No a pak mám řadu let takový divný problém. Zkoušel jsem jak X-plane tak i FSX. Ale prostě z těchto dvou programů nevím proč vůbec nemám žádný vjem rychlosti. Když u FS9 dám nejmenší zoom (tzn. nejširší zorné pole) a proženu Alcu nad zemí tak mám pocit že letím.
To samé jsem udělal u FSX a mám pocit že jsem ve vznášedle co se vůbec nehýbe. Lehce jsem zkoušel i XPL a tam to bylo ještě horší. Nepamatuji si jestli i tam jsem to zkoušel odzoomovat na minimum, možná ne a byla to moje chyba (aby bylo jasné jinak obrázky kolegy "Leguána" mě vždycky posadí na zadek a tiše závidím. A svatou válku mezi příznivci různých simů tady na péráku mi mozek fakt nebere Chlapi nechte toho a nelejte to pivo z okna
Prostě vždycky když vyzkouším FSX s Tvojí úžasnou scenérkou tak je to naprosto bájo na koukání (a pro dopraváky a malé éra nic lepšího neexistuje). Ale stejně si pak pustím svojí stařičkou FS9 a teprve tam cítím, že je to prostě ono a že letím a tu rychlost opravdu "cítím".
Nevím, třeba jsem to zkoušel jen na PC které na to neměly. Nebo mám nějaký problém já sám v hlavě. Třeba je to jen o zvyku. Prostě nevím ale tu rychlost když ženu Alcu nízko nad zemí v odzoomované FS9 prostě cítím a v XPL a FSX prostě ne. Je to věc kterou už léta vážně nechápu.
A ještě jedna maličkost. Když ti simulátor trochu dobře létá a navíc si naprogramuješ nějakou misi tak aby byla na hranici možností to vůbec zaletět tak tam na to klasické : "Pane doktore vy jste se zase kochal" - vůbec nezbyde místo.
I když je jasné že graficky je FS9 už dávno mrtvá a s tím co je u XPL a P3D se to prostě nedá srovnat. Prostě přechod na něco novějšího není v případě simulátoru Alcy vůbec jednoduchý. Jak z technického hlediska (stovky hodin programování), tak z finančního hlediska (teď na to fakt nemám) tak i proto že mi prostě ta rychlost z FS9 jinde chybí
No ale třeba simulátor L-39ZA je plánovaný pro FSX a jestli se to povede tak se budu těšit až se zase proletím nad Tvými čechami (je to bájo) a možná i v noci
Díky za to co děláš
|
| |
|
| | | | | | | | Nocni osvetleni 18. 11. 2018 / 22:32 | |
| | Troufam si rict, ze konverze FS2004 objektu do P3Dv4 formatu by mela byt vice mene bezbolestna. P3D ti taky umozni podstatne detailnejsi ortho (z 4m/pxl klidne na 0.5m/pxl).
Nicmene jak s pocitem rychlosti… to je subjektivni zalezitost.
No ale proc treba po nejakou dobu neprovozovat obe dve platformy paralelne? S jednou se "drbat" a se druhou mezi tim letat? |
| |
|
| | | | | | | | | Nocni osvetleni 19. 11. 2018 / 05:05 | |
| | No asi to tak opravdu časem dopadne a budu mít v provozu více simů najednou
Jdu si hrát a Tobě přeju ať se Ti daří s jedničkama a nulama, máš to krásný |
| |
|
| | | | | | | | Nocni osvetleni 19. 11. 2018 / 07:53 | |
| | Ten vjem rychlosti by byla zajímavá studie.
Osobně si myslím, že je to jen o té perspektivě. Taky mám pocit, že u P3D je menší než u FS9, ale to může být taky tím, že je tam možnost "wide aspect ratio", což FS9 neměla a podle mně bude hrát velkou roli.
Jen takový akademický nástřel:
- oko vnímá pohyb přes periferní vidění, tj. okraje projekce je třeba donutit k rychlejšímu pohybu (u XP je možnost nastavení úhlu zorného pole, což ten efekt zvýší stejně jako u FS9 oddálení)
- pro efektivní zobrazení to bude chtít velkou projekční plochu, kde tyhle "rychlé oblasti" budou co nejvíc na okraji
- obrovský vliv na pocit rychlosti a letu má FPS. Řekl bych nad 60 na velké projekci ideální a hlavně bez zasekávání se "stutters" (na to je třeba výkonná mašina a vyladěný sim). Množství potřebných FPS je úměrné velikosti projekce. |
| |
|
| | | | | | | | | Nocni osvetleni 19. 11. 2018 / 09:47 | |
| | V P3D hodně pomůže s vjemem rychlosti utilita Accu-Feel. Jednak ti přidá zvuky okolí, letadlo lépe a logičtěji reaguje na počasí, tlak a vítr. Kabina se chvěje, při overspeed se klepe se zvukovým efektem a to vše přidává celkovému vjemu letu hodně "přirozena".
https://www.youtube.com/watch?v=eAkDywoaeRQ |
| |
|
| | | | | | | | | | Nocni osvetleni 19. 11. 2018 / 16:56 | |
| | Tak už konečně vím k čemu je ta věcička dobrá - díky |
| |
|
| | | | | | | | | Nocni osvetleni 19. 11. 2018 / 16:56 | |
| | Zajímavé, takhle jsem o tom nikdy nepřemýšlel. Tak jsem si na internetu hned zkontroloval o kolik se mi zhoršilo periferní vidění věkem a musím konstatovat že opravdu mohu být rád že trefím domů
I když je pravda že to horší vnímání pohybu mám u jiných simů i na malém monitoru a tam by to snad periferním viděním být nemělo ? Když se mi FS9 na tom samém monitoru zdá bý rychlá ?
No uvidíme až se vzmůžu na P3D jak to bude tam. Každopádně díky |
| |
|
| | | | | | | | | | Nocni osvetleni 19. 11. 2018 / 19:16 | |
| | Na to, jak to přesně je s periferním viděním by to chtělo někoho vzdělanějšího, třeba kuma, já mám jen velmi okrajové info. Ale domnívám se, že periferní vidění je všechno mimo zaostření. Nicméně ten rozdíl na malém monitoru bude asi spíš v té wide aspect ratio možnosti na FSX oproti FS9, kde taková možnost tuším vůbec nebyla. Zkus to bez toho nebo s tím (ve FSX se to muselo tuším přes fsx.cfg, v P3D to jde přímo v menu simu).
Jinak s tím HW... P3Dv4 mi běží na notebooku stejně, ne-li lépe, než FS9 díky 64-bit struktuře. FSX nebo dřívější verze P3D jsem na tom slušně neutáh.
Každopádně pro nejlepší pocit letu ožel detaily za cenu vyšších FPS. Na malém monitoru stabilní a nad 40 to je úplně jiný zážitek. Accu feel pomůže chování, ale na domácím cockpitu se to tolik neprojeví, protože velký vliv to má hlavně díky pohybu hlavy ve VC. Zlepší to chování na zemi, ale není to takový rozdíl. |
| |
|
| | | | | | | | | | | Nocni osvetleni 20. 11. 2018 / 16:11 | |
| | Díky, ta informace o P3Dv4 je zajímavá ! Asi mě holt P3D nemine Na wide aspect ratio se také podívám. |
| |
|
| | | | | | | | Nocni osvetleni 18. 12. 2018 / 21:00 | |
| | Na X-plane 11 jde nastavit zorný úhel, zkoušel jsem to s Mig-21 a při větším úhlu to je znát. |
| |
|
| | | | | | Nocni osvetleni 17. 11. 2018 / 20:28 | |
| | Určitě bych neztrácel čas s FSX, ale bud P3Dv4 nebo X-Plane (tam to bude na takovém HW mnohem lepší pocit z letu), obojí umí střílet P3D pro Tebe bude známá platforma, tak na to bude přechod jednodušší. Asi nej by ale byl DCS, ale netuším, jak přístupné pro domácí HW. |
| |
|
| | | | | | | Nocni osvetleni 18. 11. 2018 / 07:50 | |
| | Jo jo, pravdu máš. TackPack v P3D a kdybych zvládl pro něho upravit i Alcu to by byla lábuž. Trošku víc jsem se o tom rozepisoval v předchozím příspěvku, že to není pro mě až tak jednoduché v případě simulátoru Alcy.
Jinak v DCS jsem měl pracovně rozdělané prase bradavičnaté. Prostě mě strašně zajímalo jak to tam funguje. Čudlíky, tlačítka, druhý monitor. Je to více než přístupné pro domácí HW a je to také mazec. Nádhernej sim.
Když ono se to všechno stihnout nedá. Tak jsem to zase zrušil. Ale jeden sen mi zůstal. Udělat si v DCS spitfira. To byla lábuž. Nezapomenu totiž jak měli na jednom simbeeru v hospodě kokpit spitfira pověšený na zdi. Někde v Praze na vinohradech nebo u "míráku" to bylo ? Kdepak je tomu konec
No a je k tomu vydaný i den D, co by chybělo ?
No ale ono se to prostě všechno vážně stihnout nedá. Kurnik šopa . . . |
| |
|
| | | | | | | Nocni osvetleni 20. 11. 2018 / 20:34 | |
| | Pro DCS asi není ČR scenerie?
|
| |
|
| | | | | | | | Nocni osvetleni 21. 11. 2018 / 05:17 | |
| | Co vím tak ne |
| |
|
| | | | Nocni osvetleni 16. 11. 2018 / 09:09 | |
| | | |
|
|